موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۵:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۲:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۹:۴۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۷:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۵۱:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • احد بهرام زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
  • فالح حميداوي فالح حميداوي گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۲۰:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

مجازات خروج فرزند از کشور بدون اذن پدر

مجازات خروج فرزند از کشور بدون اذن پدر

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۲/۲ | ۲۳:۵۷:۴۹

معنای لغوی حضانت به مراقبت و محافظت دلالت دارد. بنابراین هنگامی که در امور حقوقی قرار است از مراقبت و نگهداری فرزند صحبت کنیم، موضوع حضانت مطرح می‌شود. تا زمانی که هر دو والد با هم زندگی مشترک داشته و زنده هستند، حضانت فرزند با هر دو نفر است. با این حال اگر قصد طلاق داشته یا یکی از آن‌ها فوت کند، موضوع کاملا فرق می‌کند. در این صورت باید یک نفر حضانت فرزند را برعهده بگیرد.

براساس قانون در صورتی که یکی از والدین فوت کند، حضانت با والد دیگر است. البته در برخی موارد اولویت با پدر، جد پدری و بعد مادر است. با این حال اگر زن و مرد از هم طلاق گرفته باشند، فرزندان فارغ از جنسیت تا سن 7 سالگی با مادر زندگی می‌کنند. بعد از آن دختر تا سن 9 سالگی و پسر تا 15 سالگی موظف به زندگی با پدر خود هستند.

تنها مواردی که می‌توانند در این قانون خللی ایجاد کنند، مواردی هستند که باعث سلب حضانت والد می‌شود. به عنوان مثال ازدواج مجدد مادر یا اعتیاد پدر از مواردی بوده که قانون حق ولایت بر فرزند را باطل می‌کند. در این صورت تنها ممکن است بتوانید در روزها و ساعات مشخصی با فرزند ملاقات کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

ایا خروج فرزند بدون اذن پدر جرم است؟

در پاسخ به این سوال که آیا خروج فرزند از کشور بدون اذن پدر جرم است باید بگوییم که بستگی به شرایط دارد. اول از همه باید به این موضوع بپردازیم که برای صدور پاسپورت یا همان گذرنامه برای فرزند زیر 18 سال، اجازه پدر لازم است. تنها در حالتی که از قبل فرزند دارای پاسپورت قانونی بوده باشد، می‌توان بدون اذن پدر فرزند را از کشور خارج کرد.

یک حالت دیگر هم این بوده که هنگام طلاق، زن از مرد وکالت تام در امور فرزند را دریافت کند. در این حالت هم اگر بخواهد فرزند را از کشور خارج کند، برای دریافت پاسپورت به اجازه نیازی ندارد. حالا بهتر است این مساله را از جنبه اخلاقی هم بررسی کنیم. بر این مبنا، خارج کردن فرزند بدون اذن والد دیگر، به صورت کلی اخلاقی نیست.

بنابراین اگر گمان کردید که ممکن است والد دیگر، فرزندتان را از کشور بدون اجازه خارج کند؛ می‌توانید پیشاپیش با یک وکیل مشورت کنید. دریافت مشاوره حقوقی در این زمینه باعث می‌شود تا مانع از بروز چنین رویدادی شوید. با تنظیم شکایت نامه در دادگاه می‌توانید گواهی ممانعت از خروج فرزند را امضا کنید.

 

 

مشاوره حقوقی خروج فرزند

 

مجازات خروج فرزند بدون اذن پدر چیست؟

در مورد خروج فرزند بدون اذن پدر در قانون حمایت از خانواده، ماده 42 صحبت شده است. به موجب قانون در صورتی که مصلحت فرزند به خروج از کشور باشد؛ به عنوان مثال برای درمان یک بیماری باید راهی یک بیمارستان اروپایی شود. در این صورت دادگاه رای به خروج فرزند خواهد داد حتی در صورتی که پدر با این پیشنهاد مخالف باشد. فقط مادر باید از قبل این مساله را به دادستان اعلام کند.

 

با این حال اگر مادر بدون اطلاع به مرجع قضایی کودک را از کشور خارج کند هم مانع از ملاقات بین والد و فرزند شده و هم حق دریافت نفقه را از فرزند خود گرفته است. در این صورت جرمی که مادر مرتکب شده آدم ربایی است. حالا اینجا مشکلی که پیش می‌آید این است که ما با کشورهای دیگر استرداد مجرم نداریم، بنابراین نمی‌توان تا مادامی که مادر خارج از کشور حضور داشته او را دستگیر کرد.

با این حال اگر مجددا وارد کشور شود، از آن جایی که جرم کیفری مرتکب شده، می‌توان او را مجازات کرد. مجازات آدم‌ربایی هم بسته به شرایط فردی که مرتکب شده و ماهیت جرم، بین 5 تا 15 سال حبس دارد. به همین دلیل به محض ورود به کشور دستگیر و روانه زندان می‌شود. علاوه بر این، حضانت فرزندش را هم از دست می‌دهد.

 

مشاوره حقوقی فرزند 
موارد حضانت 
مقررات قانونی خروج فرزند از کشور 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

خروج فرزند با اذن دادگاه

اگر والدین نسبت به خروج فرزند از کشور با هم نتوانند به توافق برسند، باید به دنبال راه حل دیگری گشت. از طرفی این امکان هم وجود دارد که در صورت هرگونه تاخیر، اتفاق ناگواری برای فرزند رخ دهد. همانطور که گفتیم ممکن است فرزند در اثر چنین اتفاقی جانش را از دست بدهد زیرا نیاز به درمان فوری دارد.

اگر چنین موضوعی رخ دهد، والدی که مایل به خارج کردن فرزند از کشور بوده باید به دادگاه مراجعه کند. البته اگر این کار را با مشورت یک وکیل کاربلد در این حوزه انجام دهد، بهتر است. بنابراین دادگاه نامه‌ای صادر می‌کند که طبق آن اجازه خروج از کشور فرزند صادر می‌شود.

به عنوان والد اگر توانایی مالی برای استخدام یک وکیل کاربلد را ندارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا اقدام نسجنیده‌ای انجام نداده و شرایط حقوقی را برای خود سخت نکنید. همانطور که گفتیم اگر به صورت غیرقانونی فرزند را از کشور خارج کنید به عنوان آدم ربا شناخته می‌شوید.

 

 

خروج فرزند بدون اذن پدر

 

مشاوره حقوقی خروج فرزند از کشور بدون اذن پدر

مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در مورد موضوع خروج فرزند از کشور بدون اذن پدر شما را در مورد قوانین این مساله بیشتر آگاه می‌کند. بنابراین می‌توانید بدون بروز مشکل حقوقی، اقدامات دقیق و درستی انجام دهید. در صورتی که بدون دانش حقوقی، اقدام خاصی انجام دهید این خطر وجود دارد که درگیر مشکلات حقوقی شوید.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل آماده بوده تا خدمات حقوقی خود را ارائه دهد. شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی