موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

نمونه قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی

نمونه قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۴/۲۲ | ۸:۳۶:۲۷

در اغلب پروژه‌های مربوط به ساخت و ساز، کارفرما جهت پیشبرد بخش‌های مختلف پروژه آنها را به یک شرکت متخصص برون سپاری می‌کند. ساخت ابنیه، محوطه سازی، حیاط سازی، راه اندازی تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی عمده‌ترین بخش‌های این پروژه محسوب می‌شوند که می‌بایست توسط شرکت‌های متبحر تکمیل شوند. در این میان برخی از کارفرماها کلیه عملیات ساختمانی را به یک شرکت معتبر واگذار می‌نمایند. در این شرایط عقد قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی میان کارفرما و پیمانکار اهمیت زیادی خواهد داشت. طبق این قرارداد تمام امور مرتبط با ساخت و راه اندازی واحدهای مسکونی یا تجاری به عهده پیمانکار خواهد بود.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به این نوع قراردادها خواهیم پرداخت. همچنین شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قراردادهای پیمانکاری از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای مجموعه در ارتباط باشید.

 

منظور از قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی چیست؟

همانطور که می‌دانید پروژه ساخت و افتتاح ساختمان شامل مراحل مختلفی می‌باشد. در مسیر ساخت یک ساختمان نیاز به گودبرداری، ساخت اسکلت، دیوار کشی، محوطه سازی، حیاط سازی و همچنین راه اندازی تاسیسات برقی و مکانیکی بوده که عملا انجام این موارد از عهده کارفرمای پروژه خارج است. بنابراین کارفرما برای پیشرفت ساخت سازه می‌بایست هر قسمت از پروژه را به یک شرکت منحصر به فرد واگذار کند. در این میان شرکت‌هایی نیز پیدا می‌شوند که با به کارگیری نیروهای متخصص در تمام زمینه‌ها، صفر تا صد ساخت ساختمان را انجام می‌دهند. کارفرماها با هدف تسریع و جلوگیری از تعدد پیمانکاران کلیه امور ساختمانی را به این شرکت‌ها واگذار می‌نمایند.

 

 

 

قرارداد اجرای عملیات ساختمانی

 

قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی قراردادی است که در ازای آن پیمانکار پروژه متعهد می‌شود تمام امور ساختمان از قبیل ساخت بنا، محوطه سازی، حصار کشی، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و ... را انجام دهد. این قرارداد میان کارفرما و پیمانکار بسته می‌شود و می‌توان آن را یکی از رایج‌ترین قراردادهای پیمانکاری دانست. لازم به ذکر است هر پروژه شرایط خاص خود را نیز دارد. در این صورت می‌توان خواسته‌های طرفین را نیز در این قرارداد لحاظ کرد. در واقع امکان شخصی سازی قرارداد مذکور نیز با توجه به شرایط پروژه وجود دارد.

 

اهمیت تنظیم قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی

بسیاری از افراد از اهمیت قراردادهای پیمانکاری از جمله قرارداد اجرای کلیه امور مربوط به ساختمان اطلاعی ندارند. در این قسمت راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. منتهی پیش از هر چیز لازم است بدانید امکان دریافت مشاوره حقوقی با وکیل قراردادها برای شما فراهم شده است. با اخذ این مشاوره به راحتی به تمام سوالات و چالش‌های خود پاسخ خواهید داد. حال اجازه دهید به اصل مطلب یعنی اهمیت قرارداد پیمانکاری عملیات ساختمانی بپردازیم.

 

 

وکیل متخصص قراردادها
مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت 
وکیل امور پیمان
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 

 

زمانی که پیرامون کلیه امور ساختمانی صحبت می‌کنیم، یعنی با امور بسیار زیادی سر و کار داریم. قرارداد فوق یک قرارداد است که به نحوه تامین مصالح ساختمانی، گودبرداری، اجرای اسکلت، دیوار کشی و بسیاری از موارد دیگر می‌پردازد. مسائلی که نحوه اجرای هر یک می‌تواند باعث بروز اختلاف میان کارفرما و پیمانکار شود. در این شرایط انعقاد قرارداد برای جلوگیری از بروز این اختلافات ضرورت پیدا می‌کند. نکته دیگر تعهدات طرفین است. به عنوان مثال هر لحظه امکان دارد کارفرما یا پیمانکار نسبت به ادامه همکاری دلسرد شوند. در این صورت ضرر و زیان زیادی به طرف مقابل وارد خواهد شد. عقد قرارداد در نوع خود مانع سر باز زدن از تعهدات طرفین خواهد شد.

 

نکات طلایی در نمونه قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی

در انتهای این مقاله یک نمونه قرارداد پیمانکاری برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این قبیل قراردادها ارائه شده است. با این حال نکاتی وجود دارد که پیش از عقد چنین پیمانی باید بدانید. در واقع دانستن این نکات برای تمام افرادی که در زمینه ساخت و ساز با یکدیگر همکاری می‌کنند واجب است:

  • دقت کنید که در قرارداد تمام مسئولیت‌ها و تعهدات طرفین به طور کامل و مبرهن درج شده باشد. همچنین مشخصات فردی هر طرف قرارداد باید به طور کامل نگاشته شود.
  • قرارداد می‌بایست قائم به شخص پیمانکار باشد؛ چرا که در غیر این صورت پیمانکار می‌تواند آن را به فرد دیگری واگذار نماید.
  • بر اساس عرف هزینه آب، برق، گاز و سایر موارد مورد نیاز بر عهده کارفرما است. البته می‌توان بر اساس قرارداد خلاف این موضوع را به ثبت رساند.

 

 

مشاوره حقوقی قرارداد ساخت

 

 

  • تامین ماشین آلات، ابزار آلات و سایر وسایل مورد نیاز جهت پروژه با پیمانکار است.
  • این پیمانکار است که در قبال دستمزد، پاداش و عیدی کارگران مسئولیت دارد. کارفرما هیچ مسئولیتی در این زمینه برعهده نخواهد داشت.
  • چنانچه پس از بررسی‌های لازم مشکلی از ساخت و ساز گرفته شود که منجر به تخریب آن بخش از سازه گردد، خسارت ناشی از آن متوجه پیمانکار است.

 

هزینه تنظیم قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی توسط وکیل

با توجه به اینکه قراردادهای اجرای کلیه عملیات ساختمانی در شرایط مختلف شامل بندها و مفاد متفاوتی هستند، نمی‌توان نرخ دقیق این قراردادها را تعیین کرد. جهت اطلاع دقیق‌تر از هزینه تنظیم قرارداد کافی است یک مشاوره حقوقی تلفنی با کارشناسان مجموعه رزرو کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با جزئیات این نوع از قراردادها از هزینه آن مطلع شوید.

 

نمونه قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی

 

مشخصات طرفین قرارداد

مشخصات کارفرما: آقا / خانم --------------- فرزند --------------- به شماره ملی ----------------- به نشانی --------------------------------------------------------------

طرف دوم قرارداد: آقا / خانم --------------- فرزند --------------- به شماره ملی ----------------- به نشانی --------------------------------------------------------------

 

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی اعم از ساخت بنای ساختمان، محوطه سازی، حصارکشی، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و سایر بخش‌ها می‌باشد.

 

محل انجام قرارداد

محل اجرای قرارداد به نشانی ---------------------------------------------------  با مجوز ساختمانی -------------- مصوب -------------- می‌باشد که پیش از عقد قرارداد به رویت پیمانکار رسیده است.

 

محاسبات و مشخصات فنی

*این بخش مربوط به نقشه‌ها و دستورالعمل‌های کارفرمای پروژه و مهندس ناظر می‌باشد. در این قسمت می‌بایست کنترل و کیفیت مصالح و برنامه زمانی پیشرفت پروژه درج گردد. همچنین مشخصات فنی نظیر متراژ ساختمان در این بخش باید وارد شود.

 

 مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد ---------------- ریال پیش بینی می‌گردد.

*امکان شرح هزینه هر بخش از فرایند به صورت جداگانه وجود دارد.

 

 

نحوه پرداخت

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد در زمان انعقاد پرداخت می‌شود.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از اجرای 50% از کل پروژه و با تایید سرپرست کارگاه پرداخت می‌گردد.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از اتمام پروژه و با تایید نهاد نظارتی پرداخت می‌گردد.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از اتمام دوره ضمانت و رفع ایرادات موجود در ساختمان پرداخت می‌گردد.

 

اسناد و مدارک قرارداد

این قرارداد شامل اسناد و مدارک ذیل می‌باشد:

*در این بخش می‌بایست نقشه و اطلاعات تمام قسمت‌هایی که به پیمانکار سپرده می‌شود، الحاق شود.

 

مدت زمان قرارداد

مدت زمان این قرارداد جمعا ------------- روز است که از تاریخ ---------------- شروع و در تاریخ --------------- خاتمه می‌یابد.

 

جریمه دیرکرد

-----------------------

 

تعهدات پیمانکار

-----------------------

 

تعهدات کارفرما

-----------------------

 

موارد فسخ قرارداد

-----------------------

 

*در ادامه می‌توان با توجه به قرارداد خسارت دیرکرد، پرداخت مالیات، تعهدات و بسیاری از جزئیات دیگر را نیز اضافه نمود.

 

 

 

                                                                                   امضا و اثر انگشت کارفرما

 

                                                                                     امضا و اثر انگشت پیمانکار

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی