موسسه وکیل تلفنی

  • حسام نوربخش حسام نوربخش گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۷:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۸/۱
  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

آموزش های نکاح دائم و منقطع

آموزش های نکاح دائم و منقطع

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۰/۳/۳۱ | ۱۶:۵۰:۴۷

آموزش های نکاح دائم و منقطع

ازدواج به عنوان یک سنت حسنه که در اسلام و قرآن به آن سفارش شده است و در احادیث هم به آن اشاره گردیده است؛ اما در قانون مدنی ایران تعریفی از آن ارائه نشده و درفقه اسلام هم تعریفی از آن به چشم نمی خورد؛ اما ما در ادامه این مقاله بر شرح و بسط تخصصی این امر در قانون ایران پرداخته و لزوم دریافت مشاوره حقوقی در خصوص آن را نیز به اختصار شرح داده ایم؛ فلذا به شما توصیه می کنیم که حتماً به مطالعه ادامه دهید و ویدئوی زیر را نیز از دست ندهید.

 

تفصیل حقوق زنان توسط یکی از بانوان وکیل ما (از دست ندهید)

 

 instant WhatsApp consultancy reservation

درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه )

021-47625900

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، قاب طلایی زیر را لمس کنید.

 

 

inexpensive telephone legal advice

چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقی

اجرت (تومان)

۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

20.000 هزار تومان

10 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

25.000 هزار تومان

15 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

50.000 هزار تومان

20 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

60.000 هزار تومان

30 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

90.000 هزار تومان

1 ساعت مشاوره حقوقی با وکیل

150.000 هزار تومان

پرداخت آنلاین و رزرو مشاوره حقوقی تلفنی فوری

*توجه*

لطفاً پس از پرداخت، دکمه اتصال به واتساپ وکیل را که در همین زیر آمده است را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از 5 دقیقه با شما تماس بگیرد.

 

instant contact with lawyer in whatsapp

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل کند.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان کلیک کنید

 

"سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، بررسی نماد اعتماد آن سایت است؛ به انتهای هر سایت بروید تا وجود این نماد را بررسی نمایید"

 

توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
 

توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.

 

نکاح دائم و منقطع همان طور که از نامشان پیداست همان ازدواج دائم و موقت (صیغه ساعتی، روزانه یا ماهانه و ...) هستند که از هر نوعی باشند، می توانند افراد را دچار مشکل حقوقی نمایند؛ اگر شما هم در ازدواج خود دچار مشکل حقوقی شده اید و فکر می کنید که حقتان تضییع شده است، این دست و آن دست نکنید و فوراً با ما تماس بگیرید تا امکان دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی 24 ساعته از وکلای دادگستری متخصص امر را با تضمین قیمت و کیفیت برایتان فراهم کنیم؛ برای اطلاع از شرایط دریافت فوری این مشاوره و نحوه ارتباط با ما تصویرک زیر را لمس نمایید.

 

 

 

مفهوم کلمه ازدواج در قوانین کشور های اسلامی

 

concept of marriage

بررسی تخصصی مفاهیم ازدواج در کشور های اسلامی سال 1400

 

در بعضی از کشورهای اسلامی، مانند مراکش یا کشور عراق به تعریف ازدواج پرداخته اند؛ هرچند ازدواج یا نکاح را می توان پیوندی بین زن و شوهر قلمداد کرد؛ اما نکاح را در لغت به معنی پیوستن آورده شده است و در اصطلاح حقوقی می توان آن را اینطور تعریف کرد که نکاح، یک جور قرارداد، تعهد یا پیوندی که به موجب این تعهد زن و مرد با هم دیگر شریک شده و کانون گرم خانواده را تشکیل می دهند هر چند که این تعریف جامع و کامل نیست، اما می توان آن را تعریفی برای ازدواج و نکاح در نظر گرفت؛ چون که نکاح هم شامل نکاح دائم و هم منقطع یا همان عقد موقت می گردد و این تعریف فقط عقد دائم را در برمی گیرد.

 

اقسام ازدواج در قانون ایران

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

تعریفی که از ازدواج و نکاح مطرح شد و براساس آن می توان ازدواج و نکاح را به عقد موقت و دائم تقسیم کرد که نکاح دائم همان پیوندی که در هنگام عقد بسته می شود و در حقوق ایران نکاح دائم بیشتر مد نظر است و نکاح موقت کمتر مورد توجه واقع شده است؛ البته در کشورهای غربی نکاح موقت وجود ندارد و در کشورهای اسلامی مانند عراق، مراکش، مصر و دیگر کشورهای اسلامی نکاح موقت به رسمیت شناخته نشده است.

 

تفاوت بین نکاح موقت و دائم

 

difference between temporary marriage and normal one

ازدواج دائم یا صیغه 99 ساله؟

 

بعد از تعریف نکاح و بررسی اقسام آن به سراغ تفاوت هایی که بین نکاح موقت و دائم وجود دارد پرداخته می شود؛ هرچند که نکاح موقت همانند نکاح دائم است، اما در یک سری از موارد باهم دیگر تفاوت دارند که این تفاوت ها مورد بررسی قرار می گیرد:

  • اولین تفاوت در تعیین مدت است در نکاح دائم مدت لازم نیست تعیین شود؛ اما در نکاح منقطع یا همان عقد موقت تعیین مدت یکی از شرایط آن می باشد. همان طور که در ماده ۱۰۷۵ به این موضوع  و تفاوت پرداخته است.

 

شک لحظه ای: اگر در نکاح موقت مدتی معین نگردد عقد واقع نمی شود این که آیا نکاح باطل است یا خیر؟

پاسخ: حقوق دانان نظری در این مورد مطرح نکرده اند، اما فقهای امامیه این طور نظر داده اند که اگر نکاحی واقع شود نکاح دائم است؛ چون که لفظ ایجاب می تواند بر دائم یا موقت بودن نکاح دلالت داشته باشد.

 

  • دومین تفاوت در تعیین مهریه در عقد موقت است که تعیین مهریه از شرایط اساسی و مهم عقد موقت بوده؛ در صورتی که در نکاح دائم طرفین می تواند مهریه را تعیین نکنند یا اینکه آن را به عهده شخص ثالث واگذار نمایند و درنکاح موقت اگر مهریه ذکر نگردد؛ در این صورت عقد باطل است و اثر حقوقی ندارد.

 

  • سومین تفاوت اینکه در نکاح موقت زن حق نفقه ندارد مگر این که شرط شده باشد یا اینکه عقد برمبنای آن واقع شده باشد در صورتی که در نکاح دائم نفقه به عهده مرد بوده و اگر طلاق محقق شود نفقه زن در عده طلاق رجعی به عهده مرد است چون که در زمان طلاق رجعی زن در حکم زوجه است .

 

  • چهارمین تفاوت عقد موقت و دائم در این است که در نکاح موقت مقررات طلاق جاری نمی گردد و جدایی زن و شوهر با بذل مدت محقق می شود در صورتی که نکاح دائم با شرایط طلاق و اجرا شدن صیغه طلاق منحل می شود.

 

  • پنجمین تفاوت نکاح دائم و موقت در عده است؛ عده زوجه منقطعه دو طهر است اما در نکاح دائم سه طهر است

 

  • اخرین تفاوت نکاح دائم و منقطع در ارث بری زوجین از یکدیگر است که در نکاح موقت زوجین از یکدیگر ارث نمی برند برخلاف نکاح دائم که از همدیگر برطبق قانون ارث از هم دیگر ارث می برند .

 

بررسی کامل نکاح منقطع در تاریخ ایران

 

 

پس از بررسی تعریف ازدواج و اقسام آن و ذکر تفاوت های بین نکاح منقطع و  دائم به بررسی نکاح منقطع و سپس دائم پرداخته می شود؛ در نکاح موقت، عده ای این عقد را خلاف هدف ازدواج و گاهی اوقات شان زن می دانند و حتی در بیشتر مواقع آن را با فحشا مقایسه می کنند؛ در صورتی که در نکاح موقت اگر صیغه جاری شود و مدت و مقدار مهریه معین گردد، می توان آن را صحیح دانست.

 

مقایسه صیغه شدن با هرزگی کردن

 

difference between temporary marriage and sluttery

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته صیغه موقت

 

از جمله دلایلی که می توان این نوع نکاح را صحیح محسوب کرد، این که متعه از آن جایی که صیغه جاری می گردد، مانع فحشا نیست و از طرف دیگری از آن جایی که در بسیاری از مواقع نکاح دائم امکان پذیر نمی باشد و اینکه این افراد عقد موقت را با فحشا قیاس کرده اند عقد موقت دارای نظم و قاعده است؛ در حالی که فحشا نظم و قاعده ای ندارد و در عقد موقت فرزندانی که متولد می شوند، همانند فرزند مشروع دارای تمام حقوق کودک طبیعی است؛ اما در فرزندانی که ناشی از روابط آزاد یا همان فحشا هستند، چنین چیزی وجود ندارد و این فرزندان وضعیت مشخصی ندارند.

از طرف دیگر، افرادی که نمی توانند نکاح دائم منعقد کنند، این نکاح راه آسان تری برای ارضا و برطرف شدن نیازهای جنسی است و از طرف دیگر حتی اگر طرفین بتوانند نکاح دائم داشته باشند؛ در این صورت نکاح موقت می تواند به عنوان دوره آزمایشی برای آشنایی بهتر و بیشتر طرفین را فراهم می کند.

 

عقد منقطع همان مراسم عقد قبل از ازدواج است ...

  • هرچند که امروزه عقد منقطع برای آشنایی بیشتر خانواده ها و زن و شوهر در میان اقوام ایرانی رایج است و می تواند در دوران نامزدی بسیار مفید واقع شود هرچند که نکاح منقطع فواید بسیاری دارد؛ اما جایگزین مناسبی برای نکاح دائم نمی باشد و تشکیل یک خانواده مفید و سودمند در جامعه و تربیت فرزندان صالح فقط با نکاح دائم امکان پذیر است.

 

نکاح دائم همان مراسم عروسی پس از مراسم عقد است ...

  • همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کردیم، نکاح دائم ماهیت قراردادی دارد و پیوند و تعهدی است که زوجین باهم می بندند و یک قرارداد غیر مالی است که آثار مالی را با خود به همراه دارد، از آن جایی که ازدواج دائم یک امر و قرارداد مهم است، در این قرارداد شرایط اصل حاکمیت اراده که در دیگر قراردادهای قانونی رعایت می شود؛ در این عقد نکاح چنین شرایطی وجود ندارد و زوجین در محقق کردن یا نکردن عقد نکاح از آزادی برخوردار هستند.

 

نگارنده متن: فرشته فلاحتی.

ویراستار: محمد رضا سهرابی.

 

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین، کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، دانستنی های حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.

ضمانت کیفیت خدمات حقوقی

اعطای وکالت آنلاین به وکیل متخصص

وکیل واتساپی 24 ساعته

نگارش فوری و آنلاین تمامی اوراق حقوقی نادر و رایج با کیفیت تضمینی

مشاوره حقوقی نفقه

نگارش فوری انواع دادخواست ها

درباره ما

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی