موسسه وکیل تلفنی

  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۵:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • بهرام چهرازی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۵:۱۶:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۰:۵:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۵
انجمن وکیل تلفنی

مجازات عدم ثبت طلاق رجعی- وکیل تلفنی

مجازات عدم ثبت طلاق رجعی- وکیل تلفنی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱/۸ | ۱۱:۵۹:۱

یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که امروزه در دادگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، پرونده‌های طلاق است. نکته مهمی که در مورد پرونده‌های طلاق وجود دارد این است که نشان دهنده نوعی اختلاف غیرقابل حل شدن هستند. به همین دلیل زوجین تصمیم می‌گیرند تا به زندگی مشترک خود پایان دهند. یکی از انواع طلاق، طلاق رجعی بوده اما این مفهوم به چه معنا است؟

طلاق رجعی، به طلاقی گفته می‌شود که در آن مرد می‌تواند بعد از طلاق دوباره به زوجه رجوع کند. این نوع طلاق زمانی اجرا می‌شود که دو نفر نسبت به اینکه قرار است به صورت کامل قطع ارتباط کنند، تردید دارند. بنابراین با طلاق رجعی دوباره می‌توانند رابطه زناشویی خود را شروع کنند.

مساله‌ای که در مورد طلاق رجعی وجود دارد این است که می‌توان با یک سخن یا یک رفتار، رجوع کرد و برای این کار نیازی به قرائت مجدد خطبه عقد نیست. براساس ماده 1148 زوج می‌تواند در مدت عده به زوجه بازگردد. در صورتی که این مدت طی شده باشد، ممکن است زوجه تصمیم به ازدواج مجدد گرفته، بنابراین به راحتی امکان پذیر نیست.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

نکات طلایی در طلاق رجعی

در مورد طلاق رجعی برخی نکات وجود دارد که هنگام مشاوره حقوقی با وکیل به شما تذکر داده می‌شود.

  • نکته اول این است که طلاق رجعی حتما باید در یک دفترخانه رسمی ثبت شود. در غیر این صورت زوج از سوی قانون تخلف انجام داده و مجازات می‌شود. مجازات عدم آن هم جریمه نقدی یا حبس تعزیری است.
  • نکته مهم بعدی این بوده که بعد از طلاق رجعی اگر زن و مرد به هم بازگردند، باید ظرف مدت یک ماه این مساله را در یک دفترخانه ثبت کنند. در این حالت هم اگر امتناعی صورت بگیرد، از سوی قانون مجازات خواهید شد.
  • یکی دیگر از نکات طلایی در مورد طلاق رجعی این بوده که در مدت زمان عده، مرد می‌تواند به همسر خود بازگردد. این مورد یکی از دلایل اهمیت طلاق رجعی بوده و نشان دهنده این موضوع است که زوجین قصد بازگشت به هم را دارند.
  • همانطور که گفتیم در صورتی که طلاق رجعی توسط زوج ثبت نشود، می‌تواند جریمه‌ای را برای مرد به همراه داشته باشد. البته از آن جایی که حبس آن تعزیری بوده، بنابراین در صورت پیگیری وکیل می‌تواند بخشیده شود.

 

 

 

مشاوره حقوقی طلاق رجعی

 

ایا عدم ثبت طلاق رجعی جرم است؟

در مورد ثبت و عدم ثبت طلاق و ازدواج، در قانون حمایت از خانواده صحبت شده است. براین اساس فرقی ندارد که زوجین ازدواج کرده یا از هم جدا شده‌اند، در هر صورت مرد موظف بوده تا این مساله را در یک محضر ثبت کند. البته این بدان معنا بوده که طلاق عاطفی شامل آن نمی‌شود. زمانی که دو نفر به شکل رسمی با هم ازدواج کرده یا از هم طلاق بگیرند، موظف هستند تا آن را ثبت کنند.

اگر سهوا بعد از اقدام به طلاق آن را در یک دفترخانه طلاق ثبت نکردید، باید در اسرع وقت برای ثبت آن اقدام کنید. در غیر این صورت، قانونگذار شما را جریمه خواهد کرد. در صورتی که نسبت به آن دیرکرد داشته باشید، می‌توانید با ارائه ادله محکمه پسند ثابت کنید که به دلیل اتفاقاتی که برای شما رخ داده؛ به عنوان مثال تصادف قادر به حضور در دادگاه نبوده‌اید.

به همین دلیل این مساله را به روز و زمان دیگری انتقال داده‌اید. برای مشورت در این حوزه، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل کاربلد بهره‌مند شوید. در صورتی که وکیل در حوزه تخصصی خود برجسته و توانمند باشد، می‌تواند پیگیری این پرونده را انجام داده و آن را به سرانجام برساند.

 

 

حکم طلاق 5 ساعته 
نگارش دادخواست طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

 

مجازات عدم ثبت طلاق رجعی

به دلیل حفظ نظم در جامعه، حکومت افراد را ملزم کرده است تا در صورت طلاق رجعی، آن را سریعا ثبت رسمی کنند. در صورتی که شما قصد انجام اینکار را دارید، بهتر از قبل از آن با استفاده از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به بررسی موضوع پرداخته و با مشورت از یک وکیل، اقدام به گرفتن طلاق کنید. در صورت اثبات جرم عدم ثبت طلاق رجعی، مرد مجازات خواهد شد. این مجازات و شدت آن به نظر قاضی بستگی داشته و با توجه به شرایط زن و مرد تعیین می‌گردد.

به صورت کلی این مجازات می‌تواند شامل پرداخت جزای نقدی درجه پنجم باشد که مبلغی بین 8 تا 18 میلیون تومان را شامل می‌شود. از طرفی می‌تواند شامل حبس تعزیری درجه 7 بوده که بین سه ماه تا 6 ماه طول می‌کشد. بهتر است در این خصوص ریسک نکرده و در صورتی که از اقدام خود اطمینان دارید، در اولین فرصت طلاق رجعی خود را ثبت کنید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با دارا بودن وکلای درجه یک، در خصوص مشکلات خانوادگی و مسائل حقوقی مربوط به طلاق بهترین مشاوره را به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با این مجموعه در تماس باشید.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به جرم عدم ثبت طلاق رجعی

درست است که در صورت رجعی بودن طلاق می‌توانید دوباره به همسر خود رجوع کنید، اما طبق قانون باید آن را دوباره ثبت کنید. این کار از بروز سو استفاده‌های احتمالی بعد از طلاق جلوگیری می‌کند. در صورت رجوع و پی بردن به اشتباه خود در خصوص طلاق، باید در مدت حدودا یک ماه به ثبت آن اقدام کنید و در غیر این صورت فعل جرمی را مرتکب شده و مجازات مشخصی برای شما تعیین می‌گردد. از آنجا که وظیفه ثبت طلاق رجعی بر عهده مرد است، در صورتی که زوجه بخواهد به دلیل عدم ثبت آن توسط مرد، از او شکایت کند باید به مرجع صالح رسیدگی به این پرونده رجوع کند.

 

 

 

طلاق رجعی

 

به نظر اکثریت مرجعی که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را داشته باشد، دادگاه کیفری درجه دو است. برخی نیز اعلام کرده‌اند که برای این مقصود باید به دادگاه خانواده مراجعه کرد. پس از بررسی پرونده و شکایت زوجه، دادگاه مجازاتی را برای زوج مشخص می‌کند و از طرفی در صورت برگشت زوجین به یکدیگر، دادگاه مرد را ملزم به ثبت ازدواج مجدد خود می‌کند. با وجود اینکه عدم ثبت طلاق رجعی ممکن است موضوع خاصی به نظر نیاید، اما باید حتما انجام شده و به صورت رسمی در دفاتر طلاق و ازدواج ثبت گردد.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا خدمات مشاوره خود را ارائه دهد. بنابراین شما می‌توانید حتی در ایام تعطیل هم با تیم وکلای متخصص این مجموعه صحبت کنید. برای رزرو وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن هم کافی است تا با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی