امام رضا (ع)می فرماید: فجعل قطع ها نکالا وعبرةلئلا یبتغوااخذ الاموالمن غیرحل ها ...
خداوند قطع دست دزد را موجب تنبیه و عبرت و پند قرار داده است تا مردم اموال را از راه حرام و غیر حلال به دست نیاورند؛ پای بشکسته از آن به که بناحق خیزد، قطع دستی که بخواهد شری انگیزد، بهتر خون کسی باد که اندر همه عمر، فکر و ذکرش همه آنست که خونی ریزد. ..؛ این آیه به جرایم حدی اشاره کرده است که در ادامه این مطلب به طور کاملاً عامیانه و همه فهم، توضیح داده شده است؛ هم اکنون به شما توصیه می کنیم که قبل از ادامه مطالب به مشاهده ویدئوی یک دقیقه ای زیر بپردازید.
ردیابی سارق حدی و توصیات بانوی وکیل ما در این خصوص
درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه) |
021-47625900 |
برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، قاب طلایی زیر را لمس کنید.
|
|
چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری |
|
مدت زمان مشاوره حقوقی |
اجرت (تومان) |
۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل |
20.000 هزار تومان |
10 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل |
30.000 هزار تومان |
15 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل |
50.000 هزار تومان |
20 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل |
60.000 هزار تومان |
30 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل |
90.000 هزار تومان |
1 ساعت مشاوره حقوقی با وکیل |
150.000 هزار تومان |
*توجه* لطفاً پس از پرداخت، دکمه اتصال به واتساپ وکیل را که در همین زیر آمده است را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از 5 دقیقه با شما تماس بگیرد.
|
|
روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل کند. |
|
"سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، بررسی نماد اعتماد آن سایت است؛ به انتهای هر سایت بروید تا وجود این نماد را بررسی نمایید"
توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.
شما در ادامه این مقاله با جوانب مختلف سرقت حدی آشنا خواهید شد؛ اما اگر به مشاوره تخصصی و ارزان در این زمینه نیاز دارید، تنها کافیست که تصویرک زیر را لمس نمایید تا از شرایط دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی 24 ساعته با وکیل دادگستری متخصص به جرایم حدی، آگاه شده و از ایشان مشاوره فوری دریافت نمایید.
|
مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته سرقت حدی با وکیل کیفری متخصص دادگستری
به طور خلاصه می توان گفت که ایجاد محیط اسلامی و سپس قطع دست دزد؛ برای اجرای احکام به ویژه قوانین کیفری اسلام، اول باید محیط و جامعه را مساعد کرده و محیط اسلامی را ایجادج کرد و سپس حدود را اجرا کرد؛ اگر اسلام برای دزدی، حد معین میکند و دست سارق را می برد، شرایط زیاد وقیودی دارد که در ادامه این مقاله به توضیح مفصل این موارد خواهیم پرداخت.
مسأله سرقت نه تنها در جامعه اسلامی بلکه در تمام جوامع ملی و اصیل بازتابی سخت، و مجازات سنگینی حتی اعدام داشته و هم اکنون در چین سرقت بزرگترین جرم است؛ هدف دین و شرع تامین رفاه و امنیت و سعادت جامعه است و به همین خاطر پنج اصل مقدس و سعادت آفرین اجتماعی را به عهده گرفته و تجاوز و فساد و تباهی کشیدن آنها را محکوم می کند و متجاوزین را سخت کیفر می نماید و این اصول عبارت از جان، عقل، مال، نسل، عرض (آبرو وشرف انسانی)که تصمیم جهان بشریت برای مجازات دزد روی این چند اصل است که از نظر واقع بینی، مهم ترین و گران بها ترین چیزی است که انسان معمولاً درک می کند.
برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید. |
اجرا حد سرقت، آن قدر قیود و شرایط فراوان دارد و شریعت اسلام احتیاط های لازم را به کار برده است تا این مجازات به حداقل برسد و حد الامکان دستی بریده نشود.
سارقی که حد درباره اش اجرا می شود باید عاقل باشد.
سارق باید بالغ باشد، بر کودک حد جاری نمی شود.
سارق باید با اختیار اراده خودش مرتکب سرقت شده باشد.
کالای مسروقه باید از نظر شرع. عنوان مال داشته باشد.
ارزش جنس سرقت شده باید کمتر از ربع دینار شرعی طلا نباشد.
سارق باید؛هنگام ارتکاب سرقت، حکم اسلام و حد سرقت را بداند و جاهل به آن نباشد.
سارق اجیر یا مهمان نباشد که در آن صورت دزدی اجیر از صاحب کار یا مهمان از میزبان خیانت است و حکم دیگری دارد.
سرقت پدر و مادر از مال فرزند، موجب حد نیست.
برای سرقت طعام و مواد غذایی در سال های قحطی از قبیل گندم و برنج و نان و گوشت، دست سارق بریده نمی شد؛ چنانکه امام صادق (ع) از امیر المومنین (ع) نقل می کند که : "کان امیر المومنین لایقطع السارق فی ایام المجاعة، ولایقطع فی سنة المحل (خشک سالی شدید) فی کل شئ یو کل مثل الخبر واللحم واشباه ذالک".
و نیز در ایام جنگ، دست سارق به علت دزدیدن خوراکی بریده نمی شود.
دست مسلمان و سربازی که از غنائم جنگی که خودش شرکت داشته و چیزی بر داشته است، قطع نمی گردد.
دزدی کردن شریک از مال شریک دیگر که آن را ملک خود یا حق خود می داند موجب حد نیست.
اگر شخص متهم پیش از اثبات دزدی در نزد حاکم شرع آن مال را بخرد یا به ارث برد از حد معاف است.
اگر احتمال داده شود که بردن کالا، به قصد سرقت نبوده حد جاری نمی گردد.
اموال مسروقه اگر از محرمات باشد (مثل شراب و گوشت خوک) دست دزد قطع نمی شود.
شرط دیگر آن است که مال را از مکانی بردارد که دزدی تحقق یابد مثلاً از جایی که ورود به آن منوط به اجازه مالک یا صاحب منزل باشد، پس بردن مال از منزل پدر و برادر و خواهر، مسجد و حمام و اماکن عمومی مستوجب حد نیست.
مال را از حرز جایی که محدود است و دیواری دارد، بیرون ببرد مثل اینکه جواهر را از صندوق یا گاو صندوق یا میوه را از باغ و....بیرون ببرد یا قفل را بشکند.
مال را به طور پنهانی ببرد نه آشکارا.
شرط دیگر آن است که سارق شخصا مال را از حرز بیرون ببرد، اگر آشکارا باشد حد اجرا نمی گردد.
هر گاه سارق پیش از ثبوت سرقت در نزد حاکم شرع توبه کند (مال مسروقه استرداد می شود)، ولی حد ساقط می گردد.
برای اثبات سرقت باید دو نفر عادل شهادت بدهند یا یک نفر عادل شهادت بدهند و صاحب مال هم سوگند یاد کند یا خود سارق دو مرتبه اقرار کند و هر گاه یک بار اقرار کرد و دیگر حاظر به اقرار نشد حق صاحب مال بر گردن او است و باید پس دهد ولی حد سرقت بر او اجرا نمی گردد.
در اجرای حد سرقت، شرط است که صاحب مال قضیه را تعقیب کند.
یکی از شرایط احراز حد آن است که قانون موافق با شرع باشد و اگر مطابق با قوانین اسلام نبود نمی تواند حد شرعی را اجرا کند.
آموزش آنلاین و تلفنی اثبات سرقت حدی با ضمانت قیمت و کیفیت
زنا و فحشا یکی از پلید ازین و زشت ترین گناه ها است و از عوامل مهم فساد اخلاق و تباهی اجتماع و ازهم پاشیدگی نظام خانه و خانواده است و به همین علت در تمامی ادیان و حتی در اکثر اقوام و ملل حرام و موجب کیفر و مجازات بوده است.
در شریعت حضرت موسی (ع) کیفر مرد زنا کار، قتل و مجازات زانیه (سنگسار) بود ...
این گونه مجازات ها کم و بیش در اکثر ادیان و در میان اقوام و ملل در گذشته و حال وجود داشته است و این خود حاکی از آن است که وجدان بیدار جامعه و انسان های آگاه از فحشاء متنفر بودند و پاسداران عفت و اخلاق جامعه بشری و نگهبانان شرافت و پاکی نسل انسانی، همواره فحشا و زنا را که سلامت و اخلاق و عفت جامعه را تهدید میکرد، از هر نوع ویروس خطرناکی برای جامعه، خطرناک تر می دانسته و آن را به عنوان جنایتی بر ضد خانه و خانواده و عفت، محکوم کرده اند، و عاملین آن را مستوجب مجازات دانسته اند.
اياكم والزنا فان فيه اربع خصال، تذهب اليهاء عن الوجه وتقطع الرزق وتسخط الرحمن والخلود في النار.
پیامبر (ص) میفرماید : "از زنا بپرهیزید که چهار خصلت به دنبال دارد:
فحشاء در آغاز ظهور اسلام در عربستان به ویژه در شهر مکه بسیار شایع بود و یکی از مشکلات و موانع مهم بر سر راه طرح های اخلاقی و اصلاحی پیامبر به وجود آورده بود؛ تاریخ جاهلیت، زنان بر بام خانه هایشان علامت و پرچمی رو برای ورود مردان خوشگذران و دعوت شام به عیاشی نصب می کردند.
محیط چنان آلوده بود که پس از سقوط دومین شهر بزرگ طائف مردم آنجا برای معاهده نزد پیامبر آمده و چهار ماده را شرط اساسی معاهده، قرار داده بودند، که یکی از آنان آزادی زنان بود؛ پیامبر (ص) در پاسخ آنان فرمود ،هرگز و آیه شریفه مقابل را خواندند؛ ولاتقربوا الزنا انه كان فاحشة وساء سبیلا.
هرگز به زنا نزدیک نشوید زیرا این کار، بسیار زشت و راه نا پسندی است.
وکیل متخصص برای گرفتن عفو رهبری در سرقت حدی
جرم زنا از دو راه زیر ثابت می شود:
الف): شهادت و شهادت هم دارای شروطی است:
بلوغ.
عقل شهادت مجنون قابل قبول نیست جز در مورد قتل که شهادت کودک و غیر بالغ پذیرفته شده است.
ایمان - شهادت غیر مومن پذیرفته نیست.
چهار مرد عادل یا سه مرد ودو زن یا دو مرد و چهار زن، به آن شهادت دهند.
شهادت شهود باید در یک مجلس باشد.
شهود باید زانی را کاملا بشناسد.
قبل از اقامه شهادت مرتکب زنا، توبه نکند وگرنه حد ساقط می شود.
ب): اقرار، ثبوت جرم به وسیله اقرار دارای شرایط ذیل است ؛
باید چهار مرتبه به عمل خود اعتراف کند.
چهار مرتبه اقرار باید در یک مجلس نباشد بلکه در چهار مجلس باشد.
پس از اقرار انکار نکند وگرنه کیفر ساقط می شود.
بعد از اقرار توبه نکند، زیرا در آن صورت حاکم مخیر است که حد جاری کند یا ببخشد.
در ضمن قاضی مکلف است که کاری کند تا حد الامکان جرم ثابت نشود.
برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید. |
البته با توجه به این همه دقت ها و سختگیری ها اصولاً در موارد بسیار نادر ودرباره افراد بسیار کمی حکم مجازات اجرا می گردد؛ آن هم حد تازه بر کسانی جاری می شود که شرایط زیر را دارا باشد؛
زنا کننده و زنا دهنده باید هر دو بالغ باشند و یا اگر هر دو یا یکی کودک یا نابالغ باشند، کودک تادیب و تعزیر می شود.
هر دو عاقل باشند، بر مجنون و دیوانه حدی نیست.
هر دو با اختیار و بدون اکراه و اجبار مرتکب زنا شوند و گر نه حد بر مکره ومضطر جاری نمی شود.
زن مزبور بر مرد حرام باشد.
زن درعقد او نباشد، نزدیکی با زن عقدی در حال حیض و عادت ماهانه، هر چند گناه و حرام است؛ ولی موجب حد نیست.
حرام بودن حکم را بداند و اگر از روی جهل و اشتباه باشد موجب حد نیست.
نزدیکی کاملا محقق شده باشد.
این بود شرایط اثبات جرم در قانون مجازات و شرع و اسلام که به آن پرداختیم؛ از اینکه ما را همراهی کردید، متشکریم.
نگارنده متن: نادیا ظاهری
در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین، کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، اطلاعات حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.
مشاوره حقوقی فوری تلفنی بارداری نامشروع با وکیل خانم معتمد دادگستری |