موسسه وکیل تلفنی

  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما در حال بررسی توسط وکیل می باشد ساعت ۰:۵۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

وکالت بلاعزل در خرید خودرو

وکالت بلاعزل در خرید خودرو

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۶/۷ | ۱۲:۵۱:۵۵

وکالت بلاعزل در خرید خودرو 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید یا فروش خودرو خود را داشته باشید، اما بنا به دلایل مختلف خرید و فروش وکالتی را بر معامله عادی و رسمی ترجیح دهید. وکالت بلاعزل همان وکالتی است که در این مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این زمان شما که خریدار هستید باید به فرد مورد نظر وکالت بلاعزل در خرید خودرو اعطا کنید. زیرا تنها با این نوع وکالت است که وی می‌تواند به عنوان نایب شما تمام امور اداری انتقال سند و تعویض پلاک را انجام دهد. وکالت بلاعزل در خرید خودرو یکی از اعمال حقوقی خطیر و وکالت های با ریسک بالا است. بنابراین تمام افراد باید با مسائل و نکات پیرامون آن آشنا باشند تا بعدا دچار مشکل نشوند. در همین راستا ما در موسسه حقوقی وکیل تلفنی، تصمیم گرفتیم درباره وکالت بلاعزل در خرید و فروش خودرو صحبت کنیم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مزایای وکالت بلاعزل در خرید خودرو

وکالت بلاعزل در خرید خودرو، دو حالت دارد؛

  1. یک حالت زمانی است که فروشنده به خریدار وکالت بلاعزل می‌دهد.
  2. حالت دوم زمانی است که فرد قصد خرید خودرو دارد اما بنابه دلایلی نمی‌تواند به طور مستقیم این کار را انجام دهد، به همین دلیل به شخصی وکالت بلاعزل می‌دهد تا او خودرو مورد نظر را خریداری نماید.

معامله خودرو در حالت اول بنابه دلایلی اعم از زمانبر بودن نقل و انتقال سند، صرف هزینه برای انتقال سند، در دسترس نبودن یا رهن بودن سند انجام می‌شود. این مسئله خود یک مزیت است زیرا خریدار و فروشنده بدون انتقال سند معامله را منعقد می‌کنند. در حالت دوم نیز همین که خریدار بدون نیاز به مراجعه حضوری، مالک خودرو مورد نظر می‌شود یک مزیت به حساب می‌آید.

البته توجه داشته باشید که وکالت بلاعزل معایب بسیاری هم دارد. پس بهتر است برای خرید خودرو به معامله وکالتی تن ندهید و حتما مبایعه نامه و سند رسمی تنظیم کنید.

مدت اعتبار وکالت بلاعزل خرید خودرو

اعتبار وکالت بلاعزل در خرید خودرو و به طور کلی هر وکالت بلاعزلی، طبق نظر و توافق طرفین (وکیل / موکل) تعیین می‌شود. یعنی این وکالت طوری نیست که بتوان گفت مدت مشخص دارد و پس از گذشت چند وقت باطل می‌شود. به همین دلیل هم وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی وکیل تلفنی به افراد توصیه می‌کنند که مهلت محدودی برای وکالت بلاعزل خود تعیین کنند. البته این مسئله به مفاد و نوع وکالتنامه نیز بستگی دارد. به طور مثال اگر خریدار در وکالتنامه ذکر کند که صرفا برای خرید یک خودرو به طرف مقابل وکالت می‌دهد، پس از انجام این کار وکالتنامه باطل خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدت اعتبار وکالت بلاعزل خرید خودرو، از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با کارشناسان موسسه حقوقی وکیل تلفنی در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید پرسش دقیق خود را در قالب مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان مطرح نمایید، تا کارشناسان به آن پاسخ دهند.

 

وکالت بلاعزل در فروش خودرو

تکلیف وکالت بلاعزل خرید خودرو پس از فوت

یکی از عواملی که موجب ابطال وکالت بلاعزل در خرید خودرو می‌شود، فوت وکیل و موکل است. این مسئله اصلی‌ترین عیب وکالت های بلاعزل نیز به حساب می‌آید. تصور کنید اگر فروشنده به خریدار خودرو وکالت بلاعزل داده باشد و هیچ مبایعه نامه‌ای میان آن ها تنظیم نشده باشد و موکل فوت کند چه خواهد شد؟! بله وکالتنامه باطل شده و خریدار خودرو با وراث طرف می‌شود و در صورتی که ایشان به معامله انجام شده رضایت ندهند و منکر آن شوند خریدار قطعا دچار مشکل خواهد شد.

مدارک لازم برای وکالت بلاعزل خرید خودرو

مدارک لازم برای تنظیم وکالت بلاعزل در خرید خودرو عبارتند از؛

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه وکیل و موکل

  • اسناد و مدارک خودرو که نشان دهنده مالکیت موکل هستند (در صورتی که فروشنده بخواهد به خریدار وکالت بلاعزل بدهد)

مدارک لازم در تنظیم وکالتنامه به اختیاراتی که قرار است موکل به وکیل بدهد، بستگی دارد. با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی، از تک تک مدارک لازم برای تنظیم وکالتنامه بلاعزل با موضوع و مفاد معین مطلع شوید.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا وکالت بلاعزل خرید خودرو قابل ابطال است؟

در وکالت بلاعزل همانطور که از نامش پیداست، ابطال معنا ندارد. به عبارت دیگر موکل با افزودن قید بلاعزل به وکالت، عقد وکالت را که عقدی جایز است به عقد لازم از طرف خود تبدیل می‌کند و حق فسخ و ابطال آن را از خود می‌گیرد. 
وکالت بلاعزل در خرید خودرو فقط با توافق طرفین، استعفای وکیل، مرگ طرفین و جنون طرفین باطل می‌شود. همچنین اگر وکیل خارج از حیطه اختیارات خود به انجام کاری مبادرت ورزد نیز موکل می‌تواند با مراجعه به محاکم قضایی و طرح دعوا، خواستار ابطال وکالت بلاعزل شود.

 

مشاوره حقوقی الزام به تنظیم سند
وکالت بلاعزل تلفنی
انواع آراء ابطال سند رسمی
قرارداد الکترونیکی وکالت بلاعزل
درباره ما 

سوالات متداول

سلام؛ هنگام خرید خودرو از فروشنده وکالت بلاعزل برای تعویض پلاک گرفتم و کارهای تعویض پلاک را هم انجام دادم. الان که قصد فروش خودرو را دارم باید قبل از فروش سند قطعی به نام خودم بزنم یا راه دیگری هم وجود دارد؟!

سلام اگر انتقال سند مقدور است حتما این کار را انجام دهید. در غیر این صورت شما هم به صورت وکالتی خودرو را بفروشید.

سلام و عرض ادب؛ خودرویی را به صورت وکالتی خریده ام و از فروشنده وکالت بلاعزل دارد. آیا با این وکالت می‌توانم کارهای تعویض پلاک و انتقال سند را انجام بدهم؟

درود، این مسئله به اختیاراتی که موکل (فروشنده) برای شما در نظر گرفته بستگی دارد. اگر در وکالتنامه به انتقال سند و تعویض پلاک اشاره شده باشد بله می‌توانید بدون حضور فروشنده پیگیر آن ها باشید.

سلام؛ یکی از دوستانم به من وکالت بلاعزل در خرید خودرو داد تا خودرویی برای او خریداری کنم. من هم این کار انجام دادم اما پس از معامله متوجه شدم که ماشین خریداری شده مشکل فنی دارد. الان چه کار باید بکنم؟

با توجه به پیچیدگی سوال و واضح نبودن آن و همچنین نیاز به بررسی وکالتنامه و مفاد آن، نمی‌توان پاسخی به این پرسش داد. با شماره 09212242670 تماس حاصل فرمایید.

سلام و خسته نباشید؛ من از یکی از بستگان وکالت بلاعزل در خرید خودرو داشتم اما به محض این که خودرو را برای ایشان خریدم متاسفانه ایشان فوت کردند. من هم پول ماشین را پرداخت کردم و در اصل ماشین برای متوفی است. الان تکلیف چیست؟

به نظر می‌رسد همانطور که گفتید ماشین خریداری شده جزو اموال متوفی باشد. در نتیجه به ورثه او منتقل خواهد شد. اما برای بررسی دقیق‌تر موضوع بهتر است با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

سلام؛ وکالت بلاعزل در خرید خودرو از برادرم دارم که در متن وکالتنامه هیچ زمان و تاریخی برای ابطال آن قید نشده است. این وکالتنامه تا چه زمانی اعتبار دارد؟

با توجه به ظاهر سوال، با خرید خودرو زمان و اعتبار وکالتنامه نیز به پایان می‌رسد. اما با این حال نمی‌توان جواب قطعی داد بلکه ابتدا باید وکالتنامه بررسی شود.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی