موسسه وکیل تلفنی

  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۲۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • کریم برای عظیم گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۱۷:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۳:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
  • تست امیر برای صفحه برگشت از بانک تست امیر برای صفحه برگشت از بانک گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۱:۵۲:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انجمن وکیل تلفنی

قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی

قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۵/۱ | ۱۳:۲۰:۴۶

اگر در یک محیط صنعتی کار کرده باشید، حتما می‌دانید دستگاه‌های صنعتی دائما در حال فعالیت هستند. این موضوع باعث استهلاک تدریجی آنها می‌شود. پس بدیهی است انواع دستگاه‌های صنعتی به صورت دوره‌ای نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشند. شاید برایتان سوال باشد، چگونه باید نسبت به تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها اقدام کرد؟ بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌ها این وظیفه را به یک تعمیرکار ماهر واگذار می‌نماید. در این شرایط کارگاه با انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی فردی را برای بررسی و تعمیر قطعات و دستگاه‌‌ها به صورت دوره‌ای استخدام می‌کند تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد. اگر صاحب یک کارگاه صنعتی هستید یا در مشاغل کارگاهی فعالیت می‌کنید، این مطلب از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی را از دست ندهید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی چیست؟

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی به صورت مداوم در حال فعالیت هستند و این موضوع زمینه را برای فرسودگی آنها فراهم می‌نماید. در این بین بررسی و تعمیر دستگاه های صنعتی به صورت دوره‌ای ضرورت ویژه‌ای دارد. این اتفاق صاحبان کارگاه‌های صنعتی را ملزم به استخدام تعمیرکار برای سرویس دهی کرده است، چرا که عدم بررسی و تعمیر دستگاه‌های معیوب باعث عقب ماندن کارها می‌شود که واضح است در این صورت خسارات زیادی به کارگاه وارد خواهد کرد.

قرارداد نگهداری دستگاه های صنعتی قراردادی است که به منزله ی آن کارفرما تمام امور مربوط به حفظ، نگهداری و در صورت نیاز تعویض قطعات دستگاه‌های صنعتی را به یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌سپارد. طبق این قرارداد تعمیرکار که متعهد نامیده می‌شود، وظیفه دارد با بازرسی و تعمیر دستگاه‌های صنعتی به تداوم کار کارگاه کمک کند. در مقابل کارفرما که در قرارداد متعهد له نیز اطلاق می‌شود، می‌بایست نسبت به پرداخت حق سرویس تعمیرکار اقدام نماید.

 

 

تعمیر دستگاه صنعتی

 

انعقاد این قرارداد بسیار مهم است و در آن به تمام موارد توافق من جمله وظایف طرفین، نحوه پرداخت دستمزد تعمیرکار، موارد فسخ و ... پرداخته می‌شود. صد البته عقد این قرارداد از اصول خاصی برخوردار است که شاید برای بسیاری از افراد ناآشنا باشد. برای اطلاع دقیقتر از این موضوع کافی است یک مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای کارکشته برگزار کنید.

 

شرایط تنظیم قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی

اگردر حال انعقاد قرارداد تعمیر دستگاه های صنعتی هستید، شاید برای شما این سوال ایجاد شود که شرایط بستن چنین قراردادی چیست؟ آیا تنظیم و ثبت قراردادهای مذکور تحت شرایط خاصی انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید قراردادهای تعمیر و نگهداری عموما در دسته قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرند. این توافقنامه‌ها اصولا برای تنظیم و منعقد شدن به شرایط خاصی نیاز ندارند و به راحتی و در صورت توافق طرفین به امضا می‌رسند. با این حال دانستن برخی اطلاعات پیرامون این نوع از قراردادها لازم و ضروری است.

یک قرارداد اعم از پیمانکاری و غیر پیمانکاری می‌بایست به شرح دقیق توافقات و تعهدات طرفین پرداخته باشد. بنابراین در تنظیم یک قرارداد تعمیر و نگهداری مواردی نظیر مشخصات طرفین، شرح وظایف تعمیرکار، دستمزد تعمیرکار و نحوه پرداخت آن، ضمیمه‌ها، شرایط فسخ و ... باید درج شده باشد. دقت داشته باشید تنها در این صورت است که می‌توان از سند پیش رو برای تعیین حق و حقوق استفاده کرد. برای مثال تصور کنید وظایف تعمیرکار به درستی تعریف نشده باشد. در این صورت اختلافات زیادی میان طرفین ایجاد خواهد شد.

 

 

مشاوره حقوقی عقد ضمان 
وکیل امور پیمان 
وکیل قراردادها 
مشاوره حقوقی قرارداد
درباره ما 

 

 

مشاوره حقوقی انلاین و رایگان یک راه آسان و کم هزینه برای برطرف کردن سوالات کاربران اینترنتی می‌باشد. اگر نکات مبهمی پیرامون قراردادهای تعمیر و نگهداری دستگاه دارید، می‌توانید از این طریق آن را برطرف کنید.

 

نکات مهم قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی

بستن قرارداد نگهداری دستگاه های صنعتی در هنگام سپردن ماشین آلات کارگاه به یک تعمیرکار ضروری است. اما در این زمینه نکاتی وجود دارد که فرد می‌بایست ابتدا از این نکات آگاه باشد، سپس برای عقد قرارداد اقدام نماید. در غیر این صورت تنظیم مفاد مختلف آن تنها می‌تواند باعث تضییع حقوق طرفین شود. حالا که به این موضوع اشاره شد، اجازه دهید برخی از مهمترین نکات پیرامون این قرارداد را مطرح کنیم. در تنظیم یک قرارداد تعمیر و نگهداری باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • مکتوب باشد؛ چنین توافقاتی به هیچوجه نباید به صورت شفاهی انجام شوند
  • قرارداد قائم به متعهد باشد تا به شخص دیگری واگذار نشود
  • تاریخ امضای قرارداد روی آن درج شده باشد
  • مدت زمان ارائه خدمات توسط تعمیرکار به طور واضح و مشخص تعیین شده باشد
  • ذکر تک تک خدماتی که متعهد باید ارائه دهد، حیاتی است

 

 

قرارداد تعمیر دستگاه

 

  • مشخصات طرفین اعم از کارفرما و تعمیرکار بر اساس مدارک هویتی وارد شود
  • تعهدات طرفین به طور دقیق و شفاف بیان شده باشد
  • امضا و اثر انگشت طرفین روی قرارداد ثبت شود

 

مشاوره حقوقی قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی

دریافت مشاوره حقوقی در تمام امور مرتبط با قانون حیاتی بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با این حال گاهی اوقات اخذ مشاوره نقش مهمتری به خود می‌گیرد. یکی از این موارد بستن قراردادهای پیمانکاری است، چرا که معمولا اطلاعات کمی پیرامون این قراردادها وجود دارد. همین موضوع بارها باعث تضییع حقوق یکی از طرفین شده است. توصیه می‌کنیم قراردادهای خود را پس از مشاوره با یک وکیل منعقد کنید تا با آگاهی حقوقی بالاتر یک قرارداد همه جانبه ثبت کرده باشید.

 

نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی

در ادامه به بررسی یک نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های صنعتی می‌پردازیم که با بررسی آن می‌توانید با کلیت چنین قراردادهایی آشنایی پیدا کنید:

 

 

طرفین قرارداد

متعهد له یا کارفرما: خانم / آقای / شرکت ---------------------- به شماره ملی / ثبت ----------------- به نشانی ----------------------------------------------- تلفن------------

متعهد یا تعمیرکار: خانم / آقای / شرکت ---------------------- به شماره ملی / ثبت ----------------- به نشانی ------------------------------------------------ تلفن------------

 

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از بازرسی، تعمیر، نگهداری و در صورت لزوم تعویض قطعات معیوب دستگاه ------------ به طوری دستگاه همواره قابل استفاده باشد.

 

مدت زمان قرارداد

مدت زمان این قرارداد --------------- ماه / سال است که از تاریخ ------------- آغاز و تا تاریخ ------------------ ادامه می‌یابد.

 

مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد که برای خدمات تعمیر و نگهداری در نظر گرفته شده است مبلغ ---------------- ریال پیش بینی شده است. 

 

نحوه پرداخت

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد به صورت پیش پرداخت و در قبال چک اخذ شده است.

مبلغ ---------- ریال معادل ----------- درصد از کل قرارداد پس از تایید مرحله اول از کار پرداخت می‌شود.

*شرایط پرداخت در این قراردادها قابل مذاکره است.

*همچنین در ادامه این قراردادها اطلاعاتی نظیر شرایط فسخ، جزئیات قصورات و بسیاری از شرایط دیگر می‌بایست آورده شود که هر کدام با توجه به شرایط قرارداد کاملا متفاوت است.

 

 

                                                       امضا و اثر انگشت متعهد له             امضا و اثر انگشت متعهد

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی