موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۴/۲۰ | ۱۳:۴۱:۲۵

قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح از جمله رایج‌ترین قراردادهایی است که در پروژه‌های عمرانی به چشم می‌خورد. به موجب این قرارداد کارفرما اموری که برای ساخت ساختمان طی می‌شود را به یک شخص حقیقی یا در اغلب اوقات به یک شخص حقوقی می‌سپارد. این شخص که به عنوان پیمانکار در قرارداد شناخته می‌شود، وظیفه دارد تعهداتی که بر عهده گرفته را ظرف مدت زمان معین به اتمام برساند. طبیعتا این تعهدات به ساخت و ساز ساختمان مربوط می‌شوند. همچنین یکی از شروط این قرارداد نحوه تامین مصالح ساختمانی است. در قراردادهای پیمانکاری با مصالح پیمانکار می‌بایست نسبت به تامین مصالح اقدام کند و کارفرما نقشی در این زمینه نخواهد داشت.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

بدون شک عقد قراردادهای پیمانکاری اصول خاصی دارد که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند. چنانچه مشکلی در زمان عقد قراردادهای پیمانکاری دارید، کافی است از طریق مشاوره حقوقی تلفنی این مشکل را برطرف کرده، سپس برای امضای قرارداد به توافق برسید.

 

منظور از قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح چیست؟

قرارداد پیمانکاری ساختمان یک توافقنامه میان کارفرما و پیمانکار است تا پروژه ساخت ساختمان با موفقیت کلید بخورد. همانطور که می‌دانید، ساخت ساختمان از مراحل مختلفی تشکیل شده است. معمولا سازندگان ساختمان جهت پیشبرد پروژه، قسمت‌های مختلف ساخت را به یک شخص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌کنند. البته در بسیاری از موارد نیز پروژه ساخت و عمران به طور کامل به یک موسسه محول می‌شود. طبق این قرارداد شرکت موظف است تمام امور مربوط به سازه را ظرف مدت تعیین شده تکمیل نماید.

 

 

قرارداد پیمانکاری

 

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که دقیقا چه اموری به پیمانکار واگذار می‌گردد؟ این موضوع بستگی به کارفرما و نیازهای وی دارد. اما به طور معمول اموری نظیر تخریب، گود برداری، بتن ریزی، مقاوم سازی، اجرای اسکلت، قالب بندی، محوطه سازی و ساخت داربست برای اجرای نما به پیمانکار نیاز دارند. همچنین برای بسیاری از فعالیت‌های داخلی مثل گچ کاری، اجرای تاسیسات برق، نصب آسانسور، لوله کشی، نقاشی، کاشی کاری و کاشت سرامیک باید از پیمانکار استفاده شود. حال این امور می‌توان به صورت منفرد یا جمعی به یک یا چند پیمانکار برون سپاری شود.

از طرفی در مشاوره حقوقی قرارداد کار مشاهده می‌شود که قراردادهای کثیری با شرط تامین مصالح ساختمانی منعقد می‌شوند. قرارداد پیمانکاری ساختمان اگر با مصالح در نظر گرفته شده باشد، تامین مصالح برعهده پیمانکار بوده و کارفرما هیچ نقشی در خرید یا حمل و نقل مصالح ندارد.

 

طرفین در قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح

طرفین قرارداد پیمانکاری ساختمان اعم از کارفرما و پیمانکار، هر یک می‌توانند شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. معمولا در پروژه‌های کوچکتر کارفرما یک شخص حقیقی یا همان سازنده اصلی است. اما در پروژه‌های بزرگتر کارفرما ممکن است یک شخص حقوقی نیز باشد. در سمت مقابل همین موضوع برای پیمانکاران قرارداد نیز صدق می‌کند. با این وجود باتوجه به تعدد خدمات ساختمانی به نظر می‌رسد اغلب اوقات منظور از پیمانکار شخص حقوقی باشد. چرا که انجام اموری نظیر گود برداری، اسکلت بندی، قالب سازی و ... از عهده فرد خارج است.

 

 

تنظیم قرارداد انلاین 
مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت 
وکیل امور پیمان 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 

 

 

اگر سوالی از بابت قراردادهای پیمانکاری ساختمان ذهن شما را به خود مشغول کرده است، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان آن را با وکلای ما در میان بگذارید. مطمئن باشید در سریع‌ترین زمان پاسخ خود را دریافت خواهید کرد.

 

نکات طلایی در قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح

اگر در حال ثبت یک قرارداد پیمانکاری بابت برون سپاری امور ساخت و ساز هستید، بهتر است با نکات ریز و درشتی آشنا باشید. در ادامه به برخی از مهمترین نکات خواهیم پرداخت:

  • دقت کنید که قرارداد قائم به شخص پیمانکار باشد؛ در غیر این صورت پیمانکار می‌تواند موضوع قرارداد را به فرد دیگری انتقال دهد.
  • بر اساس عرف هزینه آب، برق، گاز و سایر احتیاجاتی که در زمان پروژه مورد نیاز است، بر عهده کارفرما می‌باشد. البته هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.
  • در مقابل وظیفه تامین مصالح و سایر تجهیزات از قبیل ماشین آلات، ابزار آلات و ... برعهده پیمانکار خواهد بود.
  • بر حسب قانون پیمانکار در قبال حقوق، پاداش، عیدی و سنوات کارگران خود برحسب قانون کار مسئول است و این موضوع هیچ ارتباطی با کارفرما ندارد.

 

 

پیمانکاری ساختمان با مصالح

 

 

  • پیمانکار موظف است ساعات کاری کارگران را طوری تنظیم نماید تا همسایگان اذیت نشوند. البته امکان کار در ساعات غیر کاری با دریافت مجوز از کارفرما فراهم است.
  • چنانچه مشکلی در ساختمان وجود داشته باشد که قانون دستور به تخریب آن صادر کند، خسارات وارده متوجه پیمانکار می‌باشد.

 

اهمیت تنظیم قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح

قراردادهای پیمانکاری ساختمان به همراه مصالح ساختمانی از آن جهت اهمیت دارند که به شرح مسئولیت‌های طرفین همکاری می‌پردازند. عدم عقد قرارداد در چنین پروژه‌هایی تنها باعث ایجاد دلخوری و اختلافات متعدد می‌شود، در حالی که با تنظیم یک قرارداد می‌توان حدود وظایف و مسئولیت‌های هر طرف اعم از کارفرما و پیمانکار را مشخص کرد.

در انتها موسسه حقوقی وکیل تلفنی برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به دریافت مشاوره حقوقی از وکلای کاربلد مجموعه دعوت می‌نماید.

 

نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح

 

مشخصات طرفین قرارداد

مشخصات کارفرما

خانم / آقای / شرکت ---------------------- به مدیریت --------------- به شماره ملی / شماره ثبتی ----------------- متولد ------------ به نشانی -------------------------------------------- تلفن------------

مشخصات پیمانکار

خانم / آقای / شرکت ---------------------- به مدیریت --------------- به شماره ملی / شماره ثبتی ----------------- متولد ------------ به نشانی -------------------------------------------- تلفن------------

 

موضوع قرارداد و محل اجرای آن

موضوع قرارداد اجرای کلیه عملیات ساختمانی از قبیل تخریب، گودبرداری، بتن ریزی، مقاوم سازی، اجرای اسکلت، قالب بندی، محوطه سازی و اجرای داربست برای نمای ساختمان می‌باشد. تامین مصالح برعهده پیمانکار است.

همچنین محل اجرای پروژه به نشانی ----------------------------------------- با مجوز ساختمانی به شماره -------------- مصوب -------------- بوده که پیش از امضای قرارداد به رویت پیمانکار رسیده است.

 

محاسبات و مشخصات فنی

*این بخش مربوط به نقشه‌ها و دستورالعمل‌های کارفرمای پروژه و مهندس ناظر می‌باشد. در این قسمت می‌بایست کنترل و کیفیت مصالح و برنامه زمانی پیشرفت پروژه درج گردد. همچنین مشخصات فنی نظیر متراژ ساختمان در این بخش باید وارد شود.

 

 مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد ---------------- ریال پیش بینی می‌گردد.

*امکان شرح هزینه هر بخش از فرایند به صورت جداگانه وجود دارد.

 

 

نحوه پرداخت

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد در زمان انعقاد پرداخت می‌شود.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از اجرای 50% از کل پروژه و با تایید سرپرست کارگاه پرداخت می‌گردد.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از اتمام پروژه و با تایید نهاد نظارتی پرداخت می‌گردد.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از اتمام دوره ضمانت و رفع ایرادات موجود در ساختمان پرداخت می‌گردد.

 

اسناد و مدارک قرارداد

این قرارداد شامل اسناد و مدارک ذیل می‌باشد:

*در این بخش می‌بایست نقشه و اطلاعات تمام قسمت‌هایی که به پیمانکار سپرده می‌شود، الحاق شود.

 

مدت زمان قرارداد

مدت زمان این قرارداد جمعا ------------- روز است که از تاریخ ---------------- شروع و در تاریخ --------------- خاتمه می‌یابد.

 

جریمه دیرکرد

-----------------------

 

تعهدات پیمانکار

-----------------------

 

تعهدات کارفرما

-----------------------

 

موارد فسخ قرارداد

-----------------------

 

*در ادامه می‌توان با توجه به قرارداد خسارت دیرکرد، پرداخت مالیات، تعهدات و بسیاری از جزئیات دیگر را نیز اضافه نمود.

 

امضا کارفرما           امضا پیمانکار

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی