موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۴۷:۴۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد

قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۱/۸ | ۲۳:۰:۴۳

طبق قانون هنگام استخدام کارگر توسط کارفرما قراردادی میان آنها منعقد می‌شود. در زمان عقد قراردادهای کار دانستن نکات مهم در بستن قرارداد کار اهمیت بسیار زیادی دارد. چه کارفرما چه کارگر، پیش از امضای قرارداد کاری می‌بایست با نکات قرارداد کار آشنا شوند! در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به دنبال پاسخ به یک سوال مهم هستیم: قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد؟ برای پاسخ به این پرسش این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید، خصوصا اگر در شرف امضای یک قرارداد کاری جدید هستید.

 

نکات قرارداد کارگر و کارفرما بسیار گسترده و مهم است؛ اگر می‌خواهید با دید باز قرارداد کاری جدید خود را امضا کنید، حتما قبل از هر کاری یک جلسه مشاوره حقوقی با وکلای وکیل تلفنی برگزاری کنید. وکلای ما تمام نکاتی که باید بدانید را در جلسه مشاوره به شما گوشزد خواهند کرد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از قرارداد کار چیست؟

تعاریف مختلفی برای قرارداد کار وجود دارد، منتهی برای داشتن یک تعریف اساسی از این نوع قرارداد بهتر است نگاهی به ماده 7 قانون کار داشته باشید. طبق این ماده قرارداد کار به صورت زیر تعریف شده است؛

"قرارداد کار یک قرارداد کتبی یا شفاهی است که به موجب آن کارگر متعهد به انجام کاری به صورت موقت یا دائم در قبال دریافت دستمزد می‌شود."

در واقع قرارداد کار یک پیمان است که میان کارفرما و کارگر منعقد می‌گردد. اتفاقا از همین تعریف به ظاهر ساده می‌توان به چند مورد از نکات مهم در بستن قرارداد کار پی برد. از این تعریف چنین بر می‌آید که؛

  • قرارداد کار می‌تواند کتبی یا شفاهی باشد.
  • قرارداد کار می‌تواند موقت یا دائم باشد.
  • اصلی ترین تعهد کارگر در قرارداد کار، انجام موضوع قرارداد در طول مدت قرارداد است.
  • اصلی ترین مسئولیت کارفرما در قرارداد کار، پرداخت دستمزد کارگر طبق توافق انجام شده است.

البته این موارد پیش پا افتاده‌ترین نکات قرارداد کاری هستند. یکسری نکات اساسی وجود دارند که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است صلاحیت این توافقات زیر سوال برود. در ادامه به طور دقیق خواهیم گفت قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد!

 

 

 

 

نکات قرارداد کار

 

 

مشاوره حقوقی انلاین و رایگان یک راهکار ایده آل جهت پرسش و پاسخ برای فهمیدن نکات مهم قرارداد کار است. جالب است بدانید مشاوره حقوقی آنلاین در وکیل تلفنی هزینه ای ندارد.

 

چرا باید قرارداد کار تنظیم کنیم؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد، شاید بد نباشد لزوم تنظیم چنین قراردادهایی را بررسی کنیم. اگر دقت کرده باشید، قانون اجازه تنظیم قرارداد شفاهی برای آغاز همکاری میان کارگر و کارفرما را داده است. با این وجود چرا تنظیم قرارداد کار انقدر مهم است؟ در ادامه دلایل اهمیت تنظیم قرارداد مکتوب میان کارفرما و کارگر را بررسی می‌کنیم؛

  • جلوگیری از عدم اجرای تعهدات: یکی از مهمترین دلایل لزوم تنظیم قرارداد کار، جلوگیری از عدم اجرای تعهدات باشد. زمانی که طرفین قرارداد را امضا می‌کنند، با توجه به اینکه به جنبه قانونی آن اطلاع دارند، بنابراین زیر بار تعهدات خود نمی‌زنند. از این بابت می‌توان گفت قراردادهای کار از عدم پایبندی به تعهدات جلوگیری می‌نمایند.
  • امکان رجوع به قرارداد در اختلافات: یکی دیگر از امتیازات عقد پیمان کار، امکان رجوع به قرارداد در زمان بروز اختلافات است. زمانی که اختلافی میان افراد بروز پیدا می‌کند، فرد زیان دیده می‌تواند با در دست داشتن سند قرارداد و تسلیم آن به دادگاه حق خود را به سادگی بازپس بگیرد. این در حالی است که استناد به قراردادهای شفاهی دشوار است.
  • امکان رسیدگی سریع به اختلافات: در نهایت عدم داشتن قرارداد کتبی در زمان بروز اختلافات نه تنها پیچیدگی رسیدگی به دعوا را دشوارتر می‌کند، بلکه می‌تواند زمان حل اختلاف را افزایش دهد. چرا که در این صورت سند محکمی مبنی بر اثبات حقانیت طرفین، کارفرما و کارگر، وجود ندارد. بنابراین نیاز به رفت و آمد به دادگاه جهت حل اختلاف بیشتر می‌شود.

 

 

 

تنظیم قرارداد انلاین
مشاوره قرارداد کار 
مشاوره حقوقی اداره کار 
درباره ما 

 

 

مشکلات احتمالی تنظیم قرارداد کار بدون حضور وکیل

یکی از نکات مهم در بستن قرارداد کار تنظیم قرارداد نزد وکیل است. دقت کنید در زمان عقد قراردادهای کاری می‌بایست به یکسری نکات توجه نمود. برای مثال تمام بندهای مهم باید در یک قرارداد کار نوشته شوند، در غیر این صورت قرارداد وجهه قانون نخواهد داشت. از طرفی قرارداد کار باید مطابق قانون کار تنظیم شود. همچنین مصلحت طرفین در زمان تنظیم قرارداد کار باید رعایت شود. بدون شک رعایت همه این موارد تنها از عهده وکیل قراردادها بر می‌آید. چنانچه قرارداد کاری توسط شخصی غیر از وکیل تنظیم شده باشد، مشکلاتی نظیر بروز اختلافات، عدم رعایت مصلحت طرفین، عدم تطابق قرارداد با قانون کار و حتی نداشتن وجهه قانونی همکاری را تهدید خواهد کرد. بنابراین واجب است قرارداد کار نزد وکیل باسابقه و حرفه ای تنظیم شود. شما می‌تواند نگارش قرارداد میان کارگر و کارفرما را به وکلای وکیل تلفنی بسپارید.

 

قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد

پس از مرور تعریف قرارداد کار و اشاره به برخی از نکات مهم قرارداد کار، به اصل مطلب می‌رسیم: قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد؟ در این بخش به نکات مهم قرارداد کار می‌پردازیم. در واقع اگر خواهان یک قرارداد اصولی هستید، قرارداد شما حتما باید موارد زیر را داشته باشد؛

  • مشخصات دقیق طرفین اعم از کارفرما و کارگر
  • موضوع کار به صورت واضح و شفاف
  • محل دقیق انجام کار یا خدمات

 

 

 

مشاوره حقوقی قرارداد کار

 

 

  • نوع قرارداد اعم از دائم، موقت یا معین
  • بیمه کارگر
  • دستمزد کارگر و نحوه پرداخت آن
  • ساعات کاری کارگر
  • مرخصی کارگر
  • تاریخ دقیق عقد قرارداد
  • تاریخ پایان قرارداد (قراردادهای موقت)
  • نحوه فسخ قرارداد
  • نسخ قرارداد

 

در صورتی که یک قرارداد از تمام موارد بالا پشتیبانی کند، می‌توان گفت به صورت اصولی تنظیم شده است. در غیر این صورت باید به صلاحیت آن شک کرد. همچنین نکات خاصی در نگارش موارد بالا وجود دارد. برای مثال تعداد مرخصی، دستمزد، ساعات کاری و بسیاری از مفاد قرارداد کار باید طبق قانون کار تنظیم شود.

 

 

 

وکیل قراردادها

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل قرارداد کار

اکنون شما می‌دانید قرارداد کار باید حاوی چه نکاتی باشد! منتهی شاید ابهامات زیادی درباره همین نکات قرارداد کارگر و کارفرما برایتان به وجود آمده باشد. برای مثال مرخصی کارگر چگونه باید تعیین شود؟ آیا کارفرما ملزم به بیمه کردن کارگر است؟ قرارداد کار در چند نسخه تنظیم می‌گردد؟ قرارداد کار معین چیست؟ در بند فسخ قرارداد چه مواردی باید درج گردد؟ آیا موضوع کار می‌تواند غیر شرعی باشد؟ ... برای پاسخ به تمام این سوالات پیشنهاد می‌کنیم حتما یک جلسه مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای وکیل تلفنی برگزار کنید.

مطمئن باشید در این جلسه مشاوره به تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. ضمنا خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. در واقع محدودیت زمانی در دسترسی به مشاوره حقوقی وجود نخواهد داشت.

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی