موسسه وکیل تلفنی

  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۵:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • بهرام چهرازی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۵:۱۶:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۰:۵:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۵
انجمن وکیل تلفنی

مقدمات لازم برای طلاق از طرف زوجه

مقدمات لازم برای طلاق از طرف زوجه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۸/۲۷ | ۲۲:۱۲:۴۲

دلایل و شواهد زیادی وجود دارد که زن‌ها هم درخواست طلاق می‌دهند. البته براساس قانون بدون دلیل موجه امکان ثبت درخواست وجود ندارد اما در صورتی که بتوانید یکی از مشکلات مهم و عدیده‌ای که باعث طلاق شده را به دادگاه اثبات نمایید، این امکان برای شما فراهم خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

دلایل لازم برای طلاق از طرف زوجه

برخلاف زمانی که زوج قصد جدایی از همسر خود را دارد، طلاق از طرف زوجه به راحتی امکان پذیر نیست. بنابراین اگر در شرف ازدواج هستید یا چند سالی از شروع زندگی مشترکتان می‌گذرد، پیشنهاد می‌کنیم تا به عنوان زوجه حتما اقدام به دریافت وکالت طلاق نمایید. وکالت طلاق باعث می‌شود تا امکان جدایی از جانب زن هم برای شما برقرار باشد.

در صورتی که وکالتی برای طلاق نداشته باشید فقط در شرایط خاصی امکان جدایی از زوج را دارید. یکی از این شرایط وقتی بوده که مرد نفقه پرداخت نمی‌کند. البته اثبات این مورد کمی سخت بوده به خصوص زمانی که زن و شوهر در یک خانه زندگی می‌کنند. با این حال اگر این مورد را بتوانید ثابت نمایید؛ امکان طلاق برای شما وجود دارد.

حالت بعدی زمانی است که مرد اعتیاد به مواد مخدر داشته و ادامه زندگی و امنیت آن را برای زن به خطر انداخته باشد. علاوه بر این موارد؛ عقیم بودن یا دیوانه بودن مرد، غیبت از خانه بدون دلیل موجه برای بیش از 6 ماه، ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول و اشتغال به شغل‌هایی که مایه آبروریزی داشته از مواردی هستند که طلاق از طرف زوجه را توجیه می‌کند.

 

طلاق از طرف زوجه چه مدت زمان می برد؟

مشخص کردن یک زمان دقیق برای طلاق از طرف زوجه کار سختی است زیرا به اسناد و مدارکی که به دادگاه ارائه کرده‌اید و همچنین توافق با زوج بستگی دارد. در صورتی که شوهر شما همکاری‌های لازم را داشته باشد، این مدت زمان نباید زیاد طول بکشد اما اگر قصد سنگ اندازی داشته باشد؛ ممکن است زمان بیشتری را طی نماید.

به طور متوسط این پروسه اگر به دقت و با سرعت خوبی انجام شود در کمترین حالت سه ماه و در بیشترین حالت احتمالا یک سال تا یک سال و نیم طول می‌کشد. فقط مسئله این است که اگر مایل هستید تا هرچه زودتر طلاق خود را بگیرید حتما یک وکیل متخصص در حوزه طلاق را استخدام نمایید. در صورتی هم که توان مالی آن را ندارید می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکیل تلفنی بهره‌مند شوید.

 

 

طلاق از جانب زوجه

 

مهریه در طلاق از جانب زوجه

یکی از دغدغه‌هایی که زن‌ها هنگام درخواست طلاق دارند این است که آیا مهریه به آن‌ها تعلق می‌گیرد یا خیر. مسئله مهم این است، در صورتی که زن بعد از ازدواج باکره باشد، به او مهریه تعلق نگرفته یا در صورت درخواست نیمی از آن تعلق می‌گیرد. این مسئله اهمیت زیادی در امور حقوقی دارد و باید به آن توجه نمایید.

در غیر این صورت اگر درخواست طلاق از جانب زن به یکی از دلایل موجه ذکر شده در قانون باشد، امکان دریافت مهریه را دارد. البته نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که در بسیاری از مواقع، زوج در صورتی با درخواست طلاق موافقت می‌کند که شما مهریه خود را ببخشید. بنابراین حتما سعی نمایید در این مسیر از مشورت‌ها و راهنمایی‌های یک وکیل آگاه و کاربلد بهره‌مند شوید.

 

اهمیت وکیل در طلاق از جانب زوجه

در صورت آشنایی نسبی با قوانین طلاق در ایران، متوجه مسیر سخت طلاق از طرف زوجه خواهید شد. شرایط لازم برای اینکه زوجه بتواند درخواست طلاق دهد و در عین حال نتیجه مطلوب را نیز کسب نماید بسیار سخت و مشکل است. بدیهی است انجام اینکار بدون وجود وکیل طلاق تقریبا غیر ممکن بوده و جز اتلاف زمان و هزینه چیز دیگری نخواهد داشت.

بهتر است که در ابتدای مسیر جدائی از یک وکیل باتجربه کمک بگیرید تا در مورد اینکه چه شرایط و مراحلی را باید طی نمایید، آگاهی کافی بدست آورید و به کمک یک وکیل طلاق خوب از همسر خود جدا شوید. یک وکیل کاربلد در زمینه طلاق از طرف زوجه تجربه کافی داشته و پرونده‌های مختلفی را به نتیجه رسانده است. بهتر است قبل از هرکار، از یک وکیل طلاق، مشاوره حقوقی دریافت نمایید تا اینکار را تنها یکبار و درست به انجام برسانید.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به طلاق از جانب زوجه

مرجع اصلی و صالح برای رسیدگی به طلاق، دادگاه خانواده است. در این راستا زوجه در صورت داشتن شرایط لازم برای طلاق می‌تواند درخواست طلاق داده و پرونده را به جریان بیاندازد. با توجه به اینکه محل سکونت زوج و زوجه در کجا واقع شده است، دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده آن‌ها نیز مشخص می‌شود. برای انجام طلاق از طرف زوجه، این فرد باید به دادگاه شهر خود مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نماید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

در صورتی که هر دو طرف در دادگاه‌های مختلف درخواست طلاق کنند، مرجع صالح برای رسیدگی به این پرونده، بر اساس اولویت زمانی مشخص می‌شود. یعنی دادگاهی که درخواست طلاق را زودتر دریافت کرده است، مرجع صالح در نظر گرفته می‌شود. از آنجا که طلاق از طرف زوجه به مراتب کار سخت‌تری است، بهتر است که در این مسیر از یک وکیل طلاق حرفه‌ای و کاربلد کمک گرفته شود تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید. در صورت داشتن سوالات حقوقی،‌ می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمایید.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره طلاق، دارای تیمی متشکل از وکلای متخصص و کاربلد بوده که آماده هستند تا پرونده‌های حقوقی شما در زمینه طلاق را حل و فصل کنند. برای بررسی و ارسال پرونده خود می‌توانید از طریق واتساپ با شماره تلفن 09212242670 اقدام نمایید. علاوه بر این از طریق شماره تلفن ثابت 02147625900 تماس گرفته تا پرونده شما مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

هزینه نگارش دادخواست طلاق 
نگارش دادخواست طلاق از جانب زوجه
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی