موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

نمونه قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص

نمونه قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۴/۲۱ | ۱۵:۲۴:۴۳

شرکت‌های سهامی یکی از انواع شرکت‌های تجاری هستند که در آنها سرمایه کلی به صورت سهام میان صاحبان شرکت تقسیم شده است. شرکت‌های سهامی خود به 2 دسته خاص و عام طبقه بندی می‌شوند. در هر صورت جهت سرمایه گذاری در این موسسات می‌بایست اقدام به خرید سهام آنها نمود. اگر گزینه مدنظر شما جزو شرکت‌های سهامی خاص باشد، انعقاد قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در این راستا انجام دهید. این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به نحوه انتقال سهام در شرکت‌های سهامی خاص اختصاص پیدا کرده است. 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

همچنین شما عزیزان می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی به سوالات خود پیرامون شرکت‌های سهامی خاص پاسخ دهید.

 

منظور از شرکت سهامی خاص چیست؟

پیش از بررسی قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص و نکات پیرامون آن، بد نیست با شرکت‌های سهامی خاص بیشتر آشنا شویم. طبق ماده 4 قانون تجارت، شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که تمام دارایی و سرمایه آن در زمان تاسیس تامین گردیده است. این شرکت‌ها تنها قادر به انتقال سهام به اشخاص حقیقی هستند. به عبارتی ساده‌تر چنین شرکت‌هایی حق جذب سرمایه از طریق فروش سهام به عموم را ندارند. نکته دیگر اینکه موسسات سهامی خاص از فعالیت در بازار بورس نیز محروم هستند.

در مقابل این شرکت‌ها، شرکت‌های سهامی عام حضور دارند. برخلاف قوانینی که برای موسسات سهامی خاص در نظر گرفته شده است، موسسین چنین شرکتی قادر به جذب سرمایه از طریق فروش سهام به مردم هستند. شرکتی که بیش از 50 درصد از سهام خود را به مردم فروخته باشد یا این که در بورس فعالیت کند، یک شرکت سهامی عام تلقی می‌شود.

 

 

انتقال سهام شرکت

 

البته تفاوت‌های دیگری میان این دو شرکت وجود دارد. برای مثال موسسین شرکت سهامی عام دست کم باید 5 نفر باشند، در حالی که برای آنهایی که در دسته سهامی خاص قرار می‌گیرند، این تعداد 3 نفر است. همچنین انتقال سهام در شرکت‌هایی با سهامی عام آسانتر است. چرا که در شرکت‌های سهامی خاص انتقال سهام باید مورد توافق سایر سهامداران قرار بگیرد.

 

تعریف سهام از زبان وکیل

پیرامون قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص آشنایی با مفهوم سهام می‌تواند جالب توجه باشد. در این قسمت به تعریف سهام از زبان وکلای دادگستری می‌پردازیم. اگر کل دارایی یک شرکت را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنیم، هر بخش یک سهم جداگانه محسوب می‌شود. هر فرد باتوجه به توانایی خود می‌تواند درصدی از این سهم را خریداری کند. در این صورت فرد بخشی از سهام یک شرکت را خریداری کرده است. در واقع سهام به معنی دارایی مالی یک شرکت می‌باشد.

  • اگر کوچکترین واحد مالکیت یک شرکت را سهم در نظر بگیریم، هر فرد می‌تواند n واحد از سهم را خریداری کند. مالکیت بر سهم هر فرد با سندی به نام سهام به وی تعلق می‌گیرد.

 

 

تنظیم قرارداد انلاین 
مشاوره حقوقی به شرکت های سهامی 
مشاوره حقوقی به شرکت ها 
وکیل تنظیم قراردادها 
درباره ما 

 

 

برای آشنایی دقیقتر با مفهوم سهام اجازه دهید به یک مثال کاربردی بپردازیم. تصور کنید کل ارزش یک شرکت 100 میلیارد تومان برآورد شود. چنانچه یک فرد مالک این شرکت باشد، سهام این شرکت 100 میلیارد تومان خواهد بود. همچنین این فرد به تنهایی صاحب کل سهام شرکت است. حال اگر 4 نفر دیگر به سهامداران اضافه شوند، هر فرد سهمی معادل 20 میلیارد تومان خواهد داشت. در این شرایط سهم هر فرد از شرکت 20 میلیارد خواهد بود که در واقع بیانگر مالکیت 20 درصدی از سهام آن شرکت می‌باشد.

 

مراحل انتقال سهام شرکت سهامی خاص

انتقال سهام در شرکت‌های سهامی خاص مستلزم طی کردن مراحل خاصی است. در واقع پیش از عقد قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص به یک فرد می‌بایست این مراحل به طور کامل طی شود تا مقدمات انتقال سهام فراهم گردد:

  • تشکیل مجمع عمومی جهت تنظیم صورتجلسه نقل و انتقال سهام
  • تعیین سمت و جایگاه مدیران که پس از انتقال سند باید انجام شود
  • تهیه لیستی از سهامداران جدید و به تایید رسیدن آن توسط شرکا
  • ارائه صورتجلسه مدیران به سامانه صدور قبض مالیات و دریافت برگه مفاصاحساب و در نهایت پرداخت مالیات
  • ثبت نقل و انتقال سهام در سامانه ثبت شرکت ها

 

 

هزینه مشاوره با وکیل قراردادها

 

  • ارائه مدارک به پست جهت از طریق باجه های پستی
  • اخذ پیش نویس آگهی و امضا در اداره ثبت و پرداخت هزینه ثبت آن
  • ثبت آگهی تغییرات سهام در روزنامه رسمی کشور

پیشنهاد می‌شود با دریافت مشاوره حقوقی انتقال سهام اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، سپس برای خرید یا فروش سهام شرکت‌های سهامی خاص اقدام کنید.

 

نکات مهم برای انتقال سهام شرکت سهامی خاص

در این بخش به بررسی نکاتی پیرامون انتقال سهام شرکت می‌پردازیم. در واقع دانستن این نکات قبل از انعقاد قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص بسیار مهم و ضروری است. اما یکی از مهمترین نکات پیرامون این موضوع برگزاری صورتجلسه سهامداران است. برخلاف شرکت‌های سهامی عام، جهت واگذاری و انتقال بخشی از سهام شرکت سهامی خاص می‌بایست یک جلسه تشکیل داد و رضایت تمام شرکا را جلب نمود. در غیر این صورت انتقال سهام به رسمیت شناخته نخواهد شد.

 

 

مشاوره با وکیل انتقال سهام

 

یکی دیگر از نکاتی که برای انتقال سهام حائز اهمیت می‌باشد، نوع سهام است. به طوری که اگر سهام شرکت بی نام باشد، ارائه صورتجلسه برای انتقال سهام کافی خواهد بود. اما اگر سهام با نام باشد، فرایند فروش سهام مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. به طوری پس از صورتجلسه شرکا می‎‌بایست نسبت به دریافت گواهی پرداخت سهام اقدام نمایند. برای این کار نیاز به ارائه مالیات است که پس از طی کردن مراحل مختلف مقدمات انتقال سهام فراهم خواهد شد

چنانچه سوال یا موضوعی از دید شما مخفی باقی مانده و پاسخ داده نشده است، کافی است آن را به صورت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با مشاورین موسسه در میان بگذارید تا ظرف مدت زمان کوتاه پاسخ خود را دریافت کنید.

 

 

نمونه قرارداد انتقال سهام شرکت سهامی خاص

 

مشخصات طرفین قرارداد

طرف اول قرارداد: آقا / خانم --------------- فرزند --------------- به شماره ملی ----------------- به نشانی --------------------------------------------------------------اصالتا و وکالتا از طرف آقایان / خانم‌ها (نام – نام خانوادگی – نام پدر – شماره ملی) و شرکت ------------- به شماره ثبت ----------- ثبت شده در اداره ثبت ---------------

طرف دوم قرارداد: آقا / خانم --------------- فرزند --------------- به شماره ملی ----------------- به نشانی --------------------------------------------------------------اصالتا و وکالتا از طرف آقایان / خانم‌ها (نام – نام خانوادگی – نام پدر – شماره ملی)

 

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد واگذاری و انتقال کلیه منافع مادی و معنوی و کلیه حقوق قانونی و شرعی مرتبط و ناشی از سهام کلیه سهامداران شرکت -------------- به شماره ثبت -------------------- می‌باشد. همچنین طبق قرارداد تمامی حقوق قائم بر شخصیت حقوقی شرکت مذکور از سوی طرف اول و شرکت به طرف دوم واگذار می‌شود.

 

مدت قرارداد

مدت زمان این قرارداد از تاریخ انعقاد قرارداد تا تاریخ ----------- در صورت حیات طرف دوم می‌باشد.

 

مبلغ قرارداد

طرف اول و شرکت ------------- تمام حقوق و منافع ذکر شده در قرارداد را در مقابل دریافت مبلغ ------------------ ریال به طرف دوم منتقل می‌نمایند. صیغه عقد با قرار هم جاری گردیده است، بنابراین هیچ یک از طرفین حق اعتراض به این موضوع را ندارند.

 

توافقات طرفین

*در این بخش توافقاتی که میان طرفین صورت گرفته درج خواهد شد.

 

 

 

                                                            امضا و اثر انگشت انتقال دهنده سهام

 

                                                             امضا و اثر انگشت انتقال گیرنده سهام

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی