موسسه وکیل تلفنی

  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۴۷:۴۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۶:۵۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
انجمن وکیل تلفنی

ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی

ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۹/۱۰ | ۲۳:۳۴:۲۳

همانطور که می‌دانید، تعیین میزان مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی برعهده سازمان امور مالیاتی قرار دارد. این سازمان از طرق مختلف درآمد اشخاص را برآورد و میزان دقیق مالیات هر شخص را تعیین می‌کند. اما یکی از روش‌هایی که سازمان امور مالیاتی برای تعیین مالیات برخی از مودیان انجام می‌دهد، الزام به ارسال معاملات فصلی در قالب یک گزارش است. با این حال برخی از اصناف از جمله پیمانکاران، با توجه به نوع فعالیت خود، اطلاعات زیادی درباره نحوه ثبت قرارداد پیمانکاری در گزارشات فصلی ندارند. از همین‌رو در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به بررسی نحوه ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

 

چه کارفرما باشید چه پیمانکار، می‌بایست با ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای برایتان ایجاد خواهد شد. منتهی اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی به سرعت مشکلات خود را با جزئیات دقیق برطرف نمایید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد پیمانکاری چیست؟

قرارداد پیمانکاری یک نوع قرارداد همکاری میان کارفرما و پیمانکار است. در طول این قرارداد کارفرما اجرای تمام یا بخشی از پروژه مدنظر خود را به پیمانکار محول می‌کند و در قبال این کار دستمزدی را برحسب توافق طرفین به پیمانکار می‌پردازد. پیمانکار نیز می‌پذیرد پروژه را در طول مدت زمان معین شده به اتمام برساند. چرا که معمولا جریمه‌ای برای تاخیر در اتمام پروژه در نظر گرفته خواهد شد. جالب است بدانید قراردادهای پیمانکاری به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم:

  • قرارداد پیمانکاری طراحی، تدارکات، ساخت و تامین مالی (EPCF)
  • قرارداد پیمانکاری طراحی، تدارکات و ساخت (EPC)
  • قرارداد پیمانکاری طراحی و ساخت (EC)
  • قرارداد پیمانکاری طراحی و تدارکات (EP)
  • قرارداد پیمانکاری تدارکات و ساخت (PC)

 

منظور از معاملات فصلی چیست؟

طبق ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، مودیان واجد شرایط می‌بایست گزارش فصلی (3 ماهه) معاملات خود را در قالب یک گزارش جامع به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند. این گزارش جهت تعیین میزان مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می‌شود. اطلاعاتی که در این گزارش درج می‌گردد، معاملات فصلی یا صورت معاملات فصلی نامیده می‌شود. در واقع قانون گذار جهت شفاف سازی درآمد شرکت‌ها دستورالعملی را به شکل قانون تصویب کرده است تا در بازه‌های زمانی سه ماهه هر شخص حقیقی و حقوقی میزان خرید و فروش خود را تعیین کند.

 

 

قرارداد پیمانکاری معاملات فصلی

 

  • در حال حاضر ارسال معاملات فصلی در پایان هر سه ماهه سال (بهار، تابستان، پاییز و زمستان) صورت می‌پذیرد. مودیان موظف به تکمیل گزارش فصلی خود در پایان هر فصل تا یک ماه و نیم آینده هستند. بنابراین به محض پایان فصل اشخاص واجد شرایط تنها 45 روز فرصت دارند گزارش خود را به سازمان امور مالیاتی تقدیم نمایند.

با این وجود ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی برای بسیاری از پیمانکاران به دلیل نوع کسب و کار پیچیده و دشوار است. یکی از دلایل آن نحوه دریافت دستمزد پیمانکاران است. برای مثال برخی از قراردادهای پیمانکاری با پیش پرداخت همراه هستند، برخی دیگر بدون پیش پرداخت. برخی بر حسب پیشرفت پروژه دستمزد دریافت می‌کنند، برخی هم به صورت دوره‌ای! نکته‌ای که وجود دارد این است که شرکت‌های پیمانکاری می‌بایست هرگونه درآمد دریافتی خود را در طول فصل گذشته در سامانه سازمان امور مالیاتی بارگذاری نمایند، به همین راحتی.

 

هرگونه سوالی در رابطه با صورت معاملات فصلی دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان آن را با وکلای مطرح ما در میان بگذارید. تنها چند دقیقه تا دریافت بهترین پاسخ زمان خواهد برد. در ضمن این مشاوره کاملا رایگان است.

 

 

مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
مشاوره قرارداد کار 
وکیل امور پیمان
درباره ما 

 

نحوه ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی

اگر مایل هستید گزارش یک یا چند قرارداد پیمانکاری را در قالب معاملات فصلی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنید، می‌بایست یک نکته را مدنظر قرار دهید:

  • هر یک از طرفین قراردادهای پیمانکاری موظف به ارسال معاملات با درج اطلاعات طرف مقابل هستند. برای مثال کارفرما باید اطلاعات پیمانکار را وارد نماید، پیمانکار نیز می‌بایست اطلاعات کارفرما را درج نماید.

شایان ذکر است قراردادها اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند: قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلند مدت. اما در زمان درج به عنوان صورت حساب فصلی همه آنها تحت عنوان قرارداد بلند مدت لحاظ خواهند شد. مودیان پس از ورود به سامانه امور مالیاتی باید به صفحه مدنظر وارد شده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایند. در این زمان ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود:

  • پیمانکاران در فیلد نوع گزارش می‌بایست قرارداد پیمانکاری را انتخاب نمایند.
  • پیمانکاران برای صدور خدمات پیمانکاری به خارج از کشور می‌بایست از گزینه صادرات خدمات پیمانکاری استفاده نمایند.
  • کارفرمایان نیز می‌بایست در زمان وارد کردن اطلاعات پیمانکار، حقیقی یا حقوقی بودن پیمانکار را مشخص نمایند.
  • کارفرمایان همچنین باید تابعیت پیمانکار را به صورت دقیق مشخص نمایند.
  • هم پیمانکاران، هم کارفرمایان به محض پایان فصل تنها 45 روز جهت ارسال گزارشات فصلی مهلت دارند.
  • جهت ارسال معاملات فصلی با آسودگی خاطر بهتر است قبل از ارسال گزارش آن را با طرف مقابل خود تطبیق دهید.

 

 

معاملات فصلی

 

 

وکیل کاربلد برای قراردادهای پیمانکاری

اصولا تنظیم و اجرای قراردادهای پیمانکاری نکات زیادی دارد. دقت کنید ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی تنها یکی از این نکات حقوقی است که عدم توجه به آن می‌تواند زمینه ساز مشکلات زیادی شود. بنابراین اگر در شرف امضای یک قرارداد پیمانکاری هستید، یا اگر یک قرارداد پیمانکاری را پیش از این امضا کرده‌اید، حتما با یک وکیل خبره قرارداد جهت اطلاع از اصول قانونی مشورت کنید. لازم به ذکر است شما باید از این پس ولو به جهت حفظ مصلحت خود، در زمان تنظیم قراردادهای پیمانکاری از وکیل کمک بگیرید. همچنین پس از امضای این قراردادها باید با نکات آن آشنایی داشته باشید. بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران این نکات را نمی‌دانند. برای مثال برخی از پیمانکاران هنوز نمی‌دانند که باید گزارشات فصلی معاملات خود را ارسال کنند. بنابراین مشورت با وکیل بسیار مهم و ضروری است.

 

مشاوره حقوقی تلفنی قرارداد

اگر زمان کافی جهت دریافت مشاوره حضوری از وکیل قرارداد ندارید، اگر می‌خواهید به صورت فوری اطلاعات جامعی درباره ثبت قرارداد پیمانکاری در معاملات فصلی بدست آورید، اگر دسترسی شما در محل زندگی به وکیل دشوار است و ... در هر صورت شما می‌توانید به جای استخدام وکیل یا مشورت با وی به صورت حضوری، از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. در این روش شما به وسیله ارتباط تلفنی تمام آنچه را که باید از وکیل جویا می‌شوید. همچنین در این جلسه می‌توانید از راهنمایی وکیل قرارداد جهت امور مربوط به قراردادهای پیمانکاری استفاده زیادی بکنید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. جهت اطلاع از قوانین اداره کار به سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایید.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی