موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

در جواب تمکین چه پاسخی بدهیم؟

در جواب تمکین چه پاسخی بدهیم؟

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ | ۱۷:۱۱:۳۸

براساس قوانین اسلامی، زن بعد از ازدواج اختیاراتی را به مرد واگذار می‌کند. یکی از این اختیارات، انتخاب زمان رابطه زناشویی است. به همین دلیل زن بعد از ازدواج موظف می‌شود تا هر زمان که زوج درخواست کرد با او رابطه داشته باشد. به این موضوع در امور حقوقی تمکین گفته می‌شود. با اینکه تعریف شناخته شده تمکین همین چیزی بوده که در بالا هم گفتیم، با این حال تعریف گسترده‌تری هم دارد.

تمکین دو معنای عام و خاص دارد. تمکین خاص به معنای رابطه زناشویی به درخواست مرد بوده و تمکین عام به طور کلی به اطاعت زن در همه امور گفته می‌شود. زندگی کردن در یک خانه، با اجازه خارج شدن از منزل و موادر این چنینی همگی جز مفاهیم تمکین هستند و زنی که متاهل شده باید به تمام آن‌ها احترام بگذارد.

حالا اگر زنی به هر دلیلی چه به خاطر نبود امنیت و چه به دلایلی دیگر از شوهرش تمکین نکند، قانون می‌تواند او را تحت پیگرد قرار دهد. شروع کننده این موضوع هم زوج بوده که به دلیل عدم تمکین زوجه از او به دادگاه شکایت می‌کند.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مواردی که می‌توان برای تمکین اقدام کرد؟

مواردی وجود دارند که طبق آن زن می‌تواند از شوهرش تمکین نکند. این موارد به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که شرایط فیزیکی زن را هم مورد توجه قرار دهند. در ادامه لیستی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • زن می‌تواند در دوره ماهانه از رابطه جنسی با شوهرش خودداری کند.
  • اگر مردی به بیماری‌های مقاربتی مبتلا باشد، می‌توان از برقراری رابطه زناشویی با او اجتناب کرد.
  • زن از هرگونه ضرر مالی یا جانی که زوج به او می‌رساند، نگران است.
  • زوجه در دوران عقد از حق حبس استفاده کند.
  • مرد برای زن شرایط مسکن و زندگی را فراهم نکرده باشد.
  • زوج دچار سوء رفتار مواردی مانند اعتیاد، مصرف بی‌رویه الکل و ضرب و جرح باشد.
  • زوج اجازه ندهد زوجه برای موارد ضروری از منزل خارج شود.
  • زوج اجازه رفتن به مکه را به زن ندهد.
  • مرد توانایی پرداخت نفقه را نداشته باشد.

 

همه این موارد گفته شده در بالا، جز آیتم‌هایی هستند که اگر وجود داشته باشند؛ زن می‌تواند از شوهرش تمکین نکند. در غیر این صورت اگر موردی وجود داشته باشد، باید حتما به سمع و نظر مرجع قضایی برسد. بنابراین اگر دلیل شما برای عدم تمکین یکی از موارد بالا بوده که مشکلی نخواهید داشت، اگر نه حتما از طریق مشاوره حقوقی با یک وکیل مشورت کرده تا بتوانید این موضوع را از جنبه حقوقی بررسی کنید.

 

 

 

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

 

عواقب عدم پاسخ زوجه به اظهارنامه عدم تمکین

در مورد پاسخ زوجه به اظهارنامه باید گفت که نکته مهم این است که اجباری برای پاسخ به آن وجود ندارد. با این حال اگر برای مرجع قضایی روشن شود که شما بدون داشتن دلیل موجه از شوهر خود تمکین نمی‌کنید، اولین نتیجه آن قطع شدن نفقه است. حالا این مورد را در کنار این مساله قرار دهید که زن مشغول به کار هم نیست. پس دریافت نفقه برای او باید بسیار ضروری باشد.

از آثار عدم تمکین زن علاوه بر قطع نفقه می‌توان به عدم دریافت اجرت المثل و نحله نام برد. همچنین امکان ازدواج مجدد برای مرد صادر می‌شود. بنابراین زن از نصف دارایی محروم شده و درخواست طلاق برای او بسیار دشوار می‌شود. برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی، راهکاری که پیشنهاد می‌شود این است که حتما به اظهارنامه عدم تمکین پاسخ دهید.

البته شاید پاسخ دادن به چنین نامه‌ای با اطلاعات حقوقی شما سخت باشد، بنابراین لازم است تا یک وکیل کاربلد استخدام کنید که مسئولیت نگارش چنین نامه‌ای را انجام دهد. در صورتی که توان مالی استخدام یک وکیل را ندارید می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کنید.

 

 

 

مشاوره حقوقی الزام به تمکین 
هزینه نگارش اظهارنامه 
نگارش اظهارنامه
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما

 

نگارش اظهارنامه اعلام امادگی تمکین

در بسیاری از موارد، زمانی که مرد یک اظهارنامه عدم تمکین برای همسرش ارسال می‌کند، زن متوجه اشتباه خود شده و از آنجا از نظر قانون حق با شوهرش است، به سمت تمکین بر می‌گردد. موارد قابل متوجهی مشاهده شده است که پس از دریافت نامه تمکین، زن و شوهر به زندگی مشترک خود بازگشته‌اند و بدون مشکل در کنار هم هستند. از نظر قانونی بهتر است که حتی در صورت انتخاب بازگشت به زوج، به اظهارنامه ارسال شده پاسخ دهید تا به صورت رسمی جواب شما ثبت گردد.

برای آماده کردن این اظهارنامه می‌توانید خودتان اقدام کرده و دلایل خود از عدم تمکین و حال اظهار پشیمانی بابت آن را ذکر کنید. نوشتن نامه‌های اداری و رسمی کمی سخت بوده و باید شرایط خاصی را در نگارش آن رعایت کنید. وکلای پایه یک دادگستری در نوشتن انواع اظهارنامه‌ها توانا بوده و می‌توانید از این افراد برای حل مشکل خود کمک بگیرید. همچنین برای اطلاع از شرایط حقوقی خود و همینطور استفاده از خدمات نگارش اظهارنامه اعلام آمادگی تمکین، از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کرده و مشکل خود را برطرف کنید.

 

نحوه پاسخ به عدم تمکین

زمانی که اظهارنامه عدم تمکین به دست شما برسد، می‌توانید به آن پاسخ داده و یا اینکه آن را بی‌جواب گذاشته و در عوض در دادگاه از خود دفاع کنید. پاسخ ندادن به آن عواقب خود را داشته و بهتر است که از انجام آن اجتناب کنید. برای پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین، ابتدا باید یک جوابیه در مقابل اظهارنامه قبلی آماده کنید. در این پیغام باید در خصوص دلایل خود که باعث عدم تمکین شده است نام ببرید. بهتر است این دلایل جزو مواردی باشد که از نظر قانون حق زن بوده و می‌تواند با استناد به رخ دادن آن‌ها، از تمکین خودداری کند.

 
 
 
 
مشاوره حقوقی تمکین

 

در صورتی که از دلایل نامعتبر برای عدم تمکین استفاده کنید، ممکن است دادگاه رای به ضرر شما صادر کند. اگر نمی‌دانید چطور این سند رسمی را آماده کنید و یا اینکه توانایی نگارش آن را ندارید، بهتر است از یک وکیل کمک گرفته و با توضیح مشکل خود به او، کار را به دستان او بسپارید. بعد از آماده شدن اظهارنامه شما، برای ارسال آن باید از طریق الکترونیک اقدام کنید. با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی و همینطور درج اظهارنامه در آن، این متن به همسر شما ارسال شده و به صورت رسمی در سیستم ثبت خواهد شد.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا به شما خدمات حقوقی ارائه دهد. در این زمینه شما می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلسه خود را رزرو کنید.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی