موسسه وکیل تلفنی

  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • امید حرفتی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۲۱:۱۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۲۵:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • بهرام چهرازی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۵:۱۶:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۰:۵:۵۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۵
انجمن وکیل تلفنی

اگه این شرایط را داری میتونی طلاق بگیری

اگه این شرایط را داری میتونی طلاق بگیری

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۸/۲۵ | ۱۵:۰:۷

 

ثبت درخواست طلاق از جانب زن، یکی از موارد مهمی بوده که در قانون تحت شرایط خاصی مطرح شده است. بر این اساس، شما به عنوان زوجه نمی‌توانید بدون هیچ دلیلی از همسر خود جدا شوید و باید حتما دلیل مهمی در این بین وجود داشته باشد.

ما در این مقاله به بررسی این دلایل می‌پردازیم و قصد داریم تا هریک را به شما به طور کامل توضیح دهیم. علاوه بر این اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه داشتید حتما مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل متخصص را در برنامه خود قرار دهید.  

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

عدم پرداخت نفقه

پرداخت نفقه یکی از وظایفی بوده که بر عهده مرد است. بر این اساس اگر مردی از پرداخت نفقه و خرجی زندگی امتناع نماید، زن می‌تواند از وی شکایت کرده و مقدمات طلاق فراهم می‌شود. نفقه شامل تمام هزینه‌های زندگی از جمله خوراک، پوشاک و هزینه‌های درمان و خانه است. در صورتی که زوج، فرزندی هم داشته باشند این هزینه‌ها بیشتر خواهد شد. از آن جایی که عدم پرداخت نفقه جرم بوده، پس می‌توان مردی را که از پرداخت آن اجتناب می‌کند، مجرم شمرده و از جانب قانون محاکمه نمود. علاوه بر این دلیل محکمی برای طلاق از جانب زوجه به شمار می‌رود.

 

اعتیاد شدید زوج به مواد مخدر

یکی دیگر از شرایط طلاق از طرف زوجه این است که مرد به مواد مخدر اعتیاد داشته باشد. البته برای درخواست طلاق لازم است اولا این اعتیاد را به دادگاه ثابت نمایید، ثانیا نشان دهید که برای زندگی مشترک شما مضر است. در صورتی که این اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی باعث توقف یا آسیب به زندگی شما شده باشد، این امکان فراهم است تا از همسرتان جدا شوید.

 

ضرب و شتم زوجه

یکی دیگر از مواردی که جز شرایط طلاق به شمار می‌رود، ضرب و شتم زوجه است. آسیب رساندن فیزیکی و روحی به زوجه در صورتی که ادامه زندگی را ممکن نسازد، موقعیتی برای طلاق فراهم می‌کند. برای اثبات آن هم لازم است زمانی که آثار ضرب و جرح روی بدنتان بوده به پزشکی قانونی مراجعه نمایید.

بعد از مراجعه به پزشکی قانونی لازم است تا گزارش آن را دریافت کرده و به دادگاه ارائه دهید. درست است که تلاش زیادی برای طلاق نیاز دارید اما در نهایت این امر ممکن خواهد شد. بهتر است که از مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص بهره‌مند شوید تا حصول نتیجه مطلوب برایتان سریع‌تر رخ دهد.

 

 

 

طلاق از جانب زوجه

 

غیبت طولانی مدت شوهر

غیبت طولانی مدت شوهر یکی دیگر از دلایلی بوده که زن می‌تواند به واسطه آن درخواست طلاق بدهد. براساس ماده 1029 قانون مدنی در صورتی که مردی به مدت چهار سال هیچ خبری از او نباشد، امکان طلاق زن وجود دارد. این طلاق غیابی بوده و با وجودی که مرد غایب بوده باز هم لازم است تا زن عده خود را بعد از طلاق نگه دارد.

 

ازدواج مجدد زوج بدون اذن زن اول

قانون این حق را برای همسر اول قائل شده است که در هر صورتی، چه به دلیل عدم تمکین زن چه دلایل مختلف دیگر، مرد اقدام به ازدواج مجدد نماید، زوجه می‌تواند درخواست طلاق نموده و از زوج جدا شود. این بند از قانون بدون هیچگونه قید و شرطی بیان شده و کاملا صریح است. این مورد از شرایط طلاق برای بانوان باعث می‌شود تا هر زمان که متوجه حضور فرد دیگری در زندگی خود شوند، به سرعت واکنش نشان داده و خود را از این پیوند رها نمایند.

 

بیماری مقاربتی زوج

در صورتی که زوج دچار یکی از بیماری‌های مقاربتی مختلف شود، به دلیل احتمال ابتلای زوجه به این بیماری‌ها در اثر نزدیکی، می‌تواند از انجام اینکار سر باز زده و در عین حال حق دریافت نفقه را داشته باشد. اگر این بیماری قابل درمان نبوده و یا اینکه شرایط خوبی نداشته باشد، زن می‌تواند با عنوان عسر و حرج، یعنی قرار گرفتن در شرایط سخت زندگی، درخواست جدا شدن دهد. بیماری مقاربتی زوج از جمله شرایط طلاق است که بدون مشکلی می‌توان آن را پیگیری نمود. در صورتی که در مورد نحوه طلاق گرفتن به این روش، ابهامی دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان استفاده نمایید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

عدم پایبندی زوج به شروط ضمن عقد

در هنگام نکاح و بسته شدن عقد زوجین، هر دو طرف باید نسبت به یکدیگر و شرایط ذکر شده در متن عقدنامه رضایت کامل داشته و با یکدیگر به یک نتیجه نهایی برسند. از جمله مواردی که در زمان نکاح می‌توان به توافق رسید، شروط ضمن عقد است. این شروط باید در یکسری چهارچوب‌های قانونی قرار بگیرند، اما قانونگذار اجازه داده تا به طور کلی هر فرد خواسته خود را در این قسمت قرار دهد. در صورتی که بعد از عقد، زوج به این شروط پایبند نباشد، یکی از شرایط طلاق مهیا شده و زوجه می‌تواند برای جدا شدن اقدام نماید.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در کلیه روزهای هفته حتی ایام تعطیل، آماده بوده تا خدمات مشاوره طلاق را به زوج‌ها ارائه دهد. در صورتی که مایل به رزرو وقت مشاوره هستید می‌توانید با شماره تلفن 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

وکیل انلاین طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق 
نگارش دادخواست طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی