موسسه وکیل تلفنی

  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۴۸:۲۹ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۸:۳۸ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۶
  • ایلیار خدمتی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۳:۴۳:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۵
  • محمدامین سلمانپور گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۸:۵۰:۲۶ تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳
  • Azita Moghanizadeh گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۲۲:۴۲:۳۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۰
  • سید احسان علوی گرامی : پرونده حقوقی شما با موفیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱۴:۵۹:۴۶ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۵:۳۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۴:۳۹ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۶:۳۲:۲۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۸
انجمن وکیل تلفنی

مهریه عند المطالبه یا عندالاستطاعه؟

مهریه عند المطالبه یا عندالاستطاعه؟

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ | ۱۵:۴۱:۵۴

مهریه مال و اموالی بوده که می‌تواند تحت تملک زن درآمده و بعد از عقد نکاح از جانب مرد به او تعلق بگیرد. براساس شرع، مهریه بعد از عقد دائم یا موقت به زن تعلق می‌گیرد و مرد موظف است که زوجه هر زمان آن را طلب کرد، بپردازد. نکته مهمی که در مورد مهریه وجود دارد این است که حتی بعد از فوت زوج نیز به زوجه تعلق می‌گیرد. بنابراین اگر مردی فوت کند و از او اموالی به ارث باقی مانده باشد؛ ابتدا مهریه زن از آن کسر شده و سپس باقی مال بین وراث تقسیم می‌شود.

به محض اینکه خطبه عقد خوانده می‌شود، زن مالک مهریه خواهد شد. طبق جدیدترین تغییراتی که در قانون مهریه به وجود آمده، در صورتی که مرد مال کافی برای پرداخت کل مبلغ مهریه نداشته باشد، فقط تا سقف 110 سکه می‌توان اموال او را توقیف کرد. این در حالی است که اگر اموال مرد بیش از این باشد، موظف است که مهریه را یکجا پرداخت کند. طبق عرف هم نوع مهریه معمولا سکه انتخاب می‌شود. در غیر این صورت هم زمین، خانه و طلا خواهد بود. البته نمی‌توان چیزی را که وجود نداشته یا اعضای بدن را مهر کرد. بنابراین مرسوم است که تعدادی سکه و چند دانگ خانه به عنوان مهریه انتخاب شود.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

مهریه عند المطالبه چیست؟

گفتیم که مهریه جز حقوق مالی زن بوده و مرد موظف به پرداخت آن است. احتمالا هم در قرائت خطبه عقد شنیده باشید که مهریه عندالمطالبه بوده و باید هر زمان که زن درخواست کرد به او پرداخت شود. عندالمطالبه بودن یکی از واژگان حقوقی بوده که برای توصیف مهریه به کار می‌رود. مفهوم عندالمطالبه یعنی به محض اینکه چیزی را طلب می‌کنند. در اینجا هم گفته می‌شود که هر زمان زنی مهریه‌اش را مطالبه کند، باید از سوی شوهرش کل آن پرداخت شود.

بنابراین اگر بخواهیم با این فرض مساله مهریه را بررسی کنیم باید بگوییم که زوج هنگام پذیرش مبلغ مهریه باید رقمی را انتخاب کند که قادر به پرداخت آن باشد. پس اگر از خانواده متمولی نبوده و اموال زیادی ندارد، از لحاظ قانونی منعی نبوده اما عقلانی نیست که رقم مهریه بسیار فراتر از توان مالی‌اش باشد.

نکته مهم دیگری که در مورد مهریه عندالمطالبه وجود دارد این است که دریافت آن در دادگاه به مراتب ساده‌تر از عندالاستطاعه است. به این صورت که اگر مهریه عندالمطالبه باشد، براساس قوانین جدید مهریه در سال 1401 تا سقف 110 سکه می توان اموال مرد را توقیف کرد. این در حالی است که برای مهریه عندالاستطاعه چنین امکانی وجود ندارد. با این حال در هر صورت برای دریافت مهریه بهتر است با وکیل مهریه مشورت کنید تا از طریق مشاوره حقوقی شما را راهنمایی کند.

 

مطالبه عند الاستطاعه چیست؟

همانطور که گفتیم مهریه عندالمطالبه، به مهریه‌ای گفته می‌شود که هر زمان زوجه طلب کند به او پرداخت می‌شود. مهریه عندالاستطاعه کاملا متفاوت است. در مهریه عندالاستطاعه، باید حتما مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد در غیر این صورت چیزی به زن تعلق نمی‌گیرد. به همین دلیل وظیفه سنگینی روی دوش زن بوده که اثبات کند مرد مالی را دارد که بتوان مهریه را از آن پرداخت کرد.

 

 

 

دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
اموزش اجرا گذاشتن مهریه 
مشاوره حقوقی مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

اگر در زمان ازدواج، مهریه را مبلغی به صورت فرمالیته در نظر گرفته و به هیچ عنوان قصد ندارید آن را دریافت کنید، می‌توانید به جای عندالمطالبه، عندالاستطاعه انتخاب کنید. با این حال اگر در نظر دارید تا در زمان طلاق به عنوان یک حق مالی از همسر خود دریافت کنید، بهتر است از همین ابتدا آن را به شکل درستی انتخاب کنید.

در زمینه دریافت مهریه، پرونده‌های پیچیده‌ای وجود دارند که به راحتی حل و فصل نمی‌شوند. تنها راهی که می‌توان مهریه را راحت‌تر دریافت کرد این است که از همان ابتدای شروع پرونده از یک وکیل کاربلد کمک گرفته باشید. دریافت مشاوره حقوقی تلفنی هم می‌توان بازخورد مشابهی داشته باشد. به صورت تلفنی و آنلاین از مشاوره‌های وکیلی استفاده می‌کنید که در زمینه دریافت مهریه متخصص است.

 

تعیین اصولی مهریه

مهریه به عنوان یک شاخص اساسی در ازدواج دو فرد به حساب می‌آید و هم از منظر قانونی و هم عرفی، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد بدون فکر کردن در خصوص مقدار و نوع مهریه، یک مقداری را تعیین می‌کنند، اما باید گفت که موارد مختلفی در میزان آن نقش داشته و بهتر است که به صورت اصولی آن را تعیین کنید. برای اینکار می‌توانید از بزرگان خانواده و یا افراد باتجربه‌تر کمک بگیرید، اما هیچ کدام به اندازه یک وکیل خوب برای شما مفید نخواهد بود.

 

 

مهریه عندالمطالبه

 

در صورتی که نظر یک وکیل خانواده را در تعیین اصولی مهریه بپرسید، وی با تحقیق در شرایط زندگی هر یک از زوجین و همینطور اوضاع خانواده آن‌ها، مقدار مناسبی را تعیین کرده و به شما اطلاع می‌دهد. برای اینکار می‌توانید به وکلای مختلفی مراجعه کنید، اما شاید یک وکیل خانواده یا وکیل طلاق بهترین گزینه برای شما باشد. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با داشتن تیم کاملی از مشاوران و وکلای حقوقی در رشته‌های مختلف، در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما است. در صورتی که بخواهید، می‌توانید از روش مشاوره حقوقی انلاین و رایگان استفاده کرده و در خصوص تعیین مهریه از ما مشورت بگیرید.

 

اهمیت تعیین مهریه در حضور وکیل

بهتر است انسان در هر مرحله از زندگی خود از افراد آگاه مشورت گرفته و سعی کند از اشتباهات آینده خود جلوگیری کند. عبرت از زندگی دیگران تا حد زیادی موثر است، اما اگر می‌خواهید که یک قدم جلوتر از بقیه باشید، می‌توانید از متخصص آن حوزه مشورت بگیرید. در خصوص مسائل خانوادگی، مانند تعیین مهریه، نیز با شرکت در جلسات مشاوره خانواده و یا صحبت کردن با یک وکیل خانواده، می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی پی ببرید.

 

 

مهریه عندالاستطاعه

 

از آنجا که موضوع مهریه یکی از مهم‌ترین توافقات در جلسه خاستگاری و عقد است،‌ بهتر است که از قبل روی مقدار و مبلغ مهریه به یک توافقی رسیده باشید و یا اینکه به صورت اصولی آن را تعیین کنید. یک وکیل کاربلد می‌تواند در این خصوص شما را راهنمایی کرده و با توجه به شرایط شما و همینطور طرف مقابل، یک مقدار مناسبی را پیشنهاد دهد. مشخص کردن مقدار مهریه متناسب و همینطور دیگر شرایط مربوط به ازدواج، از بروز اختلافات خانوادگی جلوگیری کرده و عمر آن ازدواج را افزایش می‌دهد.

 

موسسه حقوقی وکیل تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام عید نوروز، آماده بوده تا خدمات مشاوره حقوقی خود را ارائه دهد. شما می‌توانید برای رزرو وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن و با وکلای متخصص با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید. جلسات مشاوره هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

 


مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی مازندران:

مازندران شهرستان آمل خیابان هراز افتاب یک ساختمان ایران مهر طبقه چهارم واحد 12 

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی