موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

وکالت بلاعزل در فروش و با خرید ملک و آپارتمان

وکالت بلاعزل در فروش و با خرید ملک و آپارتمان

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۶/۸ | ۱۵:۲۳:۳۴

وکالت بلاعزل در فروش و با خرید ملک و آپارتمان

وکالت بلاعزل یکی از انواع وکالت است که در آن موکل متناسب با درخواست هایی که از وکیل دارد، اختیاراتی به او می‌دهد. خرید و فروش ملک را می‌توان متداول‌ترین موضوع در وکالت های بلاعزل دانست. اما این نوع قرارداد وکالت نیز مانند هر قرارداد دیگری، شرایط خاص خود را دارد. بنابراین اگر قصد دارید مسئولیت رسیدگی به برخی از امور خود را به وکیل بلاعزل بسپارید، ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. دریافت مشاوره حقوقی پیش از تنظیم قرارداد وکالت نیز، به افرادی که هیچ اطلاعاتی در رابطه با وکالت بلاعزل ندارند، شدیدا توصیه می‌شود. وکلا و کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی وکیل تلفنی، آماده راهنمایی تمام فارسی زبانان عزیز هستند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکالت بلاعزل چیست؟

قانونگذار در ماده 656 قانون مدنی می‌گوید: وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید. عقد وکالت از جمله عقود جایز است، یعنی هر یک از طرفین حق فسخ آن را دارند. اما گاها موکل حق فسخ و عزل وکیل را از خود ساقط می‌کند. در این صورت وکالت، بلاعزل خوانده می‌شود. بنابراین در این نوع از وکالت موکل حق برهم زدن عقد و فسخ آن را ندارد. قرارداد میان وکیل و موکل نیز زمانی از بین می‌رود که موضوع وکالت از بین برود. به طور مثال اگر موضوع خرید یا فروش ملک بوده، پس از انجام این کار توسط وکیل بلاعزل، عقد وکالت از بین خواهد رفت.

در چه مواردی می‌توان از وکالت بلاعزل استفاده کرد؟

وکالت بلاعزل به مورد یا موضوع خاصی اختصاص ندارد. به طور کلی همانطور که عقد وکالت در تمامی موضوعات جاریست، این نوع وکالت نیز برای هر موردی قابل استفاده است. طلاق، فروش و خرید ملک، خرید و فروش خودرو، حضانت فرزندان، انحصار وراثت و ... از کاربردها و موارد استفاده این نوع وکالت محسوب می‌شوند.

 

وکالت بلاعزل

آیا می‌توان وکالت بلاعزل فروش منزل را باطل کرد؟

ابطال وکالت بلاعزل و فسخ این عقد صرفا در موارد زیر امکان پذیر است؛

  1. حجر وکیل یا موکل

  2. فوت وکیل یا موکل
  3. استعفای وکیل
  4. اقاله عقد وکالت (توافق وکیل و موکل بر تفاسخ عقد وکالت)
  5. اتمام مدت عقد
  6. از بین رفتن یا انجام موضوع قرارداد

حال فرقی ندارد موضوع وکالت چه باشد و موکل جهت انجام چه کاری، وکیل بلاعزل منصوب کرده باشد. در هر حالت خارج از این موارد موکل حق فسخ عقد وکالت بلاعزل را نخواهد داشت. زیرا همانطور که گفته شد این عقد، عقد لازم از طرف موکل است.

مزایا و معایب وکالت بلاعزل در فروش ملک

اصلی‌ترین عیب و مزیت وکالت بلاعزل، اختیاراتی است که موکل به وکیل بلاعزل می‌دهد! فرض کنید شما قصد دارید وکالت فروش ملک خود را به وکیل بلاعزل بدهید. در این صورت وکیل قادر به انجام تمام امور و طی مراحل فروش و واگذاری ملک خواهد بود و همین عدم محدودیت در اختیارات، می‌تواند یک مزیت باشد. حال همین اختیارات بلاعزل در فروش ملک، در صورت امین نبودن وکیل قطعا دردسر ساز خواهد شد. چراکه او با وجود وکالت بلاعزلی که دارد به راحتی قادر به معامله ملک و دریافت مبلغ آن خواهد بود. پس حتما تنظیم قرارداد وکالت بلاعزل را به وکلا یا کارشناسان حقوقی بدهید، تا به این ترتیب تمام مفاد آن متناسب با خواسته خودتان نوشته شود. همچنین فرد مقابل (وکیل) خود را حتما از میان افراد قابل اعتماد انتخاب نمایید. از طریق مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان، با وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی در ارتباط باشید تا هرآنچه جهت تنظیم وکالتنامه بلاعزل اصولی باید بدانید را در اختیارتان بگذارند.

 

ارتباط در واتس اپ

مراحل قانونی برای وکالت بلاعزل در خرید ملک

در تنظیم وکالت بلاعزل رسمی، مانند قراردادهای وکالت رسمی معمولی موکل و وکیل باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند. در صورتی که موضوع وکالت خرید و فروش ملک یا امور این چنینی باشد، موکل می‌تواند هر شخصی را به عنوان وکیل انتخاب نماید و صرف عاقل و بالغ بودن او کافیست. پس از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ثبت تقاضای تنظیم قرارداد وکالت، سردفتر قراردادی مطابق با خواسته موکل تنظیم خواهد کرد. پس تا اینجا هیچ فرقی میان تنظیم قرارداد وکالت معمولی و بلاعزل نیست! در صورتی که موکل بخواهد قرارداد و عقد وکالت را به عقد لازم از طرف خود تبدیل کند، سردفتر عبارت "موکل حق عزل را ضمن عقد خارج لازم از خود سلب می‌کند" در قرارداد ذکر خواهد کرد. همین جمله نیز موجب بلاعزل شدن وکالت خواهد شد.

 

مشاوره حقوقی عقد وکالت
وکالت بلاعزل تلفنی
قرارداد الکترونیکی وکالت بلاعزل
وکیل تخصصی ملکی
درباره ما 

 

سوالات متداول

با سلام؛ خواهر بنده از پدرم وکالت بلاعزل گرفته و خانه ایشان را به نام خود سند زده است. پدرم هم سواد کافی ندارند و هم کهولت سن ایشان باعث شده تا بدون اطلاع کافی فرم وکالت را امضا کنند. الان چه باید کرد؟

سلام، در صورتی که پدر شما محجور شناخته شوند هم وکالت باطل خواهد شد هم انتقال سند. پس به دنبال دریافت حکم حجر ایشان باشید.

سلام؛ بنده بنا به دلایلی باید سریعا به خارج کشور سفر می‌کردم و وقت کافی برای فروش اموالم را نداشتم. به همین دلیل وکالتنامه بلاعزل به یکی از دوستانم دادم تا ایشان کار فروش اموالم را انجام دهند. به محض این که از کشور خارج شدم ایشان دیگر جواب تلفن های من را نمی‌دهند. چطور می‌توانم وکالتنامه را باطل کنم؟

صرفا با این دلیل که ایشان جواب تلفن شما را نمی‌دهند نمی‌توان وکالتنامه را باطل کرد. اما راه هایی برای ابطال وکالتنامه وجود دارد. با شماره 09212242670 تماس بگیرید تا همکارانم راهنماییتان کنند.

سلام و عرض ادب؛ من چند سالیست که از پدرم نگهداری می‌کنم و پدرم در عوض این کار خانه خود را از طریق وکالت بلاعزل به من انتقال داده است. در صورت فوت ایشان سایر وراث می‌توانند ادعایی بابت خانه مذکور داشته باشند؟

درود، با فوت موکل قرارداد وکالت باطل خواهد شد و با توجه به این که وکالتنامه نشان دهنده مالکیت شما نسبت به ملک مذکور نیست، سایر وراث می‌توانند سهم الارث خود را از آن مطالبه کنند. پس بهتر است مبایعه نامه، هبه نامه یا صلح نامه تنظیم کنید.

همسر من حدود 3 سال قبل خانه‌ای خریداری کردند و بنابه دلایلی مجبور شدند 3 دانگ از خانه را به نام من بزنند. اما همان موقع وکالت بلاعزل فروش خانه از من گرفتند تا در صورت نیاز بتوانند کل خانه را بفروشند. من آن موقع متوجه نشدم وکالتنامه برای چه بود و بدون مطالعه آن را امضا کردم. برای ابطال آن به کجا باید مراجعه کنم؟

ابطال این وکالتنامه صرفا از طریق مراجعه به دادگاه امکان پذیر است.

سلام؛ من 2 سال پیش آپارتمانی خریداری کردم و صاحب خانه وکالت بلاعزل انتقال سند به من دادند. من هم همان موقع سند را به نام خودم انتقال دادم و خانه 2 سال در رهن فروشنده ماند. الان که موعد تحویل رسیده، ایشان ملک را تخلیه نمی‌کنند و ادعا دارند که به دلیل بی سوادی از مضمون وکالتی که داده اند خبر نداشته اند. آیا این مسئله ممکن است مشکل ساز شود؟

در حال حاضر سند به نام شماست پس ایشان نمی‌توانند ادعایی داشته باشند، آن هم بعد از 2 سال.

 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی