موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

چگونگی توقیف خانه قولنامه ای برای مهریه

چگونگی توقیف خانه قولنامه ای برای مهریه

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱/۱ | ۱۴:۴۱:۳۷

مهریه یکی از رسوم مذهبی است که در قانون نیز به آن اشاره شده و برای تکمیل شدن مراحل ازدواج، به وجود آن نیاز است. در واقع زن بابت اینکه تحت اختیار مرد قرار می‌گیرد و باید از او تمکین کند، این مال را مشخص می‌کند. مقدار و نوع مهریه باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بلکه قانونگذار آن را تایید کند. باید در نظر داشته باشید که مهریه از همان لحظه که عقد نکاح خوانده می‌شود، برای زن محفوظ است.

در صورتی که او اراده کند، می‌تواند آن را از مرد بگیرد و برای اینکار لزوما نیاز به دلیل خاصی ندارد. در قانون ایران مهریه را به دو شکل عند المطالبه و عند الاستطاعه مشخص می‌کنند. در مورد اول، مرد باید بلافاصله مهریه همسرش را پرداخت کرده و در مورد دوم تنها زمانی که مرد امکان و شرایط مالی پرداخت آن را داشته باشد، مهریه داده می‌شود. در صورتی که شما نیز در این خصوص سوال دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی استفاده کرده و از موسسه حقوقی وکیل تلفنی در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

شرایط لازم برای مطالبه مهریه

برای دریافت مهریه لازم نیست که حتما شرایط خیلی مشخصی برقرار باشد تا زن بتواند آن را بگیرد. از آنجا که بعد از عقد نکاح دائم، مهریه یک دین بر گردن شوهر خواهد بود، در صورتی که زن بخواهد مهریه خود را دریافت کند، می‌تواند به روش‌های مختلفی آن را دریافت کند.

 ممکن است زن تنها قصد گرفتن مهریه را داشته باشد و یا اینکه بخواهد طلاق نیز بگیرد. در هر صورت کافی است که زن اسناد ازدواج و مدارک شناسایی و هویتی خود را داشته باشد و با اقدام قانونی، مهریه خود را بگیرد. در صورتی که برای مطالبه مهریه خود و شرایط مربوط به آن سوالات تخصصی دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کنید.

 

راه های مطالبه مهریه

برای مطالبه مهریه باید چند نکته را در نظر داشته باشید. طبق قانون جدید مهریه، در صورتی که مقدار مهر بالای 110 سکه باشد، تا آن مقدار پرداخت شده و مازاد آن تنها در صورت وجود مال امکان وصول داشته اما برای مقادیر تا 110 سکه قابلیت جلب وجود دارد. بهتر است که ابتدا با شوهر خود صحبت کرده و با او در این مورد مذاکره کنید.

از آنجا که مهریه در نهایت باید پرداخت شود، ممکن است که بتوانید با همسر خود بر مقدار مشخص و حتی کمتری به توافق برسید و مهریه را شخصا از او بگیرید. در صورتی که مرد تمایلی به پرداخت آن نداشته باشد، می‌توانید از مسیر قانونی ادامه داده و حق خود را بگیرید. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با داشتن مشاوران خبره می‌تواند در زمینه مطالبه مهریه به شما کمک بسیاری کند.

 

 

 

انتقال اموال برای فرار از مهریه
نگارش دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
مشاوره حقوقی مطالبه مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

 

برای مطالبه مهریه چه باید کرد؟

برای دریافت مهریه همانطور که گفته شد، بهتر است که ابتدا از در صحبت وارد شده و سعی کنید بدون نیاز به حضور افراد بیشتر، خودتان مشکل را برطرف کنید. در صورتی که مرد نخواهد مهریه شما را پرداخت کند، برای اینکه به صورت رسمی اقدام شما ثبت گردد می‌توانید یک اظهارنامه برای او بفرسید و در آن در خصوص مطالبه مهریه خود به او اطلاع ندهید.

در مرحله بعدی باید به دفتر ثبت ازدواج خود رفته و در آنجا درخواست صدور دستور اجرائیه را بدهید. بعد از آن مرد به مدت 10 روز فرصت دارد به این کار واکنش نشان داده و مهریه را پرداخت کند. شما می‌توانید به اداره ثبت و اسناد و املاک رفته و اموال او را به صورت موقت توقیف کرده و او را ممنون الخروج کرد. در نهایت باید پرونده خود را به دادگاه برده تا روی مهریه و نحوه پرداخت آن توافق گردد.

 

روش های توقیف اموال برای مهریه

همانطور که گفته شد، هنگامی که به اداره ثبت مراجعه می‌کنید و درخواست توقیف اموال شوهر را می‌دهید، در صورتی که تا دو ماه پس از آن نتوان مالی را برای توقیف پیدا کرد و یا اینکه تا شش ماه نتوانند برای وصول مهریه اقدام خاصی انجام دهند، یک گواهی نامه از اداره ثبت دریافت کرده تا خودتان از طریق دادگاه مراحل توقیف را انجام دهید.

برای این کار به همراه گواهی از اداره ثبت، مدارک هویتی و سند ازدواج خود به یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی رفته و دادخواست مورد نظر خود را ثبت می‌کنید. با توجه به رقم مهریه به شورای حل اختلاف یا دادگاه خانواده مراجعه کرده و در نهایت پرونده مطالبه مهریه را به جریان می‌اندازید. به این شکل یا در مرحله اداره ثبت و یا از طریق دادگاه، می‌توانید اموال مرد را برای مهریه توقیف کرد.

 

 

 

مطالبه مهریه

 

توقیف خانه قولنامه ای برای مهریه

در صورتی که مرد مالی داشته باشد و شما از طریق اداره ثبت وجود آن مال را اثبات کنید، آن زمین یا خانه توقیف شده و مرد نیز از انجام معامله روی آن ممنوع می‌شود. یکی از مسائلی که با آن روبرو هستید، بحث انتقال مال به وسیله قولنامه است. اگر مرد مالی را قولنامه کرده باشد، از آنجا که از نظر قانون هنوز مالک آن مال نشده، نمی‌توان آن را توقیف کرد.

از این جهت قانونگذار این امکان را برای زن گذاشته تا در صورت جلب رضایت مالک اصلی خانه، آن را توقیف کنند تا تکلیف مهریه مشخص گردد. این نوع توقیف دارای پیچیدگی‌های زیادی است و بهتر است که در این مسیر از کمک یک وکیل بهره ببرید. در صورت تمایل می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کرده و سوالات خود را از یک وکیل پایه یک دادگستری بپرسید.

 

نقش وکیل برای توقیف خانه قولنامه ای برای مهریه

از آنجا که مهریه یکی از مهم‌ترین حقوق مالی زن است، مطالبه آن نیز اهمیت ویژه‌ داشته و باید بتوان به شکل صحیحی این کار را انجام داد. از این رو ممکن است در توقیف خانه قولنامه ای برای مهریه به مشکل برخورد کرده و نتوانید آنطور که باید حق خود را دریافت کنید. از این رو استفاده از دانش و تجربه یک فرد آگاه به شرایط مهریه می‌تواند در نتیجه بسیار تاثیر گذار باشد.

 

 

 

توقیف خانه قولنامه ای

 

وکیل به شما کمک خواهد کرد تا شما بتوانید بدون پرداخت هزینه اضافه‌ و در کمترین زمان ممکن، یک خانه قولنامه‌ای را برای مطالبه مهریه خود توقیف کنید. در صورتی که یک وکیل را در کنار خود داشته باشید، نه تنها مشکلات مسیر کمتر خواهد شد، بلکه پرونده شما نیز به شکلی اصولی پیش خواهد رفت.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی در تمام روزهای هفته آماده بوده تا خدمات مشاوره خود را ارائه دهد. برای رزرو وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید با شماره تلفن‌ 02147625900  تماس بگیرید.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی