موسسه وکیل تلفنی

  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
  • مهری لشگری مهری لشگری گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

تفاوت نحله و اجرت المثل

تفاوت نحله و اجرت المثل

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۳/۷/۲۵ | ۱۶:۸:۴۴

نحله و اجرت المثل بخشی از حقوق زوجه هستند که زوج موظف به پرداخت آن ها می باشد. به طور کلی زمانی که زوجین با یکدیگر ازدواج می کنند نسبت به یکدیگر حقوق و وظایفی دارند که در صورت درخواست طرف مقابل باید آن را بپردازند. زمانی که هر کدام از زوجین نسبت به پرداخت حقوق همسر خود کوتاهی کنند، طرف مقابل می تواند به صورت قانونی برای دریافت حق خود اقدام نماید. در رابطه با اجرت المثل و نحله نیز این موضوع صادق می باشد.

البته نباید فراموش کرد که نحله و اجرت المثل از نظر شرایط دریافت و نحوه محاسبه مبلغ با یکدیگر متفاوت هستند. با توجه به این موضوع اگر قصد دارید حقوق خود را از طریق قانون دریافت نمایید، بهتر است در ابتدا با وکیل مشورت کنید. مشورت تلفنی با وکیل این امکان را به شما می دهد تا در هر شرایط و زمانی که هستید، به راحتی اطلاعات لازم برای تنظیم دادخواست را به دست آورید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

منظور از نحله و اجرت المثل

پیش از آن که بخواهید برای دریافت نحله و اجرت المثل اقدام نمایید، بهتر است مفهوم آن ها را از نظر قانون بشناسید. سپس می توانید شرایط دریافت آن ها را درک کرده و به صورت قانونی و درست برای دریافت آن ها اقدام کنید.

نحله: نحله مقدار پولی می باشد که در برخی شرایط خاص، زوج باید هنگام طلاق آن را به زوجه پرداخت نماید. نحله در شرایطی به زن پرداخت می گردد که مرد بدون داشتن دلیل قانع کننده، خانه و زندگی مشترک خود را ترک نموده و بخواهد زن خود را طلاق دهد. بر اساس ماده 6 در قانون اصلاح مقررات، نحله مبلغ تعیین شده با توجه به نوع کارهای زوجه در خانه مرد می باشد.

اجرت المثل: اجرت المثل نیز مبلغ مشخصی می باشد که در شرایط خاص به زن پرداخت می گردد. نکته قابل توجه این است که مبلغ اجرت المثل زمانی به زن تعلق می گیرد که خدمات او در منزل مرد از نظر شرعی و قانونی جزو وظایف او محسوب نشود. مبلغ اجرت المثل تنها زمانی پرداخت می گردد که زن بتواند این شرایط و خدمات را اثبات کند.

 

 

 

مطالبه نحله

 

 

اجرت المثل چیست؟

اجرت المثل زن به معنای حقوق کارهایی می باشد که او بدون توافق قبلی و با درخواست مرد انجام داده است. به طور کلی زوجین در برابر یکدیگر وظایفی دارند که باید آن ها را انجام دهند. در صورت کوتاهی هر کدام از آن ها، طرف مقابل می تواند از طریق قانونی اعتراض خود را اعلام نموده و حق خود را مطالبه کند. در بسیاری از مواقع بانوان کارهایی را انجام می دهند که جزو وظایف قانونی آن ها نیست. در این صورت زوجه می تواند برای انجام این کارها از همسر خود دستمزد مطالبه نماید. از رایج ترین آن ها می توان به آشپزی، نگهداری از فرزند، مرتب کردن خانه و ... اشاره داشت.

نکته قابل توجه این است که برای پرداخت اجرت المثل زن در ابتدا باید کارشناسی انجام شود. بر اساس ماده 336 در قانون مدنی اگر زن کارهایی انجام دهد که جزو وظایف او نبوده و به دستور مرد اجرا شده اند، دادگاه برای زن اجرت المثل در نظر می گیرد. از طرفی اجرت المثل را تنها در زمان طلاق و یا بعد از آن می توان مطالبه کرد. همچنین در صورتی که زن این خدمات را به صورت رایگان انجام داده باشد، اجرت المثل به او تعلق نمی گیرد. بنابراین زن باید اثبات کند که با دستور مرد این کارها را انجام داده است.

 

 

مشاوره حقوقی خانواده
تمکین نکردن زن از شوهر 
مجازات حبس کردن زوجه در خانه
درباره ما 

 

 

برای اطلاع بیشتر در رابطه با شرایط دریافت نحله و اجرت المثل می توانید از مشاوره حقوقی موسسه وکیل تلفنی کمک بگیرید. وکلای فعال در این مجموعه با تسلط کامل بر حقوق زن و مرد می توانند شما را در رابطه با شرایط و نحوه دریافت اجرت المثل و نحله راهنمایی کنند. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

تفاوت نحله و اجرت المثل

همانطور که گفته شد نحله و اجرت المثل دو نوع از حقوق زنان هستند که آن ها می توانند نسبت به مطالبه آن از همسر خود اقدام نمایند. نکته قابل توجه این است که بسیاری از افراد اجرت المثل و نحله را یکی می دانند و به یک شکل برای مطالبه آن ها اقدام می کنند. با توجه به این موضوع در صورتی که می خواهید برای مطالبه حق خود اقدام نمایید، بهتر است در ابتدا با تفاوت میان اجرت المثل و نحله آشنا شوید. این تفاوت ها عبارتند از:

  • نحله و اجرت المثل با توجه به مبلغ قابل پرداخت تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. مبلغ نحله بر اساس سال های زندگی مشترک و همچنین خدماتی که زن در منزل همسر خود انجام داده تعیین می گردد. در صورتی که برای تعیین اجرت المثل کارهایی مدنظر قرار داده می شوند که زن به دستور همسر خود انجام داده است.
  • دیگر تفاوت نحله و اجرت المثل در نوع مطالبه آن است. به طور کلی نحله تمام فعالیت هایی می باشد که زن در زندگی مشترک انجام داده و هنگام طلاق می تواند آن را مطالبه نماید. در این صورت قاضی تمام خدمات ارائه شده توسط زن را طی سال های زندگی مشترک محاسبه می کند. در صورتی که اجرت المثل تنها کارهایی هستند که زن به اجبار همسر انجام داده است. توجه داشته باشید که زن برای مطالبه اجرت المثل باید خدمات ارائه شده را اثبات نماید.

 

 

نحله و اجرت المثل

 

 

برای مطالبه اجرت المثل چه باید کرد؟

اگر قصد مطالبه اجرت المثل را دارید، باید در ابتدا به دادگاه مراجعه نمایید و دادخواست تنظیم کنید. سپس با توجه به شرایط و مدارکی که ارائه می دهید پرونده تشکیل شده و به دادخواست شما رسیدگی می گردد. این پرونده در دادگاه خانواده مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت رای صادر می شود. مشاوره حقوقی با وکیل می تواند به شما کمک کند تا به اطلاعات دقیق تری در رابطه با این موضوع به دست آورید. از طرفی اگر به محاسبه مبلغ اجرت المثل و نحله نیاز دارید، می توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان وکیل تلفنی استفاده نمایید. وکلای این موسسه با توجه به شرایط و خدمات ارائه شده توسط شما مبلغ حدودی اجرت المثل و نحله را مشخص می نمایند.

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خانواده

مشاوره حقوقی تلفنی می تواند اطلاعات لازم در رابطه با شرایط نحله و اجرت المثل، نحوه دریافت، مدارک لازم برای اثبات حق و حقوق و ... را در اختیار شما قرار دهد. در این صورت می توانید با اطمینان بیشتری در دادگاه حاضر شوید و حق خود را مطالبه کنید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی به شما کمک می کند تا در هر شهر و هر زمانی که هستید به راحتی بتوانید با وکیل خانواده ارتباط بگیرید و از او کمک بخواهید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی