موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۷:۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۰:۴۵:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹
  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

نمونه متن شکواییه خیانت در امانت

نمونه متن شکواییه خیانت در امانت

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۳/۲/۶ | ۱۵:۵۴:۳

شکواییه خیانت در امانت یک نوع شکایت نامه می باشد که به منظور اعلام خیانت در امانت صادر می شود. زمانی که فردی اموال، اسناد و یا مدارکی که تحت امانت او بوده را بدون اطلاع صاحب آن ها به فروش می رساند و یا اجاره می دهد، در امانت خیانت نموده است. در این صورت صاحب اموال و اسناد می تواند نسبت به این موضوع اعتراض نموده و از فرد امانت دار شکایت کند.

برای اعلام شکایت باید یک شکواییه خیانت در امانت تنظیم شود که در آن موضوع شکایت درج شده باشد. از آنجایی که این شکایت نامه باید مطابق با قوانین باشد، بهتر است برای تنظیم آن از وکیل تلفنی کمک گرفته شود. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

تعریف خیانت در امانت از زبان وکیل

امانت داری یکی از اخلاقی ترین کارهایی می باشد که در تمامی فرهنگ ها مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل خیانت در امانت جزو کارهای غیر اخلاقی محسوب می شود که تمامی افراد نسبت به آن اعتراض دارند و به همین منظور دولت این کار را جرم معرفی می کند. بنابراین افرادی که این جرم را مرتکب شوند باید مجازات در نظر گرفته شده برای آن را نیز بپذیرند. به طور کلی خیانت در امانت زمانی جرم شناخته می شود که فرد امانت دار از اموال و یا اسنادی که به او امانت داده شده سوء استفاده کند و آن ها را رهن و اجاره دهد یا بفروشد.

 در این صورت صاحب اموال و اسناد می تواند شکواییه خیانت در امانت تنظیم نماید و آن را به مراجع قانونی ارائه دهد. توجه داشته باشید که عدم تنظیم شکواییه و نداشتن متن شکواییه خیانت در امانت منجر به رد شدن درخواست شاکی می شود. به همین دلیل است که تنظیم قانونی این شکواییه و ارائه آن به دفاتر رسمی قوه قضاییه اولین قدم برای رسیدگی به شکایت خیانت در امانت است.

 

شکواییه خیانت در امانت چیست؟

شکواییه خیانت در امانت یک شکایت نامه رسمی و معتبر است که باید توسط وکیل و یا دفاتر مربوط به خدمات قضایی تنظیم شود. پس از تنظیم نیز باید آن را به مراجع قانونی ارسال نمود و منتظر بررسی آن ماند. در صورتی که مراحل رسیدگی به شکواییه شروع شود، از طرفین تقاضا می شود تا برای اطمینان از روند شکایت و اعلام رای نهایی به صورت حضوری مراجعه نمایند. فراموش نکنید که رسیدگی به این شکایت بدون وجود متن شکواییه انجام نمی شود و شکایت رد خواهد شد. به همین دلیل است که تنظیم یک متن منطقی و درست از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

 

 

 

شکوائیه خیانت در امانت

 

 

بر اساس ماده 674 در قانون مجازات اسلامی شکواییه خیانت در امانت زمانی تنظیم می شود و قابل رسیدگی است که:

"هنگامی که اموال به صورت منقول و یا غیر منقول، اسناد، سفته و ... به صورت امانت و یا رهن برای کار به کسی سپرده شود و فرد امانت دار آن ها را تصاحب، مفقود و یا تلف نماید."

در این صورت فرد امانت دار مجرم شناخته شده و با توجه به میزان خسارت 3 ماه تا 1 سال و 6 ماه حبس محکوم خواهد شد. توجه داشته باشید که مطابق با این ماده از قانون مجازات اسلامی، اگر فرد امانت گیرنده تا زمان مقرر نسبت به استرداد مال و تحویل اموال منقول و غیر منقول اجتناب نماید، جرم او محقق می شود.

 

در چه مواردی می توان از شکواییه خیانت در امانت استفاده کرد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با شکواییه خیانت در امانت مطرح می شود این است که در چه مواقعی می توان این شکواییه را تنظیم نمود. از جمله مواردی که می توان برای رسیدگی به آن ها شکواییه تنظیم نمود، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • در صورتی که امین (فردی که اموال یا اسناد به او امانت سپرده شده است) از امانت استفاده کند. به طور مقال ماشینی که به او امانت داده شده را روشن کرده و برای استفاده شخصی با آن رانندگی نماید.
  • زمانی که امین اموال دیگری را تصاحب نماید. به طور مثال هنگامی که خانه ای به امانت سپرده شود و فرد امین آن را بفروشد و یا اجاره دهد و به رهن بسپارد.
  • هنگامی که امین مال مورد امانت را تلف نماید. مثلا هنگامی که امین مال دیگری را خراب نماید و یا منجر به از دست رفتن آن شود.
  • در صورتی که امین مال را مفقود نماید. مثلا خودرو را در محل نامناسب رها کند و یا اسناد را گم کند.

 

 

 

مشاوره حقوقی خیانت در امانت
نگارش شکوائیه
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 

 

 

به طور کلی در صورتی که یکی از موارد فوق انجام شود، فرد امانت دهنده می تواند شکواییه خیانت در امانت تنظیم نماید و درخواست خسارت کند. با این وجود برای اطمینان از رسیدگی به شکواییه بهتر است از مشاوره حقوقی برای تنظیم متن شکواییه کمک بگیرید. مشورت تلفنی با وکیل می تواند شما را نسبت به شرایط و متن شکواییه آگاه نماید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

نکات مهم در شکواییه خیانت در امانت

نکات حقوقی بسیار مهمی وجود دارند که هنگام تنظیم شکواییه خیانت در امانت به آن ها توجه شود. این نکات عبارتند از:

  • اگر استعمال و یا مفقود شدن مال در زمان تحویل مال اتفاق بیفتد، جرم خیانت در امانت اثبات خواهد شد.
  • از طرفی باید سوء نیت امین نسبت به تلف، مفقود و یا تصاحب مال اثبات شود. در اکثر مواقع قاضی تلاش می کند اثبات کند که امین سوء نیت نداشته و امانت را سالم باز می گرداند. با این وجود در صورتی که فرد شاکی اعلام رضایت نکند، امین باید جرم را پذیرفته و خسارت آن را بپردازد.

 

 

 

خیانت در امانت

 

 

با این وجود برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نکات مهم و قابل توجه در رابطه با تنظیم شکواییه خیانت در امانت بهتر است برای استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی اقدام نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

نمونه متن شکواییه خیانت در امانت

تنظیم متن مناسب برای شکواییه خیانت در امانت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل بهتر است از وکیل برای تنظیم متن شکواییه کمک بگیرید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی مجموعه ای از بهترین وکلای حقوقی می باشد که با توجه به نوع شکواییه مورد نظرتان بهترین متن را برای شما تنظیم می نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در رابطه با تنظیم شکایت نامه خیانت در امانت می توانید با وکلای این مجموعه تماس بگیرید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. بنابراین در هر ساعت از شبانه روز می توانید برای تنظیم شکواییه و دریافت اطلاعات در رابطه با قوانین تنظیم آن اقدام کنید.

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی