موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

فرم و نمونه متن اقرارنامه واگذاری ملک

فرم و نمونه متن اقرارنامه واگذاری ملک

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۸/۱۵ | ۱۳:۵۰:۳۱

اقرارنامه یا همان اقرار از جمله مهمترین ادله‌های مورد استفاده در دستگاه قضایی محسوب می‌شود. این اسناد هم در دعاوی حقوقی هم در دعاوی کیفری مورد استناد قرار گرفته و ارزش بالایی دارند. اگر در حال خرید ملک هستید، لازم است حتما از اقرارنامه واگذاری ملک استفاده کنید. با تنظیم این سند فروشنده به واگذاری یا همان فروش ملک اقرار نموده و هرگونه حق مالکیت را از خود سلب می‌نماید. بدون شک سوالات زیادی درباره‌ی این اسناد وجود دارد: مزایای تنظیم اقرارنامه فروش ملک چیست؟ آیا اقرارنامه‌های دستی از اعتبار کافی برخوردار هستند؟ چگونه یک نمونه اقرارنامه جهت واگذاری ملک تنظیم کنیم؟ در ادامه‌ی این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف اقرارنامه از زبان وکیل

جهت آشنایی با تعریف اقرارنامه بد نیست ابتدا با معنای اقرار در علم حقوق آشنا شویم. بر اساس ماده 1259 قانون مدنی، اقرار، یکی از ادله‌های اثبات دعوا محسوب می‌شود. به طور واضح‌تر، اقرار بیانی به نفع دیگران و به ضرر خود است. جالب می‌شود بدانید اقرار یکی از محکم‌ترین ادله برای اثبات حقانیت در روز دادگاه به شمار می‌رود. حال این اقرار می‌تواند به صورت شفاهی مطرح شود یا اینکه روی برگه تنظیم گردد که در هر صورت به آن اقرارنامه اطلاق می‌گردد. در تنظیم اقرارنامه باید شرایط خاصی را مدنظر قرار دهید تا به لحاظ قانونی مشکل نداشته باشند:

  • نویسنده اقرارنامه باید عاقل و بالغ بوده و با اختیار خویش آن را نوشته باشد.
  • در اقرارنامه‌های مالی نویسنده باید رشید بوده و مفلس یا ورشکسته نباشد.
  • موضوع اقرارنامه باید از لحاظ قانونی مشکل نداشته باشد یا از لحاظ عقلانی منطقی باشد.
  • کسی که نسبت به او اقرار می‌شود، باید مشخص باشد.

 

البته هر یک از اقرارنامه‌ها شرایط خاص خود را دارند. برای مثال نمونه اقرارنامه واگذاری ملک برای قانونی بودن باید حتما در محضر ثبت شده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کنید.

 

 

اقرارنامه واگذاری ملک

 

منظور از اقرارنامه واگذاری ملک چیست؟

در پاره‌ای از معاملات ملکی، شرایط برای انتقال سند در زمان خرید ملک وجود ندارد. در این مواقع خرید ملک به صورت وکالتی انجام می‌شود، به طوری که فروشنده با تنظیم وکالت بلاعزل در دفترخانه اسناد رسمی به خریدار بابت انتقال سند به نام خود در زمان مناسب وکالت می‌دهد. البته اگر بخواهیم جزئی‌تر به وکالت بلاعزل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم این وکالت به معنای مالکیت قطعی خریدار بر ملک نیست. از همین رو به همراه وکالتنامه می‌بایست یک اقرارنامه نیز تنظیم شود.

در طول اقرارنامه فروش ملک فروشنده حق مالکیت ملک را از خود سلب می‌نماید و رسما اعلام می‌کند که ملک مورد اقرار به خریدار واگذار شده است. البته این اقرارنامه هم می‌بایست به همراه وکالتنامه بلاعزل در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شود تا از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشد. در ادامه درباره‌ی اقرارنامه‌های محضری و دست نویس بیشتر توضیح خواهیم داد.

اگر سوالی درباره‌ی خرید و فروش ملک به صورت وکالتی دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی آن را برطرف نمایید. بابت مشاوره هیچ محدودیتی در موسسه حقوقی وکیل تلفنی وجود ندارد، چرا که خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مزایای تنظیم اقرارنامه واگذاری ملک

شاید بتوان مزیت اقرارنامه فروش ملک را در یک جمله خلاصه کرد: اقرارنامه پیش رو از تضییع حقوق خریدار ملک جلوگیری می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، اگر در شرف خرید ملک به صورت وکالتی هستید، وکالتنامه بلاعزل نمی‌تواند به تنهایی مالکیت شما را اثبات کند. در واقع فروشنده می‌تواند حتی در صورت اعطای وکالتنامه بلاعزل به خریدار، ادعای مالکیت ملک را نماید. در این مواقع می‌توان با تنظیم اقرارنامه از این موضوع جلوگیری کرد. فراموش نکنید اقرارنامه‌ها جزو محکم‌ترین ادله برای استفاده در دادگاه هستند. از همین رو می‌توان با استناد به آنها در روز دادگاه مالکیت ملک را اثبات نمود.

 

 

حق الوکاله وکیل 
سوالات حقوقی ملکی 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 

 

لازم به ذکر است اقرارنامه‌های واگذاری ملک ادله‌های قابل استنادی هستند، اما باز هم به معنای مالکیت صد درصدی خریدار بر ملک نمی‌باشند. از همین رو توصیه وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی این است که در زمان خرید ملک، علاوه بر وکالتنامه بلاعزل و اقرارنامه، حتما مبایعه نامه نیز تنظیم نمایید. داشتن هر سه مدرک می‌تواند خیال شما را از بابت خرید ملک راحت کند. این موضوع را در معاملات ملکی وکالتی حتما رعایت کنید. در غیر این صورت خسارات زیادی در انتظار شما خواهد بود.

 

ایا اقرارنامه دستی معتبر است؟

اگر در حال خرید خانه به صورت وکالتی هستید، باید از فروشنده بخواهید با تنظیم متن اقرارنامه واگذاری ملک نسبت به اعتمادسازی جهت انجام معامله اقدام کند. البته سوالی که برای افراد مطرح می‌شود این است که آیا اقرارنامه‌های دستی از اعتبار کافی برخوردار هستند؟ پاسخ این سوال منفی است. اقرارنامه‌های دست نویس در زمان خرید و فروش ملک به هیچوجه اعتبار قانونی ندارند. از همین رو برای تنظیم چنین اسنادی حتما باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. هر زمان اقرارنامه واگذاری یا فروش ملک در دفتر اسناد رسمی به ثبت رسید، می‌توان نسبت به اعتبار قانونی سند اطمینان حاصل کرد.

 

 

اقرارنامه دستی

 

شایان ذکر است اقرارنامه فروش ملک به صورت دستنویس در محاکم قضایی قابل استناد است، با این حال دغدغه‌های زیادی برای اثبات سندیت آن وجود دارد. در این زمینه دو مورد را به یاد داشته باشید. اول اینکه همیشه اقرارنامه را در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید. اما اگر این کار را انجام نداده باشید، جهت دریافت جزئیات بیشتر می‌توانید با وکلا مشورت کنید. مشاوره حقوقی تلفنی بهترین راه برای حل چالش‌های حقوقی در زمینه اقرارنامه است. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نمونه متن اقرارنامه واگذار ملک

در انتها یک نمونه اقرارنامه واگذاری ملک به شما عزیزان ارائه شده است تا از آن برای انجام معاملات ملکی مطمئن استفاده کنید. البته چنانچه می‌خواهید یک اقرارنامه دقیق و جامع برای معاملات ملکی خود تنظیم نمایید، می‌بایست این کار را به وکلای ملکی بسپارید. وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی این کار را به صورت آنلاین برای شما انجام می‌دهند.

 

 

متن این سند در تاریخ ------------- آماده و در دفترخانه اسناد رسمی ------------- به ثبت رسیده است.

 

اینجانب، آقا / خانم ------------ نام پدر ------- کد ملی ----------- شماره شناسنامه ------------- صادره از -------------- نشانی ------------------------------------ تلفن -------------- بعد از حضور در دفترخانه در کمال صحت و سلامت روح و روان، با رضایت و اختیار خویش، بدون هیچگونه اجباری اقرار بی قید و شرط نموده که طبق سند وکالت بلاعزل شماره --------------- در تاریخ --------------- ، تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی حاضر به جهت فروش قطعی ملک (عقد بیع) --------------- به پلاک ثبتی ------------ واقع در بخش ----------- شهرستان -------------- تمام ثمن معامله را دریافت نمودم و هرگونه حق اعتراض در این زمینه را از خود ساقط می‌نمایم.

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی