موسسه وکیل تلفنی

  • حسام نوربخش حسام نوربخش گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۷:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۸/۱
  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما

تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۰/۶/۱۳ | ۲۰:۴۸:۴۵

تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما 

اختلافاتی که بین کارگر و کارفرما وجود دارد، می تواند موقعیت دو طرف را به خطر بیندازد، از یک طرف معیشت کارگر در گرو دستمزدی است که از کارفرما دریافت می کند، و از طرف دیگر اعتبار شغلی یک کارفرما به میزان رضایت در محیط کارگاه وابسته است. به این ترتیب اختلافات فی مابین و تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما می تواند برای دو طرف از اهمیت زیادی برخوردار باشد. و تنها راه حل ممکن مراجعه به مشاوره حقوقی است. 

رزرو فوری مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما 

بنیاد علمی وکیل تلفنی با توجه به مشکلاتی که در حیطه کار و دریافت و پرداخت حقوق و دستمزد وجود دارد، تیم مجرب از بهترین وکلای حقوق عمومی را گردآوری کرده تا افراد بتوانند به راحتی با مراجعه به مشاوره حقوقی تلفنی و دریافت راهکارهای حقوقی از وکیل 24 ساعته مشکلات خود را پيگيري كنند، و درباره تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما اطلاعات دقیقی به دست بیاورند.

1) حل و فصل اختلافات کارگری در هیات تشخیص

 حل اختلافات مربوط به کار و تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما با روش های مختلفی انجام می شود. در هیات تشخیص ابتدا تلاش می شود که با مصالحه به اختلافات محیط کارگاهی پایان داده شود و در این مسیر از روش های سازش و توافق بر روی یک موضوع مشترک استفاده می کنند. در نهایت اگر با مصالحه دعوا پایان نپذیرد، یکی از طرفین تسلیم خواهد شد و رای بر علیه او صادر می گردد. مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل آنلاین می تواند راه حل مناسبی در اینگونه شرایط باشد. 

اجرای رای هیات تشخیص

2) اجرای رای هیات تشخیص

برای آرایی که از طرف هیات تشخیص صادر می شود باید ضمانت اجرایی در نظر گرفته شود، در نتیجه قانونگذار در ماده 166 قانون کار بیان داشته است که این آرا لازم الاجرا بوده و از آنجایی که هیات تشخیص تنها صلاحیت رسیدگی را دارد، اجرای آن به عهده دادگاه محل وقوع کارگاه می باشد. همانطور که ملاحظه می شود رای هیات تشخیص از ضمانت اجرایی کافی برخوردار است و افراد می توانند از دایره اجرائیات دادگاه محل وقوع کارگاه اجرای حکم را خواستار شوند. 

3) امکان اعتراض به آرای مبتنی بر سازش هیأت تشخیص؟ اجرای گزارش اصلاحی که متعاقب سازش طرفین در مراجع حل اختلافات تنظیم می شود چگونه است؟ 

رویه ای که برای حل اختلافات کارگری و تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما در نظر گرفته شده است به این صورت می باشد که ابتدا اختلاف در شورای اسلامی کار یا انجمن صنف کارگران مطرح می شود، و سپس به مرحله بالاتر یعنی شعب تشخیص خواهد رفت و پس از آن رای هیات تشخیص در هیات حل اختلاف کارگری قابل تجدید نظر می باشد. درباره ی اجرای گزارش اصلاحی در ماده 184 قانون آیین دادرسی آمده است که این آرا  و گزارشات برای طرفین، وراث، و قائم مقام آنها لازم الاجرا است و از ضمانت اجرایی کافی برخوردار می باشد. مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته درباره تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد قرار دهد. 

) آیا آراء سازش صادره از سوی هیاتهای تشخیص نیز قابل اعتراض و ارجاع به هیات حل اختلاف می باشد؟

4) آیا آراء سازش صادره از سوی هیاتهای تشخیص نیز قابل اعتراض و ارجاع به هیات حل اختلاف می باشد؟ 

با ملاحظه مواد قانونی چنین استنباط می شود که درباره ی اعتراض و تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما تفاوتی بین آرا صادره و آرای سازشی نمی باشد و در صورتی که هریک از طرفین نسبت به رای صادره اعتراض داشته باشند می توانند ظرف مهلت مشخص دادخواست خود را مبنی بر تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما به هیات حل اختلافات ارائه نمایند. مشاوره حقوقی فوری در سایت وکیل تلفنی کمک می کند که افراد هر چه زودتر به نتیجه مطلوب در پرونده های کاری رسیده و اختلافات خود با کارگر یا کارفرما را حل کنند. 

5) مهلت اعتراض به رای هیات تشخيص 15 روز پس از ابلاغ خواهد بود حال اگر آخرین روز است فرجه قانونی با روز تعطیل برخورد کند تکلیف چیست؟ 

 در محاسبه مهلت اعتراض به رای، روز ابلاغ رای و روز تسلیم دادخواست به مرجع رسیدگی محاسبه نخواهد شد، و در صورتی که آخرین روز این مهلت با تعطیلات رسمی برخورد کند، در اولین روز پس از تعطیلات می توان اعتراض خود را به ثبت رساند. چنانچه در محاسبه مهلت بین شاکی و واحد کار و امور اجتماعی اختلافی به وجود آید، مرجع رسیدگی کننده درباره ی آن اظهار نظر خواهد کرد، و نظر وی قاطع و لازم الاجراست. 

) آیا در قانون کار و آیین رسیدگی و چگونگی تشکیل جلسات‌ هیاتهای تشخیص و حل اختلاف موضوع ماده 164 قانون مرقوم مقرراتی راجع به واخواهی پیش بینی شده است؟

6) آیا در قانون کار و آیین رسیدگی و چگونگی تشکیل جلسات‌ هیاتهای تشخیص و حل اختلاف موضوع ماده 164 قانون مرقوم مقرراتی راجع به واخواهی پیش بینی شده است؟ 

آنچه از بررسی قوانین به دست می آید آن است که فرصت واخواهی مربوط به آرای دادگاه های عمومی و انقلاب است، و این امکان در قانون آیین دادرسی برای چنین آرایی پیش بینی شده است. در قانون کار و آیین نامه های مربوط به آن مقرراتی درباره واخواهی به تصویب نرسیده و همانطور که اشاره شد تنها امکان تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما وجود خواهد داشت که مستند ماده 159 قانون آیین کار آرا هیات تشخیص مستقیما در هیات حل اختلافات قابل تجدید نظر می باشد. 

7) آیا مراجع حل اختلاف مقرر در قانون کار صلاحیت رسیدگی به شکایات کارگران خارجی فاقد پروانه اشتغال معتبر را دارا می باشند در صورتی که فاقد صلاحیت هستند تکلیف این اشخاص چیست؟ 

در بند ج ماده 9 قانون کار آمده است که در صورتی که تبعه خارجی فاقد پروانه باشد اجازه انعقاد قرارداد کار را نخواهد داشت. بنابراین قراردادی که این شخص با کارفرما تنظیم می کند از مقررات قانون کار خارج بوده و مطابق قانون اداره کار نیست. بنابراین مراجع گفته شده همچون هیات تشخیص و هیات حل اختلافات نمی توانند به موضوع چنین قراردادهایی و اختلافات ناشی از آن رسیدگی کنند. اما در صورتی که تبعه خارجی فاقد پروانه با کارفرما دچار اختلاف شود می تواند در دادگاه عمومی و انقلاب دادخواست خود را تحت عنوان قرارداد اجاره اشخاص به ثبت برساند و اختلافات خود را پیگیری کند. همانطور که ملاحظه می شود اختلافات کارگری و تجدید نظر در دعوای کارگر و کارفرما دارای ضوابط خاصی است که برای پیگیری می توان به چت آنلاین با وکیل رایگان مراجعه کرد. 

) آیا مراجع حل اختلاف در زمینه صدور پروانه کار برای اتباع بیگانه مسئولیتی دارند و آیا این مراجع صلاحیت رسيدگي به اختلافات بین تبعه خارجی فاقد پروانه کار و کارفرما را دارا می باشند؟

8) آیا مراجع حل اختلاف در زمینه صدور پروانه کار برای اتباع بیگانه مسئولیتی دارند و آیا این مراجع صلاحیت رسيدگي به اختلافات بین تبعه خارجی فاقد پروانه کار و کارفرما را دارا می باشند؟ 

صدور پروانه برای اتباع بیگانه و افراد فاقد پروانه در صلاحیت اداره کار و امور اجتماعی و همچنین اداره کل اشتغال اتباع بیگانه می باشد. بنابراین مراجع حل اختلافی که پیش بینی شده مانند هیات تشخیص مسئولیتی در قبال صدور پروانه نخواهد داشت. از طرفی چون به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه ممنوع می باشد، در صورتی که اختلافی در این زمینه به وجود آید، قرارداد  ایشان خارج از قوانین اداره کار بوده و مراجع حل اختلاف نمی تواند درباره ی دعاوی بازگشت به کار و سایر اختلافات اظهار نظر کنند. 

 

 درخواست مشاوره حقوقی فوری در واتساپ

سوالات متداول

1_ اختلافات کارگری در کدام مرجع قابل پیگیری است ؟ 

 اختلافات کارگری را باید از طریق هیات تشخیص پیگیری کرد. 

2_ هیات تشخیص به چه نوع اختلافاتی رسیدگی می کند؟ 

به اختلافات ناشی از قانون کار، سایر مقررات کار، موافقتنامه های کارگاهی و پیمان های دسته جمعی. 

3_ اگر در دوران کارآموزی اختلافی به وجود آید باید به کجا مراجعه کرد؟ 

 هیات تشخیص مرجع صالح برای رسیدگی به چنین اختلافاتی است. 

4_ اگر سازش بین طرفین حاصل نشود چه خواهد شد؟ 

 در این صورت هیات تشخیص با بررسی مدارک و مستندات رای خود را صادر خواهد کرد. 

5_ چگونه می توان با وکیل اختلافات کارگری ارتباط برقرار کرد؟ 

 از طریق سایت وکیل تلفنی می توان به وکیل دسترسی داشت. 

مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی انلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره حقوقی دعاوی کارگر وکارفرما

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی