موسسه وکیل تلفنی

  • محمد رضا امین عطائی محمد رضا امین عطائی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۶:۷:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۴
  • مونا فرجی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۲۲:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۳
  • مینا بختیارپور مینا بختیارپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۲۸
  • زهرا خانی زهرا خانی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۱۸:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۲۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۱:۵۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۲۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۴۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۲۱
  • سعید اکبری سعید اکبری گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۹:۳:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۹
  • مهرداد امیری مهرداد امیری گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۳۷:۵۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
  • الناز زنگی آبادی الناز زنگی آبادی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۲۹:۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۷
  • پویا احمدی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۲۴:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۷
انجمن وکیل تلفنی

ایفای ناروا

ایفای ناروا

  • توسط مریم پرتوی
  • ۱۳۹۵/۷/۱۷ | ۱۱:۵:۴۱
  • 13 نظر

ایفای ناروا مرکب از دو واژه‎ی «ایفا» و «ناروا» است. ایفا در لغت مصدر باب «اِفعال» به معنای وفا کردن و حق کسی را تمام و کمال دادن آمده است. ناروا نیز به معنای بدون حق و سبب قانونی بودن است. هرگاه شخصی بدون وجود حق و سبب قانونی مالی به دیگری بپردازد؛ این پرداخت، ایفای ناروا است.در مقابل ایفا به‎طور صحیح در جایی معنا پیدا می‎کند که دینی وجود داشته باشد و شخصی به دیگری مدیون باشد و اقدام به پرداخت دینش بنماید.
 

شرایط تحقق ایفای ناروا

ایفای ناروا درصورتی محقق می‎شود که سه شرط در پرداخت وجود داشته باشد.

۱) تسلیم مال به عنوان ایفا باشد
بنابراین درصورت تسلط شخص بر مالی که دیگری به عنوان وفای به عهد به او پرداخته است، ایفای ناروا محقق می‎شود. بنابراین تسلیم مال باید تحت عنوان وفای به عهد باشد و در صورتی که شخصی مال را به عنوان قرض یا امانت به دیگری بدهد، نمی‎تواند استرداد آن مال را تحت عنوان ایفای ناروا پس بگیرد.

۲) ناروایی پرداخت
ایفای ناروا درصورتی محقق می‎شود که دهنده‎ی مال مدیون گیرنده‎ی مال نباشد؛ دراین‎صورت ایفا، ناروا خواهد بود. بنابراین چنان‎چه دهنده‎ی مال مدیون گیرنده نباشد، ادای دین به او ناروا خواهد بود. البته در مواردی ممکن است دینی وجود داشته باشد اما به دلیلی از بین رفته باشد. درصورتی که پرداخت دین پس از اسقاط آن، صورت بگیرد؛ ایفای صورت گرفته ناروا محسوب می‎گردد. مثل موردی که شخص ثالثی دین مدیون را می‎پردازد و مدیون بدون اطلاع از پرداخته‎شدن دینش، دوباره آن را می‎پردازد.
هم‎چنین اگر دهنده‎ی مال مدیون باشد اما موعد پرداخت دینش نرسیده باشد و او اشتباهاً زودتر از موعد دینش را ادا کند؛ می‎تواند تحت عنوان ایفای ناروا مال پرداخت شده را مسترد نماید.
علاوه براین چنان‎چه مدیون بیش از مقدار بدهی‎اش به طلبکار بپردازد، نسبت به میزان اضافه، ایفا ناروا است و پرداخت‎کننده (مدیون) می‎تواند آن را پس بگیرد.
 
۳) اشتباه، اکراه و تدلیس در پرداخت
نکته‎ای که باید به آن توجه داشت این است که اشتباه پرداخت‎کننده شرط تحقق ایفای ناروا نیست اما از آن‎جا که مطابق ماده‎ی۲۶۵قانون مدنی هر پرداختی نشان‎دهنده‎ی وجود دین است؛ دهنده‎ی مال برای استرداد مال باید عدم وجود دین را ثابت نماید. بنابراین چون ایفای ناروا معمولاً براثر اشتباهِ دهنده‎ی مال رخ می‎دهد؛ گیرنده باید اشتباه خود در پرداخت را ثابت نماید تا عدم وجود دین معلوم شود زیرا وجود اشتباه در پرداخت نشان‎دهنده‎ی این است که دهنده‎ی مال قصد پرداخت‎ دین خود یا دین شخص دیگر را نداشته است و درصورتی که با اثبات اکراه و تدلیس، عدم وجود دین معلوم شود، باز هم ناروا بودن ایفا معلوم می‎گردد.
بنابراین علاوه بر اشتباه، اکراه و تدلیس نیز موجب می‎شود برای دهنده‎ی مال حق استرداد مال ایجاد شود. پس درصورتی که پرداخت‎کننده، مال در نتیجه‎ی اکراه یا فریب و حیله‎ی دیگری به او پرداخت نماید، می‎تواند چیزی را که داده است، تحت عنوان ایفای ناروا پس بگیرد.
 
مصادیق ایفای ناروا

 ایفای ناروا در سه مورد مصداق دارد.

الف) پرداخت دین به غیر داین
درصورتی که مدیون به اشتباه، دین خود را به شخصی غیر از طلبکار بپردازد ایفای ناروا محقق می‎شود. گیرنده‎ی مال نیز ملزم به استرداد مال به مالک آن می‎شود. مثلاً ممکن است مدیون اشتباهاً پول را به حساب شخص دیگری غیر از طلبکار واریز نماید. دراین‎صورت می‎تواند آن پول را پس بگیرد چون پرداخت به ناروا صورت گرفته است. برابر ماده‎ی۳۰۱ق.م:
«کسی‎که عمداً یا اشتباهاً چیزی را که مستحق نبوده است دریافت کند ملزم است آن را به مالک تسلیم کند.»
 
ب) پرداخت دین از سوی شخصی غیر از مدیون
چنان‎چه شخصی اشتباهاً خود را مدیون بداند و ادای دین بنماید، می‎تواند آن‎چه را پرداخت نموده از گیرنده‎ی مال پس بگیرد. (ماده‎ی۳۰۲ق.م) البته درصورتی که شخص غیر مدیون با آگاهی از مدیون نبودن خود، دین شخص دیگری را بپردازد؛ حق پس گرفتن مالی را که داده است ندارد. (ماده‎ی۲۶۷ق.م)
 ج) پرداخت بدون وجود دین
درصورتی که شخصی بدون این‎که مدیون باشد و از روی اشتباه مالی را به دیگری بدهد؛ پرداختش ناروا محسوب می‎شود و دهنده‎ی مال می‎تواند آن مال را پس بگیرد. مثل این‎که شخص می‎خواهد به حساب فرزندش که در شهری دیگر درس می‎خواند، مبلغی پول بریزد که اشتباهاً پول را به حساب شخص دیگری می‎ریزد.


  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۲ | ۱۰:۱:۵۱

باسلام از مصادیق ایفاء ناروا می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱ -دین ناموجود ۲- دینی که تاکنون نا موجود است یعنی پرداخت کننده پیشاپیش به تادیه دین اقدام کرده است. ۳- دینی که ساقط شده است اما پرداخت کننده مجدد به پرداخت آن اقدام می کند ۴ _دین باطل که قانون گذار آن را مردود می داند و آن را اعلام می‌کند این بطلان حالت قهقرایی دارد یعنی چنین قلمداد می شود که اصلاً دینی نبوده است. ۵ _موردی که بیش از اندازه اقدام به پرداخت شود که در این مورد افزوده پرداخت نارواست ۶ _عدم مدیونیت پرداخت کننده .
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۱۸:۵۸:۵۰

ایفای ناروا درصورتی محقق می‎شود که دهنده‎ی مال مدیون گیرنده‎ی مال نباشد؛ دراین‎صورت ایفا، ناروا خواهد بود. بنابراین چنان‎چه دهنده‎ی مال مدیون گیرنده نباشد، ادای دین به او ناروا خواهد بود. البته در مواردی ممکن است دینی وجود داشته باشد اما به دلیلی از بین رفته باشد. درصورتی که پرداخت دین پس از اسقاط آن، صورت بگیرد؛ ایفای صورت گرفته ناروا محسوب می‎گردد. مثل موردی که شخص ثالثی دین مدیون را می‎پردازد و مدیون بدون اطلاع از پرداخته‎شدن دینش، دوباره آن را می‎پردازد. هم‎چنین اگر دهنده‎ی مال مدیون باشد اما موعد پرداخت دینش نرسیده باشد و او اشتباهاً زودتر از موعد دینش را ادا کند؛ می‎تواند تحت عنوان ایفای ناروا مال پرداخت شده را مسترد نماید. علاوه براین چنان‎چه مدیون بیش از مقدار بدهی‎اش به طلبکار بپردازد، نسبت به میزان اضافه، ایفا ناروا است و پرداخت‎کننده (مدیون) می‎تواند آن را پس بگیرد.
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۱۴:۳۳:۱۵

امروز در مورد این موضوع در اینترنت جست و جو کردم ولی پاسخ روشنی نگرفتم تصمیم گرفتم مشاوره تلفنی بگیرم سریعا با موسسه تماس گرفتم و کمی بعد مشاور موردنظرم با من‌تماس گرفت انصافا نکات حقوقی و قانونی مربوط به این مبحث را به قدری با زبان ساده و قابل درک شرح دادند که تازه متوجه شدم قصد انجام چه کاری و ثبت چه دادخواستی را دارم ممنونم بابت مشاوره و همینطور بابت نگارش دادخواست در سریع ترین زمان ممکن
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۱۱:۴۴:۳۵

کسی که مال را بدون داشتن هیچ حقی دریافت نموده باشد ضامن عین و منافع آن است اعم از اینکه به عدم استحاق خود عالم باشد یا جاهل . در واقع طبق ماده 302 ضمان گیرنده مطلق است و حتی حوادث قوه قاهره مانند اینکه در اثر آتش سوزی یا زلزله چیزی را که من غیر حق اخذ کرده و آن چیز از بین رفته باشد یا با حسن نیت گرفته باشد از مسئولیت گیرنده نمی کاهد . گیرنده مال در هر صورت ضامن عین و منافع مال دریافتی است چه از آن استفاده نماید چه استفاده نکند .در واقع ضمان گیرنده در الزام به دادن بدل منافع محروم ماندن مالک و دفع ضرر است نه استیفا فرد از منافع.
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۱۱:۱۰:۳۵

باسلام شرایط تحقق ایفای ناروا ایفای ناروا درصورتی محقق می‎شود که سه شرط در پرداخت وجود داشته باشد. ۱) تسلیم مال به عنوان ایفا باشد بنابراین درصورت تسلط شخص بر مالی که دیگری به عنوان وفای به عهد به او پرداخته است، ایفای ناروا محقق می‎شود. بنابراین تسلیم مال باید تحت عنوان وفای به عهد باشد و در صورتی که شخصی مال را به عنوان قرض یا امانت به دیگری بدهد، نمی‎تواند استرداد آن مال را تحت عنوان ایفای ناروا پس بگیرد. ۲) ناروایی پرداخت ایفای ناروا درصورتی محقق می‎شود که دهنده‎ی مال مدیون گیرنده‎ی مال نباشد؛ دراین‎صورت ایفا، ناروا خواهد بود. بنابراین چنان‎چه دهنده‎ی مال مدیون گیرنده نباشد، ادای دین به او ناروا خواهد بود. البته در مواردی ممکن است دینی وجود داشته باشد اما به دلیلی از بین رفته باشد. درصورتی که پرداخت دین پس از اسقاط آن، صورت بگیرد؛ ایفای صورت گرفته ناروا محسوب می‎گردد. مثل موردی که شخص ثالثی دین مدیون را می‎پردازد و مدیون بدون اطلاع از پرداخته‎شدن دینش، دوباره آن را می‎پردازد. هم‎چنین اگر دهنده‎ی مال مدیون باشد اما موعد پرداخت دینش نرسیده باشد و او اشتباهاً زودتر از موعد دینش را ادا کند؛ می‎تواند تحت عنوان ایفای ناروا مال پرداخت شده را مسترد نماید. علاوه براین چنان‎چه مدیون بیش از مقدار بدهی‎اش به طلبکار بپردازد، نسبت به میزان اضافه، ایفا ناروا است و پرداخت‎کننده (مدیون) می‎تواند آن را پس بگیرد. ۳) اشتباه، اکراه و تدلیس در پرداخت نکته‎ای که باید به آن توجه داشت این است که اشتباه پرداخت‎کننده شرط تحقق ایفای ناروا نیست اما از آن‎جا که مطابق ماده‎ی۲۶۵قانون مدنی هر پرداختی نشان‎دهنده‎ی وجود دین است؛ دهنده‎ی مال برای استرداد مال باید عدم وجود دین را ثابت نماید. بنابراین چون ایفای ناروا معمولاً براثر اشتباهِ دهنده‎ی مال رخ می‎دهد؛ گیرنده باید اشتباه خود در پرداخت را ثابت نماید تا عدم وجود دین معلوم شود زیرا وجود اشتباه در پرداخت نشان‎دهنده‎ی این است که دهنده‎ی مال قصد پرداخت‎ دین خود یا دین شخص دیگر را نداشته است و درصورتی که با اثبات اکراه و تدلیس، عدم وجود دین معلوم شود، باز هم ناروا بودن ایفا معلوم می‎گردد.
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۱۰:۵۸:۱۶

ایفای ناروا به زبان ساده تر یعنی شخصی مالی به دیگری بدهد که دریافت کننده حقی برای دریافت آن مال ندارد . لذا میبینیم که بدهکار بودن یا نبودن پرداخت کننده مال اهمیتی ندارد .
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۱۰:۱۱:۳۱

ایفای ناروا به معنای پرداخت حق به شخصی غیر از شخصی که پرداخت کنند به او بدهکار است که میتواند بر اثر اشتباه این پرداخت صورت گرفته باشد یا شخص بدهکار است ولی مبلغی بیشتر از بدهی خود پرداخت نموده باشد و بخواهد مبلغ اضافه را مطالبه نماید که میتواند از جهت ایفای ناروا و دارا شدن بلاجهت اقدام نماید
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۹:۲۳:۹

سلام و عرض ادب ایفا در لغت به معنای وفا کردن و پرداخت حق کسی به صورت تمام و کمال می باشد. ناروا مفهوم بدون سبب و حق قانونی را می رساند. بنابراین ایفای ناروا به این معناست که شخصی مال یا دینی را بدون جهت و سبب قانونی پرداخت نماید. تصور کنید به شخصی بدهکار هستید و بایستی مبلغی مشخص را به او پرداخت نمایید.
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۹:۱:۲۴

با سلام و احترام، ایفای ناروا به زبان ساده یعنی پرداخت اشتباهی مبلغ یا مالی به فردی در صورتی که دینی و طلبکاری وجود ندارد. ممکن است شخصی به اشتباه و با تصور به این که به فردی مدیون است مبلغی به او بدهد تکلیف این پرداخت در حقوق چیست؟ آیا فردی که به اشتباه به او پرداختی صورت گرفته می‌تواند از آن استفاده نماید؟ در حالت عادی، مفهوم ایفا وجود دین مفروض است: باید دین یا تعهدی باشد تا وفای به آن معنی پیدا کند. پس اگر شخصی با این پندار که به دیگری مدیون است مالی به او بدهد و در واقع دینی وجود نداشته باشد، گیرنده مال نمی‌تواند به ناروا آن را تصاحب کند و بایستی آن را به مالک بازگرداند. این است که ماده 265 قانون مدنی در مبحث وفای به عهد اعلام می‌دارد: هرگاه مالی به کسی پرداخت می‌شود اصل بر غیر مجانی بودن پرداخت است پس اگر کسی مالی را اشتباها به شخصی بپردازد می‌تواند آن را بازپس گیرد. اگر بین دو طرف اختلاف پیش آید و یک طرف بگوید مال مجانی به من بخشیده شده و طرف دیگر بگوید مال به فرض پرداخت دین پرداخت شده در بیشتر مواقع ادعای کسی که می‌گوید به موجب دین و قرض پرداخت شده پذیرفته می‌شود و طرف دیگر باید برای گفته خود سند ارائه کند. بنابراین فردی که ایفای ناروا نموده می‌تواند با بیان این امر به حق خود برسد. ایفای نا روا برای تحقق نیاز به شرایطی دارد : تسلیم مال به عنوان ایفاء-ناروایی پرداخت یا عدم وجود دین-پرداخت دین به دیگری-پرداخت اشتباهی به وسیله غیر مدیون-اشتباه پرداخت کننده در ایفای ناروا ، از آن جایی که بسیاری از دعاوی دادگاه مربوط به بحث مطالبه وجه می باشد مشورت گرفتن از وکلای کارکشته موسسه امری بسیار ضروری در احقاق حق شما می باشد.
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۷:۴۴:۳۶

با سلام ایفای دین به صورت ناروا موجب می شود که دهنده مال بتواند مال داده شده را پس بگیرد. بنابراین اشتباه در پرداخت، ناروایی پرداخت و ایفا می تواند جز ارکان تحقق ایفای ناروا باشد و‌موجب مطالبه شخصی که پرداخت کرده است باشد
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۷:۴۴:۳۶

با سلام ایفای دین به صورت ناروا موجب می شود که دهنده مال بتواند مال داده شده را پس بگیرد. بنابراین اشتباه در پرداخت، ناروایی پرداخت و ایفا می تواند جز ارکان تحقق ایفای ناروا باشد و‌موجب مطالبه شخصی که پرداخت کرده است باشد
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۷:۳۱:۳۷

با سلام اگر مالی به طور ناروا استیفاء شود آثاری را به دنبال دارد: ۱. گیرنده مال باید آن را فوراً به پرداخت‌کننده پس بدهد؛ ۲. گیرنده‌ مال ناروا، علاوه بر این‌که باید عین مال را پس بدهد، ملزم به جبران منافع مال نیز است. زیرا در مدتی که مال ناروا نزد او بوده است، مالک حقیقی مال، از منافع آن مال محروم شده و باید اجرت‌المثل آن را دریافت نماید. برای آشنایی با موضوع اجرت‌المثل روی این لینک کلیک نمایید. ۳. اگر گیرنده مال اطلاع نداشته باشد که استحقاق دریافت این مال را نداشته است، نیاز نیست اجرت‌المثل را پرداخت کند. اما اگر آگاه باشد و مال را قبول کند باید اجرت‌المثل زمان تصرف خود را پرداخت نماید. ۴. معاملاتی که با این مال صورت می گیرد غیر نافذ است. یعنی نه باطل است و نه صحیح و فقط مالک حقیقیِ مال می‌تواند آن معامله یا معاملات را تایید کند و وجه پرداختی را به دست آورد (معامله صحیح می‌شود) یا اینکه آن معامله را رد کند و مال خود را تصاحب نماید (معامله باطل می‌شود) ۵. اگر گیرنده‌ مال، با علم به استحقاق نداشتن خود، مال را در دست خود نگه داشته باشد، در حکم غاصب بوده و نسبت به عین مال و منافع آن، حتی در صورتی که در نتیجه‌ حوادث قهری مانند زلزله و یا سیل از بین برود، مسئول جبران خسارت است. یعنی اگر مال در زمان تصرف وی از بین برود، در هر صورت ضامن بوده و باید عین آن را به مالک تحویل دهد.
  • توسط:
  • ۱۴۰۲/۵/۱۰ | ۷:۱۶:۲۱

با سلام خدمت شما.ایفای ناروا مرکب از دو واژه‎ی «ایفا» و «ناروا» است. ایفا در لغت مصدر باب «اِفعال» به معنای وفا کردن و حق کسی را تمام و کمال دادن آمده است. ناروا نیز به معنای بدون حق و سبب قانونی بودن است. هرگاه شخصی بدون وجود حق و سبب قانونی مالی به دیگری بپردازد؛ این پرداخت، ایفای ناروا است.در مقابل ایفا به‎طور صحیح در جایی معنا پیدا می‎کند که دینی وجود داشته باشد و شخصی به دیگری مدیون باشد و اقدام به پرداخت دینش بنماید.

نظر شما در مورد این مطلب

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 380,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
ارزیابی وکیل پرونده شما توسط دکتر هادی توکلی 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی