موسسه وکیل تلفنی

  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
  • مهری لشگری مهری لشگری گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

اثبات بی گناهی در پرونده سرقت

اثبات بی گناهی در پرونده سرقت

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۳/۷/۲۴ | ۱۸:۴۳:۴۵

متاسفانه سرقت از رایج ترین جرایم ارتکابی در جهان است. در کشور ما نیز هر روزه تعداد زیادی پرونده سرقت مورد رسیدگی قرار می گیرد. تعیین مجازات جرم سرقت به عوامل متعددی بستگی دارد. ارزش اموال سرقت شده، نوع سرقت، هدف سرقت و ... از جمله عوامل موثر بر تعیین مجازات آن هستند. در برخی از مواقع نیز ممکن است سرقت به صورت گروهی انجام شود که این موضوع نیز می تواند در تعیین مجازات موثر باشد.

به طور کلی رسیدگی به پرونده سرقت در نهایت شفافیت از پیچیدگی های متعددی نیز برخوردار است. به طور کلی مواد و تبصره های بسیار متعددی در رابطه با این جرم در قانون مجازات اسلامی تعریف شده اند. به همین دلیل مشورت تلفنی با وکیل می تواند شما را نسبت به این مواد قانونی آگاه نماید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. از طرفی خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مجازات جرم سرقت

پرونده سرقت یا دزدی از مهم ترین و رایج ترین پرونده های کیفری می باشد که با توجه به عوامل متعددی مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی در ماده 267 از قانون مجازات اسلامی، دزدی یا سرقت به معنای ربودن مال غیر می باشد. بنابراین هر زمان که این فعل انجام شود، جرم سرقت اتفاق افتاده و برای آن حکم صادر می گردد. عوامل مختلفی هستند که در تعیین نوع و میزان مجازات جرم سرقت تاثیر می گذارند. به طور مثال در صورتی که سرقت اموال دولتی انجام شود، با استناد به ماده 544 و ماده 659 در قانون مجازات اسلامی تصمیم گیری می شود. بنابراین برای دزدیدن اسناد و اطلاعات 6 ماه الی 2 سال حبس (ماده 544) و برای دزدیدن لوازم و متعلقات 1 الی 5 سال حبس تعیین (ماده 659) می گردد.

مجازات جرم سرقت لوازم خانه نیز با توجه به نوع سرقت (حدی یا تعزیری) و شرایط آن متفاوت است. به طور مثال اگر جرم در شب و با سلاح انجام شود. در صورتی که سارقین حداقل 2 نفر بوده و از دیوار بالا رفته باشند و برای سرقت کسی را تهدید کنند، مطابق با بند 1 از ماده 651 مجازات اسلامی به 5 الی 25 سال حبس محکوم می شوند. همچنین برای آن ها حکم 74 ضربه شلاق نیز صادر می گردد. مجازات سرقت از محل کار نیز مطابق با ماده 656 مجازات اسلامی 6 الی 18 ماه حبس می باشد.

 

 

جرم سرقت

 

 

راه های اثبات جرم سرقت

یکی از مهم ترین نکات در رسیدگی به پرونده سرقت اثبات جرم می باشد. نکته قابل توجه این است که در صورت عدم اثبات جرم نمی توان کسی را متهم نمود و حکم صادر کرد. از طرفی روش های مختلفی وجود دارند که برای اثبات جرم سرقت می توان از آن ها کمک گرفت. نکته قابل توجه این است که از این روش ها می توان به منظور اثبات بی گناهی در دزدی نیز استفاده نمود.

بر اساس ماده 218 در قانون مجازات اسلامی، زمانی که متهم به جرم خود اقرار نماید، قاضی برای اثبات مجرمیت او تحقیقات نهایی را انجام می دهد. در این صورت جرم اثبات شده و حکم مجازات صادر می گردد. شهادت شهود عاقل و بالغ نیز از دیگر روش های اثبات جرم سرقت است. برای اثبات جرم باید حداقل 2 مرد عادل و عاقل برای شهادت به دادگاه مراجعه نمایند. ارائه ادله و مدارک برای اثبات جرم دزدی و همچنین علم قاضی نیز می توانند از دیگر روش های اثبات جرم سرقت باشند.

نکته: امکان اثبات جرم سرقت با سوگند خوردن امکان پذیر نیست. به طور کلی در ماده 208 مجازات اسلامی به این موضوع اشاره شده که برای اثبات سرقت حدی و تعزیری نمی توان به سوگند استناد نمود.

در صورتی که به اطلاعات دقیق تری در رابطه با مدارک و ادله محکمه پسند در پرونده سرقت نیاز دارید، می توانید از مشاوره حقوقی موسسه وکیل تلفنی کمک بگیرید.

 

 

وکیل پلیس فتا
مشاوره حقوقی کیفری 
مجازات راه اندازی سایت شرط بندی
درباره ما

 

 

شکایت برای جرم سرقت

برای شکایت و تشکیل پرونده سرقت باید با پلیس تماس بگیرید. بهتر است به صحنه وقوع جرم دست زده نشود. در این صورت پلیس اعزام شده برای تحقیقات می توانند کارشناسی دقیق تری داشته باشند و سرنخ های بیشتری به دست آورند. معمولا در ابتدا پلیس سوالاتی در رابطه با وقوع جرم از شما می پرسد و سپس پرونده تحقیقاتی تشکیل می دهد. در ادامه برای کارشناسی دقیق تر به محل مراجعه کرده و تحقیقات خود را آغاز می نماید.

در ادامه نیز برای تعقیب و دستگیری متهم اقدام نموده و مظنونین را به دادگاه احضار می کند. پیگیری های پرونده سرقت در دادگاه انجام می شوند و در صورت وجود مدارک و ادله به ارزیابی آن ها می پردازند. در نهایت نیز با توجه به نتایج به دست آمده از جلسه دادگاه، حکم مجازات و یا تبرئه متهم صادر می گردد. مشاوره حقوقی تلفنی می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری در این رابطه به دست آورید. بنابراین اگر نیاز به جزئیات بیشتر و اطلاعات کامل تری دارید، می توانید از وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مجازات سرقت

 

مرجع رسیدگی به جرم سرقت

برای رسیدگی به پرونده سرقت باید به دادسرای کیفری مراجعه نمود. به طور کلی در ابتدا متقاضی باید با مراجعه به دفتر خدمات قضایی و یا کلانتری مراجعه کرده و شکایت نامه تنظیم نماید. سپس پرونده به دادگاه کیفری ارجاع داده می شود تا تحقیقات اولیه مانند کشف جرم، دستگیری متهم و ... انجام گردد. در ادامه جلسه رسیدگی به پرونده تشکیل شده و جرم مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه نیز حکم نهایی (مجازات یا تبرئه) صادر می شود.

 

اثبات بی گناهی در پرونده سرقت

در بسیاری از مواقع افراد متهم در پرونده سرقت بی گناه هستند اما مدارکی مبنی بر گناهکار بودن آن ها در صحنه جرم وجود دارد. این موضوع موجب می شود تا اثبات بی گناهی بسیار سخت باشد و فرد متهم نتواند این موضوع را مدیریت نماید. به همین دلیل توصیه می شود که برای اثبات بی گناهی در پرونده سرقت حتما از وکیل حرفه ای کمک بگیرید. وکیل حرفه ای به راحتی می تواند تمام اسنادی که نشان دهنده بی گناهی شما هستند را جمع آوری نموده و به دادگاه ارائه نماید. فراموش نکنید که اگر نتوانید بی گناهی خود را اثبات کنید تا زمان پیدا شدن مجرم اصلی ممکن است برای شما حبس یا جریمه تعیین شود. بنابراین بهتر است در این مسیر حتما از وکیل کمک بگیرید. برای استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در زمینه سرقت می توانید با مشاوران وکیل تلفنی تماس بگیرید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی