موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

قرارداد کار معین

قرارداد کار معین

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۶/۱۰ | ۱۶:۴۶:۲۸

قرارداد کار معین

قرارداد کار، قراردادی است که میان کارگر و کارفرما منعقد شده و به موجب آن حقوق و تکالیفی بر عهده کارگر و کارفرما گذاشته می‌شود. از جمله این حقوق و تکالیف می‌توان به انجام درست و به موقع کار توسط کارگر و پرداخت دستمزد به طور کامل توسط کارفرما اشاره کرد. قرارداد کار معین یکی از انواع قراردادهای کاری است که با همین هدف میان کارگر و کارفرما تنظیم می‌شود. با توجه به اهمیت قراردادهای کاری از جمله قرارداد کار معین، تصمیم بر این شد تا مقاله‌ای با این مضمون نگارش کنیم. برای آشنایی بیشتر با این قرارداد و مسائل پیرامون آن، با ما همراه باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

قرارداد کار معین چیست؟

قرارداد کار معین یکی از انواع قراردادهای موقتی است که اتمام آن مساویست با پایان پروژه مورد نظر. این نوع قرارداد همانطور که از عنوانش پیداست، برای انجام کاری معین میان کارگر و کارفرما منعقد می‌شود. تفاوت این قرارداد با قراردادهای کار معمولی، در عدم توانایی دو طرف برای تعیین زمان اتمام آن می‌باشد. با این تفسیر می‌توان نتیجه گرفت این قرارداد بیشتر در مواقعی منعقد می‌شود که شخصی قصد دارد انجام کاری را به دیگری بسپارد اما این کار طوری نیست که بتوان برای اتمام آن زمان تعیین کرد. یا این که خود کارفرما قصد ندارد زمانی برای اتمام کار تعیین نماید و قصد واگذاری پروژه‌ای طولانی به فرد مقابل را دارد. همه ما در طول زندگی با این قرارداد سروکار داشته ایم. قرارداد پروژه ساخت یک دیوار یا بازسازی آن، قرارداد طراحی سایت، قرارداد بافت یک فرش و ... نمونه هایی از قرارداد کار معین هستند.

نمونه قرارداد کار معین

قراردادهای کار معین در اصل متناسب با نیازهای کارفرما تنظیم می‌شوند. به طور مثال گاها کارفرما به فردی با تحصیلات بالا نیاز دارد پس یکی از بندهای قرارداد را به میزان تحصیلات اختصاص می‌دهد. یا مثلا در برخی موارد کارفرما به نیروی متاهل نیاز دارد و به این ترتیب پرسشی مبنی بر وضعیت تاهل فرد در قرارداد درج می‌شود. در زیر تصویر نمونه قرارداد کار معین را مشاهده می‌کنید. البته این قرارداد بیشتر برای ارگان های دولتی یا شرکت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت نیاز به تنظیم قراردادی ساده‌تر با موضوع کار معین از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی در ارتباط باشید.

 

نمونه قرار داد معین

مزایای قرارداد کار معین

قرارداد کار معین مزایایی برای کارگر و کارفرما دارد که مهمترین این مزایا عبارتند از:

  • نرخ حقوق کارگر در این قرارداد طبق تعرفه محاسبه می‌شود. یعنی کارگر نمی‌تواند بیش از کاری که انجام داده مزد مطالبه کند.

  • اداره بیمه تامین اجتماعی، کارفرما را مجبور می‌کند که کارگران خود را بیمه کنند و این یک مزیت ویژه قرارداد مذکور به نفع کارگران است.
  • در قرارداد کار معین تامین تجهیزات و مواد اولیه بر عهده کارفرما است و به این ترتیب او می‌تواند مواد اولیه مطابق با بودجه و کیفیت مدنظر خود تهیه کند.
  • در این نوع قرارداد، کارفرما می‌داند که کارگر موظف است کار را به اتمام برساند. از طرفی کارگر نیز می‌داند تا اتمام کار از مزایایی مثل بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند است.

تفاوت بین قرارداد پیمانکاری و معین چیست؟

قرارداد کار معین بسیار شبیه به قرارداد پیمانکاری است و همین موجب می‌شود تا افراد این دو قرارداد را یکی بدانند. در حالی که میان آن ها تفاوت های فاحشی وجود دارد. اصلی‌ترین تفاوت قرارداد پیمانکاری و کار معین در مشخص کردن زمان برای اتمام پروژه می‌باشد. به طوری که در قرارداد پیمانکاری، پیمانکار باید حتما زمان اتمام کار را مشخص کند اما در قرارداد کار معین چنین نیست. تفاوت بعدی میان این دو قرارداد در این است که در قرارداد کار معین هدف صرفا انجام کار می‌باشد. در حالی که در قرارداد پیمانکاری هدف انجام کار مطابق با مفاد قرارداد است. برای جلوگیری از بروز مشکل در تنظیم هر نوع قرارداد کار بهتر است تنظیم قراردادهای خود را به وکلا یا کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی وکیل تلفنی بسپارید. برای ارتباط با کارشناسان موسسه می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان استفاده کنید.

در قرارداد کار معین امکان اخراج وجود دارد؟

قرارداد کار معین یکی از انواع قراردادهای لازم است. در قراردادهای لازم هیچکدام از طرفین حق فسخ قرارداد را ندارند. از طرفی اخراج یا استعفا مصادیق فسخ قرارداد از طرف کارفرما و کارگر هستند. بنابراین به نظر می‌رسد امکان اخراج در این قرارداد وجود نداشته باشد. اما در صورتی که کارفرما، کارگر را اخراج کند باید تمام حقوق وی را بپردازد. البته این در صورتی است که کارفرما بدون دلیل خاصی کارگر را اخراج کند. وگرنه اگر اخراج کارگر به دلیل تخطی او باشد شرایط فرق می‌کند.

 

ارتباط در واتس اپ

دستمزد و حقوق در قرارداد کار معین

همانطور که در بخش مزایای قرارداد کار معین گفته شد، دستمزد و حقوق کارگران در این قرارداد توسط شورای عالی کار تعیین و اعلام می‌شود. کارفرما نیز موظف است تمام دستمزد کارگر را طبق تعرفه اعلام شده محاسبه و پرداخت نماید. شورای عالی کار حقوق و دستمزد پایه کارگران را با نرخ تورم و مشکلات اقتصادی ایشان محاسبه می‌کند. سپس کارفرما باید ساعات فعالیت کارگر، اضافه کاری و موارد دیگر را در کنار حقوق اعلام شده که پایین‌ترین میزان حقوق است قرار داده و حقوق اصلی او را محاسبه کند.

 

مشاوره حقوقی امور اداری و استخدامی
شرایط ابطال قرارداد
تنظیم قرارداد آنلاین
وکیل متخصص قراردادها
درباره ما 

سوالات متداول

سلام، بنده با یکی از سازمان های دولتی همکاری می‌کنم و قراردادی که میان ما تنظیم شده از نوع کار معین است. الان قصد دارم استعفا بدهم آیا اجازه این کار را دارد؟

اگر استعفای شما دلیل منطقی نداشته باشد باید خسارت پرداخت کنید. البته در صورتی که طرف قرارداد با استعفای شما موافقت کند.

سلام، بنده حدود 1 سال است که با قرارداد کار معین در یک سازمان دولتی مشغول به کارم، آیا امکان دارد مشمول تبدیل وضعیت به قرارداد رسمی شوم؟

این مسئله به نیاز سازمان بستگی دارد. در صورتی که سازمان مربوطه به نیروی رسمی احتیاج داشته باشد بله امکان دارد.

سلام و عرض ادب، من حدود 5 سال است که به صورت ساعتی در یک شرکت مشغول به کارم، برای تبدیل وضعیت خودم و تنظیم قرارداد کار معین با شرکت چه راهی وجود دارد؟

بهتر است این مسئله را در سازمان های ذی‌ربط پیگیر شوید. یا این که با مسئولان شرکت صحبت کنید.

سلام، آیا بیمه در قراردادهای کار معین اجباری است؟ در صورت اجباری بودن چطور می‌توان با کارفرمایی که کارگر را بیمه نکرده برخورد کرد؟

بله بیمه در این قرارداد اجباریست، پرسش دوم شما نیاز به بررسی بیشتر دارد لطفا با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

سلام، من با فردی قرارداد از نوع کار معین داشتم که کار را انجام دادم و مدت قرارداد به اتمام رسید. اما کارفرما رسید اتمام کار و تحویل لوازمی که در محل کار مانده را امضا نمی‌کند، چه کار باید بکنم؟

نگارش اظهارنامه در وهله اول بهترین کار است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس 09212242670 با وکلای موسسه حقوقی وکیل تلفنی در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی