موسسه وکیل تلفنی

  • ایلیا افشارمقدم گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۳۸:۳۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۷
  • سیاوش رحیمی پردنجانی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۵:۴۵:۳۴ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سعید شجاعی نیا گرامی : سوال حقوقی شما در حال بررسی توسط وکیل می باشد ساعت ۰:۵۰:۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۶
  • سیدمحمود حقانیان گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۲:۱۱:۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۵
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • بهنازضیای گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۳:۱۷:۱۰ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۴
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۲:۱۱ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۲۱:۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۵:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۳
  • تست توکلی تست توکلی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۹:۳۲ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۱
انجمن وکیل تلفنی

نمونه قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري

نمونه قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۰/۳ | ۱۴:۲۱:۱۰

قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري یک نوع قرارداد مشارکت مدنی بوده که در آن افراد سرمایه یکدیگر اعم از سرمایه نقدی یا غیر نقدی را روی هم می‌گذارند. هدف از این کار جمع آوری تخصص، ابزار، تجهیزات و سرمایه مورد نیاز جهت آغاز سرمایه گذاری است. البته قراردادهای مشارکت در سرمایه گذاری به دسته بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. ما در این مقاله از سایت موسسه حقوقی وکیل تلفنی به قرارداد مشارکت در ساخت می‌پردازیم. این قرارداد یکی از رایج ترین قراردادها در زمینه شراکت محسوب می‌شود. در ادامه ضمن معرفی این پیمان و بررسی نکات حقوقی آن، یک نمونه قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري به شما عزیزان ارائه شده است. شما می‌توانید از این قرارداد برای آغاز شراکت خود با طرف مقابل کمک بگیرید.

 

پیش از آغاز مقاله اگر هرگونه سوالی در زمینه قراردادهای مشارکت در سرمایه، از جمله مشارکت در ساخت داشته باشید، بهترین کار این است که از مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای ما بهره مند شوید. این سریعترین راهکار جهت حل و فصل مشکلات حقوقی است. جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

همانطور که گفته شد، پیمان مشارکت در ساخت یک نوع قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري است که در آن طرفین آورده‌ی یکدیگر را روی هم می‌گذارند تا در سرمایه گذاری با هم شریک شوند. منتهی قرارداد این مقاله به سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز اختصاص یافته است. شناخت این قراردادها بسیار ساده است.

"امروزه بسیاری از مالکین ساختمان و بناهای فرسوده و کلنگی به دنبال نوسازی آپارتمان خود هستند. با این حال این افراد سرمایه کافی جهت تخریب و بازسازی ملک خود را ندارند. از همین جهت این افراد به قراردادهای مشارکت متوسل می‌شوند. به واسطه این قراردادها می‌توان سرمایه گذاران در بخش ملک را برای ساخت ملک یا مجتمع پیدا کرد. در این صورت مالکین ملک فرسوده بدون نیاز به سرمایه ملک خود را بازسازی می‌کنند، همچنین سازنده بدون نیاز به خرید قطعه زمین اقدام به ساخت یک مجتمع چند واحدی می‌نماید. این اتفاق منجر به یک معامله دو سر برد خواهد شد. چرا که در زمان بهره برداری از ملک طرفین در تعداد واحدها سهیم خواهند بود. "

 

اگر سوالی در رابطه با این سری از قراردادها دارید، کافی است وارد صفحه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان شوید و سوالتان را با ما در میان بگذارید. ظرف چند دقیقه وکلای ما پاسخگوی شما خواهند بود.

 

 

 

نکات حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت

اگر به دنبال تنظیم قراردادهایی نظیر نمونه قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري در این مقاله هستید، باید بدانید این سری توافقات از نکات حقوقی زیادی برخوردار هستند. در زمان تنظیم این قراردادها حتما باید بدین نکات توجه بفرمایید. در ادامه برخی از مهمترین نکات حقوقی را به شما بازگو خواهیم کرد:

  • مشخصات طرفین اعم از مالک و سازنده باید به صورت دقیق درج شود.
  • از مهمترین تعهدات مالک تقدیم ملک برای شروع تخریب و احداث است.
  • از مهمترین تعهدات سازنده پرداخت هزینه‌های افتتاح و بهره برداری از مجتمع می‌باشد.

 

 

وکیل امور قراردادها 
مشاوره حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 

 

  • مدت قرارداد باید دقیقا مشخص گردد.
  • یکی از مهمترین مفاد این قراردادها نسبت سهم یا سهم الشرکه است. در این بند باید میزان سهم هر طرف قرارداد نوشته شود.

 

اهمیت تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

بارها و بارها مشاهده شده، افراد بدون تنظیم قرارداد شروع به همکاری، مشارکت یا ... کرده‌اند. نتیجه چنین کاری چیزی جز بروز اختلافات نخواهد بود. دقت کنید در یک قرارداد مکتوب تمام تعهدات و توافقات طرفین روی برگه نگاشته می‌شود. بنابراین هر دو طرف به راحتی می‌توانند به آن استناد کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از بروز اختلافات بکاهد. در واقع مکتوب بودن مسئولیت‌ها و وظایف هر طرف می‌تواند به کاهش ندانم کاری، اهمال یا سر باز زدن از تعهدات منجر شود. بنابراین اگر به دنبال آغاز شراکت هستید، بهتر است از قراردادهایی همچون قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري استفاده کنید.

 

 

نمونه قرارداد مشارکت

 

تنظیم انلاین قرارداد مشارکت در ساخت

در انتهای مقاله اجازه دهید یک نکته را درباره تنظیم انواع قرارداد مشاركت در سرمايه گذاري گوشزد کنم. اگرچه ما یک نمونه از این قراردادها در انتهای مقاله برایتان آماده کرده‌ایم. همچنین اگرچه موردهای بیشتری در سطح وب برای دانلود وجود دارد، اما بهتر است تنظیم این قراردادها را به وکیل بسپارید. چرا که اولا شرایط و خواسته‌های هر توافق با خواسته‌های توافق دیگر متفاوت است. همچنین وکیل در زمان تنظیم قرارداد مصلحت شما را در نظر می‌گیرد. همه این موارد، همانطور که گفته شد، باعث کاهش اختلافات و مشکلات در آینده خواهد شد.

 

اگر نیاز به تنظیم آنلاین قرارداد دارید، کافی است با دریافت مشاوره حقوقی ضمن هم صحبت شدن با وکیل حرفه ای در دریافت اطلاعات بیشتر، وظیفه تنظیم قرارداد را به وی بسپارید. خدمات حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت

 

مشخصات طرفین

مالک: آقا / خانم ----------- فرزند ----------- به شماره شناسنامه ------------ صادره از --------- کد ملی ---------- به نشانی ------------------------------ که به عنوان مالک شناخته می‌شود.

سازنده: آقا / خانم ----------- فرزند ----------- به شماره شناسنامه ------------ صادره از --------- کد ملی ---------- به نشانی ------------------------------ که به عنوان سازنده شناخته می‌شود.

 

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از مشارکت مدنی اعم از ملک و سرمایه جهت تخریب و احداث مجدد مجتمع مسکونی به مساحت ---------- متر مربع به پلاک ثبتی ------- واقع در بخش ---------- .

 

آورده طرفین

آورده مالک: عبارت است از 6 دانگ زمین به مساحت ------- متر مربع که جهت تخریب و ساخت مجتمع مسکونی طبق توافقات این قرارداد به سازنده واگذار گردیده است.

آورده سازنده: قبول پرداخت کلیه هزینه‌های اداری، اخذ مجوزهای لازم، تامین هزینه‌های ساخت، احداث و بهره برداری از ساختمان و ... که در انتها میان مالک و سازنده به شراکت می‌رسد.

همچنین سازنده موظف است مبلغ -------- ریال را به صورت بلاعوض حداکثر پس از ------- روز از زمان دریافت جواز به مالک پرداخت نماید.

تبصره: وجه التزام عدم پرداخت مبلغ بلاعوض به صورت روزانه -------- ریال می‌باشد.

 

تقسیم بندی سهم الشرکه

میزان مالکیت طرفین قرارداد بر مجتمع به صورت زیر تعیین می‌شود:

------- درصد معادل -------- واحد سهم مالک؛ واحد های مالک --------------------

------- درصد معادل -------- واحد سهم سازنده؛ واحدهای سازنده --------------------

*تقسیم پارکینگ با قرعه کشی مشخص می‌شود.

*برای هر واحد یک انباری اختصاصی در نظر گرفته می‌شود.

--------------------------------------

--------------------------------------

 

*در ادامه می‌بایست بندهایی نظیر انتقال مالکیت، مدت زمان قرارداد، تعهدات طرف اول، تعهدات طرف دوم، فورس ماژور، تغییر اوضاع و احوال، حل اختلاف، فوت یا محجور شدن طرفین، فسخ، حفظ محرمانگی و ... را اضافه نمود.

 

تعداد نسخ قرارداد

قرارداد حاضر در ----- بند و ------ نسخه تنظیم شده است. شایان ذکر است مالک و سازنده هر کدام یک نسخه از این قرارداد را در اختیار دارند.

 

 

امضا مالک                   امضا سازنده                   امضا داور                   امضا شاهد

 

 

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی