موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی

قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۴/۲۵ | ۱۳:۴۳:۴۷

قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی؟ این سوال بسیاری از افرادی است که در حال بستن قرارداد با یک شرکت یا موسسه هستند. لازم است بدانید عقد بسیاری از قراردادها مستلزم فراهم کردن تشریفات خاصی می‌باشد. به این قراردادها اصطلاحا قراردادهای تشریفاتی گفته می‌شود. در مقابل قراردادهایی نیز وجود دارد که هیچ تشریفاتی برای انعقاد آنها وجود ندارد. حالا به نظر شما قرارداد کار در زمره کدام گروه قرار می‌گیرد؟ آیا تشریفاتی است؟ یا این که به صورت غیر تشریفاتی منعقد می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی را تا انتها دنبال کنید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد کار چیست؟

قرارداد کار یکی از رایج‌ترین قراردادهای حقوقی است که بسیاری از افراد دست کم یکبار با آن سر و کار داشته‌اند. چنانچه بخواهید در یک موسسه یا شرکت استخدام شوید، در گام نخست می‌بایست اقدام به عقد قرارداد نمایید. همچنین اگر خودتان مالک یک شرکت هستید، باز هم به این قراردادها احتیاج خواهید داشت. در این صورت با استفاده از این اسناد می‌توانید نیروی مورد نیاز خود را استخدام کنید. در طول یک قرارداد کار جزئیاتی نظیر شرایط کار و دستمزد مدنظر ارائه شده است که می‌تواند در ادامه همکاری بسیار حائز اهمیت باشد.

  • قرارداد کار یک قرارداد شفاهی یا کتبی است که میان کارفرما و کارمند منعقد می‌شود که به موجب آن کارمند موظف است وظایف محوله را طبق ساعات کاری مشخص شده انجام دهد. همچنین کارفرما موظف است در قبال آن دستمزد کارمند را به صورت منظم پرداخت کند.

باتوجه به کاربرد زیاد این قراردادها سوالات زیادی پیرامون آنها وجود دارد. برای مثال شرایط لازم برای بستن قرارداد کار چیست؟ یا قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی؟ در ادامه این مقاله به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. ناگفته نماند شما عزیزان می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان اطلاعات دقیقتری پیرامون این نوع از قراردادهای حقوقی دریافت کنید.

  • در قراردادهای کاری، منظور از کارفرما می‎تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد. با این حال کارمند تنها به یک شخص حقیقی دلالت دارد.

 

 

مشاوره با وکیل اداره کار

 

شرایط لازم برای صحت قرارداد کار

قبل از پرداختن به این موضوع که آیا قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی، بد نیست صحت عقد چنین قراردادهایی را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید قراردادهای کاری از بروز اختلافات و مشکلات در طول همکاری جلوگیری می‌کنند. بنابراین دانستن این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. یک قرارداد کار در صورتی صلاحیت دارد که از شرایط زیر برخوردار باشد:

قرارداد باید مشروعیت داشته باشد. به عبارتی ساده‌تر، قراردادی که میان کارفرما و کارمند منعقد می‌شود، می‌بایست پیرامون یک موضوع مشروع و قانونی بسته شده باشد. برای مثال خرید و فروش مشروبات الکلی در قانون مدنی ایران غیر قانونی محسوب می‌شود. به این ترتیب بستن قرارداد کاری در این خصوص صلاحیت قانونی ندارد و صحت قرارداد زیر سوال خواهد بود.

قرارداد باید معین باشد. به این معنی که تمام جزئیات به صورت دقیق و واضح بیان شود. برای مثال یک قرارداد کاری باید به شرح وظایف کارمند و حدود اختیارات وی بپردازد. همچنین مسئولیت‌های کارمند می‌بایست به طور واضح و مبرهن در مفاد قرارداد درج شده باشد. در سمت مقابل وظایف کارفرما نیز باید به طور دقیق تعیین گردد. از آنجا که غالب وظایف کارفرما پرداخت دستمزد کارمند است، پرداختی‌ها باید به طور شفاف روشن شده باشد.

 

 

مشاوره حقوقی قرارداد 
مشاوره قانون کار 
مشاوره حقوقی اداره کار 
مشاوره امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

منظور از قرارداد تشریفاتی و غیر تشریفاتی چیست؟

پس از آشنایی با قرارداد کار و شرایط صحت آن، زمان آن رسیده تا به اصل مطلب یعنی این سوال بپردازیم: قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی؟ برای این کار قبل از هر چیزی بهتر است با اصطلاحات تشریفاتی و غیر تشریفاتی در انواع قرارداد آشنا شویم. چرا که بسیاری از افراد تفاوت بین این دو اصطلاح را نمی‌دانند. اما تفاوت تشریفاتی و غیر تشریفاتی بودن در چیست؟

پس از مشاوره حقوقی با وکیل قراردادها متوجه می‌شویم که برای انعقاد برخی از قراردادها می‌بایست تشریفات خاصی انجام داد. نمونه بارز در این زمینه قرارداد عقد نکاح است. این قرارداد تشریفات خاص خود را دارد. برای مثال همانطور که می‌دانید عقد نکاح باید به زبان عربی خوانده شود. به چنین قراردادهایی که اصولا در آن تشریفات انجام می‌شود، قرارداد تشریفاتی گفته می‌شود.

در سمت مقابل قراردادهای غیر تشریفاتی قرار دارند. شاید تا به همین جا مفهوم این اصطلاح مشخص شده باشد. آن دسته از توافقات اعم از توافقات کتبی یا شفاهی که به چی تشریفاتی نیاز نداشته باشد، یک قرارداد غیر تشریفاتی اطلاق می‌گردد. لازم به ذکر است نحوه و شکل انعقاد قرارداد در چنین مواردی اهمیت ندارد و در هر صورت آن از لحاظ قانونی صلاحیت‌های لازم را خواهد داشت.

با دریافت مشاوره حقوقی قرارداد کار می‌توانید اطلاعات جامع‌ترین پیرامون قراردادهای منعقد شده میان کارفرما و کارمند کسب کنید.

 

 

تنظیم قرارداد کار

 

قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی؟

حالا که با مفهوم تشریفاتی و غیر تشریفاتی آشنا شدید، بهتر است به سوال اصلی پاسخ دهیم. در پاسخ به تشریفاتی یا غیر تشریفاتی بودن قراردادهای کاری می‌بایست بدانید این نوع قراردادها هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی میان کارفرما و کارمند منعقد می‌شوند. همچنین برای عقد آنها هیچ تشریفات خاصی نیاز نیست. بنابراین کاملا واضح است که باید آنها را جزوی از قراردادهای غیر تشریفاتی بدانیم. به هیچ وجه یک قرارداد کاری تشریفاتی نمی‌باشد.

اکنون تصور کنید شما برای استخدام در یک سازمان اقدام می‌کنید و قرار است پس از بستن قرارداد کاری کار خود را آغاز کنید. در چنین شرایطی به راحتی می‌توان با کارفرما یک فرم استخدامی را به امضا رساند تا قرارداد میان طرفین ثبت شود. دقت کنید در این پروسه هیچ پیش زمینه یا اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد. نکته دیگر امکان پذیر بودن توافق به صورت شفاهی است. در واقع ممکن است شما قراردادی به صورت مکتوب نداشته باشید. در این صورت می‌توان با استناد به صحبت‌های طرفین برای شروع به کار به توافق رسید.

 

 

قرارداد کار

 

مشاوره حقوقی تلفنی قرارداد کار

در این مقاله به دنبال پاسخ به یک سوال مهم بودیم. آیا قرارداد کار تشریفاتی است یا غیر تشریفاتی؟ همانطور که گفته شد، قراردادی تشریفاتی تلقی می‌شود که نیاز به مقدمات و تشریفات خاصی داشته باشد. در این زمینه به قرارداد عقد نکاح اشاره شد که می‌بایست حتما به صورت عربی خوانده شود. باتوجه به عدم نیاز قراردادهای کاری به تشریفات باید آنها را جزو قراردادهای غیر تشریفاتی بدانیم.

اگرچه این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به پایان رسید، اما بدون شک سوالات و ابهامات زیادی پیرامون قراردادهای کاری وجود دارد. به هر حال این قراردادها جزو رایج‌ترین قراردادهای حقوقی هستند که بسیاری از افراد با آن سر و کار خواهند داشت. در این زمان بهتر است ابتدا به سوالات خود پاسخ دهید، سپس برای عقد قرارداد اقدام نمایید. بهترین و سریع‌ترین راه برای جواب دادن به سوالات اخذ مشاوره حقوقی تلفنی از وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی است. وکلای ما به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما هستند تا تمام مشکلات حقوقی شما را برطرف کنند.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی