موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل فریبرز ذوالفقاری گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۹:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۸:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۵:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۲:۴۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۳:۵۱:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹
  • آرمیا هوشیار گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۹:۴۸:۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۸:۷:۴۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • شقایق نجمی شقایق نجمی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۷:۵۱:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸
  • احد بهرام زاده گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴:۲۵ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
  • فالح حميداوي فالح حميداوي گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۲۰:۳۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۶
انجمن وکیل تلفنی

نفقه زن کارمند چقدر است؟

نفقه زن کارمند چقدر است؟

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۶ | ۱۳:۲:۲۲

یکی از موارد بسیار مهم در بین حقوق زن در زندگی زناشویی، بحث نفقه است. در قانون مدنی ایران به تفضیل از این مورد یاد شده و حالت‌های مختلفی از آن را برای هر شرایط خاصی تدوین کرده‌اند. اگر بخواهیم به طور خلاصه نفقه زن را تعریف کنیم، باید گفت که زن در ازای تمکینی که از مرد می‌کند، مستحق دریافت یک مبلغ مشخص بوده تا هزینه‌های جاری زندگی او تامین گردد. مهم‌ترین مثال‌هایی که در این زمینه می‌شود نام برد، هزینه خوراک، مسکن و پوشاک است.

خدمات بهداشتی و درمانی مرسوم نیز از دیگر مواردی است که باید به زن پرداخت شود. حتی اگر زنی قبلا خدمتکار داشته و در خانه پدری خود عادت به حضور خدمتکار داشته، در حال حاضر نیز در شرایط سختی و بیماری باید برای او خدمتکاری مشخص شود. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه در این قانون، تنها چند حالت استثنا، مانند عدم تمکین زن از مرد، وجود دارد که باعث ابطال نفقه می‌شود. در باقی موارد، با توجه به عرف جامعه، شرایط مالی نفقه دهنده، و نیازهای اساسی زن، باید تمام نفقه به وی پرداخت گردد.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

پرداخت نفقه زن برعهده کیست؟

هزینه‌های زندگی کل خانواده بر عهده مرد است و خرجی تمام فرزندان و همسر را نیز مرد پرداخت می‌کند. در قانون و عرف جامعه ایران، این روال وجود داشته و تغییر در این شرایط تنها با رضایت تمام اعضای خانواده ممکن است. قانون مرد را ملزم کرده تا در ازای تمکین زن، نفقه را به وی پرداخت کرده و یا تمامی نیازهای اساسی وی را در قالب خانواده در اختیار او بگذارد. از این رو همانند مهریه که از بعد از عقد نکاح بر عهده مرد است، نفقه زن نیز بر عهده مرد بوده و باید به موقع پرداخت شود.

در صورتی که شوهری از تسویه نفقه خودداری کند، مرتکب جرم شده و زن می‌تواند با شکایت به مرجع صالح، او را مجبور به پرداخت نفقه کند. بسیاری از زنان از حقوق اصلی خود نیز اطلاع نداشته و نمی‌دانند که باید دقیقا در خصوص نفقه چه اقدامی انجام دهند. بهتر است با مؤسسه حقوقی وکیل تلفنی تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره حقوقی، فکری درباره چگونگی بازپس‌گیری حق خود بکنید. این مجموعه بهترین کارکنان و مشاوران را در زمینه خانواده دارا بوده و با هر شرایطی که داشته باشید، شما را راهنمایی می‌کند.

 

نفقه زن شاغل

همانطور که قبل‌تر در تعریف نفقه گفته شد، تنها در شرایط خاصی می‌توان از پرداخت نفقه شانه خالی کرد. شاغل بودن زن جزو آن دسته از موارد باطل کننده نفقه نبوده و نفقه زن کارمند نیز باید همانند دیگر زنان خانه‌دار پرداخت شود. طبق قانون مدنی، پرداخت نفقه به زن منوط به فقر او نبوده و چه زن فقیر باشد و چه غنی، باید نفقه او توسط همسرش پرداخت شود. در بسیاری از موارد وضعیت مالی زن از مرد بسیار بهتر بوده و حتی نیازی به دریافت نفقه نبوده است، اما با وجود این موضوع مرد همچنان مسئول این حق بوده و باید به طور مرتب آن را پرداخت کند.

 

 

 

وکیل دادگستری خانواده
دادخواست نفقه
مشاوره حقوقی نفقه
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما

 

البته موضوع نفقه فرزندان با نفقه زن بسیار متفاوت است و فلسفه دریافت نفقه آن‌ها تنها تا زمانی است که به کمک پدر خود نیاز داشته و پس از کسب درآمد پسر و یا ازدواج دختر، دیگر نیازی نیست که نفقه دریافت کنند. بسیاری از افراد در این خصوص اشتباه کرده و فکر می‌کنند که چون زن آن‌ها شاغل است، دیگر نیازی به پرداخت نفقه ندارند. بهتر است برای درک بهتر این شرایط و همینطور نحوه گرفتن نفقه از مرد از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

 

نفقه زن شاغل در دوران عقد

همانطور که در تیتر بالا در مورد شاغل بودن زن و ارتباط آن با نفقه صحبت شد، نفقه زن در هر صورت باید پرداخت شده و این موضوع ارتباطی با فقیر یا غنی بودن زن ندارد. از طرفی در جامعه ایرانی رسم است که افراد پس از عقد، مدتی را به همین شکل زندگی کرده و بعدا مراسمی را به اسم عروسی گرفته و به خانه خود می‌روند. در بسیاری از موارد کدورت‌هایی در خصوص عدم پرداخت نفقه در دوران عقد به وجود می‌آید و عده‌ای از این بابت که عمل زناشویی انجام نشده، زن را لایق دریافت نفقه نمی‌دانند. طبق قانون نفقه از لحظه‌ای که خطبه عقد خوانده می‌شود بر عهده مرد بوده و باید پرداخت شود.

در این مدت اگر زن و مرد رابطه زناشویی برقرار نکنند نیز، باز شرایط فرقی نخواهد کرد. از آنجا که عمده افراد مهریه را عندالمطالبه تعیین می‌کنند، تا زمانی که زن مهریه خود را کامل دریافت نکرده باشد، می‌تواند از رابطه جنسی جلوگیری کرده و از طرفی در این بین ناشزه نیز محسوب نمی‌شود. پس در نهایت نفقه زن شاغل در دوران عقد واجب بوده و مرد باید آن را کامل پرداخت کند. در صورتی که سوالات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان آن را مطرح کنید.

 

 

 

وکیل نفقه زن شاغل

 

محاسبه میزان نفقه زن کارمند توسط وکیل

سوالی که بسیاری از زنان شاغل از مجموعه وکیل تلفنی می‌پرسند این است که نفقه زن کارمند چقدر است و چطور می‌توان این نفقه را از همسر خود دریافت کرد. مقدار نفقه به پارامترهای مختلفی بستگی داشته و برای هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. برای تعیین مقدار دقیق این مبلغ، باید شرایط زندگی خانواده، محل سکونت و محله‌ای که در آن قرار دارد، شرایط مالی نفقه دهنده، شرایط زندگی قبلی زن و همینطور حداقل نیازهای زندگی زوجه را در نظر گرفت و در نهایت رقمی مشخص را بدست آورد.

 

برای افراد زیادی محاسبه همچین عددی کار سختی است و اصلا اطلاعاتی از فرمول و نحوه محاسبه نفقه ندارند. سریع‌ترین روش برای محاسبه فوری میزان نفقه زن کارمند این است که یا به یک وکیل مراجعه کرده و شخصا از او بخواهید که این محاسبه را انجام دهد و یا اینکه با مؤسسه حقوقی وکیل تلفنی تماس گرفته تا کارشناسان مخصوص نفقه، در کمترین زمان مبلغ دقیق آن را به شما اعلام کنند. برای اقدام به طرح شکایت و پیگیری پرونده خود نیاز است که از مبلغ نفقه خود اطلاع داشته باشید و حتی مرجع صالح رسیدگی به پرونده شما نیز به رقم نفقه شما بستگی دارد.

مؤسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا جلسات مشاوره را برای شما برگزار کند. فقط کافی است تا با یکی از شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید. برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شما، تیم وکلای متخصصی انتخاب می‌شوند که به صورت 24 ساعته آن را بررسی و پیگیری می‌کنند.


لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین
5 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
20دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
30دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین
مشاوره حقوقی تلفنی با دکتر هادی توکلی وکیل پایه یک دادگستری 950,000 هزار تومان پرداخت آنلاین

لیست هزینه مشاوره تلفنی با برترین وکلای دادگستری

((بعد از پرداخت، وکیل پایه یک دادگستری زیر 5 دقیقه جهت مشاوره با شما تماس می‌گیرند))

جدول مشاوره حقوقی تخصصی شبانه روزی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت آنلاین

لطفاً پس از پرداخت، لوگوی واتساپ زیر را لمس نموده و تصویر فیش واریزی را به آن ارسال نمایید تا وکیل در کمتر از ۵ دقیقه با شما تماس بگیرد.

روش پرداخت بعدی به این صورت می باشد که یکی از مبالغ فوق را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸ به نام هادی توکلی واریز کنید و سپس اطلاعات واریز را به شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ نمایید تا وکیل در کمترین زمان به خط شما تماس حاصل کند.

درخواست مشاوره تلفنی با وکیل: 02147625900

مشاوره فوری با وکیل: 09212242670

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی