موسسه وکیل تلفنی

  • اسما رستم کلائی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۴:۱۰:۱۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۰
  • جلال عبادی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲:۴۳:۲۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۰
  • امیرحسین معین نجف آبادی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۱۶:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • عباس دیوانی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۳:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۷:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۵:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۴:۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۲:۴۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • کیومرث بتیانه گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۷:۲۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۴۲ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۶
انجمن وکیل تلفنی

نکات طلایی در پرونده طلاق

نکات طلایی در پرونده طلاق

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۸/۲۸ | ۶:۵۶:۱۹

پروسه پیچیده طلاق یکی از سخت‌ترین پرونده‌ها و شکوائیه‌های حقوقی است. هر دو طرف باید روزها و هفته‌ها در طبقات مختلف دادسرای خانواده معطل پیگیری روند پرونده باشند. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی با روند و عدم استخدام وکیل است. بنابراین پیشنهاد می‌نمایم تا حتما در همین ابتدای کار این مقاله را تا انتها خوانده و حتما یک وکیل مجرب برای خود استخدام نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

دریافت حضانت فرزند

براساس قوانین اسلامی در هر پرونده طلاق که پای فرزند هم درمیان باشد، مبحثی به نام حضانت هم وجود دارد. مسئولیت نگهداری و حضانت فرزندان تا هفت سالگی با مادر و از هفت سالگی تا 18 سالگی با پدر است. البته بسیاری از والدین با این تقسیم بندی موافقت نکرده و خواهان این هستند که به صورت تمام وقت حضانت فرزندان را برعهده داشته باشند.

در حالتی که زوج و زوجه در مورد به حضانت گرفتن فرزند با هم توافق نداشته باشند، باید این موضوع در دادگاه بررسی شود. طبق بررسی‌های انجام شده از شرایط هر دو طرف و تمایلی که به حضانت فرزند دارند، می‌توان این مدت زمان را تغییر داد به عنوان مثال نیمی از روزهای هفته سرپرستی با یک والد و نیم دیگر را والد دوم عهده­دار شوند. با این حال پرداخت هزینه‌های نگهداری از فرزند در هر صورت برعهده پدر است.

 

مطالبه مهریه به نرخ روز

یکی دیگر از موارد مهم در یک پرونده طلاق نحوه محاسبه مهریه است. براساس قوانینی که برای ازدواج و طلاق تعریف شده، مهریه در هر سال تغییراتی داشته و باید نرخ آن به روز شود. با استناد به همین موضوع، اگر مهریه‌ زنی 20 سال پیش 15 میلیون تومان بوده باشد این نرخ در حال حاضر تغییراتی دارد.

فاکتور مهمی که در تعیین مهریه به نرخ روز موثر است، قیمت سالانه زمان تادیه روی مقدار آن می­باشد. این محاسبه باید توسط مشاوره حقوقی یا یک وکیل کاربلد انجام شود زیرا دقت بالایی نیاز داشته و در صورت محاسبه اشتباه ممکن است دچار ضرر مالی شوید.

 

پرداخت مهریه به صورت اقساط

پرداخت مهریه به صورت اقساط یکی دیگر از موارد یک پرونده طلاق به شمار می رود. بسیاری از مردان توانایی پرداخت مهریه به صورت یک‌جا را ندارند بنابراین از دادگاه درخواست می‌نمایند تا مهریه را برای آن‌ها قسط بندی کند. البته این موضوع به همین راحتی‌ها هم نبوده و لازم است تا شرایط مالی و کاری زوج مورد بررسی‌های دقیق قرار بگیرد.

 

 

مشاوره حقوقی طلاق

 

بعد از بررسی اموال، دارایی‌ها و همچنین حقوق زوج، می‌توان تصمیم گرفت که اولا پیش پرداخت مهریه چه رقمی باشد، ثانیا در چند قسط و با چه مبلغی پرداخت‌ها انجام شود. این پروسه در جلسات دادگاه پیگیری‌ شده و توسط کارشناسان قضایی بررسی می‌شود. با این حال می‌توانید شانس خود را برای نتیجه بهتر با مراجعه به یک وکیل کاربلد افزایش دهید.

 

طلاق فوری در کمترین زمان

با توجه به آخرین تغییراتی که در متن قانون ایجاد شده، به سرانجام رسیدن پرونده طلاق کمی سخت شده است. روند کار به این صورت بوده که حتما زوج و زوجه باید جلسات مشاوره را شرکت کرده تا مطمئن شوند که قصد جدایی آن‌ها جدی است. بعد از اینکه گواهی عدم انصراف از طلاق صادر شد، لازم است تا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند.

اگر به دنبال طلاق فوری هستید، بهترین روند این است که طلاق توافقی باشد. در صورتی که هم زوج و هم زوجه با جدایی موافقت داشته باشند، این احتمال وجود دارد که روند طلاق بسیار سریع‌تر پیش برود. البته این هم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله اینکه وکیل مناسبی داشته باشید و کارشناس پرونده فرد سخت‌گیری نباشد. اگر نیاز به مشورت در زمینه راهکارها و روش‌های طلاق داشتید بهتر است از طریق مشاوره حقوقی تلفنی اقدام نمایید.

 

دریافت اجرت المثل ایام زوجیت

برای درک بهتر اینکه اجرت المثل ایام زوجیت چه چیزی بوده و چگونه می‌توان آن را دریافت نمود، ابتدا به این مثال توجه نمایید. دو نفری که با هم ازدواج می‌نمایند نسبت به هم حق و حقوقی دارند. این حق و حقوق دو طرفه بوده و نباید نادیده گرفته شود. زن باید از همسرش تمکین کرده و کارهای منزل و تربیت فرزندان را انجام دهد.

در مقابل می‌تواند از همسرش مبلغی را دریافت نماید. به این مبلغی که در ازای خدمات ارائه شده از جانب زوجه دریافت می‌شود؛ اجرت المثل می‌گویند. هنگامی که دو نفر قصد جدایی دارند می‌توانند با توجه به خدماتی که در دوران زوجیت انجام داده شده، مبلغی دریافت نمایند.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مستثنیات دین در زمان طلاق

مستثنیات دین اموالی هستند که در زمان طلاق نمی‌توان از آن‌ها برای پرداخت مهریه و اجرت المثل استفاده نمود. به عنوان مثال اسباب و لوازم منزلی که برای گذراندن زندگی ضروری بوده امکان توقیف را ندارند. همچنین منزلی که زوج در آن زندگی می‌کند نمی‌تواند برای پرداخت مهریه به فروش برسد مگر اینکه خود زوج به آن رضایت داشته باشد.

علاوه بر این موارد، لوازم و تجهیزات کاری زوج هم جز مستثنیات دین محسوب می‌شوند. به عنوان مثال زوج تعمیرگاه اتومبیل دارد و به همین دلیل تعداد زیادی ابزار و لوازم برای کارش در اختیار دارد. در صورت طلاق، این ابزار و لوازم و آچارها را نمی‌توان توقیف نمود.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی، ارائه دهنده انواع مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان است. این موسسه به صورت شبانه روزی در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل آماده بوده تا رزرو وقت مشاوره و برگزاری جلسات را انجام دهد. در صورت تمایل می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس گرفته و اولین جلسه خود را با وکیل متخصص رزرو نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی اجرت المثل
موارد حضانت
مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب - ابتدای کارگر جنوبی - کوچه رشتچی - پلاک 14 - طبقه اول - واحد 3.

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران:

استان: مازندران، شهرستان : آمل، بخش : مرکزی، شهر: آمل، خیابان طالب آملی کوچه توحید4[نیما 3]کوچه توحید6[نیما4]، پلاک 36 طبقه اول واحد اول تلفن اداری:01144442509

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی