موسسه وکیل تلفنی

  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۴۸:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • درسا نیک سیرت گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۱:۱۹:۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۴
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

نمونه رای خوانده دعوی تخلیه مورد اجاره تجاری به علت انتقال به غیر

نمونه رای خوانده دعوی تخلیه مورد اجاره تجاری به علت انتقال به غیر

  • توسط فاطمه علیزاده
  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ | ۱۳:۵۷:۵۵
  • 0 نظر

در دعوی فسخ و تخلیه مورد اجاره محل تجاری به علت انتقال غیر مجاز به غیر، علاوه بر مستأجر، متصرف نیز طرف دعوی قرار گیرد، و آنا دعوی قابلیت استماع ندارد.

اجاره - تخلیه - انتقال به غیر - دادخواست - خوانده

مستندات: ماده ۲ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی

رأی دادگاه

در خصوص دعوی م. و ر.پ. و ز.الف. به وکالت ع.الف. به طرفیت ذ. ک. به وکالت ج. الف. به خواسته فسخ قرارداد اجاره رسمی  دفترخانه تهران و تخلیه عین مستأجره جزء پلاک ثبتی  و قطعه اول تفکیکی  به علت انتقال به غیر به انضمام خسارت دادرسی به استناد رونوشت اسناد مالکیت و وکالت نامه رسمی مورخ 23/10/1388 دفترخانه  و اجاره نامه  تهران و پاسخ استعلام ثبتی از اداره ثبت منطقه غرب تهران و تأمین دلیل مورخه 10/۸۹/۱۳۸۹ شورای حل اختلاف مجتمع ۱۰ تهران و عنداللزوم ارجاع امر به کارشناس صرف نظر از اینکه اولا: دعاوی خلع ید و تخلیه باید علیه متصرف اقامه شود و نمی‌تواند بدون حق دفاع خوانده دادنامه عليه مستأجر صادر، ولی اجرای آن علیه متصرف که در دعوی مداخله‌ای ندارد اجرا گردد که مغایر با قواعد مسلم دادرسی می‌باشد. ثانیاً: موضوع نصف سرقفلی که بعد از احراز و اثبات مبلغ مذکور [معلوم نیست] به کدام یک از افراد مستأجر یا منتقل اليه [تعلق می‌گیرد] و در صورت عدم طرف دعوی بودن دادگاه الزاما مبلغ مذکور را باید به مستأجر پرداخت نماید که مغایر با حقوق منتقل اليه است و مستأجر که قبلا تمام حقوق خود را دریافت نموده [است] دیگر، حقی ندارد ولی در این صورت علاوه بر حقوق دریافتی، حقوق منتقل اليه تماماً تضییع [می شود] چرا که نصف [آن] با تخلف مستأجر از بین رفته و نصف دیگر، مجددا به مستأجر پرداخت و موجب دارا شدن غیر عادلانه مستأجر می‌گردد. ثالثا: بیم تبانی فی مابین مستأجر و موجر با طرح دعوی مذکور و اعلام قیمت کارشناسی غیر واقعی و عدم اعتراض از سوی آنها علاوه بر دریافت تمام سرقفلی قبلی به اضافه نصف دیگر، با قیمت نازل هم سرقفلی باحق کسب و پیشه را قیمت گذاری نمایند. فلذا با التفات به اینکه عدم تقدیم دادخواست به طرفیت منتقل اليه مغایر قواعد و اصول دادرسی و مغایر با حق دفاع خوانده و تضییع حقوق مشارالیه تلقی می‌گردد و قابلیت استماع نداشته فلذا با التفات به مراتب فوق دادگاه رسیدگی به دعوی خواهان را در شرایط و موقعیت کنونی و به نحو مطروحه میسور ندانسته و مستند به ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوی خواهان صادر و اعلام می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رأی دادگاه

در خصوص اعتراض و تجدیدنظرخواهی آقای ع.الف. به وکالت از آقایان ر. و م.پ. و خانم ز.الف. به طرفیت آقای ذ.ک. از دادنامه  دادگاه حقوقی تهران به موجب آن در خصوص تخلیه مغازه به جهت انتقال به غیر، قرار عدم استماع صادر شده است؛ از توجه به مندرجات پرونده و ملاحظه لایحه تجدیدنظرخواهی و اظهارات و دفاعیات طرفین خصوصأ تجدیدنظرخواه، در مراحل رسیدگی و دادرسی و بررسی دقیق محتویات پرونده و مستندات ابرازی و اینکه از ناحیه تجدیدنظرخواه ایراد اساسی برابر موارد و جهات مطروحه در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی اعلام و ارایه نشده است و دادنامه بدون خدشه و اشکال مؤثر با استدلال و مستندات موجود، مطابق مقررات و موازین قانونی و اصول دادرسی صحیحأ صادر گردیده است، بنابراین تجدیدنظرخواهی را غير وارد تشخیص داده و با رد اعتراض و تجدیدنظرخواهی با استناد ماده ۳۵۳ از قانون فوق‌الذکر دادنامه تجدید نظر خواسته را توجهاً به اینکه به طرفیت مستأجر و منتقل‌اليه طرح دعوی نشده است تایید و استوار می‌دارد. رای صادره قطعی است.  

 

مشاوره حقوقی   مشاوره حقوقی نگارش دادخواست فسخ قرارداد اجاره     مشاوره حقوقی دادخواست  تخلیه عین مستاجره خلع ید     مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی    


نظر شما در مورد این مطلب

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی