موسسه وکیل تلفنی

  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۴۷:۴۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۶:۵۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
انجمن وکیل تلفنی

جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۹/۳ | ۲۰:۳۷:۵۵

آیا می‌دانید جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده چیست؟ مالیات بخش مهمی از درآمدهای دولت را شامل می‌شود. با این حال باید بدانید مالیات از روش‌های مختلفی دریافت می‌گردد که در مجموع این روش‌ها به دو گروه مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات غیر مستقیم است که پرداخت کننده‌ی آن مصرف کننده‌ی نهایی کالا و خدمات می‌باشد نه تولید کننده محصول یا ارائه دهنده‌ی خدمت!

در واقع این نوع مالیات توسط خریدار نهایی یا همان مصرف کننده به سازنده پرداخت می‌شود و تولید کننده (ارائه دهنده) موظف به پر کردن اظهارنامه مالیات ارزش افزوده جهت پرداخت آن به سازمان امور مالیاتی می‌باشد. در این زمان سوالی که برای بسیاری از مودیان مطرح می‌شود این است که جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده چیست؟ در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

هرگونه سوالی از بابت مالیات، خصوصا مالیات ارزش افزوده دارید، می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی در سریعترین زمان به آن پاسخ دهید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

منظور از مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

اجازه دهید برای درک بهتر مالیات بر ارزش افزوده با جزئیات بیشتر این بخش را دنبال کنیم! آیا می‌دانید ارزش افزوده چیست؟ به طور ساده می‌توان گفت: ارزش افزوده معادل تفاوت قیمت نهایی کالا یا خدمت با قیمت تولید همان کالا یا خدمت است. همانطور که می‌دانید یک کالا یا خدمت جهت بهره برداری مراحل مختلفی را سپری می‌کند تا به دست مصرف کننده برسد. تمام مراحلی که این کالا یا خدمت برای رسیدن به دست مشتری طی کرده، بر روی قیمت آن تاثیرگذار بوده است. این افزایش ارزش قیمت کالا یا خدمت که مستثنی از قیمت مواد اولیه است، ارزش افزوده‌ نامیده می‌شود.

"برای مثال کالایی را تصور کنید که هزینه مواد اولیه‌ی آن 1000 تومان باشد. این کالا پس از تولید با هزینه 1000 تومان، با توجه به مراحلی که جهت رسیدن به دست مشتری طی می‌کند، با قیمت 8000 تومان به فروش می‌رسد. در این صورت ارزش افزوده این کالا 7000 تومان خواهد بود، مبلغی که پس از تولید به ارزش آن افزوده شده است."

 

بسیار خب! فکر می‌کنم الان درک مفهوم مالیات بر ارزش‌افزوده ساده شده باشد. بنابراین می‌توان گفت: مالیاتی که به ارزش افزوده‌ی کالا تعلق می‌گیرد، مالیات بر ارزش افزوده نامیده می‌شود. اما نکته اینجاست که این مالیات غیر مستقیم است، به عبارتی پرداخت کننده‌ی آن مشخص نیست. اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم مصرف کننده‌ی نهایی باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نماید.

 

 

مالیات بر ارزش افزوده

 

اظهارنامه ارزش افزوده چیست؟

اظهارنامه ارزش افزوده یک کارنامه از معاملات اشخاص حقوقی و حقوقی است که باید به سازمان امور مالیاتی تسلیم گردد. این کارنامه مشخص می‌کند که شرکت، تولیدی یا کارخانه‌ی مدنظر چه میزان فروش داشته، سود خالص از ارزش افزوده آن چقدر بوده و در نتیجه میزان دقیق مالیات بر ارزش افزوده از طریق این اظهارنامه مشخص می‌گردد. دقت کنید اظهارنامه ارزش افزوده باید در مدت زمانی قانونی ارسال شود، در غیر این صورت مودی با جرایم سنگینی مواجه خواهد شد.

مودیان موظف به پرکردن و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده تا 15 روز پس از پایان هر فصل هستند. در غیر این صورت جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده برای آنها فعال می‌شود.

 

آیا می‌دانید با استفاده از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در سایت وکیل تلفنی، امکان مشورت با وکلای حرفه‌ای به صورت رایگان فراهم است. شما می‌توانید پس از ورود به صفحه مربوطه سوالات خود را در قالب چت مطرح نموده و از پاسخ حرفه ای کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

ایا عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده جرم است؟

برای جرم بودن یا نبودن عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده باید به ماده 22 قانون مالیات های غیر مستقیم رجوع کنیم. در این قانون عدم ارسال به موقع اظهارنامه جرم تلقی شده و برای آن جریمه هم در نظر گرفته شده است. در حال حاضر جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده برابر 50 درصد از مالیات اصلی شخص می‌باشد. همچنین عدم پرداخت به موقع مالیات ارزش افزوده هم شامل جریمه می‌شود. در صورت عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده در موعد مقرر، ماهانه 2 درصد به مبلغ مالیات اضافه خواهد شد. ناگفته نماند اگر مودی هیچگونه اقدامی جهت ثبت نام در سامانه مودیان نکرده باشد، می‌بایست 75 درصد مالیات اصلی، یعنی سه چهارم مالیات فعلی، را به عنوان جریمه پرداخت نماید.

لازم به ذکر است جرایم دیگری هم در زمینه اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که برای آگاهی از آنها باید به ماده 22 قانون مالیات بر ارزش افزوده توجه کنیم. در این ماده از قانون به خوبی می‌توان جرایم مرتبط با اظهارنامه مالیات‌های ارزش افزوده را مشاهده کرد:

 

 

 

مورد

جریمه

عدم ثبت نام در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی

75 درصد

عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده در موعد مقرر

50 درصد

دیرکرد در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

2 درصد (ماهانه)

درج اطلاعات ناقص در اظهارنامه

25 درصد

ارائه قیمت نادرست در صورت حساب

100 درصد (مالیات معلق شده)

 

 

ایا جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده قابل بخشش است؟

یکی از سوالاتی که برای مودیان مالیات ارزش افزوده به وجود می‌آید این است که آیا جریمه عدم ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده قابل بخشش است؟ همانطور که می‌دانید در قانون برخی از جریمه‌ها قابل بخشش هستند، به طوری که می‌توان با اثبات اینکه عدم انجام تکلیف از اختیار فرد خارج بوده این جریمه‌ها را لغو کرد. معمولا پس از بررسی سازمان امور مالیاتی، در صورت خوش حسابی، فرد با بخشودگی مواجه می‌شود. بدین ترتیب فرد از پرداخت جریمه‌ی در نظر گرفته شده معاف خواهد گشت.

منتهی برخی از جریمه‌ها نیز هستند که قابل بخشش نبوده و فرد در هر صورت می‌بایست آنها را پرداخت نماید. جریمه مالیات‌های غیر مستقیم در این دسته بندی قرار می‌گیرند و به نوعی جزو مالیات‌های غیر قابل بخشش هستند. بنابراین باید حواستان به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باشد تا در پرداخت آن تاخیر نداشته باشید.

 

مشاوره حقوقی جریمه عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

اگر در تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده مشکلی دارید یا به دنبال پاسخ به سوال و ابهام درباره جریمه عدم ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده هستید، یکی از بهترین راهکارها مشورت کردن با وکیل مالیاتی است. وکلای مالیاتی از تسلط کافی در حوزه مالیات برخوردار بوده و می‌توانند بهترین توصیه‌ها را برای حل مشکلات مالیاتی در اختیار افراد قرار دهند. چنانچه نیاز به وکیل مالیاتی داشته باشید، موسسه حقوقی وکیل تلفنی آماده است تا با در اختیار گذاشتن برترین وکلای این حوزه به شما جهت حل مشکلات کمک کند.

خوشبختانه جهت دریافت مشاوره حقوقی روش‌های مختلفی وجود دارد. در حال حاضر می‌توانید به روش حضوری، تلفنی یا حتی آنلاین به گفتگو با وکلا بپردازید. در ضمن فراموش نکنید خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. بنابراین هیچ محدودیتی در دسترسی به وکیل وجود نخواهد داشت.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی