موسسه وکیل تلفنی

  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۵:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • بهرام چهرازی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۵:۱۶:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۰:۵:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۵
انجمن وکیل تلفنی

قانون جدید مطالبه مهریه

قانون جدید مطالبه مهریه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ | ۲۳:۱۴:۴

مهریه بر اساس قانون به پول یا مالی گفته می‌شود که بعد از عقد دائم یا موقت به زن داده می‌شود. این مال باید هنگام قرائت خطبه مطرح شده و زوج آن را تایید کند، زیرا قرار است او آن را بپردازد. از آن جایی که مهریه عندالمطالبه بوده، هر زمان که زوجه تصمیم بگیرد؛‌ به او داده می‌شود. بنابراین یک حق مالی بوده که در صورت طلاق یا هر موضوع دیگری، نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

زن هر زمان که درخواست کند می‌تواند مهریه را از شوهرش دریافت کند مگر اینکه در عقدنامه، مهریه به شکل عندالاستطاعه تعیین شده باشد. بنابراین اگر زنی دقایقی بعد از خطبه عقد درخواست دریافت مهریه را داشته باشد، نمی‌توان به او خرده‌ای گرفت. البته در مورد عقد موقت مساله‌ای که مطرح بوده این است که بعد از برقراری رابطه زناشویی به طور کامل به زوجه داده می‌شود. در غیر این صورت فقط نیمی از آن را به زن می‌دهند.

در ایران هم مرسوم بوده که برای مهریه سکه، وجه نقد یا اموال غیرمنقول تعیین می‌شود. البته رقم دقیق آن کاملا بستگی به این دارد زوج و زوجه روی چه مقداری با هم توافق کرده باشند.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

برای مطالبه مهریه چه باید کرد؟

برای مطالبه مهریه می‌توان از دو مسیر اقدام کرد. مسیر اول ثبت دادخواست در اداره ثبت و دومی اجرای مهریه در دادگاه است. البته در برخی از شهرها مانند مشهد به زن اجازه نمی‌دهند تا مهریه را در دادگاه طلب کند. بنابراین کمی پرونده پیچیده می‌شود. در صورتی که برای مطالبه مهریه به اداره ثبت مراجعه کنید، مساله‌ای که پیش می‌آید این است که اگر مرد مالی برای توقیف نداشته باشد؛ ثبت درخواست شما فایده‌ای ندارد.

بنابراین باید مجدد به دادگاه مراجعه کنید. اگر مقدار مهریه شما کمتر از یک میلیون تومان باشد که بعید بوده کسی در این دوره آن را انتخاب کند، باید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید. این در حالی است که برای دریافت مهریه‌های بالای این رقم باید به دادگاه بروید. قبل از آن حتما باید به یکی از شعب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست خود را ثبت کنید.

 

اهمیت مطالبه مهریه به کمک وکیل

برعکس چیزی که در جلسه خواستگاری مطرح می‌شود که مهریه را نه کسی گرفته و نه کسی داده، باید بعد از ازدواج همیشه آماده پرداخت مهریه بود. این موضوع از حقوق پایه و ابتدایی زوجه است و بسیاری از حقوق و شرایط دیگری که افراد در زندگی مشترک دارند، بر پایه همین مال خواهد بود. رقم برخی مهریه‌ها بسیار بالا بوده و با توجه به قیمت سکه و ارزهای بین‌المللی، حتی پرداخت مهریه‌های سبک‌تر نیز کار مشکلی شده است.

به همین دلیل در صورتی که قصد دارید مهریه خود را از شوهر خود مطالبه کنید، بهتر است که از یک فرد آگاه به قوانین حقوقی کمک گرفته تا بتوانید به مقصود خود برسید. در بسیاری از پرونده‌های طلاق و یا مهریه، صرفا به دلیل نبود دانش حقوقی کافی و یا تلاش مناسب برای مطالبه مهریه، زن به حق خود نرسیده و مجبور است سازش کند.

 

 

 

مطالبه مهریه
نگارش دادخواست اعسار از پرداخت مهریه
دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

در صورتی که از یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه مشکلات خانوادگی تخصص دارد کمک بگیرید، مطمئنا می‌توانید حق خود را دریافت کرده و دیگر نگرانی بابت گرفتن یکی از تنها حقوق اصلی خود در ازدواج نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه مطالبه مهریه و همینطور چگونگی کمک وکیل، می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کنید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با داشتن سابقه طولانی در پاسخگویی به مشکلات مربوط به مهریه و طلاق، می‌تواند شما را در تک‌تک لحظه‌ها همراهی کند.

 

حق الوکاله وکیل برای مطالبه مهریه

همانطور که مشاهده کردیم، وجود یک وکیل نقش بسیار تعیین کننده‌ای در سرنوشت پرونده مهریه دارد. در صورتی که خودتان به تنهایی برای مطالبه مهریه اقدام کنید، ممکن است مسیر اشتباهی را در پیش گرفته، نتوانید نامه‌های اداری صحیحی را نگارش کرده و یا حتی در دادگاه به نحو احسن از خود دفاع کنید. وجود یک وکیل خبره و کارکشته این مزیت را خواهد داشت که با تمامی احتمالات و اتفاقاتی که در پروسه دریافت مهریه رخ می‌دهد آشنا بوده و می‌تواند به خوبی در این زمینه از حق شما دفاع کند.

با کمک گرفتن از یک وکیل، هم از پرداخت هزینه‌های اضافی اجتناب خواهید کرد، هم در مسیر حل پرونده با مشکلات خاصی روبرو نخواهید شد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا با وجود یک وکیل مهریه خود را دریافت کنید بسیار کمتر بوده و سختی خاصی را متحمل نخواهید شد.

از آنجا که هر وکیلی از تخصص و سال‌ها تجربه خود در کمک به شما استفاده می‌کند، انتظار دارد که شما نیز حق الوکاله مناسبی را به او پرداخت کنید. وکیل شما قبل از شروع به کار در مورد دستمزد خود صحبت کرده و به یک توافق دوجانبه خواهید رسید، زیرا پارامترهای زیادی روی حق الوکاله وکیل اثر گذار است. معمولا مقدار این مبلغ برابر با درصدی از مهریه زوجه خواهد بود.

 

 

مهریه به نرخ روز

 

قانون مطالبه مهریه در 1401

هر سال یا هر چند سال یکبار براساس تغییراتی که در قانون پیش می‌آید قوانین مهریه تغییر می‌کند. براساس آخرین تغییراتی که در سال 1401 رخ داده، در صورتی که مردی اموال کافی برای پرداخت مهریه همسرش را داشته باشد، زن در صورت طلاق یا درخواست مهریه می‌تواند کل مبلغ مهریه خود را دریافت کند. با این حال اگر مرد اموال کافی برای این مورد نداشته باشد و نتوان مالی را از او توقیف کرد، تنها تا سقف 110 سکه را می‌توان در نظر گرفت. این بدان معنا بوده که هر مبلغی بالاتر از آن دیگر زندان و مجازات ندارد، بلکه تنها تا سقف 110 سکه می‌توان اموال مرد را توقیف کرده و از آن‌ها مهریه زن را پرداخت کرد.

برای دریافت مهریه به خصوص اگر مبلغ آن زیاد باشد، پرونده پیچیده و سخت می‌شود. علاوه بر این احتمالی که وجود دارد این است که دادگاه حکم به پرداخت کل مبلغ ندهد. بنابراین توصیه‌ای که به زوجه می‌شود این است که حتما به یک وکیل طلاق و مهریه مراجعه کند. وظیفه وکیل ارائه مشاوره حقوقی بوده تا راه‌هایی را پیش روی زوجه قرار دهد که بتواند به کمک آن‌ها مهریه خود را دریافت کند.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی در زمینه رسیدگی به پرونده‌های مهریه و طلاق فعالیت دارد. شما می‌توانید برای دریافت مهریه خود، به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام نوروز با این موسسه در تماس باشید. برگزاری جلسات مشاوره هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری انجام می‌شود. برای رزرو وقت مشاوره می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی