موسسه وکیل تلفنی

  • حسام نوربخش حسام نوربخش گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۷:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۸/۱
  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

مقایسه مفهوم حاکمیت ملی در قوانین مختلف

مقایسه مفهوم حاکمیت ملی در قوانین مختلف

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۰/۴/۱ | ۱۷:۱۳:۵۶

مقایسه مفهوم حاکمیت ملی در قوانین مختلف

امروزه با شما هستیم تا مفهوم حاکمیت ملی را در قوانین اساسی مشروطه و قانون جمهوری اسلامی ایران را در بازه های زمانی 185 هجری شمسی تا همین چند سال پیش را بررسی کرده و تغییرات آن ها را با هم مقایسه نماییم؛ چراکه وکیل تلفنی معتقد است که یک ملت با آگاهی از مفهوم حاکمیت در تاریخ امروز ایران، بی شک آگاهانه تر گام برداشته و از این طریق به رویای ساخت ایرانی سازنده و بالنده، جامعه عمل خواهند پوشاند؛ حال قبل از اینکه به ادامه این مطلب بپردازیم، به شما توصیه می کنیم که ویدئوی یک دقیقه ای زیر را مشاهده فرمایید.

 

 معرفی مشاوره حقوقی آنلاین و 24 ساعته در موسسه حقوقی وکیل تلفنی

 

 instant WhatsApp consultancy reservation

درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه )

021-47625900

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، قاب طلایی زیر را لمس کنید.

 

 

inexpensive telephone legal advice

چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقی

اجرت (تومان)

۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

20.000 هزار تومان

10 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

30.000 هزار تومان

15 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

50.000 هزار تومان

20 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

60.000 هزار تومان

30 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

90.000 هزار تومان

1 ساعت مشاوره حقوقی با وکیل

150.000 هزار تومان

پرداخت آنلاین و رزرو مشاوره حقوقی تلفنی فوری

*توجه*

لطفاً پس از پرداخت، دکمه اتصال به واتساپ وکیل را که در همین زیر آمده است را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از 5 دقیقه با شما تماس بگیرد.

 

instant contact with lawyer in whatsapp

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل کند.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان کلیک کنید

 

"سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، بررسی نماد اعتماد آن سایت است؛ به انتهای هر سایت بروید تا وجود این نماد را بررسی نمایید"

 

توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
 

توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی از قدیمی ترین موسسات خدمات حقوقی آنلاین بوده که با بهره گیری از توان بهترین وکلای متخصص در سطح کشور، اقدام به خدماتی نظیر، مشاوره حقوقی به روش های مختلف آنلاین و تلفنی نموده است که فارغ از نوع دریافت آن، به صورت 24 ساعته صورت می گیرد؛ لازم به ذکر است که امکان مشاوره حقوقی رایگان نیز در تمامی زمینه های حقوقی نادر و رایج وجود دارد؛ با این تفاصیل، توصیه ما به شما این است که اگر مایلید مشکل حقوقی خودتان را با ارزان ترین قیمت ممکن حل و فسخ نمایید، تنها کافیست که تصویرک زیر را لمس نمایید تا شرایط دریافت ارزان ترین مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته با وکیل متخصص برایتان فراهم گردد.

 

 

مفهوم حاکمیت ملی در قانون اساسی مشروطه ایران در سال های 285 تا 1357 شمسی

 

national sovereignty

مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته

 

می توان گفت هدف اصلی قانون اساسی مشروطه انتقال حق حکومت از شاه به ملت بود؛ در متمم قانون اساسی مشروطیت اصول (قوای مملکت ناشی از ملت است، طریق استعمال آن را قانون معین می نماید).

به مفهوم "حاکمیت ملی" به طور مستقیم یا غیر مستقیم اشاره کرده اند؛ در عین حال اصولی نیز در متمم قانون اساسی مشروطه وجود دارد که به مسئولیت های پادشاه باز می گردد، مانند پادشاه از مسئولیت مبرا مقرر گردیده است (اصل 44 متمم) و نصب و عزل وزرا ( اصل 46 متمم) یا مأمورین دوایر دولتی (اصل 48 متمم)، اعطای درجات نظامی (اصل 47 متمم)، فرمان اجرای قوانین (اصل متمم 49)، فرمانروایی کل قشون (اصل متمم 50) و اعلان جنگ و صلح ( اصل 51) از حقوق مختصه پادشاه و ضرب سکه به نام پادشاه است (اصل 55 متمم).

در نظام سیاسی مشروطه، مفهوم حاکمیت ملت یا همان حاکمیت ملی در مقیاس های ملی و محلی به دو طریق اعمال می شد: 

  1. اعمال حاکمیت از طریق نمایندگان مجلس.
  2. اعمال حاکمیت از طریق نظارت مردم.

 

شرح و اصول قوای مملکت

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

اصل 26: قوای مملکت ناشی از ملت است طریقه استعمال آن قوا را قانون اساسی معین می نماید.

 

اصل 27: قوای مملکت به سه شعبه تجزیه می شود:

  • اول: قوه مقننه که مخصوص است به وضع و تهذیب قوانین و این قوه ناشی می شود از اعلی حضرت شاهنشاهی، مجلس شورای ملی، مجلس سنا و هریک از این سه منشاء حق انشاء قانون را دارد؛ ولی استقرار آن موقوف است به عدم مخالفت با موازین شرعیه و تصویب مجلسین و توشیح به صحه همایونی؛ لکن وضع و تصویب قوانین راجعه به دخل و خرج مملکت از مختصات مجلس شورای ملی است؛ شرح و تفسیر قوانین از وظایف مختصه مجلس شورای ملی است.

 

  • دوم: قوه قضائیه و حکمیه که عبارت است از تمیز حقوق و این قوه مخصوص است به محاکم شرعیه در شرعیات و به محاکم عدلیه در عرفیات.

 

  • سوم: قوه اجرائیه که مخصوص پادشاه است یعنی قوانین و احکام به توسط وزراء و مأمورین دولت به نام نامی اعلی حضرت همایونی اجرا می شود به ترتیبی که قانون معین می کند.

 

توجه: قوای ثلاثه مزبوره همیشه از یکدیگر ممتاز و منفصل خواهد بود.

 

اصل 29: منافع مخصوص هر ایالت، ولایت و بلوک به تصویب انجمن های ایالتی و ولایتی به موجب قوانین مخصوصه آن مرتب و تسویه می شود.

 

تغییر مفهوم حاکمیت ملی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از سال 1357 تا سال 1397

 

concept change of sovereignty

ارتباط فوری واتساپی با وکیل آنلاین و 24 ساعته در دسترس

 

پس از واژگونی نظام سلطنتی در انقلاب 1357، بدیهی است که نخستین تغییر می بایست در نوع حکومت و نظام سیاسی کشور انجام می گرفت؛ این مهم در اصل اول قانون اساسی (حکومت ایران جمهوری اسلامی است) آورده شد؛ این نوع حکومت از یک سو با جلوه "جمهوریت" و از سوی دیگر با جلوه "اسلامیت در تار و پود قانون اساسی بازتاب یافت.

انتخابی بودن رهبر و انتخابی بودن رئیس جمهور، انتخابی بودن اعضای مجلس شورای اسلامی، انتخابی بودن اعضای شوراها و به رسمیت شناختن حقوق و آزادی های اساسی برای افراد ملت از مهم ترین جلوه های جمهوریت نظام و مبتنی بودن نظام بر پایه اصول دین و مذهب، اعلام رسمیت دین اسلام، لزوم مطابقت همه قوانین و مقررات نظام با موازین اسلامی، و قرار گرفتن ولی فقیه در رأس حکومت از مهم ترین جلوه های اسلامیت نظام در قانون اساسی است.

در خصوص مورد فوق اصل 57 قانون اساسی بیان می کند ...

  • "قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارت اند از، قوه مقننه، قوه مجریه، قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت ... اعمال می گردند؛ این قوا مستقل از یکدیگرند؛ در کل می توان گفت، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به دو نوع حاکمیت قائل است، حاکمیت الهی و حاکمیت ملی ( اصل 56) که هر دو نوع را می توان نماد یک وجه از وجوه نوع حکومت دانست، یعنی حاکمیت الهی را نماد اسلامیت و نظام و حاکمیت ملی را نماد جمهوریت نظام تلقی کرد".

 

اصول مالکیت ملت و قوای ناشی از آن چیست؟

 

 

اصل 56: حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است، هیچکس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد و ملت این حق خدا داد را از طرق که در اصول بعد می آید اعمال می کند.

 

اصل 57: قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارت است از : قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امام امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می گردند، این قوا مستقل از یکدیگر هستند.

 

اصل 58: اعمال قوه مقننه از طریق مجلس شورای اسلامی است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل می شود و مصوبات آن پس از طی مراحلی که در اصول بعد می آید برای اجرا به قوه مجریه و قضائیه ابلاغ می گردد.

 

اصل 59: در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرا مردم صورتی گیرد. درخواست مراجعه به آرا عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.

 

اصل 60: اعمال قوه مجریه جز در اموری که در این قانون مستقیما بر عهده رهبری گذارده شده، از طریق رئیس جمهور و وزراست.

 

اصل 61: اعمال قوه قضاییه به وسیله دادگاه های دادگستری است که باید طبق موازین اسلامی تشکیل شود و به حل و فصل دعاوی و حفط حقوق عمومی و گسترش و اجرای عدالت و اقامه حدود الهی بپردازد.

 

شرح قانون اساسی مشروطه ایران

 

describtion of basic rules

اورژانس وکالت 24 ساعته وکیل تلفنی

 

نوع حکومت، مشروطه سلطنتی، حاکمیت از آن ملت است، حکمرانی از آن پادشاه است، خاستگاه و منشأ حاکمیت ملی از ملت است و شدت حاکمیت ملت، حاکمیت مطلق است؛ روش اعمال حاکمیت از طرف حکومت از طریق قوای سه گانه و ... هستند.

 

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

نوع حکومت جمهوری اسلامی بوده و ثنویت حاکمیت وجود دارد؛ جمهوریت نشان از حاکمیت ملت دارد و اسلامیت نشان از حاکمیت خداوند، حکمرانی از آن ولی فقیه جامع الشرایط است؛ خاستگاه و منشأ حاکمیت از خداوند است.

شدت حاکمیت ملت، حاکمیت نسبی ملت، روش اعمال حاکمیت از طرف حکومت، قوای سه گانه زیر نظر ولی فقیه و بسیاری از موارد دیگر.

 

نگارنده متن: خانم جانی

ویراستار: آقای هادی توکلی.

 

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین، کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، دانستنی های حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.

ضمانت کیفیت خدمات حقوقی در وکیل تلفنی

اعطای وکالت آنلاین به وکیل متخصص

وکیل واتساپی 24 ساعته

نگارش فوری و آنلاین تمامی اوراق حقوقی نادر و رایج با کیفیت تضمینی

مشاوره حقوقی نفقه

نگارش فوری انواع دادخواست ها

درباره ما

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی