موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم

تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۴/۲۶ | ۱۴:۲۷:۷

تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم یکی از تعهداتی است که کمتر فردی از وجود آن اطلاع دارد. با این حال طبق بند چهارم دستورالعمل شماره 11/2717 شرکت توانیر اجازه دسترسی املاک فاقد مجوز ساخت به جریان برق را فراهم کرده است. بر اساس این دستورالعمل آن دسته از متقاضیانی که مجوز ساخت و ساز ندارند، می‌توانند با ارائه تعهدنامه نسبت به دریافت انشعاب غیر دائم برق اقدام کنند. لازم به ذکر است دریافت این انشعاب غیر دائم (موقت) بوده و شرکت توانیر این حق را دارد که در صورت صلاحدید نسبت به بازپس گیری انشعاب اقدام کند. در این شرایط مشترک هیچ حقی برای پیگیری موضوع نخواهد داشت. در ادامه این مقاله از موسسه حقوقی وکیل تلفنی اطلاعات کامل‌تری در این زمینه ارائه خواهیم داد.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعهدنامه رسمی چیست؟

تعهدنامه رسمی یک نوع سند است که در دفاتر اسناد رسمی منعقد می‌شود. بر پایه این سند فرد در قبال انجام یا عدم انجام امور خاصی نسبت به طرف مقابل متعهد می‌گردد. جالب است بدانید این سند تنها توسط فرد متعهد امضا می‌شود، این در حالی است که اگر وی به انجام تعهدات خود پایبند نباشد، طرف مقابل می‌تواند با استفاده از آن شکایت خود را به مراجع قضایی ارجاع دهد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره تعهدنامه‌های رسمی کسب کنید، کافی است از مشاوره حقوقی وکلای خبره بهره مند شوید تا با اطلاعات کامل نسبت به انعقاد این تعهد اقدام کنید.

یکی از اصول واگذاری انشعاب برق غیر دائم توسط اداره برق نوشتن تعهدنامه است. در واقع شرکت برق ارائه انشعابات موقت را منوط به تنظیم تعهدنامه می‌داند. در غیر این صورت به هیچ‌وجه اجازه برق کشی به محل متقاضی داده نخواهد شد. طی این تعهدنامه فرد متعهد می‌شود که انشعاب غیردائمی بوده و هیچ گونه حقی نسبت به آن نداشته باشد. همچنین در این سند فرد متعهد می‌گردد که مراجع ذی ربط حق قلع و قمع تجهیزات را دارند و در هر زمان می‌توانند نسبت به جمع آوری انشعابات مبادرت نمایند. البته در این شرایط مبلغ دریافت شده از متقاضی می‌بایست به وی بازگردانده شود.

 

 

شرایط اخد انشعاب برق

 

شرایط اخذ تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم

بر اساس دستورالعمل منتشر شرکت توسط شرکت توانیر واگذاری انشعابات برق موقت تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. در این بخش پیرامون شرایط واگذاری انشعاب برق غیر دائم صحبت خواهیم کرد. از شروط درنظر گرفته شده برای متقاضیانی که به دنبال اخذ انشعاب برق موقت برای مصارف مسکونی هستند، آماده بودن ملک برای سکونت می‌باشد. در واقع تجهیزات لازم تنها شامل حال ملک‌هایی می‌شود که قابل سکنا باشند. این موضوع برای واحدهای تجاری نیز صادق است. به عبارتی ساده‌تر واگذاری برق به واحدهای تجاری بدون مجوز تنها در صورتی انجام می‌شود که واحد مذکور برای شروع کسب و کار آماده بهره برداری باشد.

با این حال شروط دیگر در زمان واگذاری برق در نظر گرفته شده است. برای مثال نصب تجهیزات تنها برای قدرت‌های کمتر از سقف مجاز امکان پذیر است. همچنین پس از درخواست متقاضی مامور اداره برق در محل مدنظر حضور خواهد یافت. یکی از اصلی‌ترین شروط در این زمان برقرار بودن شرایط انشعاب گیری و انتقال برق است. دقت کنید در غیر این صورت امکان واگذاری جریان برق وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است در بسیاری از مواقع اداره برق نیاز به تامین تجهیزات خاصی دارد. این تجهیزات با توجه به محل درخواست متقاضی متفاوت است. در این صورت متقاضی می‌بایست نسبت به پرداخت هزینه تجهیزات مدنظر اقدام نماید.

برای اطلاع دقیقتر از شرایط واگذاری انشعاب برق موقت کافی است از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با وکلای ما در ارتباط باشید.

 

 

وکیل امور پیمان
راهنمای نگارش انلاین 
مشاوره حقوقی در نگارش قرارداد 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

مراحل اخذ تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم

همانطور که گفته شد، با ارائه تعهدنامه رسمی می‌توان برای ملک‌های فاقد مجوز ساخت و ساز نیز برق کشی انجام داد. با این حال این کار مستلزم طی کردن مراحل و اقدامات خاصی است. برای این که فرد بتواند درخواست دریافت انشعاب برق کند، می‌بایست مراحل زیر را انجام دهد:

  • در گام نخست فرد باید هزینه مربوط به نصب تجهیزات و برقراری انشعاب را طبق جدول مربوطه پرداخت نماید. برای این کار اداره برق از یک آیین نامه تکمیلی بهره می‌برد و هزینه‌های مذکور را طبق تعرفه خاصی محاسبه کرده و از متقاضی اخذ می‌کند.
  • در گام بعدی فرد باید با حضور در دفاتر اسناد رسمی نسبت به پر کردن تعهدنامه اقدام نماید. مطابق آنچه گفته شد، این تعهدنامه هرگونه حق خواهی از طرف فرد را سلب می‌کند. به طوری طبق تعهدنامه این حق برای اداره برق محفوظ است تا در هر زمان نسبت به جمع آوری تجهیزات و انشعابات اقدام نماید. در این صورت اداره برق موظف می‌باشد پس از برچیدن امکانات، تمامی هزینه‌های دریافت شده از متقاضی را بازگرداند.
  • پس از این مراحل مامور اداره برق به محل مدنظر مراجعه کرده و شرایط انشعاب گیری را مشخص می‌کند. در صورت احراز شرایط مامور می‌بایست نسبت به کشیدن نقشه برق برای انتقال آن به منزل یا واحد تجاری متقاضی اقدام کند.
  • بلافاصله پس از طی مراحل فوق پروسه نصب و انتقال برق توسط تیم متخصص اداره برق آغاز می‌گردد.

 

 

امتیاز برق

 

هزینه اخذ تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم

بر اساس قانون صادر شده توسط شرکت توانیر هر فردی که دارای ملک یا واحد فاقد مجوز باشد، می‌تواند با ارائه تعهدنامه و آماده سازی مدارک برای واگذاری انشعاب برق غیر دائم اقدام کند. با این حال یک سوال برای برخی از افراد پیش می‌آید و آن این است که هزینه انعقاد تعهدنامه انشعاب برق در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ همانطور که می‌دانید دفاتر اسناد رسمی تعرفه‌های ثابتی برای خدمات خود در نظر می‌گیرند. این تعرفه‌ها بر اساس جدول بندی مشخص شده در این صنف می‌باشد. تعهدنامه‌های انشعاب برق نیز جزوی از تعهدات محضری هستند که بر اساس این جدول متقاضی می‌بایست هزینه آن را پرداخت نماید.

اگر می‌خواهید به طور واضح و دقیق با قیمت انعقاد تعهدنامه انشعاب برق موقت آشنا شوید، کافی از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای ما در ارتباط باشید.

 

 

نمونه تعهدنامه رسمی واگذاری انشعاب برق غیر دائم

 

اینجانب آقا / خانم ------------------ فرزند------------ به شماره ملی --------------  متولد ---------- صادره از -------------- به نشانی --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

متعهد می‌شوم طبق تبصره 2 ماده 4 قانون مجازات استفاده کنندگان از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز که در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 10/3/1396 به تصویب رسیده، از منطقه برق --------------- تعداد ------------- فقره انشعاب -------------- را برای پلاک ثبتی ---------------- را دریافت کرده‌ام. اینجانب در کمال صحت عقل و اراده و آگاهی به موقت بودن انشعابات و بر اساس قوانین موجود پایبند به تصمیمات اتخاذ شده توسط شرکت نیروی برق --------------- پیرامون انشعاب درخواستی هستم. همچنین اقرار می‌نمایم که این انشعاب هیچگونه حقی را برای من ایجاد نخواهد کرد و در صورت قلع و قمع آن توسط مراجع ذی ربط حق اعتراض را از خود سلب می‌نمایم. در ادامه متعهد می‌شوم مصرف کنندگان ثالث را از مفاد این تعهدنامه مطلع نمایم.

 

امضا

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی