موسسه وکیل تلفنی

  • امیرحسین معین نجف آبادی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۱۶:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • عباس دیوانی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۳:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۷:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۵:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۴:۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۲:۴۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • کیومرث بتیانه گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۷:۲۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۴۲ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۵
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
انجمن وکیل تلفنی

دانستنی های کارشناسی منزل برای تمکین

دانستنی های کارشناسی منزل برای تمکین

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ | ۱۳:۵۶:۸

تمکین براساس قوانین اسلامی بعد از ازدواج به زن واجب می‌شود. تمکین دو دسته دارد که شامل تمکین عام و تمکین خاص می‌شود. به صورت کلی و عام به معنای اطاعت زن از شوهر در تمام امور زندگی اعم از خروج از خانه، کارهای داخلی منزل و امور مربوط به آن است. تمکین خاص مشخصا به معنای برقراری رابطه زناشویی با شوهر در زمان و مکان مورد نظر او است.

هر زنی که خواسته یا ناخواسته از شوهر خود تمکین نکند، مرد می‌تواند بعد از تذکر؛ به دادگاه شکایت کند. این مساله یعنی عدم تمکین حتی می‌تواند شامل یک سفر یا رفتن به خانه والدین هم باشد. تنها شرط اساسی آن این است که مرد با انجام آن موافق نباشد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا در زمان ازدواج به این مساله دقت کرده و تمام قوانین مربوط به آن را از طریق مشاوره حقوقی مطالعه کنید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مواردی که دادخواست عدم تمکین رد می شود؟

در برخی موارد در صورتی که قانون تعیین کرده باشد، دادخواست عدم تمکین مرد رد می‌شود. بنابراین می‌توان اینطور نتیجه گرفت که اگر عدم تمکین زن براساس مواردی باشد که قانون آن‌ها را حق زن تلقی می‌کند، نمی‌توان از او شکایت کرد.

اولین مورد استفاده از حق حبس زن است. حق حبس به معنای خودداری از برقراری رابطه جنسی در طول مدت عقد و قبل از مراسم ازدواج است. این مورد به دلیل مسائل فرهنگی موجود، مورد قبول دادگاه است. علاوه بر این، عدم پرداخت نفقه از سوی مرد هم دلیل دیگری بوده که می‌توان دادخواست عدم تمکین را رد کرد.

همچنین اگر زن بتواند به دادگاه ثابت کند که از شوهرش تمکین می‌کرده اما تمایلی به ادامه زندگی مشترک ندارد، دادگاه حکم به عدم تمکین می‌دهد. این مورد به خصوص مواقعی که زوج در شرف طلاق و پیگیری اداری آن هستند، رخ می‌دهد.

 

 

 

الزام به تمکین

 

همچنین اگر زن به دلیل سوء رفتار مرد از جمله اعتیاد به مواد مخدر یا الکل از او دوری کند، از سوی دادگاه پذیرفته است. در این صورت هم مرد را برای ترک اعتیاد یا تغییر رفتار نزد متخصص می‌فرستند. در آخر هم اگر مرد نتواند منزل مناسبی برای زن تهیه کند، زوجه می‌تواند از او تمکین نکند.

 

شرایط منزل در دعوای تمکین

تهیه منزل و لوازم آن برای زندگی مشترک برعهده مرد است. بنابراین با اینکه از لحاظ عرفی جهیزیه به عهده زن بوده اما در عمل و قانون باید مرد آن را تامین کند. بنابراین اگر مردی بدون فراهم کردن شرایط مناسب زندگی، زن را مجبور به تمکین کند، نادرست است.

حالا سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که شرایط مناسب برای منزل چیست. باید گفت که معیار واحدی وجود ندارد و باید خانه در شان زن باشد. پس منزلی که تهیه می‌شود می‌بایست با شرایط خانوادگی، سطح رفاه و رتبه اجتماعی زن برابر باشد. پس باید شرایط زندگی زن قبل از ازدواج را سنجید و آن را معیاری برای زندگی آینده و مشترک او قرار داد.

البته این بین سطح رفاه و شغل مرد هم تعیین کننده است. مسلما نمی‌توان از مردی که حقوق و درآمد کمی داشته، انتظار زندگی لوکس و پرخرجی را داشت. با این حال اگر اجاره نامه‌ای که نشان دهنده سکونت زوج بوده، تقلبی باشد و وسایل هم از کیفیت کافی برخوردار نباشند، دادگاه رای به عدم تمکین می‌دهد.

 

 

 

 

الزام به تمکین تعیین مسکن واحد
الزام زوج به تهیه مسکن
کارشناسی منزل برای تمکین 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

 

مراحل بررسی منزل برای تمکین

برای بررسی اینکه آیا شرایط زندگی مناسب است یا خیر، یک کارشناس از سوی دادگاه به منزل زوج فرستاده می‌شود. کارشناس براساس پرونده‌ای که در دست داشته و بررسی‌هایی که از قبل درباره زندگی زوجه کرده، می‌تواند بسنجد که آیا شرایط زندگی برای زوجه مناسب است یا خیر.

این بررسی هم به صورت کلی و هم به صورت جزئی از داخل و خارج خانه تهیه می‌شود. به عنوان مثال اگر زن در خانواده معمولی بزرگ شده اما در حال حاضر در خانه‌ای خراب و اجاره‌ای در محله‌ای نامناسب زندگی می‌کند، می‌تواند برای زوج مشکل‌ساز شود. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی با موسسه وکیل تلفنی بهره‌مند شوید.

 

هزینه کارشناسی منزل برای تمکین

هزینه کارشناسی منزل برای تمکین به این بستگی دارد که پرونده تا چه اندازه پیچیده باشد. همچنین در ابتدا یک نفر کارشناس از سوی دادگستری منزل را بررسی می‌کند، در صورتی که به رای صادر شده از جانب یک کارشناس اعتراض داشته باشید، هیئت سه نفره اعزام می‌شود. مشخصا هزینه کارشناسی یک نفر به مراتب کمتر از سه نفر بوده، با این حال مقدار دقیق آن از سوی دادگاه مشخص می‌شود.

 

 

 

کارشناسی منزل برای تمکین

 

اعتراض به نظر کارشناس منزل برای تمکین

در صورتی که کارشناس بعد از بررسی منزل برای تمکین، رای به این داد که زوج نتوانسته شرایط مناسبی را برای زوجه فراهم کند؛ مرد می‌تواند به این رای اعتراض کند. بنابراین رای از دادگاه بدوی به دادگاه تجدید نظر ارسال می‌شود. در دادگاه تجدید نظر هم این موضوع توسط یک کارشناس دیگر بررسی می‌شود.

اگر باز هم رای صادر شده از دادگاه تجدید نظر درست نباشد، زوج می‌تواند باز هم به آن اعتراض کرده تا پرونده به دیوان عالی ارسال شود. در دیوان عالی رای نهایی صادر شده و دیگر به آن نمی‌توان اعتراض کرد. البته در این زمینه حضور یک وکیل یا استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می‌تواند تا حدودی نتیجه پرونده را از قبل مشخص کند.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا خدمات مشاوره خود را ارائه دهد. جلسات مشاوره با حضور وکلای متخصص هر حوزه بوده و در تمام روزهای تعطیل و ایام عید هم برقرار است. تنها کافی است تا با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن وقت مشاوره رزرو شود.


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب - ابتدای کارگر جنوبی - کوچه رشتچی - پلاک 14 - طبقه اول - واحد 3.

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران:

استان: مازندران، شهرستان : آمل، بخش : مرکزی، شهر: آمل، خیابان طالب آملی کوچه توحید4[نیما 3]کوچه توحید6[نیما4]، پلاک 36 طبقه اول واحد اول تلفن اداری:01144442509

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی