موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

قیمت ازمایش DNA سال 1402

قیمت ازمایش DNA سال 1402

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۸/۲۳ | ۱۳:۲۷:۲۶

یکی از علومی که کمک زیادی به کشف حقیقت در دعاوی حقوقی می‌کند، علم پزشکی است. تست دی‌ان‌ای (DNA) یک تست شناخته شده است که توانسته کمک زیادی در رونده حل پرونده‌های قضایی بکند. در حال حاضر استفاده‌های زیادی از آزمایش دی ان ای می‌شود. با این حال بسیاری از افراد اطلاعات کمی درباره این تست پزشکی دارند. از همین رو این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی را به طور کامل به تست DNA اختصاص داده‌ایم. با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید آزمایش DNA چیست، چه کاربردهایی دارد و آیا اصلا نتیجه آن قابل اعتماد است؟ قیمت ازمایش DNA 1402 دیگر موضوعی است که در این مطلب به صورت کامل به آن پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

اگر سوالی درباره آزمایش دی ان ای داشته باشید که به نوعی با حقوق هم ارتباط داشته باشد، کافی است از طریق مشاوره حقوقی تلفنی به سرعت جواب سوال خود را از وکلای ما دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

آزمایش DNA چیست؟

به طور ساده می‌توان گفت آزمایش دی ان ای با استفاده از نمونه برداری به تحلیل و بررسی ژنتیک فرد می‌پردازد. در طول آزمایش ژنتیک، پزشکان نمونه برداری را از طرق مختلف انجام می‌دهند. نمونه برداری می‌تواند از طریق خون، بزاق دهان و سایر روش‌های موجود انجام شود. این تست نخستین بار 200 سال پیش انجام شد و توانست با قابلیت اطمینان بیش از 99 درصد جایگزین روش‌های نسبتا قدیمی گردد. جالب است بدانید در حال حاضر تست دی ان ای کمک زیادی به بشریت می‌کند. برای مثال به کمک این آزمایش می‌توان علت اختلالات ژنتیکی را مشخص کرد، یا اینکه به کمک این آزمایش می‌توان تشخیص داد فرد تا چه میزان احتمال ابتلا به بیماری‌های خاص را دارد!

 

 

تست دی ان ای

 

با این حال آزمایش دی ان ای در حوزه حقوق بیشتر برای تشخیص هویت افراد به کار می‌رود. در بسیاری از دعاوی مطرح شده در دادگاه نیاز به تعیین هویت فرد می‌باشد. در این مواقع علم ژنتیک به کمک دستگاه قضایی آمده و با تعیین هویت فرد و اثبات نسب افراد به روال پرونده‌های قضایی کمک شایانی می‌نماید. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره کاربرد تست DNA و قیمت ازمایش DNA 1402 ارائه خواهد شد. اجازه دهید قبل از هر چیز کاربرد این آزمایش را بیشتر بشناسیم.

 

در چه مواردی می توان از آزمایش DNA استفاده کرد؟

آزمایش دی ان ای یک روش نسبتا کاربردی در حل و فصل پرونده‌های مختلف است، به طوری که پاره‌ای از مواقع دادگاه رای خود را با استناد به نتیجه‌ی این آزمایش صادر می‌کند. البته کاربرد این تست به یک یا دو مورد محدود نیست. در ادامه برخی از رایج‌ترین دعواهایی که تست دی ان ای می‌تواند به قاضی پرونده کمک کند، ارائه شده است:

  • تست DNA در جرایم جنسی: در جرایم جنسی پزشکی قانونی می‌تواند با نمونه برداری از آثار به جا مانده از متجاوز به راحتی آزمایش دی ان ای انجام دهد و فرد متجاوز را شناسایی نماید.

 

 

تست DNAبرای اثبات نسب فرزند
مشاوره حقوقی کیفری 
مشاوره ارزان بارداری نامشروع
درباره ما 

 

  • تست DNA در درگیری و نزاع: در درگیری‌ها و نزاعات خیابانی که هویت فرد ضارب مجهول باقی مانده است، باز هم پزشکی قانونی می‌تواند با ترفندهای علم پزشکی هویت فرد را شناسایی کند.
  • تست DNA در اثبات زنای محصنه: اگر فرد نسبت به هویت فرزند خود شک داشته باشد، می‌تواند برای اثبات زنای محصنه از آزمایش دی ان ای برای اثبات زنا اقدام کند.
  • تست DNA در تشخیص دوقلوهای همسان: چنانچه دوقلوهای همسان مدت‌ها از هم دور افتاده باشند، تست DNA به راحتی آب خوردن تشخیص می‌دهد که آیا دو فرد فعلی قل یکدیگر هستند یا نه.
  • تست DNA برای جلوگیری از جابجایی کودکان در بیمارستان: گاهی اوقات کودکان در بیمارستان جابجا می‌شوند. در این موارد والدین می‌توانند برای اطمینان از اثبات هویت فرزند خود این تست را انجام دهند.
  • تست DNA جهت تشخیص هویت افراد مجهول الهویه: در بسیاری از حوادث نظیر آتش سوزی یا مثلا تصادفات وحشتناک که هویت فرد فوت شده مجهول است، باز هم تست دی ان ای می‌تواند به تعیین هویت فرد کمک کند.

 

 

مشاوره حقوقی هزینه تست دی ان ای

 

اگر مایل به انجام تست دی ان ای هستید، احتمالا قیمت ازمایش DNA 1402 برایتان بسیار مهم باشد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. البته قبل از آن به بررسی مراحل اثبات نسب به کمک این تست می‌پردازیم.

 

مراحل اثبات نسب به کمک آزمایش دی ان ای

یکی از مواردی که به کمک آزمایش دی ان ای قابل اثبات است، نسبیت می‌باشد. ممکن است فردی ادعای نسبیت با خانواده‌ای را داشته باشد. البته پنهان ماندن نسب مادری به دلیل بارداری مادر کمی تا حدودی غیرممکن است، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف نسب پدری مخفی باقی می‌ماند. در این صورت اگر فرد ادعای نسبیت با خانواده‌ای را داشته باشد که می‌تواند با تنظیم دادخواست و تسلیم آن به دادگاه خانواده این کار را به راحتی انجام دهد. برای مثال کودکان بی سرپرست در صورت پی بردن به نسب خود می‌توانند با تنظیم دادخواست یک دعوا مطرح کرده و از حق ارث بهره‌مند شوند.

 

 

مراحل تست دی ان ای برای اثبات نسب

 

جهت کسب اطلاعات دقیقتر درباره نحوه اثبات نسب در دادگاه به واسطه تست دی ان ای می‌توانید مشاوره حقوقی دریافت نمایید. لازم به ذکر است خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

قیمت ازمایش DNA 1402

همانطور که قول داده بودیم، پس از بررسی کاربرد تست دی ان ای، می‌خواهیم به هزینه آزمایش DNA 1402 بپردازیم. در حال حاضر این آزمایش زیر نظر پزشکی قانونی انجام می‌شود. شما می‌توانید تعرفه پزشکی قانونی برای خدمات آزمایش ژنتیک را در جدول زیر مشاهده بفرمایید:

 

 

قیمت ازمایش DNA 1402

آزمایش DNA به روش مولکولی

390.000

آزمایش DNA به روش میتوکندری

430.000

آزمایش DNA به روش YSTR

480.000

آزمایش DNA به روش XSIR

480.000

آزمایش DNA بر روی دندان، استخوان و ...

600.000

آزمایش DNA بر روی البسه، آلات، وسایل و ...

480.000

آزمایش DNA بر روی بافت بلوک

550.000

 

 

ایا تست دی ان ای برای اثبات نسب قابل اعتماد است؟

حالا که از قیمت ازمایش DNA 1402 پی بردید، به احتمال زیاد یک سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد: آیا آزمایش DNA قابل اعتماد است؟ برای پاسخ به این سوال نمی‌توان با قطعیت گفت بله، چرا که به هر حال امکان خطا در چنین آزمایشی وجود دارد، با این وجود باید بدانید دقت این روش بسیار زیاد است. بسیاری از پزشکان ژنتیک ادعا می‌کنند دقت تست دی ان ای بالای 99.9 درصد می‌باشد. بنابراین احتمال بروز خطا در آن بسیار ضعیف خواهد بود. با این حال باید بدانید دی ان ای بهترین و مطمئن‌ترین روش علم پزشکی برای تعیین هویت و تعیین نسب افراد محسوب می‌شود.

در صورت نیاز به پرسش و پاسخ از وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی حتما به صفحه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان مراجعه بفرمایید.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی