موسسه وکیل تلفنی

  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۴۸:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • درسا نیک سیرت گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۱:۱۹:۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۴
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

نمونه رای شرایط مطالبه وجه التزام قراردادی

نمونه رای شرایط مطالبه وجه التزام قراردادی

  • توسط فاطمه علیزاده
  • ۱۳۹۷/۲/۲۹ | ۱۰:۱۱:۱
  • 0 نظر

صرف حضور خریدار در دفترخانه بدون در دست داشتن الباقی من معامله، هیچ گونه حقی را برای مشارالیه جهت دریافت وجه التزام قراردادی ایجاد نخواهد نمود و خریدار علاوه بر تحصیل گواهی عدم حضور باید اثبات کند که باقیمانده ثمن را جهت پرداخت به فروشنده به همراه داشته است.

مستندات: بند ۸۹ مجموعه بخشنامه‌های ثبتی

برای دریافت مشاوره تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری کافی است از تلفن ثابت خود (با موبایل تماس نگیرید) بدون هیچ پیش شماره ایی با تلفن زیر تماس بفرمایید.

تماس از تلفن ثابت(بدون کد شهرستان بگیرید)  ۹۰۹۹۰۷۰۷۶۷    

هر گونه سوالی دارید می توانید با ۰۲۱۴۷۶۲۵۹ مطرح بفرمایید

رأی دادگاه

در خصوص دعوی آقای م.م. به وکالت از جانب آقای ب. ک. به طرفیت آقای ع.ر. با وکالت آقایان م.ج. و م. الف. به خواسته مطالبه مبلغ ۰۰۰/۸۰۰/۶۵۹ ریال بابت وجه التزام ناشی از تأخیر در تنظیم سند رسمی و تحویل مبیع موضوع مبایعه نامه عادی مورخ ۱۰/۲/۱۳۸۳ تنظیمی در دفتر آژانس املاک ب. با احتساب خسارت دادرسی و حق الوکاله، دادگاه با عنایت به رسیدگی‌های معموله و استماع اظهارات و مدافعات وکلای متداعیین، نظر به اینکه او مطابق مندرجات مبایعه نامه مستند دعوی، تنظیم سند رسمی زمین‌های مورد معامله منوط به پرداخت الباقی ثمن معامله به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۴۵۰/۱ ریال بوده است. ثانیاً حسب توضیحات ذیل مبایعه نامه، تخلیه ملک به تاریخ تنظیم سند رسمی محول شده است و استنباط دادگاه این است که طرفین توافق نموده‌اند متعاقب تسویه حساب و تنظیم سند رسمی، خوانده (فروشنده) نسبت به تخلیه و تحویل زمین‌های مورد معامله به خواهان اقدام نماید. ثالثاً- گواهی عدم حضور ابرازی از سوی وکیل خواهان فاقد شرایط و اوصاف مندرج در بند ۸۹ مجموعه بخشنامه‌های ثبتی بوده و وکیل خواهان هیچ گونه دلیل و مدرکی که ثابت نماید خواهان به همراه الباقی ثمن معامله به مبلغ یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال در دفترخانه حضور داشته، ارائه ننموده و در پرونده نیز موجود نمی‌باشد. رابعاً- صرف حضور خواهان (خریدار) در دفترخانه بدون در دست داشتن الباقی ثمن معامله، هیچ گونه حقی را برای مشارالیه جهت دریافت وجه التزام قراردادی ایجاد نخواهد نمود چرا که در فرض حضور فروشنده (خوانده) در دفترخانه مذکور، عملاً امکان تنظیم سند رسمی به لحاظ عدم وجود الباقي ثمن و همچنین تحویل مورد معامله فراهم نبوده است. علیهذا با عنایت به مراتب فوق و صرف نظر از صحت و سقم ادعای وکلای خوانده مبنی بر الحاق مبلغ وجه التزام ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریالی در نسخه مبایعه نامه ابرازی خواهان، دادگاه دعوی خواهان را غیر وارد تشخیص و مستند به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، حکم بر رد آن صادر و اعلام می‌گردد رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه ۱۱۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران - محمودی

رأی دادگاه

تجدیدنظرخواهی آقای پ. ک. با وکالت آقای م. به طرفیت آقای ع.ر. نسبت به دادنامه شماره ۹۰/۱۲۱ صادره از شعبه ۱۱۲ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن دعوی خواهان بدوی دایر بر مطالبه وجه التزام به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال به شرح دادنامه تجدیدنظرخواسته محکوم به رد گردیده است، دادگاه با عنایت به نظریه هیات کارشناسی مضبوط در پرونده تجدیدنظرخواهی که از ناحیه این دادگاه أخذ گردیده است وارد ندانسته زیرا دادنامه تجدیدنظرخواسته بر اساس محتویات پرونده و دلایل و مدار ابرازی صحیحأ و مطابق مقررات قانونی و خالی از هرگونه اشكال صادر شده و تجدیدنظرخواه در این مرحله از رسید کی دلیل با مدرک قانع کننده و محکمه پسندی که نقض و بی‌اعتباری دادنامه معترض‌عنه را ایجاب نماید ابراز ننموده و لایحه اعتراضیه متضمن جهت موجه نیست و تجدیدنظرخواهی با هیچ یک از شقوق ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی مطابقت ندارد، لذا دادگاه ادعای تجدیدنظرخواه را وارد و معمول بر صحت تشخیص نداده و دادنامه مورد اعتراض را منطبق با مقررات و اصول دادرسی می‌داند مستنداً به ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظرخواسته را عیناً تأیید می‌نماید. رأی صادره قطعی است.

 

قواعد عمومی قراردادها                    وجه التزام                 پرداخت ثمن                     گواهی عدم حضور                     ادله اثبات دعوا


نظر شما در مورد این مطلب

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی