موسسه وکیل تلفنی

  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما در حال بررسی توسط وکیل می باشد ساعت ۰:۵۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

نمونه قرارداد مشارکت در زمین و ساخت

نمونه قرارداد مشارکت در زمین و ساخت

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ | ۱۱:۳۱:۴۳

قرارداد مشارکت در زمین و ساخت یکی از رایج‌ترین توافقات مکتوب در سطح کشور محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید آمار خانه‌های کلنگی و فرسوده بسیار بالا است. بسیاری از مالکین این خانه‌ها تمایل زیادی به ساخت و نوسازی خانه خود دارند، با این حال تنها مشکل سد راه این افراد جهت بازسازی ملک شخصی، عدم برخورداری از سرمایه کافی می‌باشد. در این مواقع می‌توان از قرارداد مشارکت در ساخت مجتمع استفاده کرد. در طول این قرارداد، هر یک از طرفین، اعم از مالک و سازنده، می‌توانند آورده‌ی خود را در قالب مشارکت روی هم بگذارند. در نهایت نیز پس از افتتاح ملک، در مالکیت آن شریک شوند. در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی توضیحات بیشتری از قراردادهای مشارکت ارائه خواهیم کرد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

 

دقت کنید نمونه قرارداد مشارکت در زمین و ساخت در این مقاله جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این سری از توافقات ارائه شده است. اما باید بدانید این پیمان یک عقد نامعین محسوب می‌شود، به عبارتی تنظیم آن می‌بایست بر اساس خواسته‌های طرفین انجام شود. پس به جای دانلود قراردادهای مشارکت در ساخت، حتما از یک وکیل برای اینکار کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت تنظیم چنین قراردادی از مشاوره حقوقی استفاده کنید. ضمنا خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

قرارداد مشارکت در زمین و ساخت چیست؟

قرارداد مشارکت در ساخت مجتمع یک نوع توافق میان مالکین ملک و سرمایه گذاران بخش املاک است تا خانه‌های کلنگی بازسازی شوند. آن دسته از مالکینی که صاحب خانه کلنگی یا فرسوده هستند، اما توانایی ساخت آن را ندارند، می‌توانند با عقد قرارداد فوق، سرمایه لازم جهت بازسازی ملک خود را تامین کنند. در سمت مقابل سرمایه گذاران بخش املاک می‌توانند بدون خرید زمین، تنها با پرداخت هزینه ساخت مجتمع مسکونی یا تجاری، در یک پروژه ساخت و ساز سهیم شوند. به طور کلی می‌توان ادعا کرد قرارداد مشارکت در ساخت ملک یک معامله دو سر برد است.

 

 

قرارداد مشارکت در ساخت

 

اهمیت تنظیم قرارداد مشارکت در زمین و ساخت

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و ساز از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت می‌باشد. اول اینکه نبود چنین قرارداد باعث خواهد شد تا طرفین مسئولیت‌ها و تعهدات خود را عمدا یا سهوا فراموش کنند. بنابراین مشارکت مطابق قول افراد پیش نخواهد رفت. از طرف دیگر عدم وجود چنین قراردادی موجب می‌شود تا اختلافات در آینده بیشتر و بیشتر شود. بنابراین توصیه اکید وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی این است که مشارکت خود را با امضای قرارداد آغاز کنید. در این صورت دغدغه شما کمتر است و مشارکت با شریک خود را با احساس آرامش خاطر بیشتری پیش خواهید برد.

هرگونه سوالی درباره تنظیم قراردادهای مشارکت در ساخت داشته باشید، وکلای ما آماده پاسخگویی به آن از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان هستند. سوالات شما در این صفحه به صورت آنی پاسخ داده خواهد شد.

 

 

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

 

مزایای تنظیم قرارداد مشارکت در زمین و ساخت در حضور وکیل

صد در صد قرارداد مشارکت در ساخت مجتمع باید در حضور وکیل تنظیم شود. در واقع وکیل شخصا باید قرارداد را تنظیم و طرفین آن را امضا کنند. فراموش نکنید قرارداد مشارکت از بندهای مختلف تشکیل شده است. از همین بابت کوچکترین ابهام یا کژتابی در آن می‌تواند باعث شود، مصلحت شما به خطر بیفتد. این در حالی است که وکیل می‌تواند یک قرارداد همه جانبه تنظیم کند، به طوری که مصلحت هر دو طرف رعایت شود. این اتفاق ضمن جلوگیری از بروز اختلاف و درگیری در آینده یک امتیاز مثبت دیگر هم دارد. تنظیم قرارداد نزد وکیل کمک می‌کند تا قرارداد بر اساس خواسته‌های طرفین تنظیم گردد.

 

 

 

تنظیم قرارداد انلاین 
مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت 
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 

 

مشاوره حقوقی با وکیل قرارداد ها

چه پیش از عقد قرارداد مشارکت در زمین و ساخت، چه در حین امضای آن و چه پس از عقد قرارداد، این احتمال وجود دارد که سوالات زیادی ذهن شما را به خود مشغول کند. آیا به دنبال پاسخ دادن به این سوالات هستید؟ مخصوصا اگر در شرف عقد قرارداد قرار دارید، اما وکیل ندارید، بهتر است دست کم از مشاوره حقوقی با وکیل بهره مند شوید. البته در زمان عقد قرارداد مشاوره حضوری به معنا است. در این مواقع باید به دنبال مشاوره حقوقی تلفنی باشید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نمونه قرارداد مشارکت در زمین و ساخت

 

مشخصات طرفین

مشخصات مالک: خانم / آقای -------------- نام پدر ------------ شماره شناسنامه ------------ کد ملی ------------ صادره از ----------- شماره تلفن ------------ آدرس ------------------------

مشخصات سازنده: خانم / آقای -------------- نام پدر ------------ شماره شناسنامه ------------ کد ملی ------------ صادره از ----------- شماره تلفن ------------ آدرس ------------------------

 

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از تخریب بنا و مشارکت در ساخت آن به منظور احداث مجتمع مسکونی به متراژ ---- متر مربع به پلاک ثبتی ------ واقع در --------------------- طبق دستورالعمل‌های مندرج در این قرارداد.

 


آورده طرفین

آورده مالک: عبارت است از 6 دانگ زمین به مساحت ----- متر مربع به پلاک ثبتی ---- واقع در --------- به همراه برق، گاز، آب و تمام متعلقات ملک که بابت انجام تعهدات در اختیار طرف دوم یعنی سازنده قرار می‌گیرد.

آورده سازنده: عبارت است از پیگیری و انجام کلیه امور اداری مرتبط با ساخت و ساز، تامین هزینه‌های اجرای پروژه اعم از ساخت بنا، اخذ جواز کسب، پایان کار، احداث بنا، اجرای کلیه عملیات ساختمانی و تحویل ملک به مالک.

 

تقسیم نهایی

پس از احداث مجتمع مسکونی واحدها به صورت زیر میان افراد تقسیم خواهد شد:

طبقات ----------------- معادل ------- درصد از سازه سهم مالک است.

طبقات ----------------- معادل ------- درصد از سازه سهم سازنده است.

کلیه واحدها مستحق برخورداری از پارکینگ به متراژ ----- متر مربع و انباری به متراژ ---- متر مربع هستند.

کلیه واحدها حق برخورداری از آب، برق، گاز، شماره تلفن اختصاصی هستند.

 

مدت زمان قرارداد

مدت زمان پیش بینی شده جهت انجام تعهدات توسط طرف دوم یعنی سازنده برای تصویب نقشه‌ها، اخذ پروانه و کلیه اقدامات اولیه جهت شروع عملیات اجرایی --------- روز / ماه از تاریخ عقد قرارداد فعلی در نظر گرفته شده است.

همچنین مدت زمان تکمیل مراحل اجرایی و تحویل آن به مالک -------- ماه از زمان تخلیه ملک توسط مالک در نظر گرفته شده است. در جدول زیر مدت زمان امور اجرایی به صورت دقیق درج می‌گردد:

 

تخریب

-------

گود برداری

-------

اجرای فونداسیون و اسکلت سقف

-------

تیغه چینی و سفت کاری

-------

تاسیسات برق، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات گاز

-------

سنگ کاری

-------

گچ کاری و نقاشی

-------

 

 

*در ادامه می‌بایست مفادی نظیر انتقال مالکیت، تعهدات مالک، تعهدات سازنده، فورس ماژور، تغییر اوضاع و احوال، حل اختلاف، فوت یا مجروح شدن طرفین، حق فسخ، حفظ محرمانگی، و سایر موارد را به قرارداد اضافه کرد.

 

قرارداد حاضر در -------- ماده و -------- نسخه تنظیم شده است.

 

 

    اثر انگشت و امضای مالک        اثر انگشت و امضای سازنده       اثر انگشت و امضای شاهد         اثر انگشت و امضای داور

 

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی