موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۹
  • محمدرضا ارجمند محمدرضا ارجمند گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۵۵:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۸
  • امیرحسین زروکیان گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۴۳:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۸
  • امیرحسین زروکیان گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۲۶:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۸
  • امید محمودی امید محمودی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۵۵:۵۷ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۷
  • فاطمه همرنگ گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۴:۱۲:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۳/۷
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۱:۸:۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۱
  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۵:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
انجمن وکیل تلفنی

ثبت واقعه رجوع| وکیل تلفنی

ثبت واقعه رجوع| وکیل تلفنی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ | ۱۰:۳:۳۸

طلاق براساس قوانین حقوقی دو دسته دارد؛ طلاق رجعی و بائن که هرکدام تعاریف خاص خود را دارند. طلاق رجعی به طلاقی گفته می‌شود که در آن، زن و شوهر بعد از طلاق دوباره به هم بازمی‌گردند. البته این در صورتی بوده که حق چنین بازگشتی را داشته باشند. طلاق بائن هم به جدایی گفته می‌شود که طبق آن زن و شوهر بعد از قرائت خطبه طلاق امکان بازگشت به هم را ندارند.

پس با این توضیحات رجوع به معنای بازگشت بوده که در اینجا بازگشت زن و مرد بعد از جدایی است. البته دو نفر بعد از رجعت نیازی به اینکه خطبه عقد را مجدد قرائت کنند، ندارند. با این حال لازم است تا حتما رجوع ظرف مدت یک ماه در یک دفترخانه ثبت شود. این مساله همانند ثبت ازدواج بوده که در صورت عدم ثبت آن، جرم محسوب می‌شود.

برای رجوع زن و مرد می‌توانند به نیت بازگشت دست هم را گرفته یا همدیگر را ببوسند. همین کافی است تا واقعه بازگشت آن‌ها شرعی محسوب شود.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

شرایط لازم برای رجوع

حال شرایط لازم برای رجوع در قانون چه مواردی است. اولین شرط همانطور که گفتیم این است که نوع طلاق به زن و مرد این اجازه را بدهد که به هم بازگردند. پس در نتیجه طلاق باید حتما رجعی باشد و در مورد طلاق بائن قانون کاملا متفاوت است. در این صورت تمام حقوق طرفین قابل اجرا بوده و حکم زن و شوهر را دارند.

مساله مهم بعدی این است که حتما مرد در طول طلاق رجعی، نفقه زن را پرداخت کرده باشد. در این صورت می‌تواند زمانی که مایل بود، رجعت کند. البته در نظر داشته باشید که در مدت عده عقد نکاح بین مرد و خواهر همسرش نیز حرام است.

پس دو نفر باید ابتدا تصمیم خود را گرفته و به آن عمل کنند. فقط نباید فراموش کنند که بعد از رجوع مدت زمان محدودی در حدود 30 روز وقت دارند تا این رابطه از نو شروع کرده را در دفتر ازدواج به ثبت برسانند. جهت راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاوره حقوقی هم استفاده کنید.

 

مدارک لازم برای رجوع

برای رجوع و ثبت آن نیاز به ارائه مدارکی دارید که هم نشان دهنده هویت شما و زوجه باشد و هم اینکه بیانگر موارد حقوقی دیگر ازدواج هم شود. اولا باید به دفترخانه‌ای که طلاق در آن انجام شده مراجعه کنید. با ارائه کارت ملی و شناسنامه، صورت جلسه طلاق را باطل کنید. سپس به یک دفترخانه ازدواج رفته و رجوع خود را ثبت کنید. اصطلاحا به این عمل اثبات واقعه رجوع گفته می‌شود.

 

 

 

ثبت رجوع

 

مدارک ضروری برای ارائه به دفترخانه شامل شناسنامه و کارت ملی هر دو طرف، عقد نامه، صورت جلسه طلاق، هزینه ثبت واقعه رجوع و مهریه است. البته مقدار مهریه می‌تواند همان میزانی باشد که در عقد نکاح بوده و نیازی به تغییر آن نیست. در صورتی هم که مایل باشید می‌توانید با امضای چند برگه برخی حق و حقوق مالی را به همسر خود واگذار کنید.

 

اثبات واقعه رجوع در انواع طلاق

ثبت واقعه رجوع به معنای ثبت قانونی بازگشت زن و شوهر به همدیگر است. هنگامی که دو نفر عاقل و بالغ از هم جدا می‌شوند، تحت شرایطی این امکان را دارند تا دوباره به هم بازگردند. به این عمل بازگشت از طلاق، رجوع گفته می‌شود. طبق قانون نیازی به ثبت رسمی این رابطه وجود ندارد و اگر نیت هر دو نفر رجوع بوده باشد، کافی است.

با این حال باید در یک دفترخانه ثبت رسمی شود. به این عمل اثبات واقعه رجوع گفته می‌شود. کار بسیار ساده‌ای بوده و زمان زیادی را هم از شما نمی‌گیرد. تنها لازم است تا به یک دفترخانه ازدواج مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی خود، اقدام به ثبت کنید. علاوه بر این هزینه آن را هم پرداخته تا از این به بعد حق و حقوق یک زوج در مورد شما صدق کند. در صورتی که شما نیز تجربه مشابهی داشته و یا اینکه می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید با مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به شبهه‌های خود پاسخ دهید.

 

 

 

مشاوره حقوقی طلاق توافقی 
نگارش دادخواست طلاق 
حکم طلاق 5 ساعته
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

 

مشاوره حقوقی ثبت واقعه رجوع

در حوزه مسائل خانواده و مخصوصا موضوع رجوع، ممکن است بین زوجین اختلافات زیادی رخ دهد. به همین علت باید در خصوص برخی مسائل با یکدیگر صحبت کرده و به توافق برسند. یکی از این موارد، ثبت واقعه رجوع است. برای اینکار هر دو طرف باید به یک دیدگاه مشابه رسیده و بعد برای آن اقدام کنند. گاهی ممکن است که زوج از انجام این کار امتناع کرده و راضی به انجام آن نشود.

در همچین حالتی تنها کاری که باقی می‌ماند این است که با طرف مقابل صحبت کرده و او را راضی کنید و یا اینکه از دوستان و مشاورین خانواده کمک بگیرین تا از این وضعیت عبور کنید. مشاوره حقوقی تلفنی می‌تواند به خوبی به شما کمک کرده و دید بهتری در خصوص جریان ثبت واقعه رجوع بدهد. در موسسه حقوقی وکیل تلفنی کارشناسان خبره در زمینه رجوع حضور دارند که به شما در این حوزه راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

 

نگارش دادخواست الزام زوج به ثبت واقعه رجوع

همانطور که در مطالب بالا دیدیدم، لازم است که در صورت رخ دادن واقعه رجوع این اتفاق ثبت شده و مستند شود. اینکار به صورت مرسوم انجام شده و مشکلی بین طرفین پیش نمی‌آید اما در برخی موارد نیز زوج از ثبت این اتفاق شانه خالی کرده و مسئولیت این کار را قبول نمی‌کند. در همچین شرایطی بهترین کار این است که در وهله اول با صحبت کردن و وساطت از جانب افراد معتمد نظر زوج را به این کار جلب کرد و در مرحله بعدی اگر همچنان با امتناع روبرو باشید، از راه قانونی اقدام کرد.

 

 

 

طلاق رجعی

 

قدم اول برای الزام زوج به ثبت واقعه رجوع این است که یک دادخواست رسمی تهیه کنید تا به واسطه آن بتوانید شکایت قانونی را انجام دهید. برای نگارش دادخواست رجوع بهتر است به افراد باتجربه و کارشناسان حقوقی مراجعه کنید. نگارش صحیح این متن رسمی اهمیت داشته و در صورت بروز هرگونه خطا در نوشتن آن، ممکن است کل پروسه شکایت شما زیر سوال برود. موسسه حقوقی وکیل تلفنی دارای وکلای پایه یک دادگستری است که توانایی نگارش انواع متون اداری و رسمی را داشته و در تهیه دادخواست واقعه رجوع نیز می‌توانند به شما کمک کنند.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی، به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته در دسترس شما بوده تا جلسات مشاوره خود را برگزار کند. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن وقت مشاوره برای شما رزرو شود.

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی