موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

علل عمده طلاق در ایران

علل عمده طلاق در ایران

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۸/۳۰ | ۱۴:۳۰:۱

ما در این مقاله قصد داریم تا در کنار بررسی علل طلاق، به موضوعاتی چون مشکلات پس از طلاق بپردازیم. فراموش نکنید که طلاق یک انتخاب و یک دعوای حقوقی بوده و چه بهتر که در این مسیر از مشاوره حقوقی تلفنی هم بهره‌مند شوید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

طلاق چیست؟

طلاق به معنای جدایی و پایان یک عقد نکاح است. بسیاری از زنان و مردان در سال‌های زندگی مشترک خود به دلایل مختلف به این نتیجه می‌رسند که ادامه زندگی مشترک برای یک یا هر دو طرف امکان پذیر نیست. در این صورت تصمیم می‌گیرند تا به این رابطه پایان بدهند. در صورتی که بین زن و شوهر عقد نکاح برقرار باشد، هنگام جدایی، به آن طلاق گفته می‌شود.

طلاق یکی از مهم‌ترین موضوعات حقوقی بوده که از قضا در سال‌های اخیر هم پرونده‌های آن در دادسرای خانواده بسیار افزایش پیدا کرده است. فارغ از اینکه طلاق خواسته هر دو طرف بوده یا فقط یکی از طرفین خواستار آن است، یک رویداد مهم حقوقی بوده که باید کاملا طبق اصول و قوانین پیش برود. در ادامه به بررسی انواع و علل طلاق می‌پردازیم.

 

انواع طلاق در ایران

در قوانین ایران علاوه بر علل طلاق، ما شاهد انواع طلاق هم هستیم. طلاق در دو دسته بندی مختلف قرار می‌گیرد که به تفصیل به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

 

طلاق توافقی و غیر توافقی

طلاق توافقی، به طلاقی گفته می‌شود که در آن زن و شوهر به این نتیجه رسیده‌اند که باید به زندگی مشترک خود پایان بدهند. در این مدل طلاق، مساله اساسی و مهم همین توافق بوده که منجر به تسریع جدایی هم خواهد شد.

طلاق غیر توافقی اما به طلاقی گفته می‌شود که در آن زن یا شوهر با جدایی موافق نبوده اما طرف دیگر خواستار آن است. در این صورت، یا طرف ناراضی به ادامه زندگی رضایت می‌دهد یا با استخدام یک وکیل یا استفاده از مشاوره حقوقی، پرونده طلاق خود را به جریان می‌اندازد.

 

طلاق رجعی و بائن

دسته بندی دیگر شامل طلاق رجعی و بائن می‌باشد که معنای متفاوت‌تری دارد. در طلاق رجعی فارغ از علل طلاق، شوهر می‌تواند قبل از پایان یافتن مدت عده دوباره به همسر خود بازگردد. با این حال در طلاق بائن، به هیچ عنوان زن و شوهر نمی‌توانند به هم بازگردند. البته این در حالتی رخ می‌دهد که دو طرف مطمئن باشند که دیگر نمی‌خواهند به رابطه با هم ادامه دهند.

 

 

مشاوره حقوقی طلاق در ایران

 

در چه مواردی می توان طلاق گرفت؟

برای بررسی علل طلاق باید ابتدا به این موضوع بپردازیم که زن درخواست طلاق داده است یا شوهر، زیرا با روشن شدن این موضوع باقی مسائل به شکل دیگری حل و فصل می‌شوند. در صورتی که مرد خواستار طلاق باشد، نیاز به علل و موارد مختلفی نخواهد بود. می‌تواند به سامانه تصمیم وارد شده و بعد از ثبت نام در آن فرآیند طلاق را به صورت قانونی شروع نماید.

این در حالی بوده که درخواست طلاق از جانب زن باید حتما ادله کافی داشته باشد. اولین دلیلی که بسیاری از زنان درخواست طلاق می‌دهند عسر و حرج است. عسر و حرج یک اصطلاح حقوقی بوده و به معنای مشقت و سختی‌هایی بوده که زن در زندگی مشترک دارد. به عنوان مثال محکومیت به حبس، اعتیاد به مواد مخدر، ضرب و شتم و غیره از مصادیق عسر و حرج به شمار می‌روند. علاوه بر این موارد، شروط دیگری هم هستند که می‌توانند جزئی از علل طلاق از جانب زن باشند:

  • داشتن وکالت طلاق
  • غیبت زوج به مدت بیش از 4 سال
  • خودداری از پرداخت نفقه
  • دیوانه بودن شوهر
  • عقیم بودن شوهر
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • مفقود الاثر ماندن به مدت 6 ماه
  • ازدواج مجدد بدون اجازه همسر

 

دلیل عمده طلاق در ایران

مهم‌ترین علل طلاق در ایران در درجه اول این است که زن و مرد قبل از ازدواج به خوبی همدیگر را نمی‌شناسند. بهتر است بگوییم فرصت کافی در اختیارشان قرار داده نمی‌شود تا همدیگر را شناخته و بسنجند که آیا برای زندگی مشترک مناسب هستند یا خیر.

این مسئله در اغلب موارد باعث می‌شود تا رابطه به جدایی و طلاق ختم شود. علاوه بر این، عواملی چون اعتیاد، خیانت، عدم پرداخت نفقه و نداشتن اشتراکات اخلاقی و رفتاری باعث می‌شود تا زوجین بعد از چند سال از شروع زندگی مشترک تصمیم به جدایی بگیرند.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مشکلات اصلی پس از طلاق 

نمی‌توان انتظار داشت که پس از طلاق هر دو طرف به خوبی و خوشی به زندگی خود ادامه دهند. هرچقدر هم که جدایی با آرامش و در کمال دوستی انجام گیرد، حداقل یکی از طرفین با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. این مشکلات به حدی جدی هستند که بهتر است به علل طلاق توجه بیشتری شده و از اتفاق افتادن آن جلوگیری نمود. در صورتی که در پروسه طلاق قرار دارید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان استفاده نمایید تا مشکلات پس از طلاق را تا حد ممکن کاهش دهید.

بخش بزرگی از دردسرهای پس از طلاق، به بعد عاطفی مربوط می‌شود. مسائلی مانند حس گناه، ترس از آینده،‌ نا امیدی و افسردگی، حس تعارض، تنهایی آزار دهنده، دیدگاه عامیانه و فرهنگ آزار دهنده مردم و افزایش میزان بدبینی از جمله مهمترین مشکلاتی است که هر یک از طرفین پس از جدایی ممکن است به آن مبتلا شوند. از طرف دیگر، در صورتی که اگر در هنگام طلاق گرفتن از یک وکیل طلاق خوب استفاده نکرده باشید، ضربه‌های ناشی از اشتباهات حقوقی نیز می‌تواند تا سال‌ها در تعقیب شما باشد. مشاوره حقوقی برای امر طلاق بسیار ضروری است و باید به آن توجه نمود.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت 24 ساعته و در تمام ایام هفته در دسترس بوده تا به شما خدمات مشاوره‌ای ارائه دهد. برای تماس با این موسسه از شماره تلفن‌های 09212242670 و 02147625900 می‌توانید استفاده نمایید.

 

 

محکم ترین دلایل طلاق از نظر دادگاه
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق توافقی 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی