موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

قرارداد کار معین آموزش و پرورش چیست

قرارداد کار معین آموزش و پرورش چیست

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ | ۱۴:۱۸:۴۶

چندسالی است که وزارت آموزش و پرورش جهت جذب نیروی انسانی مورد نیاز در بخش معلمی از قرارداد استخدام پیمانی استفاده می‌کند. استخدام نیروی پیمانی به عنوان معلم همواره نگرانی‌هایی را برای این گروه از اقشار جامعه در پی داشته است. کم بودن حقوق و مزایا از جمله این نگرانی محسوب می‌شود. از همین رو وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت طرحی را با مضمون قرارداد کار معین آموزش و پرورش به اجرا در بیاورد. با انعقاد این قرارداد، معلمان پیمانی می‌توانند به استخدام رسمی درآمده و از امتیازات استخدامی رسمی نظیر حقوق مکفی، نظم در ساعات کاری و امنیت شغلی بهره مند شوند. در این مقاله به استخدام معلمان قرارداد کار معین خواهیم پرداخت.

 

چنانچه سوالی در زمینه استخدام کار معین آموزش و پرورش دارید، برای رسیدن فوری به پاسخ آن می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی بهره مند شوید. در طول این مشاوره وکیل به تمام سوالات و ابهامات شما پاسخ خواهد داد. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد کار چیست؟

به قراردادهایی که در زمان اشتغال فرد به یک شغل دولتی یا خصوصی منعقد می‌شوند، قرارداد کار گفته می‌شود. قانون گذار با هدف شفاف سازی قراردادهای کار اقدام به انتشار قانون کار کرده است. در ماده 7 قانون کار می‌توانیم با تعریف دقیقی از قرارداد کار مواجه شویم:

"قرارداد کار یک قرارداد شفاهی یا کتبی میان کارفرما و کارگر است که با امضای آن کارگر ملزم به انجام مسئولیت‌های واگذار شده به وی در ازای دریافت دستمزد می‌شود. "

از این تعریف نکات مختلفی استنباط می‌شود. برای مثال قرارداد کار می‌تواند شفاهی یا کتبی باشد. همچنین کارگر باید وظایف خود را به درستی انجام دهد. در حالی که کارفرما نیز می‌بایست به تعهدات مالی خود پایبند بماند. اما همین قرارداد کار خود به دسته بندی‌های مختلف تقسیم می‌شود. طبق یک دسته بندی اصولی قراردادهای کار را می‌توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  • قرارداد کار دائم
  • قرارداد کار موقت
  • قرارداد کار معین
  • قرارداد کارآموزی
  • قرارداد پیمانکاری

 

 

 

قرارداد کار معین در اموزش پرورش

 

 

قرارداد کار معین آموزش و پرورش یکی از انواع قرارداد کار معین است که در این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت. این قرارداد را وزارت آموزش و پرورش با هدف بهبود وضعیت معلمان پیمانی معرفی کرده است. در ادامه به صورت کامل‌تری با این نوع پیمان آشنا می‌شویم.

 

 

اهمیت تنظیم قرارداد کار

پیش از تعریف قرارداد کار معین آموزش و پرورش، دانستن اهمیت تنظیم قرارداد کار بسیار مهم و کلیدی است. در زمان آغاز همکاری عقد قرارداد کاری از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. جلوگیری از بروز اختلاف میان کارفرما و کارگر از مهمترین دلایل تنظیم قرارداد کار است. مدیریت میان روابط افراد، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی، صرفه جویی در زمان و حفظ حرمت‌ها در روابط کاری از دیگر دلایل اهمیت تنظیم قرارداد کار است. در ادامه هر یک از این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد؛

  • جلوگیری از بروز اختلاف میان کارفرما و کارگر: قرارداد کار به شرح دقیق مسئولیت‌های طرفین می‌پردازد. بنابراین امکان سهل انگاری در انجام مسئولیت‌ها وجود ندارد. در نتیجه این قرارداد از بروز اختلاف و درگیری میان کارفرما و کارگر جلوگیری می‌کند.
  • مدیریت میان روابط کاری: در یک قرارداد کاری تمام مسئولیت‌ها، شرح وظایف، حدود وظایف و حتی مکان ارائه خدمات درج شده است. از همین رو این پیمان نامه‌ها به مدیریت روابط کاری کمک شایانی می‌کنند.

 

 

 

آزمون استخدامی آموزش پرورش 1402

 

 

  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی: با تنظیم قرارداد کار می‌توان به اختلافات پایان داد، در نتیجه افراد از طرح دعوا و تحویل هزینه‌های اضافی ناشی از هزینه دادرسی رهایی پیدا می‌کنند.
  • صرفه جویی در زمان: کاهش اختلافات و مشخص بودن مسئولیت‌ها، این شرایط را فراهم می‌کند که طرفین به انجام وظایف خود به صورت دقیق پایبند باشند. بنابراین یک قرارداد کار باعث صرفه جویی در زمان طرفین خواهد شد.
  • حفظ حرمت‌ها در روابط کاری: در نهایت تنظیم قرارداد باعث می‌شود هر یک از افراد حدود خود را دانسته و توقع‌های بیجا از طرف مقابل نداشته باشند. اتفاقی که می‌تواند به حفظ حرمت‌های کاری کمک بنماید.

 

 

قرارداد کار معین آموزش و پرورش چیست

استخدام کار معین آموزش و پرورش یک نوع قرارداد استخدام برای تبدیل وضعیت استخدام پیمانی به رسمی معلمان است. از آنجا که جذب معلم به صورت پیمانی و حق التدریسی مشکلات عدیده‌ای برای معلمان به همراه داشته، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت از طرح استخدام معلمان قرارداد کار معین رونمایی کند. بر اساس این طرح آن دسته از معلمانی که از تاریخ 1/1/1391 الی 1/7/1399 به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده‌اند، با اولویت قرار دادن سابقه همکاری می‌توانند به استخدام کار معین (رسمی) آموزش و پرورش دربیایند. در واقع وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد با اجرای این طرح قرارداد معلمانی که به مدت بیشتر از چند سال در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت پیمانی هستند را تبدیل وضعیت نماید.

 

 

تنظیم قرارداد انلاین 
مشاوره قرارداد کار 
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 

 

 

شاید با مطرح کردن قرارداد کار معین وزارت آموزش و پرورش سوالاتی برایتان مطرح شده باشد. برای مثال استفاده از این قرارداد چه شرایطی دارد؟ حقوق قرارداد کار معین آموزش و پرورش چقدر است؟ برای پاسخ به اینگونه سوالات حتما از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان بهره مند شوید.

 

مزایای قرارداد کار معین آموزش و پرورش

استخدام پیمانی آموزش و پرورش مشکلات زیادی برای این قشر از معلمان ایجاد کرده بود. مثلا این احتمال وجود داشت که حقوق معلمان پیمانی با تاخیر پرداخت شود. یا مثلا بسیاری از معلمان هیچ قانون خاصی برای ساعات کاری یا مرخصی ماهانه نداشتند. با این حال استخدام معلمان قرارداد کار معین تمام این مشکلات را از پیش رو برداشته است. در حال حاضر معلمانی که به صورت کار معین در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند، می‌توانند از مزایایی برابر با معلمان استخدام رسمی بهره مند شوند. پرداخت به موقع حقوق، مشخص بودن ساعات کاری، داشتن حق مرخصی ماهانه، امکان ارتقای شغلی و غیره از جمله مهمترین مزایای قراردادهای کار معین آموزش و پرورش است.

 

 

قرارداد کار معین

 

نکات حقوقی قرارداد کار معین آموزش و پرورش

طرح استخدام کار معین آموزش و پرورش از نکات حقوقی مختلفی برخوردار است که باید به آنها آشنایی داشته باشید. در این بخش این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • کلیه معلمان حق التدریسی، مربیان پیش دبستانی غیر دولتی، نیروهای دارای کد پرسنلی و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، معلمین مدارس زیر نرم، نیروهای خرید خدمات، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، نیروهای خرید خدمات آموزشی شامل این طرح می‌شوند.
  • متقاضی باید دست کم 5 سال سابقه کار به عنوان معلم پیمانی را داشته باشد.
  • متوسط امتیازات ارزشیابی 3 سال آخر فرد نباید از 80 درصد کل امتیازات کمتر باشد.
  • متقاضی نباید به محکومیت‌های بند (ه)، (و)، (ز) ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری محکوم شده باشد.

شرایط کلی استفاده از قرارداد کار معین برای معلمین همین موارد است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دریافت مشاوره حقوقی از وکلای وکیل تلفنی بسیار مفید خواهد بود. خدمات حقوقی موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی