موسسه وکیل تلفنی

  • حسام نوربخش حسام نوربخش گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۶:۷:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۸/۱
  • محمدرضا شاه صفی محمدرضا شاه صفی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۹:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • سعید کرم زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۰:۴۳:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • علیرضا مداح گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۰:۱۱:۱۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۴:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۲۳:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۸:۱۹:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • خانم حسن زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۸:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۹
  • زهرا ملک زاده حقیقی زهرا ملک زاده حقیقی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۰:۳۲:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۸
  • محمد حسنی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۳۹:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۷/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

شرایط ازدواج در سال 1400

شرایط ازدواج در سال 1400

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۰/۴/۲ | ۱۸:۰:۴۹

شرایط ازدواج در سال 1400

ازدواج و عقد نکاح مانند دیگر عقود در قانون مدنی شرایطی که با آن صحت عقد و نفوذ عقد محقق می گردد که این شرایط بدین شرح است، اختلاف جنس، قصد و رضای طرفین و اهلیت که در ادامه مقاله هریک از شرایط به طور تخصصی مورد شرح و بسط قرار می گیرند؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که عجله نکنید و ویدئوی زیر را حتماً مشاهده کنید.

 

تفصیل حقوق زنان توسط یکی از بانوان وکیل ما (از دست ندهید)

 

 instant WhatsApp consultancy reservation

درخواست مشاوره حقوقی (خط ویژه)

021-47625900

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، قاب طلایی زیر را لمس کنید.

 

 

inexpensive telephone legal advice

چارت های اقتصادیِ هزینه ی مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای دادگستری

مدت زمان مشاوره حقوقی

اجرت (تومان)

۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

20.000 هزار تومان

10 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

30.000 هزار تومان

15 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

50.000 هزار تومان

20 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

60.000 هزار تومان

30 دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل

90.000 هزار تومان

1 ساعت مشاوره حقوقی با وکیل

150.000 هزار تومان

پرداخت آنلاین و رزرو مشاوره حقوقی تلفنی فوری

*توجه*

لطفاً پس از پرداخت، دکمه اتصال به واتساپ وکیل را که در همین زیر آمده است را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از 5 دقیقه با شما تماس بگیرد.

 

instant contact with lawyer in whatsapp

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه به خط شما تماس حاصل کند.

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان کلیک کنید

 

"سریع ترین راه برای فهمیدن معتبر بودن سایت و وکلای مشغول به کار در آن، بررسی نماد اعتماد آن سایت است؛ به انتهای هر سایت بروید تا وجود این نماد را بررسی نمایید"

 

توجه: تمامی مواردی که در این صفحه ذکر شده اند مطابق با قوانین حاکم بر کشور بوده و این مطالب به هیچ عنوان با مطالب وزارت دادگستری کل کشور مغایرتی ندارد؛ لذا با خیال راحت به خواندن مطالب ادامه دهید.
 

توجه: در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آنها تماس برقرار کنید.

 

ازدواج یکی از بزرگترین سنت های الهی است که اسلام آن را برای حفظ بقای بشر و جلوگیری وی از فساد و گناه توصیه کرده است؛ اما متأسفانه امروزه بسیاری از ازدواج ها بی پایه و اساس بوده و افراد را به طلاق وا می دارد؛ هنگامی که افراد میل به طلاق را در خانواده خود مطرح می کنند، مورد درک و پشتیبانی اعضای خانواده شان واقع نمی شوند و کسی اطلاعاتی درستی برای طی کردن سریع و ارزان مراحل آن به ایشان پیشنهاد نمی دهد؛ از این رو، وکلای طلاق دادگستری وکیل تلفنی، به صورت 24 ساعته آنلاین هستند تا هم به جای یک دوست و هم به جای یک وکیل، شما را گام به گام تا آخرین مرحله طلاقتان راهنمایی کنند؛ البته اگر به نت دسترستی ندارید، می توانید ارزان ترین مشاوره تلفنی 24 ساعته را هم با این عزیزان تجربه نموده و متد های به روز طلاق را در سال 1400 از ایشان دریافت نمایید، برای اینکار تصویرک زیر را لمس کنید.

 

 

 

شرط اختلاف جنس در ازدواج ایرانیان

 

condition of opposite gender in marriage

مشاوره حقوقی قبل ازدواج با وکیل دادگستری متخصص

 

یکی از شرایط اساسی و مهم عقد نکاح اختلاف جنس است و این بدین معنا می باشد که برای تحقق عقد نکاح طرفین باید زن و مرد باشند و عقد نکاح بین دو همجنس محقق نمی شود و ازدواج بین دو همجنس برخلاف نظم عمومی جامعه اسلامی و اخلاق حسنه می باشد.

لازم به ذکر است که در موادی از قانون مدنی از جمله ماده ۱۰۳۵ و ۱۰۵۹ قانون مدنی به این امر اشاره شده است که نکاح بین زن و مرد واقع می شود.

 

آیا آزاد شدن ازدواج همجنسگرا ها آزاد شده است؟

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

در این خصوص عارضیم که در قانون کشور ما ماده ای مبنی بر این که نکاح دو همجنس باطل است، دیده نمی شود و اگر سردفتری در عمل بخواهد که چنین امری را ثبت کند برای تشخیص در اختلاف در جنس به شناسنامه طرفین رجوع نموده و اگر شناسنامه نشان از این اختلاف باشد می تواند عقد نکاح را جاری نماید و به ثبت برساند؛ اما ...

اگر شناسنامه واجد چنین حقیقتی نباشد و دراثر اشتباه سردفتر عقد نکاح بین دو همجنس منعقد شده باشد این نکاح باطل است و برای بطلان آن باید به دادگاه رجوع کرده و در آن دادگاه با ارجاع امر به کارشناس که همان پزشک متخصص در این موضوع می باشد و اگر این امر معلوم گردد حکم به بطلان نکاح صادر می کند.

 

عجیب ترین حکم ازدواج همجنسبازان در ایران!!!

 

Gays couple marriage in Iran

مشاوره حقوقی فوری با وکیل خانم 24 ساعته

 

در بعضی موارد این موضوع وجود دارد که فردی دوجنسیتی که مرد یا زن بودن او غالب است، با فرد دیگری از جنس مخالف عقد نکاح منعقد کند و دراثر گذر زمان تغییراتی از نظر جسمی در او روی دهد و چنین چیزی امکان داشته باشد و با عمل جراحی تغییر جنسیت او محقق شود؛ در این حالت اگر اختلاف جنس در هنگام عقد نکاح وجود داشته باشد، آیا عقد نکاح منعقد شده باطل می گردد یا اینکه خیر؟

  • پاسخ: البته از آن جایی که اختلاف جنس را در هنگام نکاح و هم در دوران زناشویی باید از شرایط صحت عقد نکاح به شمار آورد و به عبارت دیگر اختلاف جنس از جمله شرایطی است  که هم در آغاز انعقاد نکاح و هم در ادامه ی عقد از جمله شرایط مهم آن می باشد و از این جهت نکاح با تغییر جنسیت باطل می شود و اینکه دادگاه ملزم است که تغییر جنسیت را براساس نظر کارشناس محترم احراز کرده و سپس حکم به ابطال نکاح از زمان تحقق تغییر جنسیت صادر کند.

 

اما نکته ای که در مورد تغییر جنسیت براساس گفته پزشکان به نظر می رسد این که تغییر جنسیت در افرادی که زن یا مرد هستند و ابهام جنسی در آن ها دیده نمی شود، امکان پذیر نبوده و فقط در افرادی که دو جنسیتی که در آن ها نوعی ابهام و اختلال جنسی از جهت ژنتیکی و نشانه هایی دارند وجود دارد که تعیین جنسیت این افراد پس از انجام آزمایش های مشخص می شود که چنین فردی مرد یا زن معرفی شده از جنس دیگری بوده است؛ لذا آن چه امروزه تحت عنوان تغییر جنسیت در جامعه وجود دارد، تعیین کردن نوع جنسیت مرد یا زن است و با تعیین جنسیت و مشخص شدن آن وضعیت نکاح مشخص می شود که می توان آن نکاح را صحیح دانست یا باطل.

 

شرط اراده در ازدواج چیست؟ (توضیح مختصر و مفید)

 

 

اراده هریک از طرفین عقدنکاح از جمله ارکان قرارداد می باشد که در هر قراردادی چنین شرطی وجود دارد که عقد نکاح هم از این قاعده مستشنی نمی باشد؛ اراده را در قانون به اراده ظاهری و باطنی تقسیم کرده اند که در عقد نکاح اراده باطنی کافی نبوده، بلکه باید اراده ظاهری ابراز شود.

 

ممنوعیت عقد ازدواج در حالت مستی یا نئشگی (نقش اراده در عقد نکاح)

 

prohibition of marriage in plastered mode

ارتباط فوری و 24 ساعته با وکیل آنلاین دعاوی ازدواج

 

از آن جایی که نکاح عقد است و اراده یکی از ارکان مهم آن است و عقد نکاحی که بدون اراده واقع شود باطل است، پس نکاح اگر در حال شوخی یا این که فرد در اثر مستی یا فرد مجنون محقق شده باشد، چنین نکاحی به دلیل این که طرف قصد انشا واراده چنین عقدی را ندارد باطل بوده و واجد اثر حقوقی نمی باشد.

در باب اراده در ماده ۱۰۶۲ قانون مدنی می گوید که نکاح واقع می شود به ایجاب و قبول به الفاظی که صراحتاً دلالت برقصد ازدواج نماید ...

  • با استدلال در این ماده اگر فرد را حتی به زور و اکراه به قبول چنین عقدی مجبور کرده باشند؛ چنین عقدی هم غیر نافذ می باشد، چون فرد مکره از خود هیچ اختیار و اراده ای ندارد.

 

همان طور که در ماده بیان شده است، نحوه ابراز اراده هم مهم می باشد؛ پس بنابراین فردی که نخست اراده خود را بر عقد نکاح با الفاظی که صریح در بیان مقصود باشد ابراز می دارد و ایجاب را بیان می کند و طرف مقابل با بیان لفظی این ازدواج را قبول می کند که به طرف ایجاب موجب و قبول قابل می گویند.

توجه: از آن جایی که نکاح از جمله قراردادهای مهم و حیاتی است که هدف از انعقاد چنین قرار دادی تشکیل بنیان خانواده می باشد و افراد با به کار بردن الفاظی چنین اعلام می کنند که آثار آن بر این قرارداد واقع شود.

 

نظر قانون گذار به انواع ازدواج در ایران

 

برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته از سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید.


 

قانون گذار در عقد نکاح شرایط سخت تری را در مقایسه با دیگر قراردادها درنظر گرفته است و فقط ارتباط جنسی یا معاشرت زوجین با یکدیگر را برای تحقق نکاح کافی ندانسته، بلکه قانون گذار قصد دارد که از زمانی که چنین عقدی منعقد می شود جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نگذارد و از این جهت فقط به کار بردن الفاظی که به طور صریح و روشن بر قصد ازدواج دلالت نماید را لازم می داند.

نکته ای که در خصوص عرایض قانون گذار به ذهن می رسد این که اگر طرفین عقد ازدواج لال باشند و توانایی سخن را نداشته باشند؛ در این صورت عقد نکاح بین این افراد واقع می شود؛ در قانون مدنی در ماده ۱۰۶۶ در این مورد اشاره کرده است هرگاه یکی از طرفین یا هر دو لال باشند عقد به اشاره هم واقع می شود، مشروط بر اینکه حاکی از انشا عقد باشد؛ حال علاوه بر اشاره آیا عقد نکاح با نوشته هم می تواند محقق شود؟

در دیگر عقود قانونی نوشته می تواند جایگزین مناسبی باشد؛ اما در عقد نکاح جنین امری از دیدگاه فقها و حقوق دانان امکان پذیر نبوده و دلیل آن ها این است که نوشته کنایه است و به طور صریح بیان نمی شود و اصل در لفظ است که مقصود نهایی می باشد .

 

بررسی عدم لزوم صیغه عربی و ماضی

موضوعی که در عقد نکاح مطرح می شود اینکه ایا زوجین باید ایجاب و قبول را به زبان عربی بیان نمایند یعنی موجب بگوید قبلت و قابل هم همین جمله را به زبان عربی بیان نماید و این که آیا عربیت شرط است؟

پاسخ: در عقد نکاح عربیت شرط نیست که ایجاب و قبول به زبان عربی باشد همین که کلمه قبول و ایجاب بیان شود برای صحت عقد نکاح کافی است و اینکه آیا ماضی بودن هم ضرورت دارد که اختلاف نظر است البته می تواند به صیغه ماضی باشد و اینکه می تواند هم نباشد چون که در عقد نکاح مهم قصدو رضای طرفین عقد است پس هر لفظی که دلالت بر اراده در نکاح نماید و معتبر باشد و اصل در عقد نکاح قصد طرفین است نه چیز دیگر.

 

توالی عرفی ایجاب و قبول چیست؟

 

 

برطبق قانون مدنی توالی عرفی ایجاب و قبول از جمله شرایط صحت عقد نکاح است که منظور از توالی اینکه فاصله بین ایجاب و قبول بیش از حد متعارف نباشد پس توالی یعنی اینکه هیچ فاصله زمانی نباید بین ایجاب و قبول وجود داشته باشد. 

 

نگارنده متن: خانم جانی

ویراستار: آقای هادی توکلی

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین، کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود؛ البته می توانید با مطالعه مطالب مشابه زیر، دانستنی های حقوقی خود را افزایش داده تا در روز مبادا از این اطلاعات استفاده نمایید.

لزوم مشاوره حقوقی قبل از خواستگاری

ضمانت کیفیت خدمات حقوقی

اعطای وکالت آنلاین به وکیل متخصص

وکیل واتساپی 24 ساعته

نگارش فوری و آنلاین تمامی اوراق حقوقی نادر و رایج با کیفیت تضمینی

مشاوره حقوقی نفقه

نگارش فوری انواع دادخواست ها

درباره ما

 

 


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی