موسسه وکیل تلفنی

  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۴۷:۴۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۶:۵۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
انجمن وکیل تلفنی

جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت

جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۹/۹ | ۱۷:۳۳:۵۲

طبق قوانین آن دسته از افرادی که با استفاده از وانت بار کسب درآمد می‌کنند، موظف به تنظیم اظهارنامه مالیاتی وانت بار هستند. در واقع باربری با وانت جزو یکی از مشاغلی است که افراد را مشمول پرداخت مالیات می‌نماید. در نتیجه افرادی که با استفاده از وانت بار درآمدزایی می‌کنند باید در مهلت قانونی تعیین شده اظهارنامه ماشین وانت را تنظیم و آن را به سازمان امور مالیاتی تسلیم نمایند. چنانچه مودی در ارسال اظهارنامه اهمال بورزد، با جریمه‌هایی مواجه خواهد شد. در این مقاله به بررسی جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت در مهلت زمان قانونی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است مهلت قانونی ارسال اظهارنامه خودروی وانت بار هر ساله اعلام می‌شود، اما به طور معمول این مهلت تا انتهای ماه سوم (خرداد ماه) در نظر گرفته می‌شود. شما باید تا انتهای ماه سوم اظهارنامه سال مالی گذشته را ارسال کرده باشید.

 

اگر مایل به دریافت اطلاعات فوری در زمینه اظهارنامه مالیاتی وانت هستید، می‌توانید به جای خواندن این مقاله از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل مالیاتی بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

اظهارنامه مالیاتی وانت چیست؟

به طور ساده می‌توان گفت اظهارنامه مالیاتی وانت بار یک نوع گزارش عملکردی از میزان درآمد رانندگان وانت بار است. این گزارش می‌بایست هر ساله به سازمان امور مالیاتی تسلیم گردد تا میزان دقیق مالیات پرداختی شخص از روی آن برآورد شود. در حال حاضر مودی برای ارسال این اظهارنامه سه ماه ( از شروع آغاز سال جدید تا اواخر خرداد ماه) مهلت دارد، در غیر این صورت طبق قانون جریمه برای وی در نظر گرفته خواهد شد. اگر به دنبال اطلاع از جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت هستید، کافی است تا انتهای مقاله همراه ما باشید. منتهی قبل از ادامه‌ی مطلب ذکر یک نکته بسیار مهم است:

"مودیان جهت جلوگیری از فعال شدن جریمه اظهارنامه‌های مالیاتی وانت بار می‌بایست تا انتهای خرداد ماه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. در این دفاتر با ثبت اطلاعات خودرو و ارائه مدارک، قبض مالیات برای فرد صادر خواهد شد."

 

 

اظهارنامه مالیاتی

 

مدارک لازم برای ثبت اظهارنامه مالیاتی وانت

همانطور که گفته شد، جهت جلوگیری از جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت می‌بایست در مهلت قانونی به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و اظهارنامه خود را به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنید. منتهی دفاتر پیشخوان زمانی می‌توانند جهت تنظیم اظهارنامه به مودی کمک کنند که مدارک مورد نیاز آماده باشد. بنابراین در زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان از همراه داشتن مدارک زیر اطمینان حاصل نمایید:

  • مدارک شناسایی مودی: کارت ملی - شناسنامه
  • مدارک شناسایی وانت بار: برگ سبز خودرو

 

همچنین اگر مودی شخصا قادر به تنظیم اظهارنامه ماشین وانت در دفاتر پیشخوان نباشد و فردی را به نمایندگی از خود برای این کار مامور نماید، نماینده وی می‌بایست در زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان وکالت نامه داشته باشد.

 

 

مشاوره حقوقی امور مالیاتی 
مشاوره حقوقی جرائم مالیاتی 
تشکیل پرونده دارایی 
درباره ما 

 

مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی وانت

نحوه ثبت اظهارنامه مالیاتی وانت بار بسیار ساده است. برای این کار مودی می‌بایست ابتدا مدارک مورد نیاز را جمع آوری نماید. پیشتر راجع به مدارک مورد نیاز صحبت کردیم. پس از جمع آوری مدارک فرد باید به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان منطقه مراجعه کرده و درخواست خود را برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی به کارمندان دفتر ارائه دهد. البته شما می‌توانید از دفاتر پیشخوان سایر مناطق یا حتی سایر شهرها نیز برای ارسال اظهارنامه استفاده کنید، چرا که تمامی سامانه‌های دفاتر پیشخوان به صورت یکپارچه عمل می‌نمایند. در این زمان کارمندان دفتر پیشخوان اطلاعات مالک و خودروی وانت بار را در سامانه بارگذاری کرده و پس از صدور مفاصاحساب، قبض مالیاتی فرد را صادر می‌نمایند. برای اشنایی با اظهارنامه مالیاتی خودرو به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه نمایید.

با انجام همین مراحل نسبتا ساده به راحتی می‌توان از جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت فرار کرد. شایان ذکر است تنظیم اظهارنامه در دفاتر پیشخوان کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در زمان مقرر شده نسبت به تنظیم اظهارنامه خودروی وانت اقدام کنید تا مشمول جریمه نشوید.

چنانچه هرگونه سوالی از بابت تنظیم و ثبت انواع اظهارنامه مالیاتی داشته باشید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان آن را با وکلا ما در میان بگذارید. وکلای وکیل تلفنی ظرف چند دقیقه پاسخ سوالات شما را ارائه خواهند داد. در نظر داشته باشید، این روش مشاوره کاملا رایگان است.

 

 

مشاوره حقوقی مالیات

 

جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت

همین ابتدای کار اجازه دهید با شما این موضوع را در میان بگذاریم که عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی وانت بار در مهلت قانونی بسیار دردسرساز است، چرا که ضمن سلب برخی از امتیازات از مودی، درصدی به مالیات وی اضافه خواهد شد. برای اطلاع دقیق تر از این موضوع بهتر است به قانون رجوع کنیم. طبق قانون مالیات های مستقیم جریمه عدم تنظیم اظهارنامه وانت بار و عدم ارسال آن به سازمان امور مالیاتی در مهلت زمان قانونی برای اشخاص حقوقی 30 درصد و برای اشخاص حقیقی 10 درصد از مالیات اصلی است. این جریمه سوای مالیات اصلی افراد می‌باشد. بنابراین اگر فردی اظهارنامه خود را در مهلت اعلام شده ارسال نکرده باشد، باید مالیات جدید را با فرمول زیر پرداخت نماید:

  • مالیات اشخاص حقوقی که اظهارنامه را به موقع ارسال نکرده‌اند = مالیات اصلی + (مالیات اصلی * 0.3)
  • مالیات اشخاص حقیقی که اظهارنامه را به موقع ارسال نکرده‌اند = مالیات اصلی + (مالیات اصلی * 0.1)

لازم به ذکر است این جریمه غیر قابل بخشودگی است. همچنین این مورد تنها جریمه عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی وانت در مهلت زمان قانونی است. اگر مودی در پرداخت مالیات خودروی وانت هم تاخیر داشته باشد، قانون وی را به ازای هر ماه تاخیر 2.5 درصد از مالیات اصلی جریمه خواهد کرد. به این موضوع دقت داشته باشید.

 

 

تنظیم اظهارنامه مالیاتی

 

مشاوره حقوقی اظهارنامه مالیاتی

همانطور که متوجه شدید، رانندگان خودروی وانت که با وسیله نقلیه‌ی خود درآمدزایی می‌کنند، باید پس از هر سال مالی مالیات خود را با تنظیم اظهارنامه ماشین وانت مشخص کرده و آن را پرداخت کنند. چنانچه افراد در انجام این کار سهل انگاری نمایند، می‌بایست جریمه پرداخت کنند. معمولا سوالات زیادی در رابطه با اظهارنامه‌های مالیاتی مطرح می‌شود که جریمه پر نکردن اظهارنامه مالیاتی وانت تنها یکی از این موارد محسوب می‌شود. موضوعی که به صورت کاملا شفاف در این مقاله به آن پرداخته شد. با این حال نکات بسیار زیادی در رابطه با اظهارنامه‌های مالیاتی وانت بار بی پاسخ مانده است. در این موارد دریافت مشاوره حقوقی می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

 

در حال حاضر شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف حضوری، تلفنی و آنلاین با وکلای وکیل تلفنی مشورت کنید. نکته قابل توجه درباره مشاوره با وکلای وکیل تلفنی این است که هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. چرا که خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. بنابراین در هر ساعات از شبانه روز و یا در هر روز از هفته می‌توانید از راهنمایی وکلا بهره مند شوید.

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی