موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

نمونه شکواییه علیه وکیل دادگستری بدلیل تخلف از شان وکالتی

نمونه شکواییه علیه وکیل دادگستری بدلیل تخلف از شان وکالتی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۳۹۹/۷/۹ | ۱۵:۲۱:۵۱
  • 0 نظر

نمونه شکواییه علیه  وکیل دادگستری بدلیل تخلف از شان وکالتی

بسمه تعالی

دادستان محترم انتظامی کانون وکلای دادگستری استان .........

احتراماً به استحضار مقام عالی میرساند، در پرونده کلاسه ................. مطروحه در شعبه.... بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ....، شکایتی تحت عنوان جعل و سوء استفاده از سند مجعول علیه همسر خویش (خانم...............) اقامه که پس از اعلام شکایت خانم..................... وکیل دادگستری این کانون دارای پروانه وکالت به  شماره .. ............................... از این کانون در پرونده معنونه اعلام وکالت نموده است .

بازپرسی بعد انجام تحقیقات مقدماتی به هر دلیلی اقدام به صدور قرارنهایی از نوع منع تعقیب نسبت به اتهامات مشتکی عنه صادر نموده است قرار معنونه قبل از تایید داستان توسط وکیله از شعبه بازپرسی دریافت و اقدام به ارایه در پرونده حقوقی که در ان پرونده من خوانده دعوی بوده ام ارایه نموده است درحالی که اولا قرار معنونه هنوز به تایید دادستان نرسیده بود و ثانیا قبل از ابلاغ و انقضای مهلت ده روز جهت انحراف دستگاه قضایی ( شعبه ....... دادگاه خانواده) اقدام به  ارایه قرار مذکور نموده است که این رفتار وکیل صرف نظر از تخلف از قسم، خلاف شان وکالتی میباشد شان وکیل دادگستری عبارتند ازموضوع  قرار گرفتن در هر جايگاهي به معناي فوق ، انتظاراتي را از شخصي که در آن جايگاه قرار گرفته است ايجاد مي کند. اين انتظارات تعريف شده نيست ولي رد وجدان اجتماعي افراد يک جامعه حضور دارد و حسب مورد مجال بروز پيدا مي کند اين انتظارات همان چيزي است که ما در اصطلاح به (( شان و شئون))از آن ياد مي کنيم. در هيچ کتابي، غير از تدريس که وظيفه تعريف شده استاد است شئون استادي احصاء نگرديده است. به همين ترتيب غير از وظيفه تعلم که وظيفه شاگرد است شئون شاگردي در رابطه با استاد تعريف نشده است، اما در وجدان اجتماعي همه جوامع، غير از تعليم، از استاد انتظاراتي هست که از غير استاد نيست و غير از تعلم از شاگرد انتظار وظايفي نسبت به استاد هست که در روابط غير استاد و شاگرد اين وظايف ممنوعيت ندارد
در ارتباط با شان وکيل نيز بايد گفت: وظايف وکالتي وکيل، غير از شئون وکالتي او است . وظايف وکيل را تعهدات و الزامات قانوني او در مقابل موکل و طرف دعوي و دستگاه قضايي تشکيل مي دهد اما داشتن عنوان وکيل مسئوليت هاي ديگري را در خارج از حيطه کاري وکيل براي او ايجاد مي کند که ممکن است دارندگان ساير مشاغل ديگر اين مسئوليت را نداشته باشن . اصطلاح اخلاق حرفه اي دقيقا" در اين ارتباط موضوعيت پيدا مي کند. زيرا اگر گفته شود منظور از اخلاق حرفه اي، تعهدات و الزامات قانوني وکيل دادگستري در قبال اشخاص است، اطلاق اخلاق به الزامات قانوني نادرست خواهد بود چه اخلاقيات فاقد ضمانت اجراي قانوني است ولي قانون داراي ضمانت اجراي قانوني است. بنابراين مي توان گفت: جامعه از وکلاي دادگستري به اقتضاي اينکه متعلق به جامعه حقوقدانان کشور بوده و جزو نخبگان جامعه و خواص به حساب مي آيند و به دليل تحصيل و آشنايي آنان با موازين قانوني جامعه، در احترام گذاشتن به قانون و حقوق شهروندان انتظار بيشتري را دارد. به عبارت ديگر اگر رانندگي بدون پروانه براي افراد عادي، يک تخلف است براي وکيل دادگستري به عنوان مجري و متولي اجراي قانون در جامعه، يک خلاف بزرگ تلقي مي شود چرا که هر که در اين باب مقرب تر است، جام بلا بيشترش مي دهند.

بي جهت نيست که در کشور آمريکا مجازات رانندگي در حال مستي براي وکيل دادگستري ابطال پروانه وکالت است در حالي که افراد معمو لي براي اين کار فقط جريمه مي پردازند و در همين راستا آقاي .......... براي سوگند دوغي که در جريان بازجويي هايش خورده بود براي هميشه از داشتن پروانه وکالت ممنوع مي شود.
بنابراين شان وکالت ايجاب مي کند صاحبان اين حرفه ، همان گونه که جامعه از آنان انتظار دارد، در زندگي شخصي و اجتماعي نيز به حقوق ديگران و تعهدات اجتماعي و خانوادگي خود بيشتر از ديگران احترام بگذارند به عبارت ديگر رفتار خلاف شان در ضمن وظايف قانوني وکيل خلاصه نمي شود بلکه در حوزه زندگي اجتماعي و خانوادگي او نيز موضوعيت پيدا مي کند . وقتي از وکيل رفتاري بر خلاف قانون يا اخلاق عمومي مشاهده مي شود علاوه بر مجازات قانوني مترتب بر عمل ارتکابي ، افکار عمومي وي را از اين جهت که وابسته به جامعه حقوقدانان است بيشتر قابل ملامت و سرزنش مي داند اين مجازات مضاعف همان چيزي است که از آن به شان و شئون وکالت تعبير مي شود رفتار وکیله که عبارتند از قبل ازابلاغ قرار به طرفین دعوی و انقضای مهلت 10روزه اعتراض توسط اینجانب ، وکیل محترم زوجه اقدام به اخذ رای از شعبه مربوطه نمودند لذا توجهاً به اینکه رفتار وکیل محترم بر خلاف اخلاق حرفه ای و شان وکالت بوده تقاضای رسیدگی و صدور حکم شایسته را  دارم .

با تجدید احترام:......

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

هزینه مشاوره حقوقی

هزینه ۱۰ دقیقه مشاوره با وکیل ۲۰ هزار تومان
هزینه ۲۰ دقیقه مشاوره با وکیل ۴۰ هزار تومان
هزینه ۳۰دقیقه مشاوره با وکیل ۶۰ هزار تومان
هزینه ۶۰ دقیقه مشاوره با وکیل ۱۰۰ هزار تومان

برای مشاوره با وکیل یکی ازمبالغ فوق را به کارت    ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸  به نام هادی توکلی واریز نموده و اطلاعات واریز را به ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه وکیل به شما زنگ بزند.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید


نظر شما در مورد این مطلب

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی