موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

نمونه لایحه دفاعیه جرم توهین و تخریب

نمونه لایحه دفاعیه جرم توهین و تخریب

  • توسط ریحانه یاری
  • ۱۴۰۱/۱/۱۴ | ۱۸:۱۱:۳۷
  • 1 نظر

نمونه لایحه دفاعیه جرم توهین و تخریب

ریاست محترم شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان .......

با عرض سلام و ادب،احتراماً اینجانب فرح دلدار در خصوص پرونده به شماره .................................. موضوع شکایت خانم ............... علیه اینجانب دایر بر تخریب و توهین که وقت رسیدگی آن تاریخ ۱۴/۱/۱۴۰۱ مقرر گردیده، بدین وسیله دفاعیات خویش را به شرح ذیل به استحضار می رسانم؛

ریاست محترم شعبه رسیدگی کننده؛

دفاع شکلی

شاکی عنوان مجرمانه تخریب را به اینجانب نسبت داده است حال آنکه در جرایم علیه اموال من جمله تخریب، مالکیت شاکی نسبت به مال مورد تخریب شرط اصلی تحقق جرم می باشد. لهذا سوال اینجاست آیا شاکی دلیل مالکیت خویش را نسبت به مال مورد ادعای تخریب به مقام محترم قضایی ارائه نموده است یا خیر؟!

مشاوره حقوقی

 

دفاعیات ماهوی

  1. یکی از اتهاماتی که متاسفانه شاکی به اینجانب منتسب نموده است عنوان مجرمانه تخریب می باشد لیکن اینجانب به هیچ عنوان مالی را مورد تخریب قرار نداده ام و جهت اثبات مدعای خویش حاضر به اتیان سوگند به نام خداوند متعال می باشم. مضافاً بر اینکه در محل وقوع جرم مورد ادعای شاکی، مادر و یکی دیگر از خواهران بنده حضور داشتند و کاملا شاهد هستند که اینجانب تخریبی انجام نداده ام و گواهی میدهند که ادعای شاکی واهی و بی اساس می باشد. مضافاً اینکه بر اساس اصل عدم که اصل را بر عدم تحقق قرار داده است و همچنین اصل برائت که اصل بر بی گناهی اشخاص قرار داده و انکار صریح اینجانب که همسو با اصل برائت می باشد لهذا ادعای شاکی مقرون به صحت نیست و اساسا محکوم به بطلان می باشد.

۲-عنوان اتهامی دیگری نیز که علاوه بر تخریب به اینجانب منتسب می باشد توهین بوده است. طبق ماده ......... قانون مجازات اسلامی {نصاب شهادت در کلیه جرائم دو شاهد مرد است مگر در زنا،لواط، تفخیذ و مساحقه}. همچنین وفق ماده ........... همان قانون {شهادت باید از روی قطع و یقین به نحوی که مستند به امور حسی و از طریق متعارف باشد ادا شود} بنابراین برای اثبات جرایم تعزیری طبق نظر مقنن، باید دو نفر شاهد مرد به طور صریح و بدون تعارض در مفاد شهادت، وقوع جرم را به طور قطعی و یقینی به نحوی که مستند به امور حسی باشد ادا نمایند.

۳-مستنداً به بند چ ماده ......... قانون مجازات اسلامییکی از شرایط شاهد شرعی نداشتن خصومت با طرف دعوا می باشد لیکن مستندا به شماره پرونده ............................... دختر شاکی خانم ........................... شکایتی علیه اینجانب با موضوع نشراکاذیب و قذف مطرح نموده است که در جریان رسیدگی در شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خمینی شهر می باشد. لهذا داشتن خصومت خانواده شاکی و به طور اخص دختر خانم ایشان نسبت به اینجانب محرز و مسلم می باشد.

۴- گویش اصلی اینجانب به زبان ترکی می باشد و هنگام صحبت با خواهرم(شاکی) به زبان ترکی در حال مکالمه بودیم. لهذا شهودی که مدعی توهین می باشند به دلیل اینکه آشنایی به زبان ترکی نداشته اند اصلا متوجه معنای صحبت فی مابین اینجانب و خواهرم نشده. چراکه بنده توهین و اهانتی به شاکی ننموده ام که شهود ادعای شنیدن و یا دیدن الفاظ توهین آمیز را نموده باشند. لهذا ادعای شاکی در این خصوص نیز منطبق با واقعیت نمی باشد و خالی از وجه بوده است.

۵- طبق ماده .......... قانون مجازات اسلامی که در تعریف علم قاضی عنوان شده است؛{ علم قاضی عبارت است از یقین حاصل از مستندات بین در امری که در نزد وی مطرح شده است} و تبصره ماده فوق نیز اشعار می دارد؛{در هر حال مجرد علم استنباطی که نوعاً موجب یقین قاضی نمی شود نمی تواند ملاک صدور حکم باشد}.

حالیه با عنایت به مراتب معنونه و توجهاً به اصل برائت و اصل تفسیر به نفع متهم که از اصول بنیادین حقوق جزا می باشد و نظر به فقدان سابقه کیفری اینجانب که زنی زحمت کش و با آبرو می باشم و حاضر به ادای سوگند به نام خداوند متعال دایر بر بی گناهی خویش می باشم از محضر مقام محترم رسیدگی کننده درخواست صدور حکم شایسته مبنی بر احراز بی گناهی اینجانب مورد استدعاست.

با احترام

..........


  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۲/۱۱ | ۲۱:۲۰:۳۷

عالی

نظر شما در مورد این مطلب

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی