موسسه وکیل تلفنی

  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما در حال بررسی توسط وکیل می باشد ساعت ۰:۵۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

عدم تمکین دروغین| وکیل تلفنی

عدم تمکین دروغین| وکیل تلفنی

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ | ۱۴:۱۸:۲۵

تمکین از لحاظ قانونی به زن شوهردار واجب و الزامی است. هر زنی که ازدواج می‌کند، از لحظه جاری شدن خطبه عقد در برابر شوهر خود مکلف می‌شود. طبق قانون این زن وظیفه دارد تا از شوهرش تمکین کند. تمکین به معنای اطاعت در امور زندگی و برقراری رابطه زناشویی است. بنابراین هر فردی که به این اصل عمل نکند،‌ در برابر قانون مجرم شناخته می‌شود.

بنا بر همین تعریف، اگر برقراری رابطه جنسی با شوهر و اطاعت از او در امور زندگی به معنای تمکین باشد، هرگونه مخالفتی نسبت به آن، به معنای عدم تمکین شناخته می‌شود. حالا ممکن است عدم تمکین با دلایل محکمه پسند رخ دهد یا بدون هیچگونه دلیلی باشد. در هر صورت به عنوان عدم تمکین شناخته می‌شود.

نکته مهمی که در مورد تمکین وجود دارد این است که احتمال دارد شوهر به این دلیل که مایل به پرداخت نفقه نیست، به دادگاه شکایت کرده و یک دادخواست مبنی بر عدم تمکین زن ارائه دهد. با این حال دادگاه بدون هیچ بررسی، این درخواست را قبول نخواهد کرد. بلکه اخطاریه‌ای برای زن ارسال کرده و از او درخواست می‌کند تا نسبت به این موضوع واکنش خود را نشان دهد.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

راه های اثبات عدم تمکین زوجه

همانطور که گفتیم موضوع تمکین زوجه، یک مساله حقوقی بسیار مهم محسوب می‌شود. بنابراین در صورتی که از جانب زوجه ترک شود، زوج می‌تواند از او به مراجع قضایی شکایت کند. بعد از شکایت زوج، دادگاه اظهارنامه عدم تمکین را برای زوجه ارسال می‌کند. در صورتی که زوجه به آن پاسخی ندهد، دادگاه رای به ناشزه بودن زن می‌دهد. بنابراین حتما باید به این نامه یا همان اظهارنامه پاسخ داده شود.

برای اثبات عدم تمکین زوجه، مرد باید غایب بودن زن در خانه را ثابت کند. در صورتی که بتواند این موضوع را ثابت کند، خود به خود عدم تمکین هم اثبات می‌شود. در صورتی هم که زوج درباره این موضوع دروغ گفته باشد، زن باید ادله‌ای ارائه دهد که نشان از تمکین او داشته باشد. به عنوان مثال چه روزهایی در خانه بوده و به چه کارهایی مشغول است. شاید بتوان از همسایه‌ها هم به عنوان شاهد در دادگاه استفاده کرد.

در غیر این صورت تنها راه دیگری که برای اثبات تمکین یا عدم تمکین پیشنهاد می‌شود این است که به یک وکیل مراجعه کنید. با استفاده از مشاوره حقوقی می‌توانید به این امر رسیدگی کرده و ادله لازم برای ارائه به دادگاه را فراهم کنید. علاوه بر این، وکیل می‌تواند در جلسات دادگاه شرکت کرده و پیگیر امور اداری پرونده باشد.

 

 

 

مشاوره حقوقی تمکین

 

نگارش دادخواست الزام به تمکین

در صورتی که زن تمکین نکرده و خانه را ترک کرده باشد، راهی که وجود دارد این است که مرد دادخواست الزام به تمکین را نگارش کند. با ارائه مدرک به دادگاه می‌تواند پیگیری پرونده را شروع کند. حال این پیگیری می‌تواند به صورت حضوری باشد یا استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی و در هر دو صورت نتیجه تفاوتی نخواهد داشت.

برای نگارش دادخواست الزام به تمکین، اگر زوج اطلاعات حقوقی کافی برای نگارش دارد که هیچ مشکلی نیست. در غیر این صورت می‌تواند به یک موسسه حقوقی مراجعه کرده و برای نگارش از یک وکیل کمک بگیرد. در این دادخواست ادله مرد ارائه شده است. با مطالعه آن می‌توانیم متوجه شویم که زن چه مدت بوده که تمکین را رها کرده است.

در صورتی که زن با ارائه دلیل محکمه پسندی، نشان دهد که چرا از مرد تمکین نمی‌کند؛ مشکلی وجود ندارد. به عنوان مثال به دلیل نداشتن امنیت جانی و یا ابتلای مرد به یکی از بیماری‌های مقاربتی؛ اما اگر زن بدون هیچ دلیل محکمه پسندی، تمکین را رها کرده باشد، رای دادگاه متفاوت خواهد بود.

 

شرایط رد دادخواست عدم تمکین

با وجود اینکه در قانون حق تمکین برای مرد در نظر گرفته شده است، ممکن است در شرایط خاصی دادخواست او مبتنی بر عدم تمکین زوجه از طرف مرجع صالح رسیدگی به پرونده رد شود. یکی از مهم‌ترین موارد این قانون، عدم وجود شرایط مناسب برای زندگی مشترک است. مثلا در صورتی که خانه و لوازم مناسب و در شان زوجه تهیه نشده باشد، زن می‌تواند عدم تمکین کند. همچنین اگر مرد سو رفتاری داشته باشد، مانند مصرف مشروبات الکلی یا دخانیات، ضرب و جرح یا رفتار نامناسب با همسرش، باز هم رای به نفع زن صادر شده و دادخواست عدم تمکین جواب مثبتی دریافت نمی‌کند.

 

 

کارشناسی منزل برای تمکین  الزام زوج به تهیه مسکن 
نگارش دادخواست تمکین  مشاوره حقوقی الزام به تمکین 
درباره ما  مشاوره حقوقی خانواده 

 

 

دیگر دلایلی که باعث بروز این موضوع می‌شوند شامل حبس زن در خانه و نپرداختن نفقه زن است. در هر یک از این موارد شرایطی مهیا است که زن بتواند با اثبات آن دادخواست عدم تمکین را باطل کرده و در دادگاه بی‌گناهی خود را اثبات کند. بهتر است که قبل از اینکه کار به دادگاه بکشد، با صحبت و یا ارسال اظهارنامه، مشکل را بین خود حل کرد. در صورتی که موضوع عدم تمکین به دادگاه کشیده شد، بهتر است از یک وکیل کاربلد کمک بگیرید تا بتواند بی‌گناهی شما را اثبات کرده و شرایطی که باعث عدم تمکین شما شده است را به قاضی نشان دهد.

 

ایا عدم تمکین دروغین جرم است؟

در بسیاری از موارد دیده شده است که مرد برای اینکه همسرش را تحت فشار قرار دهد، به دروغ ادعا می‌کند که زن از او تمکین نکرده تا او را مجبور به انجام کاری کند که نمی‌خواهد. بهترین کار این است که به واسطه یک وکیل خانواده خوب این موضوع را آشکار کرده و نشان دهید که این ادعا دروغ است. به صورت کلی باید در این مسیر اقدام کنید که به دادگاه بگویید مرد خود مایل به ادامه زندگی نیست و دادخواست عدم تمکین از سوی او یک ادعای دروغین است. با توجه به این موضوع، شانس بیشتری برای اثبات بی‌گناهی شما وجود دارد.

 

 

 

عدم تمکین دروغین

 

اگر یکی از شرایطی که بالاتر توضیح دادیم نیز وجود داشته باشد، مانند عسر و حرج، به این پرونده اضافه شده و نه تنها مشکلی برای زوجه پیش نمی‌آید، بلکه در صورت اثبات دروغین بودن این دادخواست، زن می‌تواند اعاده حیثیت کند. به دلیل پیچیدگی‌های موجود در این پرونده، حتما با یک وکیل خوب مشورت کنید و از خدمات وکالت او در طول پرونده بهرمند شوید. با استفاده از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان نیز می‌توانید به سوالات اولیه حقوقی خود، مانند نحوه شروع دادرسی و همینطور جمع آوری مدارک مورد نیاز، پاسخ داده و دفاع از خود را آغاز کنید.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا خدمات مشاوره خود را ارائه دهد. شما می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید تا جلسه مشاوره شما در سریع‌ترین زمان ممکن رزرو شود. این جلسات با حضور وکلای متخصص در هر حوزه بوده و پرونده به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی