موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم

در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۸/۱۷ | ۱۷:۳۱:۵۱

افرادی که با هدف کسب درآمد به استخدام موسسه، شرکت و سازمان‌های مختلف در‌می‌آیند، تعهداتی را برعهده می‌گیرند. این تعهدات شامل نوع کار، ساعات کاری، مدت مجاز مرخصی، روزهای کاری و ... می‌باشد. اما تنها کارگران نیستند که باید در طول کار به تعهدات خود عمل کنند. کارفرمایان نیز می‌بایست به تعهدات خود پایبند باشند. از همین رو انعقاد قراردادهای کار در راستای مکتوب کردن تعهدات طرفین اهمیت بسزایی دارد.

اگر در حال تنظیم یک قرارداد کاری هستید، چه به‌عنوان کارفرما چه به‌عنوان کارگر، ممکن است این سوال را از خود بپرسید: در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟ با توجه به اهمیت انعقاد قراردادهای کار در این مطلب به بررسی نکات قرارداد کارگر و کارفرما می‌پردازیم. با موسسه حقوقی وکیل تلفنی همراه باشید.

 

چنانچه نیاز به اطلاعات فوری در زمینه قراردادهای کار دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد کار چیست؟

"در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟" اگر در پی پاسخ به این سوال هستید، این مقاله قرار است جواب شما را ارائه دهد. منتهی برای رسیدن به جواب این سوال لازم است ابتدا تعریف دقیقی از قراردادهای کار داشته باشیم. جالب است بدانید ماده 2 قانون کار  به شرح دقیق قرارداد کار پرداخته است:

قرارداد کار یک قرارداد کتبی یا شفاهی است که در طول آن کارگر متعهد می‌شود در ازای دریافت دستمزد کاری را به صورت موقت یا دائم برای کارفرما انجام دهد.

بر اساس این تعریف می‌توان نتیجه گرفت قراردادهای کار قراردادهایی هستند که به رابطه‌ی کارفرما و کارگر می‌پردازند. در طول این قراردادها نوع کار، ساعات کار، روزهای کاری و سایر تعهدات کارگر مشخص می‌شود. همچنین در این قراردادها تمام وظایف کارفرما که غالبا پرداخت دستمزد کارگر است، به صورت کامل تعیین می‌گردد. نکته‌ای که درباره قراردادهای کاری باید بدانید، این است که توافقات شفاهی هم از لحاظ قانونی مورد پذیرش هستند. با این حال بهتر است برای شروع همکاری از قراردادهای کتبی استفاده کنیم.

در نهایت بد نیست اگر بدانید یکی از نکات مهم در تنظیم قرارداد کاری تعیین نوع قرارداد از لحاظ مدت کاری است. به طور کلی قرارداد کاری از لحاظ مدت کار به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • قرارداد کار موقت
  • قرارداد کار دائم
  • قرارداد کار معین

 

 

مشاوره با وکیل قرارداد کار

 

چرا باید قرارداد کار تنظیم کنیم؟

اولین پاسخ به این سوال که در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟ این است که با وجود قانونی بودن قراردادهای شفاهی، حتما از قراردادهای کتبی برای توافقات و شروع همکاری استفاده کنید. شاید بخواهید بدانید دلیل تاکید ما برای عقد قراردادهای کتبی چیست؟ در ادامه مزایای تنظیم قرارداد کار به صورت کاغذی را توضیح می‌دهیم:

  • جلوگیری از اختلافات بعدی: در یک قرارداد کار همه تعهدات و مسئولیت‌های طرفین به صورت واضح مشخص است. بنابراین احتمال بروز اختلافات به حداقل میزان ممکن می‌رسد.
  • موفقیت در دادگاه در صورت دعوا: حتی اگر اختلافی میان کارفرما و کارگر ایجاد شود، فرد محق می‌تواند با استناد به قرارداد به راحتی برای برد در دادگاه اقدام کند.
  • جلوگیری از سوء استفاده‌های کارفرما: بسیاری از کارفرمایان به دلیل عدم آگاهی کارگرها حق و حقوق آنها را پایمال می‌نمایند. در حالی که امضای قراردادهای کار از این مشکلات جلوگیری مینماید.
  • جلوگیری از کش دار شدن اختلافات: در نهایت اگر دعوایی میان کارگر و کارفرما اتفاق بیفتد، به لطف قرارداد در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل حل می‌شود.

 

 

مشاوره قرارداد کار 
مشاوره حقوقی اداره کار 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

هرگونه سوالی درباره‌ی نکات مهم در تنظیم قرارداد کاری دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان آن را با وکلای خبره ما در میان بگذارید. وکلای وکیل تلفنی ظرف چند دقیقه پاسخ سوال شما را ارائه خواهند داد.

 

قرارداد کار باید در چند نسخه تنظیم شود؟

تعداد نسخه‌های قرارداد کار یکی دیگر از نکات قرارداد کارگر و کارفرما است که باید بدان توجه کنید. اگر می‌پرسید در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟ باید بدانید این قرارداد را باید حتما در 4 نسخه تنظیم نمایید! البته این 4 نسخه باید به درستی نزد افراد توزیع شوند. یک نسخه از قرارداد باید به کارفرما و یک نسخه‌ی دیگر باید به کارگر داده شود تا طرفین به راحتی به متن قرارداد دسترسی داشته باشند. اما دو نسخه‌ی دیگر می‌بایست به ترتیب به اداره کار و شورای اسلامی کار تسلیم شود. البته در بسیاری از مواقع قرارداد کار طی دو نسخه تنظیم می‌شود و تنها نزد کارفرما و کارگر باقی می‌ماند.

 

مشاوره حقوقی با وکیل قرارداد کار

یکی از بهترین راه‌ها برای پاسخ به سوال در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم، دریافت مشاوره حقوقی از وکیل قراردادها می‌باشد. مشورت با وکیل کمک می‌کند تا شما به صورت کامل با نکات ریز و درشت چنین قراردادهایی آشنا شوید. برای مثال قرارداد کار یک قرارداد لازم می‌باشد. همچنین در دسته قراردادهای غیرتشریفاتی قرار می‌گیرد. دانستن این نکات بسیار مهم است.

 

 

نکات حقوقی قرارداد کار

 

پس حتما قبل از امضای قرارداد با دریافت مشاوره حقوقی اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. لازم به ذکر است خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان آن رسیده تا به نکات قرارداد کارگر و کارفرما بپردازیم. اگر به یک قرارداد کاری نگاه کنید، متوجه می‌شوید این قرارداد از بندهای مختلف تشکیل شده است. تمام این بندها باید در قرارداد مکتوب درج شده باشند. همچنین هر کدام از بندها باید شرایط خاصی داشته باشند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  • مشخصات طرفین: مشخصات طرفین اعم از کارفرما و کارگر باید دقیقا با مدارک هویتی افراد مطابقت داشته باشد.
  • نوع قرارداد: دائم بودن، موقت بودن یا کار معین قرارداد در این بخش باید لحاظ شود. در صورت موقت بودن قرارداد می‌بایست مدت زمان آن به صورت واضح بیان شود.
  • نوع کار: اینکه کارگر چه کاری باید انجام دهد یا به صورت مشخص چه وظیفه‌ای در سازمان یا موسسه برعهده دارد، می‌بایست در این بخش نوشته شود.

 

 

قرارداد کار

 

  • محل انجام کار: محل کار باید دقیقا مشخص شده باشد.
  • ساعات کار: ساعات کار باید بر اساس قانون کار مشخص شده باشد.
  • دستمزد (حق السعی): دستمزد کارگر و نحوه پرداخت آن می‌بایست با توجه به قانون کار نوشته شود. در این بخش باید حق مسکن، حق اولاد و ... در نظر گرفته شود.
  • حقوق و مزایای کارگر: در قرارداد کار می‌بایست حقوق و مزایای کار نیز با توجه به قانون کار مشخص گردد.
  • بیمه: طبق ماده 148 قانون کار، کارفرما می‌بایست کارگر را در سازمان تامین اجتماعی بیمه کند.
  • حق سنوات: در قرارداد کار حق سنوات نیز باید مشخص باشد تا در صورت فسخ یا خاتمه قرارداد به کارگر پرداخت شود.
  • تعداد نسخه‌ها: پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که تعداد نسخه‌های قرارداد باید 4 باشد. این موضوع نیز باید در قرارداد کار نوشته شود.
  • امضای کارفرما: کارفرما باید حتما قرارداد را امضا کرده باشد.
  • امضای کارگر: کارگر باید حتما قرارداد را امضا کرده باشد.

 

لازم به ذکر است در تمام بندهای یک قرارداد کار می‌بایست به قانون کار توجه شود. چنانچه این نکته را مدنظر قرار ندهید، قرارداد از لحاظ قانونی معتبر نخواهد بود.

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی