موسسه وکیل تلفنی

  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۵:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • بهرام چهرازی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۵:۱۶:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۰:۵:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۵
انجمن وکیل تلفنی

دادخواست اثبات واقعه طلاق

دادخواست اثبات واقعه طلاق

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱/۶ | ۱۲:۳۹:۵۲

طبق قانون ایران طلاق به پایان رسمی و شرعی زندگی مشترک گفته می‌شود. بنابراین فقط زمانی اطلاق می‌شود که رابطه بین دو نفر، عقد دائم و رسمی باشد. بنابراین هر زوجینی که با هم ازدواج می‌کنند اگر بعد از مدتی تصمیم بگیرند تا زندگی مشترک خود را پایان دهند، می‌توانند به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق بدهند.

براساس این تعریف برای عقد موقت یا صیغه از واژه طلاق استفاده نمی‌شود، زیرا عقد موقت زمان پایان دارد. برای پایان دادن به صیغه فقط کافی است تا زمان پایان آن صبر کنید. در این صورت رابطه رسمی پایان می‌یابد. نکته مهمی که در مورد طلاق طبق قانون ایران وجود دارد این است که حق درخواست آن با مرد بوده و فقط در صورتی زن می‌تواند درخواست دهد که شروط دوازده‌ گانه یا یکی از شروط ضمن عقد برقرار باشد.

مرد در قانون ایران بدون نیاز به اینکه دلیل خاصی داشته باشد، می‌تواند زن را طلاق دهد. فقط کافی است تا حقوق مالی او را پرداخت کند تا قانون به راحتی رضایت به طلاق بدهد. این در حالی بوده که چنین حقی برای زن وجود ندارد، مگر اینکه از قبل وکالت بلاعزل طلاق را از شوهر دریافت کرده باشد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

اهمیت ثبت واقعه طلاق

موضوع طلاق هم به اندازه ازدواج اهمیت دارد و باید حتما در مراجع قضایی ثبت شود. به همین دلیل اگر فردی برای ثبت واقعه طلاق خود، اهمال‌کاری کند؛ از سوی قانون جریمه می‌شود. وظیفه ثبت این واقعه هم به عهده مرد بوده و در صورتی که در مدت زمان مقرر، هیچ اقدامی در جهت ثبت آن انجام ندهد از سوی قانون به جریمه نقدی محکوم می‌شود.

دلیل اهمیت ثبت واقعه طلاق این است که باید حق و حقوق هر دو نفر مشخص و پرداخت شود. علاوه بر این موضوعی به نام حضانت فرزندان مطرح می‌شود که فقط با اثبات طلاق باید آن را حل و فصل کرد. اگر برای مشاوره حقوقی در زمینه طلاق به یک وکیل کاربلد مراجعه کرده باشید، حتما این موضوع را به شما گوشزد می‌کند.

بعد از اینکه پروسه قانونی طلاق انجام شد، باید به یک دفترخانه طلاق مراجعه کنید تا خطبه آن قرائت شود. سپس باید با ارائه مدارک لازم، طلاق را در یک دفترخانه رسمی ثبت کنید. در صورتی که زوجین توافق به جدایی کرده اما هنوز آن را ثبت نکرده‌اند؛ باید در اسرع وقت برای ثبت آن اقدام قانونی انجام دهند.

 

 

 

 

مدارک لازم برای اثبات واقعه طلاق

از آن جایی که ازدواج و طلاق هر دو در شناسنامه ثبت می‌شوند، بنابراین اولین مدرکی که باید همراه خود داشته باشید؛ شناسنامه است. علاوه بر این باید گواهی عدم سازش را نیز همراه خود داشته باشید. این گواهی زمانی صادر می‌شود که مرد در جلسات مشاوره قبل از طلاق شرکت کرده و آن‌ها را به پایان رسانده باشد. در صورتی که بعد از پایان جلسات مشاوره، به این نتیجه برسید که همچنان با طلاق موافق هستید؛ این گواهی به شما ارائه می‌شود.

همچنین باید اصل سند ازدواج یا رونوشت آن همراهتان باشد. در صورتی که این سند را گم کرده باشید باید به دفترخانه‌ای که عقد در آن انجام شده مراجعه کرده و یک رونوشت از آن تهیه کنید. این رونوشت مانند مدرک المثنی است. به علاوه این مدارک باید کارت ملی، فتوکپی از آن و شناسنامه زن هم همراهتان باشد. در صورتی که با طلاق شما از جانب مراجع قضایی موافقت شود؛ طلاق باید در شناسنامه زوجین ثبت شود.

البته به عنوان مدارک لازم برای طلاق، معرفی شاهد هم وجود دارد اما اغلب وکلای طرفین به عنوان دو شاهد عاقل و بالغ برگه را امضا می‌کنند. بنابراین فقط در صورتی که وکیل ندارید برای روز موعود حتما یک شاهد همراه خود داشته باشید.

 

 

 

 

مشاوره حقوقی طلاق
نگارش دادخواست طلاق
هزینه نگارش دادخواست طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما

 

نگارش دادخواست اثبات واقعه طلاق

برای شروع روند طلاق یا بهتر است بگوییم هر پرونده حقوقی، لازم است ابتدا یک دادخواست برای آن ثبت کنید. ثبت دادخواست طلاق باعث می‌شود تا مراجع قانونی، درخواست شما را رسمی حساب کنند. این دادخواست برای اثبات واقعه طلاق هم انجام می‌شود و مانند یک نامه رسمی قواعد و مقررات خاص خود را دارد. به همین دلیل باید فردی آن را نگارش کند که نسبت به موضوعات حقوقی دانش زیادی داشته باشد.

به همین دلیل بسیاری از زوجین نگارش دادخواست اثبات واقعه طلاق خود را به یک وکیل می‌سپارند. با این حال ممکن است شما بودجه کافی برای استخدام یک وکیل تمام وقت را نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی درخواست نگارش کنید.

موسسه وکیل تلفنی نگارش دادخواست، لایحه و انواع نامه‌های رسمی را برای شما انجام می‌دهد. بنابراین می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن و البته با بودجه بسیار مناسب، چنین درخواستی داشته باشید. یکی از دلایل اهمیت نگارش صحیح دادخواست این است که روند رسیدگی به پرونده شما را سرعت می‌بخشد.

 

 

 

نگارش دادخواست اثبات واقعه طلاق

 

هزینه دادخواست اثبات واقعه طلاق در وکیل تلفنی

نکته مهم بعدی این است که هزینه دادخواست اثبات واقعه طلاق چقدر است. هر وکیلی با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌هایی که داشته دستمزدی بابت خدمات خود دریافت می‌کند. اگر برای رسیدگی به کل پرونده، وکیل استخدام کرده باشید اغلب دستمزد آن‌ها درصدی از مبلغ مهریه است. این در حالی بوده که ممکن است شما فقط برای نگارش دادخواست نیاز به راهنمایی داشته باشید.

 

در این صورت تیم وکلای وکیل تلفنی، این کار را با هزینه بسیار کم انجام می‌دهند. هزینه نگارش انواع نامه‌های اداری و دادخواست 300 هزار تومان بوده که جدا از دیگر خدمات است. اگر مایل به دریافت مشاوره حقوقی هم باشید، هزینه آن با توجه به مدت زمان مشاوره تعیین می‌شود.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا خدمات مشاوره‌ای خود را ارائه دهد. شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید. جلسات مشاوره با وکلای برجسته و متخصص در هر حوزه برگزار شده و در صورتی که توان مالی برای پرداخت دستمزد را نداشته باشید، امکان مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان هم برای شما فراهم است.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی