موسسه وکیل تلفنی

  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۱:۸:۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۱
  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۵:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۲:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۹:۴۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۷:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۵۱:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • احد بهرام زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

شناسایی مجرم و کاهش بزه¬کاری با ایجاد بانک اطلاعات انگشت نگاری DNA مجرمین (پیشگیری وضعی)

شناسایی مجرم و کاهش بزه¬کاری با ایجاد بانک اطلاعات انگشت نگاری DNA مجرمین (پیشگیری وضعی)

  • توسط اناهیتا توکلی
  • ۱۳۹۵/۱/۲۷ | ۱۴:۳۶:۱۲
  • 4 نظر

 در اجرای بند 4 اصل 156 قانون اساسی کشورمان هر ساله مبالغ  برآمده از وقوع جرم در ایران، بخش قابل توجهی از بودجه کشور را می بلعد. این در حالیست که با اجرای صحیح بند 5 اصل 156قانون مذکور راه های کنشی از وقوع آن به مراتب هزینه کمتری را در بر خواهد داشت. بنابراین توجه بیشتر به روش های پیشگیری مسیر مناسبی برای کاهش هزینه ها خواهد بود. از جمله روش­های پیشگیری، می توان به پیشگیری وضعی اشاره کرد. این روش نوعی پیشگیری غیرکیفری است که بر اساس موقعیت، وضعیت، زمان و مکان وقوع بزه انجام میشود. بنظر میرسد بتوان با به روز رسانی روش های نوین پیشگیری وضعی، راهی برای صرفه جویی در هزینه های وابسته به مسائل کیفری ایجاد کرد.

انگشت نگاری ژنتیکی روشی نوین برای شناسایی هویت مجرمین می باشد که به مقایسه مولکولی نمونه های حاصل از صحنه وقوع جرم و DNA فرد مضنون می­پردازد. در این روش، مجموعه خاصی از نشانگرهای ژنتیکی STR (CODIS) موجود در نمونه های DNA، مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج در غالب الگوهای خاص، مقایسه می شود. در واقع CODIS مجموعه ای از مارکرهای ژنتیکی منتخب می باشد که بیشترین کارایی و اختصاصیت را برای تشخیص هویت ژنتیکی نشان داده است و سازمان های اطلاعاتی پیشگام در دنیا نیز از آن استفاده می کنند. با توجه به منحصر به فرد بودن این الگوها، خطای آن به کمتر از یک در میلیارد نفر می رسد. بعلاوه با این روش، کوچکترین ردی از مجرمین همچون یک تار مو یا مقدار ناچیزی از پوست یا حتی DNA موجود در اثر انگشت برای شناسایی و به دام انداختن مجرم کافیست.

بنابراین می توان با ایجاد بانک اطلاعات انگشت نگاری DNA مجرمین، نوعی پیشگیری وضعی بوجود آورد. به نوعی، این بانک اطلاعاتی ژنتیکی موجب کاهش انگیزه ارتکاب جرم خواهد شد زیرا احتمال بالای شناسایی مجرمین و ترس از به دام افتادن مجرمین به عنوان عاملی بازدارنده عمل خواهد کرد. مسئله این است که ترس از شناسایی شدن، از جمله عوامل اثبات شده در بازدارندگی وقوع بزه­کاری می باشد. لذا احتمال قطعی شناسایی مجرمین باعث ممانعت از بزه کاری در مجرمین خواهد شد. یک مثال قابل لمس در این باره، کاهش میزان وقوع جرم در اماکن مجهز به دوربین مداربسته می باشد.

در حال حاضر در بيش از 31 کشور از جمله آمريکا، انگلستان، کانادا، استراليا، آلمان، امارات و.... اطلاعات ژنتیکی تمامی مجرمین تهیه شده و پروفایل آنها طراحی شده است. با توجه به فراگیر شدن این روند در جهان و نیاز رو به افزایش دقت در روند جرم شناسی کشور، وعدم کارایی پیشگیری واکنشی، ضروری بنظر میرسد که با تهیه بانک اطلاعات انگشت نگاری ژنتیکی موجبات پیشگیری از وقوع را فراهم آوریم.


  • توسط:
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ | ۱۵:۲۱:۲۸

عالی
  • توسط:
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ | ۱۴:۵۸:۳۳

در اجرای بند ۴ اصل ۱۵۶ قانون اساسی کشورمان هر ساله مبالغ برآمده از وقوع جرم در ایران، بخش قابل توجهی از بودجه کشور را می بلعد. این در حالیست که با اجرای صحیح بند ۵ اصل ۱۵۶قانون مذکور راه های کنشی از وقوع آن به مراتب هزینه کمتری را در بر خواهد داشت. بنابراین توجه بیشتر به روش های پیشگیری مسیر مناسبی برای کاهش هزینه ها خواهد بود. از جمله روش­های پیشگیری، می توان به پیشگیری وضعی اشاره کرد. این روش نوعی پیشگیری غیرکیفری است که بر اساس موقعیت، وضعیت، زمان و مکان وقوع بزه انجام میشود. بنظر میرسد بتوان با به روز رسانی روش های نوین پیشگیری وضعی، راهی برای صرفه جویی در هزینه های وابسته به مسائل کیفری ایجاد کرد. انگشت نگاری ژنتیکی روشی نوین برای شناسایی هویت مجرمین می باشد که به مقایسه مولکولی نمونه های حاصل از صحنه وقوع جرم و DNA فرد مضنون می­پردازد. در این روش، مجموعه خاصی از نشانگرهای ژنتیکی STR (CODIS) موجود در نمونه های DNA، مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج در غالب الگوهای خاص، مقایسه می شود. در واقع CODIS مجموعه ای از مارکرهای ژنتیکی منتخب می باشد که بیشترین کارایی و اختصاصیت را برای تشخیص هویت ژنتیکی نشان داده است و سازمان های اطلاعاتی پیشگام در دنیا نیز از آن استفاده می کنند. با توجه به منحصر به فرد بودن این الگوها، خطای آن به کمتر از یک در میلیارد نفر می رسد. بعلاوه با این روش، کوچکترین ردی از مجرمین همچون یک تار مو یا مقدار ناچیزی از پوست یا حتی DNA موجود در اثر انگشت برای شناسایی و به دام انداختن مجرم کافیست. بنابراین می توان با ایجاد بانک اطلاعات انگشت نگاری DNA مجرمین، نوعی پیشگیری وضعی بوجود آورد. به نوعی، این بانک اطلاعاتی ژنتیکی موجب کاهش انگیزه ارتکاب جرم خواهد شد زیرا احتمال بالای شناسایی مجرمین و ترس از به دام افتادن مجرمین به عنوان عاملی بازدارنده عمل خواهد کرد. مسئله این است که ترس از شناسایی شدن، از جمله عوامل اثبات شده در بازدارندگی وقوع بزه­کاری می باشد. لذا احتمال قطعی شناسایی مجرمین باعث ممانعت از بزه کاری در مجرمین خواهد شد. یک مثال قابل لمس در این باره، کاهش میزان وقوع جرم در اماکن مجهز به دوربین مداربسته می باشد. در حال حاضر در بيش از ۳۱ کشور از جمله آمريکا، انگلستان، کانادا، استراليا، آلمان، امارات و.... اطلاعات ژنتیکی تمامی مجرمین تهیه شده و پروفایل آنها طراحی شده است. با توجه به فراگیر شدن این روند در جهان و نیاز رو به افزایش دقت در روند جرم شناسی کشور، وعدم کارایی پیشگیری واکنشی، ضروری بنظر میرسد که با تهیه بانک اطلاعات انگشت نگاری ژنتیکی موجبات پیشگیری از وقوع را فراهم آوریم.
  • توسط:
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ | ۱۲:۱۶:۵۸

با سلام و احترام؛ همانطور که همه ما می دانیم جهان امروز جهانی است که علم و تکنولوژی در آن هر چند روز یک بار به روز رسانی شده و بسیاری از مواردی که تا چند سال قبل در حد رویا و آرزو بودند امروز بسیار ساده بوده و قابل دسترس هستند. در مسند قضا نیز دنیای علم به کمک ما آمده و بسیاری از افراد با استفاده از سیستم های نوین جرم یابی شناشایی و دستگیر می شوند مانند سیستم های نقطه زنی ، انگشت نگاری ، ردیابی افراد و امثال آن ... مساله بسیار مهم ارزش قضایی هر یک از این خدمات نوین می باشد که بین حقوقدانان مورد اختلاف می باشد و برای دانستن جزئیات کار و ارزش هر یک از آنها باید با وکلای موسسه مشورت کرده و بعد از آن اقدام به استفاده از این موارد نمایید.
  • توسط:
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ | ۸:۵۱:۴۹

تشخیص هویت ژنتیکی نشان داده است و سازمان های اطلاعاتی پیشگام در دنیا نیز از آن استفاده می کنند. با توجه به منحصر به فرد بودن این الگوها، خطای آن به کمتر از یک در میلیارد نفر می رسد. بعلاوه با این روش، کوچکترین ردی از مجرمین همچون یک تار مو یا مقدار ناچیزی از پوست یا حتی DNA موجود در اثر انگشت برای شناسایی و به دام انداختن مجرم کافیست. بنابراین می توان با ایجاد بانک اطلاعات انگشت نگاری DNA مجرمین، نوعی پیشگیری وضعی بوجود آورد. به نوعی، این بانک اطلاعاتی ژنتیکی موجب کاهش انگیزه ارتکاب جرم خواهد شد

نظر شما در مورد این مطلب

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی