موسسه وکیل تلفنی

  • عباس صفارزاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۱:۴۴:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۱۶:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
  • پوریا طلوعی تویسرکانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۷:۱۳:۳۲ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
  • محمد یاسین احمدی گرامی : سوال حقوقی شما در حال بررسی توسط وکیل می باشد ساعت ۱۷:۷:۱۱ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
  • محمد یاسین احمدی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۴:۹ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۴۱:۲۸ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۴:۵۶:۳۸ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • سمیرا ندافی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۳:۱۰:۳۳ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
  • حسین ساداتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۲۶:۳۰ تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
انجمن وکیل تلفنی

وکیل طلاق کیست ؟

وکیل طلاق کیست؟

در آفریده های خداوند هیچ موجودی  به اندازه انسان کامل نیست اما این موجود به ظاهر کامل نیازمند زوجی است که مکمل شخصیت اجتماعی و دینی او باشد. اما انتخاب های شتاب زده و بدور از بررسی های عاقلانه در انتخاب همسر، در برخی موارد زندگی های مشترک را به بن بست می کشاند. تفاوتهای فردی و اجتماعی، آموزش های ناقص و متفاوت در دوران کودکی و نوجوانی، تفاوت سنی زیاد زوجین، مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی، نفوذ مخرب و استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و چندین عامل دیگر زمینه ساز شکست زندگی های مشترک و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می شود و تبعات اشتباهات ذکر شده، دامنگیر باقیماندگان طلاق و بویژه فرزندان خواهد شد.

بر ماست که با دقت و سنجش درست هنگام انتخاب زوج و یا زوجه و بررسی ریز و دقیق همه نکات و تفاوت های فردی و اجتماعی ، مانع به بن بست رسیدن زندگی مشترک شویم ولی اگر به ناچار درگیر پرونده طلاق و جدایی شدیم، به دلیل تنوع قوانین و راهکار ها و وجود اصول شرعی و قوانین مدنی گاه موازی و گاه مخالف، از وکیل طلاق مجرب مشورت گرفته  تا اثرات منفی پدیده نکوهیده طلاق کاهش یافته و تا حد ممکن از آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن در امان بمانیم.

مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی با وکیل خانواده
رزرو فوری مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل
مشاوره حقوقی تلفنی 

طلاق چیست؟

واژه طلاق از نظر لغوی به معنای رها کردن و آزاد کردن است و به عبارتی طلاق یکی از راههای پایان دادن به زندگی مشترک است. انواع طلاق با توجه به فرد متقاضی طلاق عبارت است از:  طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی و اقسام آن را می توان بر اساس امکان رجوع، طلاق رجعی و طلاق بائن تقسیم بندی نمود. طلاق در شرع و قانون یکی از حقوق مرد محسوب می شود ولی در کنار این حقوق، طرفین می توانند با توافق، به زن وکالت طلاق بدهند. زن می تواند از دادگاه تقاضای حکم طلاق کند و یا زوجین می توانند با هم برای طلاق به توافق برسند. طلاق،  از منظر حقوقی  به معنای انحلال ازدواج دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب مرد یا وکیل قانونی او است و به همین جهت این نوع جدایی تنها مخصوص ازدواج دائم است و در ازدواج موقت فقط از طریق بخشش مدت باقیمانده از طرف مرد و یا به پایان رسیدن مدت تعیین شده در ازدواج، صورت می گیرد.

 در جوامع امروزی، طلاق از  حالت یک سو بودن و اجبار از طرف مرد خارج شده است و معرف حقی شده که زوجین هر دو آن را دارا می باشند و در مورد اتمام زندگی زناشویی با هم تصمیم می گیرند. مطلب حائز اهمیت چه در ازدواج و چه در طلاق مورد توجه است رضایتمندی و کسب حقوق مادی و مدنی زوجین است که در قوانین وضع شده در یک جامعه باید بطور منصفانه و بدون غرض بدان پرداخته شود.

وجود وکیل طلاق در مسیر پر پیچ و خم  دادگاهها می تواند در دریافت حق و حقوقات قانونی هر فرد مثمر ثمر باشد و وکیل طلاق با تخصص و تعهد خود در این حوزه می تواند بهترین دفاع را در محاکم حقوقی از موکل خود را داشته باشد.

طلاق از دیدگاه اسلام

از دیدگاه اسلام ناپسند ترین حلال نزد خداوند طلاق است. این واژه در لغت بیزاری و جدایی کامل است و در زبان عربی تطبیق بیشتر برای گسستن پیوند زناشویی تعریف شده است.. در دین مبین اسلام، طلاق اینگونه تعریف شده است « و شرعا ازاله قید النکاح بصیغه طالق و شبها»

طلاق همان زایل کردن قید ازدواج است با لفظ مخصوص عربی « انت طالق، هو طالق، هذه طالق، فلانه طالق، زوجتی طالق و یا هر آنچه از الفظی بشود بر تعیین مطلق دلالت کند.

در اسلام طلاق انحلال عقد دائم است و عقد نیازمند قبول است ولی ایقاع نیازی به قبول نیست و در اسلام طلاق همان ایقاع است.

طلاق از نظر فقه اسلامی دارای چهار رکن است:

  • صیغه طلاق
  • مرد طلاق دهند
  • زن طلاق داده شده
  • گواه گرفتن بر اجرای صیغه طلاق حضور دو شاهد عادل در مجلس طلاق که صیغه طلاق را بشنود.

در اسلام ازدواج پیوندی مقدس است که جهت آرامش روح و جسم انسان لازم و ضروری است و اهمیت آن را در احادیثی که از پیامبران و امامان بر جای مانده است و تاکید بسیار زیادی که خداوند در قرآن به آن اشاره نموده است، می توان  دید.

در اسلام با توجه به تاکید بر آرامش در ازدواج و زیبایی و مقدس بودن این امر، بر ثبات آن بیش از پیش تاکید شده و طلاق، امری ناپسند و نا مقدس شمرده است و طلاق از منظر اسلام عملی است ناپسند و مبغوض بوده و این زشت بودن تا حدی است که آن را زشت ترین مباح (وابغض الحلال) قرار داده است.

شرایطی که دین اسلام برای طلاق معین نموده است اینست که مرد طلاق دهنده باید بالغ و عاقل و قاصد و مختار باشد و زن مطلقه در زمان جاری شدن صیغه طلاق نباید در مدت عادت ماهیانه باشد و یا در حال نفاس باشد مگر اینکه زن حامله باشد و یا طلاق قبل از نزدیکی با زن جاری شود و یا شوهر در مدتی غایب بوده باشد. و شرایط دیگر که می توان از منظر اسلام به آن توجه نمود وجود دو شاهد مرد عاقل است که بتوانند صیغه طلاق را بشنوند .

طلاق از منظر اسلام بر دو قسم تقسیم می شود که یکی طلاق رجعی است که در طی آن، مرد بدون وجود مانعی می تواند در مدت زمان عده بدون عقد به زن خود رجوع کند و دیگری طلاق بائن است که شوهر، دیگر حق بازگشت و رجوع به طلاق را ندارد. خواه  زن در مدت زمان عده باشد یا نه، در این طلاق مرد از جاری شدن صیغه طلاق حق رجوع به زن را بدون عقد مجدد نخواهد داشت.

و قابل توجه است که در اسلام طلاق بر 6 نوع است:

  • طلاق قبل از آمیزش
  • طلاق دختریکه به سن 9 سالگی نرسیده باشد هر چند با وی آمیزش شده باشد.
  • طلاق زنی که یائسه شده باشد. در این نوع از طلاق، زن بعد از جاری شدن صیغه طلاق نیاز به نگه داشتن عده جهت ازدواج مجدد ندارد.
  • طلاق خلع: در این نوع از طلاق، که در پی بیزاری زن از شوهر پیش می آید و در آن زن مهریه و علاوه بر مهریه مال دیگری را می تواند به مرد  ببخشد. در اسلام، شرط اصلی طلاق خلع، کراهت شدید زن از شوهر است به طوری که اگر مرد زن را در برابر بخشیدن مهریه، بدون کراهت زن طلاق دهد، خلع صحیح نیست و در برابر آن چیزی به مرد تعلق نمی گیرد و باید شرایط وضع شده رعایت شود. رضایت دو طرف یکی از شروط طلاق خلع است.
  • طلاق مبارات: در این نوع از طلاق، زوجین هر دو، از هم کراهت دارند و به بیزاری رسیده اند و برای طلاق باید زن (مال) مهریه اش را به شوهرش ببخشد و بیشتر از مهریه در این نوع از طلاق از طرف زن جایز نیست.
  • طلاق سوم: در این نوع طلاق مرد پس از دو نوبت طلاق رجوع نموده و طلاق سوم حادث شود. در این حالت چنانچه زن با دیگری ازدواج کند و پس از آمیزش با همسر دوم، از وی جدا شود و یا اینکه همسر دوم فوت کند، زن می تواند با نگه داشتن عده به عقد همسر اول در آمده و از نظر شرع و قانون ایرادی به چنین ازدواجی وارد نخواهد بود.

در ادیان آسمانی در هنگام اختلاف زوجین، برای پایان دادن به ازدواج، دیدگاهها و قوانین مخصوص و فرهنگ های متفاوتی دیده می شود. مقایسه هر یک از دیدگاهها و تشخیص ترجیح هر یک بر دیگری نیازمند مطالعات تطبیقی است. اسلام دینی کامل است و تکیه بر قرآن و ارزش های دینی می تواند آرامش را در بین اعضای خانواده به ارمغان آورد.

در صورت هرگونه ابهام، در مورد نوع طلاق و چگونگی اجرای قانونی آن، می توانید با مشاورین حقوقی ارتباطی آسان داشته باشید و با تلفن و یا از طریق سایت این امکان برای شما فراهم شده است. وکیل طلاق مجرب و متخصص در این موسسه حقوقی، آماده کمک به شما عزیزان جهت حل و فصل مشکلات حقوقی تان هستند.

 

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی شبانه روزی 02147625900

مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت 
۵ دقیقه
50.000 تومان
۱۰ دقیقه
100.000  تومان
۱۵ دقیقه
120.000 تومان
۲۰ دقیقه
200.000  تومان
۳۰ دقیقه
250.000  تومان
۱ ساعت
350.000 تومان
مشاوره حقوقی حضوری 500.000 تومان
مطالعه اوراق پرونده همراه با 5 دقیقه مشاوره با وکیل 150.000 تومان
نگارش نامه ها و درخواست های اداری  300.000 تومان
محاسبه فوری دیه توسط وکیل  100.000 تومان 
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز توسط وکیل  50.000 تومان
مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان

در صورت تمایل می توانید مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت 6219861069798741 به نام خانم آناهیتا توکلی واریز نمایید و  اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا وات ساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

 

توجهتمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.

 

طلاق توافقی

 طلاق، آخرین راه حلی است که زوجین با توجه به مشکلات و عدم تفاهم در زندگی به آن میرسند و در پی لاینحل شدن مشکلات در زندگی زناشویی، اغلب افراد به بهترین راهی که کمترین صدمات روحی و روانی را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشند یعنی با توافق با یکدیگر و طلاق توافقی از هم جدا می شوند و به زندگی مشترک خود پایان می دهند.

در طلاق توافقی زوجین موظف به طی نمودن مسیر قانونی و رعایت تشریفات قرارداده شده برای طلاق در ازدواج دائم هستند.

در این نوع از طلاق که در کمترین زمان ممکن و بدور از استرس و نگرانی و عدم آسیب به فرزندان و حفظ حرمت ها انجام می گیرد، زوجین با حضور وکیل طلاق بر سر تمامی موضوعات مانند نفقه ، مهریه، موضوعات مالی و حضانت فرزندان به تفاهم می رسند.

قابل توجه است که هزینه های پرداختی در طلاق توافقی از ابتدای اقدام به طلاق تا رای دادگاه در قانون پیش بینی شده است و وکیل طلاق از تمامی این ارقام به صورت کاملا دقیق اطلاع داشته و هر یک از طرفین طلاق ملزم به پرداخت هزینه های مربوطه در پروسه طلاق می باشند.  در ذیل به برخی از هزینه هایی که زوجین ملزم به پرداخت آن هستند اشاره ای خواهیم نمود.

 جهت اطلاع دقیق و به روز هزینه های طلاق با وکیل طلاق و وکلای پایه یک دادگستری   وکیل تلفنی در ارتباط باشید.

هزینه دادرسی، ثبت دادخواست در طلاق توافقی به صورت تقریبی بین 170 تا 250 هزار تومان در نظر گرفته می شود.

پرداخت هزینه 5  جلسه مشاوره قبل از طلاق، در شهر های بزرگ به صورت تقریبی 580 هزار تومان و در شهر های کوچک مقداری کمتر از این مبلغ می باشد.

پرداخت هزینه های پزشکی قانونی، جهت معاینات بکارت دوشیزه و یا ارائه گواهی بارداری جهت ثبت طلاق.

مراحلی که زوجین جهت طلاق توافقی باید طی نمایند:

  • مراجعه به دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق توافقی توسط زوجین یا وکیل طلاق
  • اعلام دادخواست به دادگاه خانواده توسط زوجین یا وکیل طلاق
  • تشکیل پرونده در دادگاه بدوی، معرفی زوجین به اداره بهزیستی جهت صلح و سازش و تشویق به ادامه زندگی
  • معرفی زوجه به پزشکی قانونی جهت دریافت گواهی بارداری
  • امضاء صورتجلسه دادگاه توسط زوجین یا وکیل طلاق مبنی بر عدم سازش و موافقت در موضوعات مالی و غیر مالی
  • جمع بندی مراحل مشاوره و نظر داوران و عدم سازش زوجین، دادگاه رای بر طلاق توافقی می دهد.
  • مراجعه زوجین و یا وکیل طلاق به دفترخانه ثبت طلاق

Ø     نکته قابل توجه اینکه زن بعد از جاری شدن صیغه طلاق  مطابق قانون باید یک ماه و سه روز عده نگه دارد و زنانی که در دوره یائسگی هستند،  لزومی به نگه داشتن عده ندارند.

طلاق توافقی توسط  وکیل طلاق

طلاق از جانب زن

از نظر قانون  داشتن حق طلاق از طرف زن از چند طریق امکان پذیر است. یکی از راه وکالت در طلاق و دیگری طلاق با داشتن عسر و حرج یا شرایط دیگر است.

با توجه به پرونده های موجود در مراجع قضایی، درخواست طلاق از جانب زن از دسته پرونده هایی است که رسیدگی به آن علاوه بر نیاز به دلایل و ادله محکمه پسند، راهی سخت و دشوار در پیش روی خواهان داشته که نیاز به حضور وکیل طلاق آگاه به قوانین حقوقی به خوبی حس می شود.

راهها و مستنداتی که می توان در طلاق از جانب زن بدان اشاره نمود:

عدم پرداخت نفقه از جانب شوهر:  با استناد به ماده 1129 قانون مدنی در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجراء حکم محکمه و الزام او بدادن نفقه، زن می تواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر او را اجبار به طلاق مینماید. همچنین در صورت عجز شوهر از دادن نفقه اگر زن بتواند در دادگاه اثبات نماید که شوهر از دادن نفقه امتناع می کند و توانایی پرداخت نفقه را ندارد، قاضی پرونده با توجه به دلایل و مستندات، حکم طلاق را صادر، و چنانچه شوهر حکم را اجرا نکند دادگاه خود راسا اقدام به به اجرای صیغه طلاق و امضای سند طلاق خواهد نمود.

عسر و حرج زن:

با استناد به ماده 1130 قانون مدنی، عسر و حرج عبارت از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته طوری که تحمل آن بسیار سخت باشد.

موارد ذیل در صورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می گردد.

  • ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت 6 ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه
  • اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد و زوج طی مدتی که دادگاه تعیین می کند ترک اعتیاد نکرده و یا به ترک اعتیاد پابند نباشد.. در صورتی که زوج به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجددا به مصرف موارد مذکور روی بیاورد، بنا به درخواست زوجه، طلاق انجام خواهد شد.
  • محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.
  • ضرب و شتم یا هر گونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.
  • ابتلای زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا مسری یا هر عارضه صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.
  • با استناد به ماده 1029 قانون مدنی، چنانچه 4 سال از زمان غیبت مرد گذشته باشد. زن میتواند با مراجعه به دادگاه و اثبات عدم حضور مرد یا مفقود الاثر بودن وی در خواست طلاق نماید.
  • در صورت تحقق هر یک از شرایط دوازده گانه ضمن عقد مندرج در عقدنامه، زن میتواند دادخواست طلاق دهد. توسل به این شروط جهت دادخواست طلاق و اثبات آنها در دادگاه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بهترین اقدام، ارتباط با مشاورین و وکلای حقوقی است. این موسسه بستری را فراهم نموده تا شما را در چنین شرایط سخت و دشوار راهنمایی و کمک لازم را در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با ارتباط تلفنی و یا آنلاین از طریق سایت با مشاورین و وکلای متخصص در تمامی ساعات شبانه روز در ارتباط باشید و طرح مشکل نمایید.

وکالت بلاعزل طلاق داشتن زن

توافق مرد و دادن حق طلاق به زن از دیگر شروطی است که زن می تواند از آن در هنگام تصمیم به  جدایی و طلاق از آن استفاده نماید.

 

وکالت بلاعزل طلاق

طلاق از جانب مرد

در گذشته مرد می توانست با تصمیم به طلاق و مراجعه به دفترخانه با حضور دو شاهد، همسر خود را طلاق دهد که این امر باعث افزایش در آمار طلاق در جامعه شده بود. به دنبال این بی عدالتی، قانونگذاران با وضع قانون برای درخواست طلاق، مراحلی را تعیین نمودند تا اگر مرد از روی احساسات و یا عصبانیت تصمیم به طلاق گرفت، با در نظر گرفتن میسر طولانی طلاق و پرداخت حق و حقوقات زن به طور کامل و با تصمیمی عاقلانه و فکر نمودن به نتیجه کار اقدام به طلاق همسر خود کند.

با استناد به ماده 1133 قانون مدنی« مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.»

ثبت طلاق بعد از صدور حکم عدم سازش از طرف دادگاه امکان پذیر است و هیچ دفترخانه ای مجاز به ثبت طلاق بدون اجازه دادگاه صالح ندارد. در صورت عدم رعایت قوانین وضع شده، دفترخانه، مجازات سنگینی را متحمل خواهد شد.

مرد از نظر قانون می تواند بدون هیچ دلیلی و تنها با پرداخت تمام حق و حقوقات مالی به زن، او را طلاق دهد و عدم رضایت زن فقط می تواند مراحل طلاق را طولانی تر کند و در صدور حکم طلاق تاثیر نمی گذارد.

زوج بعد از دریافت گواهی عدم سازش، 3 ماه فرصت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت آن، به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه نمایید و در غیر اینصورت رای دیگر اعتبار نخواهد داشت.

نوع طلاقی که مرد خواهان آن است رجعی است یعنی می تواند در مدت 3 ماه عده، به زوجه رجوع کند.

طلاق گرفتن چه مدت زمان می برد؟

عوامل بسیاری می تواند در پروسه اقدام به طلاق تا دریافت حکم دادگاه و ثبت طلاق در دفترخانه رسمی و جاری شدن صیغه طلاق  تاثیر گذار باشد  و اینکه دادخواست طلاق از طرف مرد باشد و یا زن و یا طلاق توافقی باشد و با حضور وکیل پرونده پیگیری شود و یا بدون حضور وکیل، می تواند از عوامل تاثیر گذار بر مدت زمان پروسه طلاق باشد.

تمامی پرونده های طلاق، چه خواهان زوج باشد و چه زوجه، در صورت اعتراض به پرونده نیاز به گذشتن از سه مرحله است، ابتدا دادگاه بدوی، تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور، که این اعتراض می تواند از طرف زن مطرح شود و زمان طلاق را طولانی تر کند و از 3 ماه تا یک سال می تواند رای دادگاه به طول بینجامد.

وکیل طلاق در دادگاه خانواده

عده در اقسام مختلف طلاق

با استناد به ماده 1150 قانون مدنی در مورد تعریف عده: « عده عبارت است از مدتی که پس انقضای آن، زنی که عقد نکاح او منحل شده است می تواند شوهر دیگر اختیار کند.»

عده از دسته موضوعات مهمی است که در تمامی مذاهب به آن توجه ویژه ای داشته و تنها در جزئیات اختلاف نظر دیده می شود و عده شامل عده در طلاق و عده در وفات می باشد.

از حکمت های نگه داشتن عده می توان به احتمال انعقاد نطفه، حرمت ازدواج، حفظ شخصیت و حرمت زن، احترام به عواطف مرد و وابستگان او و...اشاره نمود.

عده مدت زمانی است که از نظر قانون مشخص شده و زوجه پس از طلاق و یا مرگ همسر ملزم به اجتناب از ازدواج مجدد است.

 مدت زمان عده  با توجه به ازدواج دائم و یا ازدواج موقت،توسط قانون تعیین و ابلاغ شده است:

عده وفات شوهر:

در متن قرآن و قانون برای این عده، مدت زمان سه ماه و ده روز تعیین شده است و در صورت باردار بودن زوجه زمان عده تا تولد نوزاد باقی می ماند و این منوط به این است که مدت تولد نوزاد کمتر از چهار ماه و ده روز نباشد.

عده طلاق

Ø     زن باردار باشد: اگر زوج، زوجه را در مدت بارداری طلاق بدهد به نظر تمام مراجع باید زن تا پایان بارداری و یا سقط جنین عده نگه دارد و بعد می تواند با شخص دیگری ازدواج کند.

در ماده 1156 قانون مدنی در مورد عده زنی که شوهر او غایب و مفقودالاثر است، بیان نموده : «زنی که شوهر او غایب مفقود الاثر بوده و حاکم او را طلاق داده باشد باید از تاریخ طلاق عده وفات نگه دارد.»

Ø        زن باردار باشد: اگر عادت می بیند باید تا 3 دوره پاکی و اگر عادت نمی بیند سه ماه عده نگه دارد.

Ø        قانون درباره عده طلاق و عده فسخ نکاح آن را سه طهر عنوان نموده مگر اینکه زن به اقتضای سن عادت زنانگی نبیند که در این حالت عده او 3 ماه است.

Ø        عده در طلاق توافقی: طلاق توافقی می تواند هم به صورت خلع و یا مبارات باشد و هم به صورت طلاق رجعی باشد. در طلاق توافقی نیز عده همان 3 ماه و ده روز می باشد مگر اینکه زن باردار باشد که در این صورت عده تا زمان تولد نوزاد است.

Ø        در طلاق توافقی که زوجه باکره باشد دیگر عده وجود ندارد و شوهر نمی تواند به زن رجوع داشته باشد.

Ø     عده در نکاح موقت یک ماه و 15 روز است و اگر در این مدت مشخص شود که زوجه باردار است، عده با وضع حمل زوجه به پایان می سد.

در اصل می توان گفت عده مانع موقتی است جهت ازدواج مجدد زن به صورت فوری بعد از طلاق و  فرصتی است جهت تفکر بیشتر به تبعات پس از طلاق، و شاید زن و مرد دوباره به زندگی مشترک برگردند و به تبعات این اتفاق شوم بیندیشند و بدانند که تصمیم درستی را اتخاذ نموده اند یا خیر.  قانونگذار با در نظر گرفتن مدت عده،  به مرد این اختیار را داده است تا در صورت پشیمانی از طلاق به زندگی مشترک با رجوع از طلاق  در مدت عده، اثرات طلاق را از بین ببرد و زندگی زناشویی را از سر بگیرند.

وکیل طلاق با تخصص در این حوزه میتواند چگونگی رجوع به طلاق را بازگو کند واز قوانین وضع شده در این حوزه شما را مطلع سازد. افرادی که با علم و آگاهی به مشکل پیش رو  برخورد میکنند، میتوانند بهترین مسیر با کمترین هزینه را انتخاب و  سریعتر به راه حل تخصصی دست پیدا کنند.

 

قانون جدید طلاق چیست؟

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از قوانین بازنگری شد و قوانین طلاق نیز به تبع دیگر قوانین در جهت انطباق با شرع مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفتند. محدودیت هایی که در سال 1353 برای مرد در امر طلاق وجود داشت از بین رفت و اندک محدودیت مراجعه مرد با حضور دو شاهد به دادگاه برای دادخواست طلاق بود.

در قانون مدنی موجبات طلاق  سه قسم است :

  • اراده مرد در طلاق
  • طلاق به درخواست زن
  • طلاق توافقی

اراده مرد در طلاق: این قاعده که طلاق در اختیار مرد است، مبتنی بر فقه اسلامی است.  در قوانین جدید طلاق اگر مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد، باید به دادگاه مراجعه کند و دادگاه با ارجاع زوجین به داوری اقدام به حل اختلاف و سازش بین زوجین خواهد کرد و در صورت عدم سازش بین زوجین، گواهی عدم سازش صادر می شود. قابل توجه است که مرد اگر بدون دلیل اقدام به طلاق زن کند موظف است مهریه، جهیزیه و نفقه زن و اجرت المثل را مطابق قانون پرداخت نماید.

اموزش گام به گام طلاق

طلاق به درخواست زن:

با استناد به ماده 1129 قانون مدنی:« در صورت استنکاف شوهر از پرداخت نفقه و عدم امکان اجرای حکم محکمه و الزام او به دادن نفقه، زن می تواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر را اجبار به طلاق می نماید. همچنین است در صورت عجز شوهر از دادن نفقه.»

و با استناد به ماده 1130 قانون مدنی: در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و دادخواست طلاق دهد، چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود.

 در قوانین جدید طلاق با استناد به ماده 1029: هرگاه شخصی 4 سال تمام غایب و مفقود الاثر باشد زن او می تواند تقاضای طلاق دهد. در این صورت با رعایت ماده 1023 حاکم او را طلاق می دهد.  مطابق ماده 1023 قانون طلاق، محکمه طی سه نوبت آگهی هر یک به فاصله یک ماه، در جراید محلی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار تهران منتشر می کند. هر گاه یک سال از تاریخ اولین اعلان بگذرد و حیات غایب ثابت نشود حکم موت فرضی در مورد او صادر می شود.

در قوانین جدید در درخواست طلاق از سوی زن با استفاده از ماده 1119 قانون مدنی: به موجب این ماده قانونی طرفین عقد ازدواج می توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد در ضمن عقد یا عقد را مطرح در سند ازدواج ثبت نماید. مثل اینکه شرط شود هرگاه شوهر زن دیگری بگیرد یا در مدت معینی غایب شود یا ترک انفاق نماید یا بر علیه حیات زن سوء قصد کند یا سوء رفتاری نماید که زندگانی آن ها با یکدیگر غیر قابل تحمل شود زن، وکیل و وکیل در توکیل باشد که از اثبات تحقق شرط در محکمه و صدور حکم نهایی خود را مطلقه سازد. 

طلاق توافقی

با توجه به قوانین جدید در طلاق توافقی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مجاز به ثبت دادخواست طلاق توافقی بدون ارائه گواهی مراکز غربالگری و مراکز مشاوره خانواده نیستند.  در اولین اقدامات جهت طلاق توافقی بهتر است از وکلای متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا مجبور به شرکت در جلسات مشاوره نشوید زیرا با حضور زوجین در دفتر وکالت، وکیل طلاق در این حوزه توافقات طرفین را نگارش کرده و در صورت نیاز با انجام ثبت محضری این توافقات، بقیه مراحل میتواند توسط وکیل طلاق انجام گیرد. مدت زمان طلاق توافقی در قانون جدید احتساب 5 جلسه مشاوره اجباری فی مابین زوجین است که این جلسات حدود یک ماه زمان میبرد و ممکن است با تشخیص مشاور خانواده این زمان کوتاه تر و یا طولانی تر شود که حضور وکیل تخصصی طلاق  و یا وکیل طلاق می تواند این زمان را کوتاه تر کند.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

 طلاق فوری به چه صورت است؟

 طلاق، رسیدن به آخر خط زندگی زناشویی است که در پی آن به اجزای اساسی خانواده و همین طور اجتماع صدمات جبران ناپذیری وارد می شود.

هر روز افراد بسیاری در راهروهای دادگاه های خانواده، دادسراها و شوراهای حل اختلاف به دنبال حل نمودن مشکلات خود هستند و وجود قوانین دست و پا گیر و عدم آگاهی افراد از قوانین و گستردگی و پیچیدگی های قوانین در حوزه های مختلف این مسیر را طولانی و طاقت فرسا می کند و اعضای خانواده صدمات روحی و روانی بسیاری را متحمل می شوند.

طلاق فوری می تواند بهترین راه جهت پایان دادن ازدواج های پر دردسر باشد. کارشناسان حقوقی و وکیل طلاق متخصص در طلاق فوری بهترین راهکار ها را ارائه می کنند تا زوجین بر سر تمامی موارد توافق کنند و با ارائه این توافق به دادگاه مراجعه نمایند و خواستار طلاق فوری از سوی قاضی دادگاه شوند.. طلاق فوری می تواند پیامدهایی مثبتی جهت اتمام زندگی زناشویی که به انتهای خط رسیده اند داشته باشد.

  • طی شدن مراحل طلاق در کمترین زمان ممکن
  • کاهش استرس و دغدغه ناشی از طلاق
  • تبعات کم و وارد شدن آسیب کمتر به فرزندان
  • حفظ حرمت و احترام میان زوجین
  • آرامش و امنیت بیشتر در دوران پس از طلاق
  • جلوگیری از طرح دعاوی متعدد زوجین علیه یکدیگر در پروسه طلاق اعم از مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل، حضانت فرزندان، الزام به تمکین و ... کاهش پرونده ها در حوزه طلاق در دادگاههای خانواده
  • کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق

 رزرو فوری مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

طلاق در صورت عدم همکاری و توافق زوج

مراحل اقدام به طلاق توافقی که طی نمودن آن از نظر قانون الزامی است:

مرحله اول برای طلاق  توافقی اعلام دادخواست به دادگاه خانواده می باشد.

1.در اولین اقدام زوجین بعد از تصمیم به طلاق در تمامی امور مشترک، مانند مهریه، حضانت فرزندان، نفقه و موضوعات مالی،توافق داشته و پس از آن به  یکی از دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق توافقی مراجعه کنند. بعد از ثبت دادخواست طلاق در سامانه توسط زوجین ، تاریخ مراجعه زوجین در اولین مراجعه حضوری به صورت پیامکی به آنها اعلام می شود.

  1. معرفی زوجین به مراکز مشاوره و طی نمودن حداقل 5 جلسه مشاوره خانواده جهت ایجاد صلح و سازش زوجین
  2. در صورت عدم سازش، زوجه از طرف دادگاه به پزشکی قانونی معرفی می شود تا در صورت بارداری دادگاه مطابق قانون با توجه به شرایط زوجه، تصمیماتی را اتخاذ نماید.
  3. بعد از پاسخ پزشکی قانونی زوجین می توانند صورتجلسه دادگاه مبنی بر عدم سازش را با توجه به توافقات انجام شده بر سر مهریه، حضانت فرزند، نفقه، اجرت المثل، و توافق بر سر موضوعات مالی و ... را تنظیم و اعلام می دارند.
  4. حضور داوران در دادگاه خانواده، و اعلام نتیجه مشاوره، به دادگاه.
  5. در صورت عدم سازش نتیجه به صورت کتبی به دادگاه اعلام می شود.
  6. صدور حکم طلاق از طرف دادگاه.

با توجه به جمع بندی مراحل و عدم سازش زوجین، دادگاه به صدور حکم طلاق توافقی اقدامی می کند و رای دادگاه در مدت یک هفته الی ده روز به زوجین ابلاغ و در صورت عدم اعتراض زوج و زوجه به رای صادر شده از طرف دادگاه، طلاق توافقی انجام می گیرد و حکم صادر شده به زوجین از سوی دادگاه خانواده قطعی می شود.

  1. آخرین مرحله، مراجعه زوجین به دفترخانه ثبت طلاق مطابق ماده 37 قانون حمایت خانواده.

بعد از دریافت رای دادگاه زوجین تا سه ماه بعد از آن می توانند با در دست داشتن گواهی عدم سازش به دفترخانه طلاق مراجعه و جاری شدن صیغه طلاق را با حضور دو شاهد را خواستار شوند.

قابل توجه است که زوجه بعد از جاری شدن صیغه طلاق باید مطابق قانون، یک ماه و سه روز عده نگه دارد. زنانی که در دوران یائسگی هستند نیاز به نگه داشتن زمان عده نمی باشند.

جهت کوتاه نمودن مسیر طلاق توافقی، ارتباط با مشاورین و کلای متخصص می تواند بهترین گزینه باشد تا خود و خانواده تان در این پروسه سخت و نفس گیر کمتر آسیب ببینید.

سه طلاقه کردن چیست؟

قوانین وضع شده در نظام حقوقی ایران بیشتر برگرفته از فقه و شرع است. طلاق یکی از راههای جدایی و متارکه زن و شوهر برای اتمام زندگی مشترک است و فقط در ازدواج دائم تعریف شده است و در ازدواج موقت طلاق وجود ندارد و جدا شدن زن و مرد بر اساس بخشیدن زمان و انقضای زمان و فسخ خاتمه می یابد.

طلاق در ازدواج دائم قواعد و شرایط خاصی دارد و حقی است که قانون برای مرد در نظر گرفته است تا در صورت صلاحدید به زندگی مشترک خاتمه دهد و زن چاره ای جز قبول آن ندارد و قانون این اجازه را به مرد داده تا این حق قانونی خود را با عنوان وکالت در طلاق به زن واگذار نماید تا در صورت عدم تمایل زن به ادامه زندگی مشترک بتواند به زندگی مشترک خاتمه دهد.

سوالی که بسیاری از افراد در مورد سه طلاقه نمودن زن دارند را در اینجا بازگو خواهیم نمود.

در مورد سه طلاقه کردن زن نیاز به توضیح است که این موضوع بیشتر در گذشته انجام می گرفته و امروزه پرونده های کمی در مراجع قضایی در این مورد وجود دارند که یک زوج سه بار با هم ازدواج کنند و برای بار سوم نیز ازدواجشان منجر به طلاق شود .

از منظر فقهای سنی:

سه طلاق کردن زن از طرف زوج در یک مرتبه امکان پذیر است و از منظر فقهای سنی نیازی نیست، سه بار نکاح ( طلاق ) صورت گیرد تا جاری شدن صیغه طلاق سوم در حکم سه طلاقه باشد و مرد این اختیار را دارد  تا فقط با عنوان سه طلاقه نمودن همسر اقدام به این موضوع کند.

از منظر فقهای شیعه:

دیدگاه فقهای شیعه و سنیدر مورد سه طلاقه شدن زن اندک تفاوتی دارد  از منظر فقهای شیعه برای سه طلاقه شدن، لازم است زوجین سه بار نکاح دائم داشته باشند. یعنی اینکه زن و مرد ازدواج نمایند و بعد از گذشت زمانی برای اولین بار صیغه طلاق بینشان جاری شود و پس از گذشت ایام عده مرد دوباره با همان زن ازدواج کند و دوباره به دلایلی طلاق گیرد و برای بار سوم نیز این پروسه تکرار شود و صیغه طلاق بینشان برای بار سوم جاری و در اینصورت است که، سه طلاقه شدن زن اتفاق می افتد.

قابل توجه است که حکم سه طلاقه با طلاق عادی متفاوت است یعنی اینکه :

اگر زوجین برای بار سوم  از یکدیگر جدا شوند، پس از گذشت ایام عده، ازدواج همان مرد با همان زن امکانپذیر و مشروع نخواهد بود مگر اینکه زن به عقد مرد دیگری در آید و از او جدا شود و ایام عده هم طی شود و دوباره با همسر سابقش نکاح دائمی برقرار نماید و در قوانین حقوقی به این مرد محلل می گویند.

مهریه در این نوع از طلاق تفاوت چندانی با طلاق های دیگر ندارد و فردی که سه بار زن خود را طلاق دهد باید سه بار مهریه بدهد.

و تمامی قوانین و شروط و مبانی ازدواج هم همین وضع را داشته و نفقه و تمکین نیز همان روال را خواهد داشت.

جهت اطلاعات بیشتر از قوانین حقوقی و واگذاری وکالت پرونده حقوقی خود به وکیل طلاق و وکلای پایه یک دادگستری این موسسه حقوقی از طریق واتساپ و تلفن و یا به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

 

کدام یک از اقسام طلاق قابل رجوع است؟

رجوع تنها در طلاق رجعی جایز است و در قوانین وضع شده طلاق بر دو نوع است، طلاق بائن، طلاق رجعی

این تقسیم بندی در قانون مدنی بر اساس قابلیت رجوع به طلاق از طرف مرد است. و با استناد به ماده 1148 قانون مدنی « در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع  متصور است.»

طلاق رجعی: این طلاق، به یکی از انواع  و اقسام طلاق گفته می شود که مرد می تواند در طول مدت عده به زن رجوع کند و می توانند بدون جاری شدن دوباره صیغه عقد، زندگی مشترکشان را از سر بگیرند و لازم است بدانید که بعد از اتمام عده، حق رجوع از بین می رود و اکثر طلاق هایی که ثبت میشوند از نوع طلاق رجعی می باشند مگر اینکه از نوع بائن باشند.

  • طلاق بائن یکی دیگر از اقسام طلاق است که مرد حق رجوع به زن را ندارد. با استناد به ماده 1145 قانون مدنی موارد زیر می تواند از طلاق های بائن باشد.
  • طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.
  • طلاق زن یائسه
  • طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع به عوض نکرده باشد.
  • سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی به عمل آید. حال این وصلت در نتیجه رجوع باشد و یا در نتیجه نکاح جدید باشد.
  • رجوع در طلاق دو قسم داشته، رجوع فعلی و رجوع قولی، که ثبت این رجوع در قانون الزامی است.
  • در رجوع قولی، مرد با به کار بردن الفاظ به زوجه اعلام میکند که دوست دارد به زندگی مشترکشان ادامه دهند و مجدد با هم ازدواج کنند.
  • در رجوع فعلی مرد با انجام رفتار به زوجه اعلام می کند که تمایل به بازگشت دارد مانند بوسیدن یا لمس کردن و..

شرایط رجوع در طلاق رجعی:

  • حق رجوع پس از طلاق در قانون به مرد داده شده است و به خواسته مرد امکان پذیر است.
  • رجوع می تواند با هر گفتار و یا نشانه از طرف مرد به قصد ادامه زندگی صورت گیرد مانند نوازش زن و یا سخنان محبت آمیز.
  • رجوع پس از طلاق می تواند در زمان مدت عده زن انجام گیرد و خارج این زمان اگر مرد بخواهد رجوع داشته باشد باید مجددا ازدواج نمایند و آنرا در دفتر اسناد رسمی به ثبت برساند
  • در طلاق رجعی، محرمیت زوجین در مدت زمان عده برقرار است و در صورت رجوع  زوج، نیازی به جاری شدن خطبه عقد برای محرمیت  نداشته و از نظر شرع و قانون زوجین به هم محرم بوده و زوج می تواند رجوع خود را به هر به صورت رجوع قولی و یا رجوع فعلی، اعلام کند.
  • در صورتی که یکی از زوجین در مدت زمان عده طلاق فوت کند بنا بر قانون دیگری از او ارث می برد.
  • نفقه زن در مدت عده طلاق پا برجاست و در واقع زوجه از نظر قانون هنوز همسر زوج محسوب شده و مرد موظف به پرداخت نفقه می باشد.

با توجه به جایگاه ویژه ای که خانواده در اسلام دارد. راه را برای پشیمان شدن زوجین و بازگشت به زندگی مشترک گذاشته شده است تا اگر در مدت زمان عده طلاق، زن و مرد از تصمیم خود پشیمان شدن بتوانند بدون مشکل و در چارچوب قوانین به زندگی زناشویی شان ادامه دهند.

با توجه به گستردگی قوانین حقوقی و پیچیدگی مفاهیم در این قوانین، هوشمندانه ترین اقدام ارتباط با وکیل طلاق و وکلای متخصص در این حوزه می باشد تا با بهره جستن از علم و تخصص این عزیزان راهکارهایی مناسب جهت حل و فصل مشکلات حقوقی دریافت کنید تا بتوانید در وقت و هزینه ها صرفه جویی نموده و بهترین نتیجه را با ارتباط با وکیل طلاق دریافت و سختی این روزها را به آسانی تبدیل کنید.

شرایط باطل کردن ازدواج دائم

زوجین با توجه به شرایطی که ماده 1132 قانون مدنی مشخص نموده است می توانند دادخواست فسخ نکاح را تنظیم و ثبت نمایند و نیاز به رعایت شرایط تعریف شده در طلاق نمی باشد.  ابطال ازدواج  توسط دارنده این حق درخواست می شود و به اطلاع طرف مقابل می رسد. باطل نمودن ازدواج دائم در در دوران پریودی زن نیز ممکن میباشد.

فسخ نکاح می تواند توسط زوجه و یا وکیل طلاق او درخواست شود در حالی که زوج یا وکیل طلاق زوج هم می تواند از دادگاه تقاضای فسخ نکاح داشته باشد. و دادگاه در صورتی رای فسخ نکاح را صادر خواهد نمود که دلایل و اسناد ارائه شده از طرف زوج یا زوجه مستند و قابل قبول باشد. در صورت تحقیق دادگاه وارائه مدارک و مستندات لازم توسط وکیل طلاق و احراز آن، رای مبتنی بر فسخ نکاح  از طرف دادگاه صالح صادر می شود.

فسخ نکاح یعنی  باطل کردن ازدواج دائم میان زوج و زوجه به دلیل مواردی که باعث می شود ادامه زندگی برای یکی از زوجین به دلیل آسیب روحی و یا جسمی امکان پذیر نباشد

عیوبی که به واسطه آن زن یا وکیل طلاق وی می تواند تقاضای دادخواست حق فسخ  را داشته باشد.

  • خصاء، اخته بودن مرد
  • عنن یا ناتوانی مرد و وجود مشکل در دستگاه تناسلی او.
  • مقطوع بودن آلت تناسلی مرد به اندازه ای قادر به عمل زناشویی نباشد.

قابل توجه است اگر عیوب مورد نظر توسط عمل جراحی یا وسایل درمانی، از بین برود حق فسخ نکاح از بین خواهد رفت.

جنون مرد و زن: با استناد به ماده 1121 قانون مدنی «جنون هر یک از زوجین به شرط استقرار اعم از این که مستمر یا ادواری باشد برای طرف مقابل موجب حق فسخ است.»

عیوبی در زن که به واسطه آن مرد یا وکیل طلاق وی می تواند دادخواست حق فسخ ازدواج دائم را به دادگاه صالح بدهد.

با استناد به ماده 1123 قانون مدنی« اگر عیوب در زمان عقد در زن وجود داشته باشد اما مرد به آن آگاهی نداشته باشد، مرد می تواند پس از اطلاع درخواست فسخ نکاح نماید.» این عیوب عبارتند از:

1-   قرن ( استخوانی در فرج که مانع نزدیکی می شود)

2-   جذام( نوعی بیماری عفونی حاد پوستی است که باعث تغییر شکل استخوان ها و آسیب به دستگاه عصبی می شود که  به آن بیماری خوره نیز گویند)

3-   افضاء ( یکی شدن مجرای بول و حیض)

4-   برص( نوعی دیگر از بیماری های پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آید.)

5-   زمین گیری

6-   نابینایی از دو چشم

قابل ذکر است، اگر زوجین پیش از جاری شدن صیغه عقد با معایب یکدیگر واقف باشند و با اطلاع و قبول ایرادات مبادرت به ازدواج نماید حق باطل نمودن فسخ نکاح از او سلب می شود.

و مهمتر اینکه اگر زوجه به هر دلیلی بعد از ازدواج به یکی از معایب دچار شود حق فسخ نکاح از مرد سلب می شود.

مشاوره با  وکیل طلاق و وکلای پایه یک دادگستری می تواند از تنش ها و کشمکش های این مسیر پر پیچ و خم کم کند و شما در امنیت روحی و روانی روزهای سخت طلاق را پشت سر بگذارید.

شرایط طلاق در صورت باردار بودن زن

همان طور که اشاره نمودیم طلاق، تنها راه برای پایان دادن به زندگی مشترک زناشویی است و از جمله مسائلی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا زن باردار نیز می تواند طلاق بگیرد و آیا مرد می تواند در دوران بارداری همسر خود را طلاق دهد؟

 قانون در پاسخ به سوال اینگونه مطرح نموده است. طلاق زن باردار از دیدگاه قوانین بدون اشکال است و در قوانین وضع شده تفاوت اندکی بین باردار بودن و عدم بارداری زن می توان مشاهده نمود.

از منظر قانون، طلاق عملی است حقوقی و از اختیارات مرد به شمار می آید و در واقع طلاق ایقاعی است یک طرفه و حقی است که از منظر فقه و قانون به مرد داده شده است.

 طلاق زن باردار از نظر فقهی و قانونی امری است صحیح و بدون اشکال که باید هنگام انجام آن ضوابطی لحاظ شود.

به استناد ماده 1140 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، طلاق زن در مدت عادت زنانگی یا در حال نفاس صحیح نیست مگر اینکه زن حامله باشد یا طلاق قبل از نزدیکی با زن واقع شود یا شوهر غایب باشد بطوری که اطلاع از عادت ماهانه بودن زن نتواند حاصل کند .

و استناد ماده 1141 قانون مدنی، طلاق در طهر مواقعه صحیح نیست مگر اینکه زن یائسه یا حامل باشد.

در طلاق توافقی اگر زن باردار باشد باید زوجین یا وکیل طلاق طرفین قبل از طلاق، در مورد اموری همچون، مهریه، نفقه، ایام عده و هزینه های فرزند، حضانت او و هزینه های زایمان و بیمارستان و...  به توافق برسند و آن را کتبا به مرجع قضایی اعلام و تقدیم نمایند.

عده در قوانین فقه ای و حقوقی عبارت است از مدت زمانی که زن بعد از طلاق  نمی تواند شوهر دیگر اختیار کند را و به استناد ماده 1154 قانون مدنی، عده وفات چه دائم و چه منقطع در هر حال چهار ماه و ده روز است مگر اینکه زن حامل باشد که در این صورت عده وفات تا موقع وضع حمل است مشروط بر اینکه فاصله بین فوت شوهر و وضع حمل از چهار ماه و ده روز بیشتر باشد والا مدت عده همان چهار ماه و ده روز خواهد بود.

عده مدت زمانی است که  زن مطلقه و یا طلاق داده شده باید به احترام زندگی زناشویی خود از ازدواج دوری کند.

حکم عده زن باردار در فسخ نکاح یا در عقد موقت تا پایان وضع حمل زن است یعنی تا زمانی که زن باردار است اجازه ازدواج با فرد دیگری را ندارد و در صورتی که فرزند سقط شود، عده نیز به پایان می رسد زیرا یکی از دلایل و فلسفه نگه داشتن عده،بعد از طلاق جلوگیری از اختلال نسل است.

در صورت هرگونه ابهام در این زمینه می توانید با بستری که این موسسه حقوقی برای ارتباطی آسان مهیا نموده است از طریق ارتباط تلفنی و یا سایت به صورت آنلاین با وکیل طلاق ارتباط برقرار نمایید و بهترین راهکار و دقیق ترین پاسخ ها را در مورد موضوعات حقوقی دریافت نمایید.

 

طلاق ظهار:

طلاق ظهار در حال حاضر در جوامع اسلامی قابلیت طرح را نداشته و موضوعیتی ندارد اما در صورت وجود موردی باید به حاکم شرع مراجعه نمود.

ظهار خود در معنای لغوی به معنای پشت است و در اصطلاحات فقهی نوعی از طلاق است.

اعراب در دوران جاهلیت ظهار را نوعی طلاق می دانستند طلاق ظهار از دسته طلاق های واجب است و وقتی اتفاق می افتد که مرد همسر خود را به پشت زنی که بر او محرم و حرام ابدی است (مانند: خواهر و مادر) تشبیه کند و این امر در اسلام حرام وگناه است و باعث می شود تا نزدیکی بین زوجین ممنوع شود. در صورت ابراز ظهار، زن می تواند به حاکم شرع مراجعه نماید و شکایت خود را اعلام کند و حاکم موظف است به شوهر سه ماه مهلت دهد تا در این مدت یا از ظهار رجوع کند و یا زنش را طلاق دهد. و در صورت ممانعت شوهر از هر یک از پیشنهادات حاکم، حاکم او را مجبور به انجام طلاق یا رجوع به ظهار می کند.

در هنگام رجوع به ظهار، باید از جانب شوهر کفاره ایی پرداخت شود و طلاق زن در هنگام ظهار، مانند طلاق های دیگر باید در حضور دو شاهد عادل انجام گیرد.

در قران آیاتی در این خصوص نازل شده است که در آیات نخست سوره مجادله این آیین جاهلی را باطل نموده و کفاره ظهار مطابق آیات 3و4 سوره مجادله اینگونه است که فرد باید یک نفر برده را آزاد کند و اگر توانایی این کار را نداشت باید به مدت 2 ماه روزه بگیرد و اگر قادر به انجام این مورد هم نبود باید به شصت نفر مستمند غذا بدهد.

با توجه به گستردگی قوانین حقوقی و شرعی نیاز است از متخصصین در این حوزه ها کمک بگیریم تا دچار سردرگمی و بی راهه نشویم. وکیل طلاق و مشاور حقوقی این موسسه حقوقی جهت آرامش و امنیت شما عزیزان بستری را فراهم نموده اند تا مشکلات حقوقی و کیفری خود را با تماس تلفنی و یا تماس به صورت آنلاین مطرح نمایید و در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه بهترین راهکار و پاسخ را دریافت نمایید.

مراحل قانونی جاری شدن صیغه طلاق

 مراحلی که در طلاق توافقی باید توسط زوجین یا وکیل طلاق آنها طی نمایند تا صیغه طلاق خوانده شود.

  1. اعلام دادخواست به دادگاه خانواده

گام نخست بعد از توافق در تمامی امور مشترک، مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق توافقی است. لازم به ذکر است بعد از ثبت دادخواست پیامکی دریافت خواهند نمود که تاریخ مراجعه به دادگاه خانواده در آن ذکر شده است.

  1. تشکیل پرونده و دعوت به صلح و سازش زوجین

پس از ارائه مدارک لازمه توسط وکیل طلاق و تشکیل پرونده در دادگاه حقوقی بدوی، زوج و زوجه دعوت به صلح و سازش می شوند تا شروع دوباره را داشته باشند و به موازات این موضوع طرفین به سازمان بهزیستی معرفی می شوند تا مشاوره های لازم جهت ادامه زندگی در صلح و آرامش داشته باشند.

  1. معرفی زوجه به پزشک قانونی

در این مرحله زوجه جهت مشخص شدن وضعیت بارداری و یا عدم بارداری به پزشک قانونی معرفی می شود تا در صورت بارداری توسط پزشک قانونی به دادگاه گزارش داده شود.

  1. امضاء صورتجلسه دادگاه توسط زوجین یا وکیل طلاق آنها، بر عدم سازش به ادامه زندگی و توافق بر موضوعات مالی،

بعد از مسلم بودن عدم توافق بین زوجین جهت ادامه زندگی توافقات مالی و غیر مالی بین زوجین، مانند: مهریه، مقدار نفقه زوجه، جهیزیه، حضانت فرزندان و اجرت المثل  توسط دادگاه صورتجلسه می شود و به امضای زوجین می رسد.

  1. حضور داوران در دادگاه

معرفی داوران به دادگاه توسط زوجین یا وکیل طلاق آنها،  و در صورت عدم موفقیت آنها در ایجاد صلح و سازش، داوران موظف به اعلام عدم سازش بین زوجین را به صورت کتبی ارائه کنند.

  1. صدور حکم طلاق از طرف دادگاه

دادگاه در این مرحله با توجه به پرونده، نسبت به صدور حکم طلاق توافقی اقدامی می کند و در مدت یک هفته الی ده روز، رای طلاق به زوجین ابلاغ می گردد. در صورت عدم اعتراض زوج و زوجه به رای صادر شده از طرف دادگاه مراحل طلاق توافقی انجام می گیرد و حکم صادر شده به زوجین از سوی دادگاه خانواده قطعی و اعلام می گردد.

  1. مرحله آخر، مراجعه به دفترخانه ثبت طلاق

در آخرین مرحله بعد از رای دادگاه زوجین می توانند از لحظه دریافت رای دادگاه  تا 3 ماه بعد از آن با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش به یکی از دفتر خانه های طلاق مراجعه نمایند و با حضور وکیل طلاق  و حضور دو شاهد، صیغه طلاق خوانده شود و طلاق بین آن ها انجام گیرد. لازم به ذکر است بعد از خوانده شده صیغه طلاق زوجه باید مدت یک ماه و سه روز عده نگه دارد که این موضوع برای زنانی که یائسه شده اند لازم نمی باشد.

در صورت عدم حضور یکی از طرفین یا وکیل طلاق ایشان در مدت مذکور در دفترخانه طرف دیگر با حضور وکیل طلاق می تواند از طریق اجرای احکام دادگاه صادر کننده حکم طلاق توافقی، نسبت به اجرایی شدن حکم طلاق اقدامات لازم را انجام دهد.

با استناد به ماده 1134 قانون مدنی،« طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور لااقل دو نفر مرد عادل که طلاق را بشنوند واقع گردد. » و به استناد ماده 1134 قانون مدنی، « طلاق باید با استفاده از صیغه طلاق واقع شود، منظور از صیغه طلاق به کار بردن الفاظی است که صراحت در امر طلاق زن و شوهر داشته باشد.»

شرایطی که باید شهود در هنگام جاری شدن صیغه طلاق دارا باشند تا صیغه طلاق از نظر فقه و قانون مورد تایید باشد.

1-    حضور دو شاهد عاقل 2-شهود باید مرد باشد. 3- عادل باشند 3- و هر دوی شهود باید در یک زمان شنونده صیغه طلاق باشند.

قابل توجه است که ضرورتی در خوانده شدن صیغه طلاق به زبان عربی نیست لذا هر لفظی که مشخصه جاری شدن صیغه طلاق باشد صحیح است.

مهلت قانونی اجرای صیغه طلاق با توجه به ماده 33 قانون حمایت از خانواده، « مدت اعتبار حکم طلاق شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجام خواهی است. هر گاه حکم طلاق از سوی زوجه به دفتر رسمی ازدواج و طلاق تسلیم  شود، در صورتی که زوج ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ مراتب در دفترخانه حاضر نشود، سردفتر به زوجین ابلاغ می کند برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه حاضر شوند. در صورت عدم حضور زوج و عدم اعلام عذر از سوی وی یا امتناع او از اجرای صیغه، صیغه طلاق جاری و ثبت می شود و مراتب به زوج یا وکیل طلاق وی ابلاغ می گردد. در صورت اعلام عذر از سوی زوج، یک نوبت دیگر به ترتیب مذکور از طرفین دعوت به عمل می آید.

تبصره: دادگاه صادر کننده حکم طلاق، باید رد رای صادر شده بر نمایندگی سردفتر در اجرای صیغه طلاق در صورت امتناع تصریح کند.

مدارک لازم جهت اجرای صیغه طلاق در دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق:

  • سند ازدواج یا رونوشت سند ازدواج
  • دادنامه قطعی از دادگاه
  • شناسنامه و کارت ملی زوج و زوجه
  • گواهی عدم بارداری
  • وکالت نامه رسمی وکیل طلاق

انتخاب وکیل طلاق مجرب و متخصص برای هر پرونده ای تابع شرایط بوجود آمده و نوع پرونده ، ادله و مستندات موجود در پرونده، شهر و استان محل طرح پرونده، فرد وکالت دهنده و... می باشد. و در اصل می توان گفت بهترین وکیل طلاق، وکیلی است که تجربه کافی در زمینه موضوع پرونده اعم از طرح دعوی، شرکت در دادگاه و دفاع از موکل را به خوبی داشته باشد

 

ملزمات جاری شدن صیغه طلاق چیست؟

انجام صیغه طلاق نیاز به انجام تشریفاتی است که عدم رعایت هر یک از آنها می تواند درستی انجام صیغه طلاق را با مشکل روبرو کرده و به عبارتی آن را باطل کند.اجرا صیغه طلاق توسط وکیل طلاق، به لفظ مخصوص و در حضور دو مرد عاقل و عادل به عنوان شاهدان طلاق از شروطی است که زوجین ملزم به رعایت آن هستند. جاری شدن صیغه طلاق توسط وکیل طلاق هم می تواند انجام گیرد.

قوانین مدنی در سایه ای از شروط فقهی است و قانون طلاق در کشور ما عمدتا ریشه در مذهب و مقررات فقهی دارد. شرایط اجرای صیغه طلاق و نحوه جاری شدن آن در قوانین فقهی و قوانین مدنی توسط قانون گذاران مورد پیش بینی قرار گرفته است و درست بودن آن منوط به انجام مسیر درست و نحوه برگزاری صحیح آن می باشد.

بعد از طی نمودن مراحل دادخواست طلاق با حضور وکیل طلاق و دریافت گواهی عدم امکان سازش از دادگاه که مدت اعتبار آن 6 ماه می باشد و تحویل آن به دفتر خانه رسمی ازدواج و طلاق، از زوجین جهت حضور در دفتر خانه و جاری شدن صیغه طلاق دعوت می شود و صیغه طلاق توسط دفتر دار و یا وکیل طلاق با رعایت تشریفات خوانده و طلاق جاری می شود.

با استناد به ماده 1134 قانون مدنی، در رابطه با نحوه جاری شدن صیغه طلاق و ملزومات جاری شدن صیغه طلاق مقرر می دارد: « طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور لااقل دو مرد عادل که طلاق را بشنود واقع گردد.»

پس با توجه به این ماده قانونی نحوه جاری شدن صیغه طلاق میان زوجین شامل رعایت دو مطلب است:

طلاق باید با جاری شدن صیغه طلاق واقع گردد.

و زوجین یا وکیل طلاق ایشان ملزم به رعایت اصول جاری شدن صیغه طلاق باشند و دو شاهد مرد با خود به همراه داشته باشند تا صیغه طلاق را بشنوند.

شاهدین طلاق باید دارای ویژگی هایی باشند که به آن اشاره می کنیم:

1-    2 شاهد باید مرد باشند و 18 سال تمام و یا بیشتر داشته باشند.

2-       عاقل باشند: یعنی دارای سلامت روانی باشند.

3-       عادل باشد: یعنی از نظر شخصیتی بر عدالت گواه دهد و اهل گناه نباشد.

4-       با ایمان باشد.

5-    شاهدین زوجین را بشناسند در حدی که نام زوجین را بدانند و زوجین را از بقیه افراد تشخیص دهند. شناخت دقیق الزامی نیست. در صورت نبود دو شاهد به همراه زوجین زوجین می توانند با اطلاع به دفتر دار از آنها بخواهند تا دو شاهد در اختیارشان قرار دهند زیرا همانطور که اشاره کردیم نیاز به شناخت دقیق شهود از زوجین نیست.

در صورت هرگونه ابهام در زمینه طلاق می توانید با وکیل طلاق که در این حوزه تخصص دارد در ارتباط باشید و در صورت نیاز رسیدگی امور پرونده دادخواست طلاق را به وکیل طلاق حرفه ای این موسسه حقوقی وکیل تلفنی بسپارید تا از صدمات جبران ناپذیر این پروسه پر تنش، خود و خانواده تان را در امان نگاه دارید.

 

شرایط طلاق غیابی

طلاق در لغت به معنای ترک کردن و رهایی و آزاد کردن است و در واقع می توان گفت با واقعه طلاق زن و مرد یکدیگر را ترک و رها می سازند . در موضوعات حقوقی طلاق به معنای انحلال بوده که در آن با تشریفات ویژه ای انحلال عقد دائم نکاح اتفاق می افتد.

طلاق در قانون مدنی به انواعی تقسیم بندی شده است: طلاق رجعی، طلاق خلع و مبارات، طلاق توافقی، طلاق به درخواست زن و طلاق به درخواست مرد ، طلاق غیابی و...

در طلاق غیابی که می تواند به درخواست مرد و یا درخواست زن با حضور وکیل طلاق و در صورتی است که مرد و یا زن در مدتی معلوم مفقود الاثر باشند و هیچ اثر و نشانه ای از او بدست نیاید خواهان می تواند به دادگاه دادخواست طلاق دهند تا به آن رسیدگی شود. لازم به ذکر است در صورت درخواست طلاق غیابی از طرف مرد به علت مجهول المکان بودن زن به راحتی طلاق، انجام میگیرد ولی دادخواست طلاق غیابی به علت مفقود المکان بودن مرد باید با ادله محکمه پسند بوده و با طی نمودن مراحلی توسط وکیل طلاق قابل انجام است.

طلاق غیابی از طرف مرد و طلاق غیابی به درخواست زن از منظر قوانین حقوق مدنی:

با استناد به ماده  1133 قانون مدنی « مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.» تبصره: « زن نیز می تواند با وجود شرایط مقرر در مواد (1119، 1129) و ( 1130) این قانون، از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

با استناد به ماده 1119: « طرفین عقد ازدواج می توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر بنماید مثل اینکه شرط شود هرگاه شوهر زن دیگری بگیرد یا در مدت معینی غایب شود یا ترک انفاق نماید یا بر علیه حیات زن سوء قصد کند یا سوء رفتاری نماید که زندگانی آن ها با یکدیگر غیر قابل تحمل شود زن وکیل و وکیل در توکیل باشد که از اثبات تحقق شرط در محکمه و صدور حکم نهایی خود را مطلقه سازد.»

با استناد به ماده 1129 « در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجراء حکم محکمه و الزام او بدادن نفقه زن می تواند برای طلاق به حاکم شرع رجوع کند و حاکم شوهر او را اجبار به طلاق مینماید. همچنین است در صورت عجز شوهر از دادن نفقه.»

اگر زوجه یا وکیل طلاق وی بتواند موارد عسر و حرج که به آن اشاره خواهیم نمود در دادگاه به اثبات برساند رای بر طلاق زن صادر خواهد شد.

  • اعتیاد زوج به یکی از مواد مخدر و یا ابتلا به مصرف مشروبات الکلی که باعث اعتیاد و ضرر به خانواده شده باشد.
  • ضرب و شتم و یا هر گونه رفتار سوء که از طرف زوجه قابل تحمل نباشد.
  • محکومیت قطعی زوج به 5 سال یا بیشتر می تواند از موارد عسر و حرج باشد و زن می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند و دادگاه موظف می شود به درخواست زن توجه کند و مراحل لازم مانند انتشار آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار و ... حکم طلاق غیابی زن را صادر کند.
  • ابتلا به امراض صعب العلاج روانی و مسری که باعث اختلال در زندگی مشترک شود.
  • ترک منزل توسط زوج بدون عذر موجه به مدت 6 ماه متوالی یا به مدت 9 ماه متناوب در طول یک سال و عدم پرداخت نفقه در طول مدت 6 ماه می تواند از مواردی باشد که زن بتواند به دادگاه مراجعه کند و دادگاه در جریان گذاشته و طلاق غیابی را از دادگاه بخواهد.
  • و موارد قانونی دیگر که قانونگذار در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران ذکر نموده است و می توانید با ارتباط با وکیل واتساپی، وکیل طلاق از دیگر موارد قانونی اطلاع پیدا کنید. و بهترین راهکا را دریافت نمایید.

علل عمده طلاق در ایران

تا چندی پیش طلاق در جامعه سنتی و مذهبی ایران به شدت مذموم و نکوهیده بود و زن و مرد مطلقه از نظر روانی و اجتماعی به شدت تحت فشار بودند اما با نفوذ شبکه های اجتماعی و افزایش بی رویه ارتباطات سالم و ناسالم، میزان طلاق به شدت افزایش یافته و قبح از آن کاسته شده است و هم اکنون در کمتر خانواده ای فرد مطلقه وجود نداشته و بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر این معضل بزرگ اجتماعی قرار گرفته اند. علل طلاق بسیار گسترده و متنوع است اما چند سر فصل بسیار مهم را می توان به عنوان دلایل طلاق در ایران نام برد . حضور وکیل طلاق مجرب می تواند در این رابطه بسیار کار گشا و آگاهی دهنده باشد.

انتخاب نامناسب:

با دقت در پرونده های طلاق موجود در محاکم قضایی، ریشه بسیاری از طلاقها انتخاب نامناسب همسر است که به شکل های مختلف خود را نشان می دهد. ازدواج در سنین پایین یکی از مهمترین دلایل است. وقتی زوج یا زوجه به بلوغ کامل عقلی و روانی نرسیده باشد و درک درستی از مسئولیت زندگی مشترک نداشته باشند به آسانی در معرض طلاق قرار گرفته و زندگی مشترک از هم پاشیده خواهد شد.

نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد ازدواج پس از پایان 25 سالگی، 24 درصد کمتر در معرض فروپاشی قرار می گیرد . اختلاف سنی زیاد هم نوعی انتخاب نامناسب دیگر است که عامل بسیاری از طلاقها و زندگی های فروپاشیده است.

اختلاف سنی زیاد بیش از 10 سال زوجین ریسک طلاق و جدایی را به شدت افزایش می دهد چرا که عدم درک متقابل در این دسته از زوجین بسیار رواج داشته و آسیب رسان است.

عدم تطابق موقعیت های مذهبی، اجتماعی و مالی هم از جمله شکل های انتخاب نامناسب همسر است که میتواند به مشکلات و عدم درک متقابل دامن زده و چنین خانواده هایی بیشتر در معرض طلاق و جدایی قرار می گیرند. در صحبت با وکیل طلاق با سابقه، عدم همخوانی و انتخاب درست به عنوان دلیل اصلی بسیاری از پرونده های طلاق معرفی می شود. اختلاف سطح مالی در خانواده و هم چنین متفاوت بودن موقعیت اجتماعی زوج و زوجه هم از دلایل اصلی طلاق در ایران است.

مسائل اقتصادی و مشکلات مالی:

راهروهای  دادگاه خانواده  پر از زوجینی است که بعلت مشکلات مالی و عدم توانایی اقتصادی در زندگی مشترک به بن بست رسیده اند عدم توانایی تهیه ملزومات اولیه زندگی و افزایش میزان بدهی که صرف تامین مایحتاج اولیه زندگی مشترک شده است موجب کاهش شادی و درک متقابل در زندگی مشترک شده است و این باعث ایجاد فاصله زوجین از یکدیگر و در نهایت طلاق می شود. در چنین خانواده هایی به علت مشکلات مالی امکان مراجعه به مشاور مناسب یا وکیل طلاق هم میسر نبوده و امکان طلاق در این شرایط 30 درصد بیشتر از شرایط اقتصادی عادی است.

وجود فرزندان زیاد هم به مشکلات اقتصادی دامن زده و یکی از دلایل سردی زوجین و افزایش میزان طلاق در زندگی مشترک است.

عوامل فرهنگی و اجتماعی:

با دقت در پرونده های طلاق جاری در مجامع قضایی خانواده  و یا هنگام صحبت با وکیل طلاق اکثر افراد متوجه می شویم، دلایل فرهنگی و اجتماعی مانند سطح تحصیلات پایین، رسوخ شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و فقدان فرهنگ استفاده صحیح از این ابزارها، و فقدان آموزش های مناسب اولیه در دوران نوجوانی و جوانی از دلایل بسیار مهم طلاق در ایران است.

بالا بودن سطح سواد زوجین امکان درک شرایط را بهتر فراهم کرده است و موجب کاهش میزان طلاق می شود. اعتیاد به شبکه های اجتماعی هم به مرور به رده های بالای طلاق رسیده است و حدود 16 درصد طلاقها علت عدم استفاده صحیح یکی از زوجین از این پدیده نوظهور است.

و اختلاف سطح سواد و فرهنگ موجب ایجاد تفاوت در سبک تربیت فرزندان شده است و مشکلات را دو چندان و امکان طلاق را افزایش می دهد.

ناسازگاری و عدم تناسب تناسب جنسیتی:

عدم تناسب جنسیتی میان زوجین دلایل متعددی دارد و تفاوت های ژنتیکی، فاصله سنی زیاد میان زوجین و... موجب ناسازگاری جنسی شده و در چنین مواردی یکی از زوجین یا هر دو متوسل به خیانت می شوند و در نهایت زندگی مشترک از هم می پاشد.

مشاوره با کارشناسان مجرب و استفاده از تجربیات وکیل طلاق کارآزموده مانع آسیب رسیدن به زندگی های مشترک شده و خانواده ها را در معرض فروپاشی قرار نمی دهد.

به یاد داشته باشید در مواجهه با چنین آسیب هایی مشورت با وکیل طلاق مجرب و با سابقه می توان یاری رسان شما در مقابله با معضل شده و امکان فروپاشی زندگی مشترک را به شدت کاهش می دهد.

در این موسسه حقوقی وکلای با تجربه ما با حوصله به سوالات موکل های خود گوش داده و از مشکلات با خبر میشوند و راهنمایی های لازم را انجام می دهند بنابراین دیگر نباید نگران مسائل پیش آمده باشید زیرا تماس تلفنی با وکیل طلاق می تواند گزینه بسیار مناسبی برای حل مشکلات و رسیدن به راههای قانونی برای رفع مشکل می باشد.

 

مجازات طلاق نامه جعلی

جعل سند به منظور سوء استفاده از سند مجعول بسیار متداول است و جعل سند طلاق به منظور استفاده از تبعات آن مانند معافیت از سربازی با تحت تکفل گرفتن مادر مطلقه و سایر استفاده ها از سند مجعول رایج است. ابتدا باید بدانیم قانونگذار برای جعل سند چه مجازاتی تعریف نموده و جعل سند به چه اعمالی اطلاق می شود؟

جعل در لغت به معنای دگرگون کردن و ایجاد تغییر و منقلب نمودن است و در حقوق کیفری به جعل مادی و معنوی تقسیم شده است.

جعل مادی در ماده 523 قانون پیش بینی و دست بردن در سند مانند جعل امضاء یا تغییر مفاد سند مانند مبلغ چک و .... است. در حالیکه جعل معنوی در اسناد رسمی و بر اساس ماده 5344 قانون و از طریق کارکنان ادارات دولتی و مراجع قضایی صورت می گیرد. در هر حال و بر اساس قانون ادعای جعل تبعی چه  مادی وچه معنوی احکام و آثار مشابهی دارد.

جعل طلاق نامه بر اساس قانون در دسته جعل ایجاد مکتوبات یا اسناد رده بندی می شود و بر اساس قانون مجازات جعل اسناد عادی، حبس از 6 ماه تا 2 سال و جزای نقدی از 3 میلیون ریال الی 12 میلیون ریال را در پی خواهد داشت.

مشورت با وکیل طلاق برای در امان ماندن از تبعات طلاق نامه جعلی یک ضرورت است و به شما کمک می کند تا از عواقب جعل سند در امان باشید. مهمترین کاربرد طلاق نامه جعلی، دریافت کارت معافیت خدمت سربازی از طریق دادن سرپرستی مادر مطلقه به فرزند مشمول خدمت نظام وظیفه عمومی است.

در طلاق نامه به بسیاری از شرط ها و قرار ها اشاره می شود، مواردی مانند: شروط ضمن عقد ، بخشیدن مهریه، شرایط رجوع برای مرد، حق سرپرستی فرزندان مشترک و نحوه حضانت آنها قید می شود که هر کدام از این شروط و قرار ها می تواند موضوع جعل سند طلاق نامه باشد.

در بسیاری از موارد تغییر هریک از مفاد موجود در طلاق نامه به صورت جعلی تبعات مادی و معنوی زیادی برای طرفین داشته و می تواند زمینه طرح دعوی در مجامع قضایی و استفاده از وکیل طلاق و وکیل مجرب جعل سند شود.

در صورت مواجه شدن با سند مجعول طلاق ضمن حفظ آرامش، به کارشناسان و وکیل طلاق این موسسه مراجعه و ضمن دریافت مشاوره لازم، دادخواست رسیدگی به سند مجعول را تنظیم و در مجامع قضایی به جریان اندازید.

از آنجا که مفاد و سند طلاق در دفاتر اسناد رسمی هم ذکر می شود کافی است در دادخواست به دفتر خانه ثبت سند طلاق اشاره تا مراجع قانونی ضمن دریافت استعلام از دفتر مذکور، به  راحتی به مجعول بودن سند طلاق نامه اشراف یافته و حکم مورد نظر شما را در این ارتباط صادر نمایند.

بدیهی است در صورت دریافت حکم دادگاه صالحه به کمک وکیل طلاق ، سند مجعول را ابطال و از حقوق حقه شما دفاع خواهد شد.

ارتباط سریع در فضای مجازی و اینترنت کار را آسان نموده است و یکی از ارزان ترین راههای ارتباطی به شمار می آید.

در واقع شما می توانید در موقع بروز هر مشکل و نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین از طریق فضای مجازی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و سایر پیام رسان های داخلی و خارجی سایت، از مشاوره حقوقی استفاده نموده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

مشاوره حقوقی با  وکیل طلاق به صورت آنلاین می تواند گزینه خوبی باشد برای افرادی باشد که به وکیل طلاق خوب و مطمئن دسترس ندارند و نیاز هست در کمترین و سریعترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

نمونه طلاق نامه رسمی

 برگه طلاق نامه ، سندی است که در پی آن، نوع طلاق انجام گرفته زن و شوهر و شرایط و شرح طلاق و مشخصات فردی طرفین، تاریخ وقوع طلاق در آن قید می شود و دارای اعتباری قانونی است.

برگه نامه طلاق در دفتری که طلاق در آن به ثبت رسیده است با درخواست زوجین صادر می شود.

 

حضانت فرزند قبل از طلاق

 

 

 

وضعیت کودکان پس از طلاق:

طلاق، واژه ای که این روزها فراوان بر زبانها جاری،در محاکم قضایی مطرح و در دفاتر ازدواج و طلاق، ثبت می شود  بدون اینکه به قبح آن فکر شود و یا زوجین بیاندیشند بر سر فرزندان باقیمانده از ازدواج ناموفق و زندگی از هم پاشیده چه می آید. مسلما بیشترین آسیب در جدایی و طلاق متوجه فرزندان است که با از دست دادن کانون گرم خانواده به ناچار یکی یا هر دو والدین را از دست داده واز حمایت های مادی و معنوی آنها محروم می شوند.

این که پس از طلاق چه بر سر فرزندان می آید بسیار گسترده و عمیق است. بخشی توسط ما در این بحث مطرح و بخشی را می توانید از وکیل طلاق مجرب سوال بفرمایید.

پس از طلاق نسب و نام و نام خانوادگی فرزندان تغییر نمی یابد. بنا به ماده 1158 قانون مدنی هر طفلی که از زمان ازدواج و زندگی مشترک و تا 6 ماه پس از آن متولد شود از پدر نسب می برد و پس از طلاق مشخصات شناسنامه ای فرزندان هم تغییر نیافته و صحت این قوانین را وکیل طلاق و مشاور حقوقی تلفنی مجرب تایید می کنند.

مسئله و حق دیگری که در قانون مدنی برای فرزندان پس از طلاق پیش بینی شده است هزینه های فرزندان پس از طلاق است که در اصطلاح حقوقی نفقه نامیده می شود. بر اساس قانون پس از طلاق نفقه فرزندان بر عهده پدر بوده و حتی پس از فوت پدر یا ناتوانی وی از پرداخت نفقه، پدر بزرگ پدری موظف به پرداخت هزینه های فرزندان باقیمانده از طلاق است و حتی در صورت عدم استطاعت مالی خانواده پدری، پدر بزرگ مادری و پس از وی مادر بزرگ موظف به پرداخت نفقه و هزینه های زندگی فرزندان هستند.

اما مهمتر از نسب و نفقه، نگهداری و تربیت فرزندان طلاق است. اگر از وکیل طلاق پرسیده شود و یا به قانون مراجعه کنیم قانونگذار به دقت در مورد چگونگی نگهداری فرزندان پس از جدایی والدین تمهیدات لازم را اندیشیده و قوانین محکم و دقیقی وضع کرده است.

بر اساس ماده 1196 قانون مدنی «  برای حضانت و نگهداری طفلی که پدر و مادر وی از هم جدا شده اند تا سن هفت سالگی مادر در اولویت است و پس از آن حضانت فرزندان طلاق با پدر است.»

اما اگر در مورد حضانت فرزندان پس از هفت سالگی اختلاف نظر وجود داشته باشد دادگاه صالح در مورد فرد نگهداری کننده فرزند تصمیم گرفته و حضانت وی را به فردی که صلاحیت و توانایی بیشتری دارد خواهد سپرد.

و از همه مهتر اگر سلامت جسمانی و روانی کودک هنگام حضانت یکی از والدین به خطر افتد، دادگاه به تقاضای نزدیکان و وابستگان کودک برای حضانت طفل تصمیم خواهد گرفت.

همانطور که مشاهده می کنید وضعیت فرزندان باقیمانده از طلاق از دیدگاه، قانون بسیار مهم تلقی شده و قانونگذار برای همه وضعیت هایی که ممکن است برای طفل حادث شود چاره ای اندیشیده است . مشورت با وکیل طلاق مجرب می تواند جزئیات این قوانین را برای شما آشکار نموده و به سوالات و ابهامات شما پاسخ لازم را بدهد.

چالش دیگری که برای فرزندان طلاق وجود دارد امکان ملاقات با والدی است که حضانت فرزند را بر عهده ندارد. پس از طلاق و سپردن حضانت فرزند به یکی از والدین ، والد دیگر مطابق قانون و بر اساس حکمی که توسط دادگاه اعلام گردیده است.مجاز است ، فرزند را ملاقات و با وی تماس داشته باشد. البته اولین قدم برای ملاقات توسط والدی که حضانت ندارد، توافق طرفین است. اما اگر توافق حاصل نگردید، دادگاه در این مورد تصمیم گرفته و این تصمیم لازم الاجراست و اگر والدی که حضانت را بر عهده دارد بدون عذر مانع این ملاقات شود بر اساس ماده 632 قانون مدنی به 3 تا 6 ماه حبس و یک میلیون و پانصد تا سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. وکیل طلاق جزئیات کاملتری از حق ملاقات فرزند با قی مانده از طلاق را به اطلاع شما خواهد رسانید.

آنچه واضح است قانون و قانونگذار برای بخش های ملموس و پیامدهای قابل مشاهده طلاق چاره اندیشیده است اما زوایای پنهان نیازهای عاطفی و روانی فرزندان پس از طلاق اغلب نادیده گرفته شده است که موجب ایجاد ناهنجاریهای عمیق و تاثیر گذاری در زندگی آنان می شود. در کشاکش مراحل قانونی طلاق و دادگاه و جلسات مشاوره و سال اول پس از جدایی بیشترین فشار روانی به کودکان وارد می شود و لازم است راهکارهای مناسب مانند مشاوره یا روان شناسان و  وکیل خانواده در دستور کار قرار داده شود تا آسیب وارده به کودکان به حداقل کاهش یافته و این عزیزان از تبعات خودخواهی والدین در امان بمانند.

با وکیل ماهر برای طلاق و مشاور حقوقی 24 ساعته ما در این حوزه تماس بگیرید تا فرزندانتان از آسیب های طلاق تا حد ممکن مصون بمانند.

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته با وکیل خانواده

منظور از طلاق واجب چیست؟

جدایی زوجین به طور رسمی و شرعی طلاق نامیده می شود و همواره زائیده شرایطی است که زوجین در آن قرار گرفته و به دلخواه یا اجبار از هم جدا می شوند و کاملا بدیهی است که بر حسب شرایط موجود میان زوجین طلاق  انواع متفاوتی داشته باشد. وکیل طلاق با تجربه می تواند دقیق ترین اطلاعات را در مورد انواع طلاق و طلاق واجب در اختیار شما قرار دهد. در این بحث با انواع طلاق به صورت عام و با طلاق واجب به صورت خاص آشنا خواهید شد.

از دیدگاه فقهی طلاق  4 دسته دارد.

طلاق حرام: در مواردی است که بنا به شرایط موجود میان زوجین عامل طلاق حرام دانسته شده مانند طلاق زن باردار یا طلاقی که شوهر غایب است.

طلاق مکروه: اگر زوجین بتوانند بدون هر گونه مشکل جدی به زندگی مشترک ادامه دهند طلاق میان آنها طلاق مکروه نامیده شده و همانطور که از ظاهر اصطلاح فقهی برمی آید این طلاق نکوهیده شده است.

طلاق سنت :در مواردی می شود که اختلافات میان زوجین به اندازه ای عمیق و گسترده است که ادامه زندگی مشترک غیر ممکن و یا احتمال ایجاد فساد و خطر جانی برای یکی از زوجین  متصور باشد. طلاق سنت دارای انواع مختلفی است که از حوصله این بحث خارج است.

طلاق واجب: در مواردی خاص از دیدگاه فقهی طلاق واجب و جاری شدن آن ضروری است. اگر زوج به عمد نزدیکی با همسر خود را ترک کند تا به این وسیله از نظر روانی یا جسمانی به زوجه آسیب وارد شود که در اصطلاح فقهی این عمل ایلاء نامیده می شود، طلاق واجب و الزامی خواهد بود و یا اگر زوج، زوجه را مشابه خواهر یا مادر خود دانسته و بدینوسیله از نزدیکی با زوجه خودداری و نیازهای جسمی و روانی زوجه را تامین نکند( از نظر فقهی اصطلاح ظهار برای این عمل به کار می رود.) از مصادیق طلاق واجب خواهد بود.

در دو مورد مذکور حاکم شرع با در نظر گرفتن شرایط موجود به زوج حکم می کند که یا به زوجه رجوع کرده و فرآیند عادی زندگی مشترک و نزدیکی را انجام دهد و یا همسرش را طلاق دهد که اصطلاح طلاق واجب به همین فرآیند اطلاق می شود. وکیل تلفنی این مشاور حقوقی شرایط دقیق تر طلاق واجب را برای شما توضیح و به سوالات شما در چگونگی شرایط این نوع طلاق پاسخ خواهد داد.

 در تماس با وکیل طلاق، در مورد انواع طلاق در قانون مدنی به دو دسته طلاق بائن و رجعی آشنا می شویم. بر اساس ماده 1143 قانون مدنی طلاق به دو شکل فوق تقسیم بندی و ماده 1144 همین قانون توضیح می دهد که « در طلاق بائن برای زوجه حق رجوع وجود نداشته و در صورت جاری شدن این طلاق رابطه نکاح بطور قطعی منحل می گردد اما در طلاق رجعی زوج حق رجوع داشته و می تواند در ایام عده رجعیه رجوع کرده و بدون نکاح مجدد زندگی زناشویی را راز سر بگیرد.»

همانطور که مشاهده می کنید واجب بودن طلاق بیشتر اصلی فقهی است و در قانون مدنی به صورت مستقیم به آن اشاره نشده است و سفارش آن از طرف حاکم شرع انجام می پذیرد.

برای آگاهی بیشتر در مورد طلاق واجب با مشاور حقوقی و وکیل طلاق این مجموعه تماس بگیرید. متفاوت بودن بحث فقهی و حقوقی انواع طلاق چالشی دشوار و بحث برانگیز است و بررسی آن فقط توسط وکلای با سابقه و وکیل طلاق مجرب ممکن است.

 

جاری شدن صیغه طلاق در زمان پریود

در قوانین جاری اسلام از طلاق به عنوان مکروه ترین و ناپسند ترین حلال نام برده شده است و واضح است که اساس قوانین شرع حفظ بنا و شالوده خانواده و پرهیز از جدایی و طلاق تا حد ممکن است بر همین اساس برای جاری شدن صیغه طلاق محدودیت هایی در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آنها ممنوع بودن جاری شدن صیغه طلاق در هنگام پریود و عادت ماهیانه است.

کارشناسان و مشاورین حقوقی این موسسه حقوقی و وکیل طلاق با سابقه ما شرایط جاری شدن صیغه طلاق در زمان پریودی را کاملا توضیح خواهند داد. کافی است با آنها تماس داشته باشید و به صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

در جای جای قوانین و احکام شرع، اصول و احکامی وجود دارد که تا حد ممکن از بنیاد خانواده حفاظت کند و منع جاری شدن خطبه عقد در زمان عادت ماهیانه و یا فاصله ده روز پس از تولد نوزاد از این دسته است.

قوانین شرع بر این نکته تاکید دارند که چون در دو بازه زمانی فوق امکان آمیزش و نزدیکی وجود ندارد، این احتمال می رود که تصمیم به طلاق و اجرای آن در شرایط نامتعادل و نامناسب روانی انجام و به نحو صحیح و عقلانی انجام نشود و از طرف دیگر ایجاد فاصله زمانی برای جاری شدن صیغه طلاق، این امکان را بوجود آورد که مشکلات میان زوجین کمرنگ شده و به مرور زمان امکان مصالحه فراهم و پدیده مذموم طلاق تا حد امکان انجام نشده و بنیاد خانواده حفظ شود.

قانون مدنی در ماده 1140 خود، مطابق با قوانین فقه اسلامی در مورد حکم طلاق در زمان پریودی توضیح داده است. بر اساس این ماده« طلاق زن در مدت عادت زنانگی و یا در حال نفاس صحیح نیست.. » و بر اساس همین ماده قانونی « طلاق در حالت عادت ماهیانه زن و طلاق در حالت نفاس باطل می باشد.»

در ذیل همین ماده استثنایی هم ذکر شده است « مگر اینکه زن حامل باشد یا طلاق قبل از نزدیکی با زن واقع شود یا شوهر غایب باشد به طوری که اطلاع از عادت زنانگی بودن زن نتواند حاصل کند.»

 

رزرو نوبت برای  مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل 

مشاور حقوقی و وکیل تخصصی طلاق در خصوص این ماده قانونی توضیح می دهند که انجام آمیزش و نزدیکی میان زن و مرد از نظر روانی ممکن است اثرات مثبت داشته و موجب انصراف زوجین از جدایی شود و بر همین اساس محدودیت هایی برای جاری شدن صیغه طلاق در محدوده های زمانی ذکر شده قائل شده اند.

ممنوعیت جاری شدن صیغه طلاق در زمان عادت زنانگی یک دلیل روانی بسیار مهم هم دارد. در این شرایط جسمی، زن بطور طبیعی  شرایط مناسب جسمی و روانی نداشته و درد شدیدی را تحمل می کند و چون اجرای طلاق هم بار روانی و جسمی بسیار شدیدی دارد از نظر شرعی و عقلی جایز نیست همزمان دو سختی و آزار جسمی و روانی به موجودی ظریف و کم تحمل وارد شود و بر همین اساس است که جاری شدن صیغه عقد در زمان پریودی ممنوع و در صورت اجراء باطل است. وکیل طلاق می تواند اثرات روانی طلاق بر زوجه را برایتان توضیح داده تا دلایل ممنوعیت طلاق در زمان عادت زنانگی را بهتر درک کنید.

بر اساس قانون مدنی در مواردی پاکی زوجه شرط نیست و حتی در زمان عادت زنانگی هم جاری شدن صیغه طلاق منع قانونی و شرعی نخواهد داشت.

اول اینکه میان زوجین و پس از نکاح نزدیکی صورت نگرفته باشد در این حالت محدودیت جاری شدن صیغه طلاق در حالت نفاس وجود نداشته و می توان صیغه طلاق را جاری کرد.

دوم اینکه: اگر زوجین از هم جدا زندگی کنند به گونه ای که زوج از وضعیت جسمی و عادت ماهیانه زوجه بی اطلاع باشد، مطابق اصول فقهی مانند غیبت زوج بوده و جاری شدن صیغه طلاق حتی در زمان پریودی منع قانونی و شرعی نخواهد داشت.

و سوم اینکه: اگر زوجه باردار باشد، چون در زمان بارداری عادت ماهیانه وجود ندارد. قوانین شرع و قانون مدنی، جاری شدن صیغه طلاق در زمان بارداری را مجاز دانسته و طلاق بائن را جاری می دانند.

لازم به ذکر است برای اثبات هر یک از 3 حالت فوق باید اسناد و مدارک کافی وجود داشته و به مراجع قضایی ذیصلاح ارائه گردد تا امکان جاری شدن صیغه عقد فراهم و مشکل قانونی نداشته باشد. وکیل طلاق مجرب می تواند در ارائه اسناد و ادله مستدل به مرجع قضایی یاریگر شما بوده و در اجرای قوانین مدنی و شرع اثر گذار باشد.

 و در نهایت : طلاق و جدایی زوجین اگر چه حلال اما مذموم و نکوهیده است و از آنجا که این فرآیند موجب وارد آمدن فشار روانی زیادی به زن می شود قوانین شرع و قانون مدنی مانع وارد آمدن فشار مضاعف به زوجه شده و جاری شدن صیغه طلاق در مواقعی که زوجه شرایط جسمانی مساعدی ندارد که جایز ندانسته و در شرایط عادت ماهیانه و حیض و نفس طلاق را باطل می داند.

وکیل تخصصی طلاق این مجموعه پاسخگوی سوالات شما در این زمینه و در تمامی ساعات شبانه روز می باشد.

 وکیل طلاق خانم برای پرونده  طلاق

طلاق صوری و مشکلات آن

طلاق صوری و یا غیر واقعی به نوعی از طلاق گفته می شود که شخص، نیتی غیر از ایجاد آثار قانونی طلاق دارد و صرفا به دلیل منافع شخصی خود، اقدام به طلاق می کند که این منافع ، با خوردن مهر طلاق در شناسنامه شکل می گیرد.

زنان و مردان بسیاری در پی مشکلات در زندگی بدون اینکه واقعا قصد جدایی و خاتمه دادن به زندگی داشته باشند اقدام به طلاق صوری یا ظاهری می کنند تا بتوانند در کنار این جدایی مجازی از مزایا و مقرری های قانونی که در پی این طلاق به آنها تعلق می گیرد استفاده کنند.

تبلیغات به ظاهر فریبنده در فضا های مجازی از طریق سودجویان، بسیاری از جوانان را تشویق به ازدواج های صوری و طلاق های صوری می کند تا بتوانند از این طریق مجوزی برای خروج از کشور را داشته باشند و از مزایا و تسهیلات ازدواج استفاده کنند و به محض انجام کارهای مربوط به خروج از کشور به محاکم قضایی مراجعه می کنند و ازدواج صوری خود را خاتمه می دهند.

شرایطی که می تواند افراد را به سمت طلاق صوری سوق می دهد مانند:

 طلاق صوری برای معافیت فرزند از سربازی:

قبل از وضع قوانین جدید یکی از دلایلی که زوجین تصمیم به طلاق صوری می گرفتند معافیت فرزندان از خدمت سربازی بود. که با وضع  قوانین سخت گیرانه ی  جدید دیگر کمتر کسی به سراغ طلاق صوری جهت معافیت فرزند خود از خدمت سربازی می رود

به برخی از این قوانین اشاره می کنیم.

  • فرزند باید تک فرزند پسر مادر باشد،
  • وکالت و سرپرستی مادر بر عهده تنها پسر خانواده باشد
  • پسر به سن قانونی 18 سال رسیده باشد
  • مادر ازدواج مجدد نکرده باشد.
  • برای دریافت کارت معافیت از خدمت، باید سی ماه (دو سال و نیم) از تاریخ طلاق بائن و یا رجعی گذشته باشد.در این مدت معافیت موقت به فرد داده می شود و در صورت وجود شرایط معافیت دائمی صادر می شود.

وکیل خانم برای طلاق

طلاق صوری برای دریافت مستمری:

در قوانین وضع شده دخترانی که پدرشان فوت شده و هنوز ازدواج نکرده اند و درآمدی ندارند می توانند از مستمری پدر مبلغ مشخصی را دریافت نمایند.

 البته اگر دختر قبلا ازدواج کرده باشد و بنا به دلایلی طلاق گرفته باشد و مشغول به کار نباشد نیز می تواند سهمی از حقوق پدر را دریافت نماید.  و این خود در بسیار موارد می تواند انگیزه ای باشد برای افراد سودجو برای دور زدن قانون و انجام  طلاق صوری، تا بتوانند از مستمری پدر و حمایت بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. و بسیار اتفاق افتاده که مرد همسر خود را طلاق می دهد تا زن از مستمری پدر استفاده کند و دوباره به او رجوع می کند.

قابل توجه است قانون جهت جلوگیری از طلاق صوری و به حمایت از خانواده، مرد را مکلف نموده است در صورت طلاق همسر، اگر مرد به زن رجوع نمود باید اقدام به ثبت رجوع در طلاق کند در غیر اینصورت به مجازات عدم ثبت رجوع در طلاق محکوم خواهد شد. وکیل طلاق بهترین گزینه جهت راهنمایی و انتخاب مسیر درست موضوعات حقوقی است.

انجام طلاق صوری خلاف قانون است می تواند پیامدهایی در پی داشته باشد مانند:

  • دریافت مستمری در پی طلاق صوری، سبب تضییع حقوق دیگر افراد در جامعه می شود
  • زن بدون مشورت با وکیل طلاق با قبول طلاق صوری عملا از حقوق قانونی خود که به موجب ازدواج دائمی برای او در نظر گرفته شده است منصرف می شود و با ازدواج موقت بعد از طلاق رابطه توارث میان زن و شوهر از بین می رود و در صورت فوت مرد زن دیگر ارثی از او نمی برد.
  • عدم حضور وکیل طلاق می تواند افراد را به چالش بکشاند و در صورت انجام تحقیقات محلی توسط سازمان تامین اجتماعی و اثبات صوری بودن طلاق، مستمری قطع می شود و زن محکوم به بازپرداخت مستمری می شود.

 جهت هر گونه ابهام و وجود مشکل در مورد طلاق صوری و پیامدهای آن می توانید از وکیل آنلاین طلاق راهنمایی بخواهید تا در صورت وجود مشکل بهترین راهکار را دریافت نمایید

 

ارزان ترین طلاق:

طلاق توافقی با حضور وکیل طلاق در کنار توافقاتی که بین زوجین قبل از اقدام به طلاق صورت می گیرد می تواند در بین طلاق های دیگر کوتاه تر و کم هزینه ترین به شمار آید و به دلیل اینکه مزایایی  زیادی داشته  می تواند برای زوجینی که به آخر خط رسیده اند بهترین گزینه باشد زیرا با توجه به مشکلات پیش آمده و دامن نزدن به این مشکلات  باید با توافق زوجین بر سر نفقه و مهریه و حضانت فرزندان از وکیل تخصصی طلاق پایه یک و یا مشاوره حقوقی مجرب و متعهد، کمک گرفت و زمان و هزینه ها را به حداقل رساند

در زندگی مشترک بهترین گزینه عبور از مشکلات و رسیدن به تفاهم است در غیر اینصورت  بهترین گزینه برای زوجه، مشاوره با وکیل طلاق است تا با جلب رضایت مرد در مسیر طلاق توافقی  قرار گیرد زیرا مزایای طلاق توافقی عبارتند از:

ü     طی شدن مراحل طلاق در کمترین زمان ممکن

ü        کاهش استرس و نگرانی های ناشی از طلاق

ü        عدم آسیب به فرزندان در پروسه طولانی طلاق

ü        حفظ حرمت و احترام میان زوجین

ü        آرامش و عدم استرس بعد از طلاق

ü        ممانعت از طرح دعوی متعدد زوجین علیه یکدیگر

ü        کاهش آسیب های اجتماعی  ناشی از جدایی زوجین

ü     با حضور وکیل طلاق، این جدایی ارزان ترین طلاق به شمار می آید و هزینه ای کمی در مقایسه با طلاق های دیگر پرداخت می شود.

سفارش میکنیم ، اگر به آخر خط در زندگی زناشویی تان رسیده اید و به دنبال جدایی هستید کوتاهترین و ارزان ترین گزینه پیش روی شما طلاق توافقی است،  باید بدانید اولین قدم در طلاق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در نتیجه آن بسیار تاثیر گذار است زیرا تنظیم دادخواست و راههای ارائه ادله کافی از مسیر هایی درست، می تواند پرونده را به سمت یک پرونده موفق سوق دهد. توصیه ما در این موسسه حقوقی وکیل تلفنی به شما در درخواست طلاق و شرایط و مراحل آن این است که با وکیل طلاق و مشاورین حقوقی  و وکلای متعهد و با تجربه ما قبل از هر گونه اقدامی در ارتباط باشید و پرونده حقوقی خود را با اعتماد و خیالی آسوده به او بسپارید..

در طلاق توافقی با توجه به زوجین از هزینه های پیش رو آگاهی داشته و می توانند از قبل پیش بینی های لازم را انجام دهند

  • جهت هزینه دادرسی و ثبت دادخواست طلاق توافقی با توجه به شرایط تقریبا بین 170 تا 250 هزار تومان باید در نظر گرفت.
  • هزینه های مورد نیاز برای شرکت در جلسات مشاوره: کلان شهر تهران برای انجام 5 جلسه مشاوره خانواده برای زوج و زوجه هر کدام حدود 260 هزار تومان و برای هر دو نفر در مجموع حداکثر 520 هزار تومان می باشد.
  • هزینه های مورد نیاز برای ثبت دادخواست و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک: در کلان شهر تهران معمولا 580 هزار تومان به بالاست که مقدار آن می تواند به دیگر عوامل نیز مرتبط باشد.
  • هزینه های مورد نیاز جهت انجام آزمایش های لازمه مانند آزمایش احراز بارداری و یا آزمایش بکارت.
  • در این طلاق نیازی به حضور وکیل طلاق نیست و حق الوکاله ای پرداخت نمی کنید اما جهت تسریع در این پروسه و مدیریت هزینه ها بهترین اقدام ارتباط با وکیل طلاق است که در این حوزه تخصص داشته و می تواند راهنمای خوبی در این مسیر پر پیچ و خم باشد.
  • هزینه های مورد نیاز جهت ثبت طلاق: برای ثبت رسمی طلاق لازم است مبلغی از طرفین زوجین پرداخت شود

لازم به ذکر است هزینه های پرداختی در طلاق توافقی بر عهده موکل یا همان زوجین است.

زوجین در طلاق توافقی بعد از توافق بر سر موضوعات مالی و غیر مالی می توانند با حضور وکیل طلاق، درخواست طلاق توافقی را به دادگاه خانواده ارائه دهند.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

مراحلی که بعد از گام اول برای طلاق باید طی شود.

  • ثبت دادخواست طلاق
  • مشاوره جهت صلح و سازش
  • معرفی زن به پزشکی قانونی
  • توافقات مالی و غیر مالی
  • اعلام کتبی عدم سازش
  • صدور رای دادگاه
  • طلاق توافقی در دفترخانه

اعلام دادخواست به دادگاه خانواده و ثبت دادخواست طلاق

زوجین بعد از توافق در تمامی امور مشترک، می توانند با حضور وکیل طلاق به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه و برای ثبت دادخواست طلاق توافقی اقدام کنند . قابل توجه است زوجین و یا وکیل طلاق بعد از ثبت دادخواست،  پیامکی که حاوی تاریخ مراجعه به دادگاه می باشد را دریافت خواهند نمود.

تشکیل پرونده حقوقی در دادگاه و دعوت نمودن زوجین به صلح و سازش

پس از تشکیل پرونده در دادگاه حقوقی بدوی، زوجین تشویق به صلح و سازش می شوند تا زندگی را دوباره از سر بگیرند و به موازات این موضوع طرفین به سازمان بهزیستی معرفی می شوند تا مشاوره های لازم جهت ادامه زندگی را در صلح و آرامش داشته باشند.

 زوجه به پزشکی قانونی معرفی می شود.

در این مرحله لازم است زوجه جهت آزمایشات بارداری به پزشک متخصص معرفی شود تا در صورت بارداری، موضوع توسط پزشک قانونی به دادگاه گزارش داده شود.

امضاء صورتجلسه دادگاه و اعلام توافقات مالی توسط زوجین به دادگاه

بعد از قطعی شدن عدم توافق بین زوجین جهت ادامه زندگی، تصمیمات و توافقات  مالی و غیر مالی بین زوجین، مانند: مهریه، مقدار نفقه زوجه، جهیزیه، حضانت فرزندان و اجرت المثل  توسط دادگاه صورتجلسه می شود و به امضای زوجین و یا وکیل طلاق می رسد.

لزوم حضور داوران در دادگاه

در صورت عدم موفقیت داوران در ایجاد صلح و سازش بین زوجین، داوران موظفند عدم سازش بین زوجین را به صورت کتبی به دادگاه اعلام نمایند.

 صدور حکم طلاق از طرف دادگاه

دادگاه در این مرحله به جمع بندی در مورد پرونده می رسد و نسبت به صدور حکم طلاق توافقی اقدام می کند و در بازه زمانی یک هفته الی ده روز رای طلاق به زوجین و یا وکیل طلاق ابلاغ می شود. در نبود اعتراض به رای صادر شده توسط زوج و زوجه، از طرف دادگاه مراحل طلاق توافقی انجام می گیرد و حکم صادر شده به زوجین از سوی دادگاه خانواده قطعی می گردد.

 

 مراجعه به دفترخانه ثبت طلاق جهت جاری شدن صیغه طلاق

زوجین و یا وکیل طلاق می توانند بعد از دریافت حکم دادگاه  تا 3 ماه بعد از تاریخ تحویل حکم، با در دست داشتن گواهی عدم امکان سازش  و با حضور دو شاهد، به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه تا صیغه طلاق خوانده شود. قابل توجه است که  زوجه بعد از جاری شدن صیغه طلاق  باید به مدت یک ماه و سه روز عده نگه دارد که این موضوع برای زنانی که یائسه شده اند لازم نمی باشد.

در صورت عدم حضور یکی از طرفین ( زوج یا زوجه) در مدت مذکور  با حضور وکیل طلاق، در دفترخانه رسمی،  طرف دیگر ( زوج یا زوجه) می تواند از طریق اجرای احکام دادگاه صادر کننده حکم طلاق توافقی، نسبت به اجرایی شدن حکم طلاق اقدامات لازم را انجام دهد.

با توجه به گستردگی قوانین، توصیه ما در این مجموعه موسسه حقوقی در انجام ارزان ترین طلاق( طلاق توافقی) این است تا قبل از هر گونه اقدامی  با وکیل طلاق که در این حوزه دارای تخصص می باشد، ارتباط برقرار نمایید و بهترین راهکار ها را در این زمینه دریافت کنید.

 

نگارش دادخواست طلاق از طرف زوجه 
مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان طلاق
مشاوره حقوقی طلاق به خاطر خیانت همسر 
مشاوره حقوقی طلاق خیانتی 
مشاوره حقوقی برای مطالبه مهریه و طلاق 
مشاوره حقوقی با وکیل خانواده 
مشاوره حقوقی با وکیل مهریه 
مشاوره حقوقی با وکیل تخصص طلاق 
مشاوره حقوقی برای مطالبه نفقه 
نگارش دادخواست استرداد جهیزیه 

سوالات متداول

لطفا نظر خود را ثبت نمایید:

نظرات کاربران:

سلام تفاوتهای فردی و اجتماعی، آموزش های ناقص و متفاوت در دوران کودکی و نوجوانی، تفاوت سنی زیاد زوجین، مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی، نفوذ مخرب و استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و چندین عامل دیگر زمینه ساز شکست زندگی های مشترک و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می شود و تبعات اشتباهات ذکر شده، دامنگیر باقیماندگان طلاق و بویژه فرزندان خواهد شد
کمتر پیش اومده بود برام که مطالب طولانی را با حوصله مطالعه کنم اما به قدری مقاله شما کامل بود که سطر سطر آن برایم اطلاعات مفید و آگاهی بخشی داشت و تا انتها مطالعه کردم راستش به جز مقاله جالبتون وقتی جدول هزینه های مشاوره دیدم هم شگفت زده شدم که چقدر هزینه ها منصفانه تعیین شده تا دسترسی برای همه آسان شود خیلی ازتون ممنونم امیدوارم در مسیرتون موفق باشید
از نکات مهمی که مردم لازم است بدانند این است که حق طلاق به کلی به زن واگذار نمیشود بلکه این حق وکالتا منتقل میشود با آثار آن و خیلی از مردم این نکته را نمیدانند
طلاق توافقی از آسانترین روشهای طلاق میباشد منتها بدون مشاوره و اخذ وکیل در این زمینه نیز ممکن است مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد که با مشاوره و مهارتهای تخصصی وکلای سایت میتوانید از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید
زن و مرد پس از بروز اختلافات جدی و در صورت عدم توان به ادامه زندگی زناشویی میتوانند تصمیم بر جدایی و طلاق بگیرند.این امر از طرف مرد حقی همیشگی است چرا که مرد هر زمان بخواهد طلاق میدهد حتی اگر هیچ دلیلی هم نباشد ولی از طرف زن بسته له وجود یکی از شرایط دوازده گانه در سند ازدواج و یا داشتن حق طلاق است.در این میان حقوقی برای زن در نظر گرفته شده است که از جمله انان میتوان به نفقه و مهریه و حق استرداد جهازیه و ... اشاره داشت. طلاق خود دارای انواعی است. طلاق بائن و رجعی دو نوع اصلس هستند. طلاق بائن به این معناست که دیگر زن و مرد تحت هیچ عنوان حق رجوع بهم را ندارند و دیگر تداوم زندگی زناشویی ممکن نیست.مطلق طلاق را بائن گویند.ولی طلاق رجعی بمعنای رجوع است،یعنی زن و مرد در شرایطی میتوانند اگر قصد ادامه زندگی دارند طلاق را بر هم بزنند و برگردند. البته ۸التی هم داریم که بدان طلاق خلعی گویند....خلع بمهنای خلعت و هدیه است و حالتی است که زن با بخشش حقوقی از حقوقش،مسیر برگشت را باز میگذارد.البته طلاق بائن خلعی نیست چرا که غیرقابل برگشت است ولی طلاق رجعی میتواند خلعی باشد.از همین رو است که در برخی احکام طلاق خلع رجعی داریم. نوع دیگر از طلاق ، طلاق توافقی است که طرفین با توافقات و بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی در باره مسائل مهم مثل جهازیه و حضانت فرزندان و مهریه و نفقه و نحله و... توافق میکنند و حاصل این توافقات را با ارائه به دادگاه و یا در دفاتر اسناد رسمی قطعی میکنند و براشاس ان اقدام یه تنظیم گواهی عدم امکان سازش مینمایند.این نوع طلاق هم به نوعی خلعی است(بدلیل بذل و بخششی که در ان است)و هم به نوعی رجعی است(چرا که راه برگشت ان باز است). سعید ربیعی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی
با سلام در آفریده های خداوند هیچ موجودی به اندازه انسان کامل نیست اما این موجود به ظاهر کامل نیازمند زوجی است که مکمل شخصیت اجتماعی و دینی او باشد. اما انتخاب های شتاب زده و بدور از بررسی های عاقلانه در انتخاب همسر، در برخی موارد زندگی های مشترک را به بن بست می کشاند. تفاوتهای فردی و اجتماعی، آموزش های ناقص و متفاوت در دوران کودکی و نوجوانی، تفاوت سنی زیاد زوجین، مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی، نفوذ مخرب و استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و چندین عامل دیگر زمینه ساز شکست زندگی های مشترک و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می شود و تبعات اشتباهات ذکر شده، دامنگیر باقیماندگان طلاق و بویژه فرزندان خواهد ش
. زمانی که مرد و زن با مشکلات فراوانی در زندگی مواجه شوند، گاها بر خلاف میل خود، چاره‌ای جز پایان رابطه نخواهند داشت.مطابق قانون مدنی، هم مرد و هم زن می‌توانند درخواست طلاق بدهند و می‌توانند با استفاده از وکلای مجرب، پیگیری دادخواست طلاق را به وی بسپارنداستفاده از وکیل طلاق که در این زمینه دارای تخصص و تجربه است می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در واقع وکیل طلاق فردی است که با تحصیل در رشته حقوق و کسب پروانه وکالت در زمینه طلاق و مسائل مربوط به آن دارای تخصص و تبحر خاصی است در سایت وکیل تلفنی بهترین وکلای طلاق حضور دارند

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب - ابتدای کارگر جنوبی - کوچه رشتچی - پلاک 14 - طبقه اول - واحد 3.

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران:

استان: مازندران، شهرستان : آمل، بخش : مرکزی، شهر: آمل، خیابان طالب آملی کوچه توحید4[نیما 3]کوچه توحید6[نیما4]، پلاک 36 طبقه اول واحد اول تلفن اداری:01144442509

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی