موسسه وکیل تلفنی

  • عباس دیوانی گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۱:۳:۴۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۷:۵ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۵:۴۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۴:۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۱۲:۲۲:۴۴ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۸
  • کیومرث بتیانه گرامی : سوال حقوقی شما با موفقیت توسط اپراتور تائید شد ساعت ۹:۱۷:۲۳ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۴۲ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۶
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۹:۳۹:۵۷ تاریخ ۱۴۰۳/۱/۵
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۱۷:۲۸ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
  • وکیل محمد جواد شيخي گرامی : پاسخ حقوقی شما ارسال شد ساعت ۸:۱۶:۲۱ تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۷
انجمن وکیل تلفنی

قوانین طلاق در سال 1401

قوانین طلاق در سال 1401

  • توسط هادی توکلی
  • ۱۴۰۱/۹/۴ | ۲۱:۵۱:۱۲

قوانین طلاق در هر سال دچار برخی تغییرات می‌شود. این تغییرات در روند بررسی و دادرسی پرونده موثر بوده و گاهی ممکن است تاثیر منفی هم داشته باشد. بنابراین آگاه بودن از آ‌ن‌ها می‌تواند به شما کمک نماید تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید. به عنوان مثال انتخاب یک وکیل باتجربه می‌تواند تا حد زیادی جلوی مشکلات و موانع مختلف را بگیرد. ما در این مقاله علاوه بر معرفی وکلای باتجربه، قصد داریم تا شما را با روند مطالبه مهریه و نحوه درخواست طلاق از جانب زوجه آشنا نماییم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

چگونگی مطالبه مهریه

در قوانین طلاق گفته می‌شود که مهریه عندالمطالبه بوده و بعد از عقد نکاح، هر زمان که زوجه طلب نماید باید پرداخت شود. بنابراین چه قصد طلاق دارید چه قصد ادامه زندگی، می‌توانید از مسیری که در ادامه به شما می‌گوییم استفاده نموده و مهریه خود را مطالبه نمایید.

در قدم اول باید به دفترخانه‌ای که عقدتان در آن انجام شده مراجعه و با ارائه اصل سند عقدنامه و کپی آن، درخواست صدور اجرائیه نمایید. با پرداخت هزینه آن، دفترخانه موظف به صدور اجرائیه است. این اجرائیه بعد از چند روز به زوج ابلاغ شده و مدت زمان 10 روز برای پرداخت مهریه به وی داده می‌شود.

بعد از اتمام این مدت که اغلب زوج‌ها هم در آن مهریه را پرداخت نمی‌کنند، وقت آن بوده که زوجه به اداره ثبت مراجعه نماید. در این اداره مشخص می‌شود که زوج چه دارایی‌ها و اموالی داشته و هرکدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند. به عنوان مثال ممکن است زوج دو واحد آپارتمان 100 متری، یکی در شمال شرق و دیگری در غرب تهران داشته باشد.

بعد از مدت 6 ماه، اداره ثبت اسناد دستور توقیف اموال را خواهد داد. در همین حین زوجه می‌تواند زوج را ممنوع الخروج کرده تا نتواند اموالش را از کشور خارج نماید.

 

شرایط تقسیط مهریه

در قوانین طلاق مهم‌ترین شرطی که باعث تقسیط مهریه می‌شود این است که زوج بتواند در دادگاه ثابت نماید توانایی پرداخت مهریه به صورت یک جا را ندارد. اصطلاحی که برای این شرایط در نظر گرفته می‌شود اعسار است. برای اثبات اعسار، مرد باید مدارک لازم شامل اموال و دارایی‌های خود در یک سال اخیر، به دادگاه ارائه دهد. علاوه بر این لازم است تا دو نفر شاهد نیز استشهادیه را امضا کرده باشند.

دادگاه با توجه به توانایی مالی زوج اقدام به تقسیط مهریه می­نماید، بنابراین هرچه میزان حقوق دریافتی مرد کمتر باشد، رقم اقساط هم کمتر خواهد بود. برای اطلاع از اینکه مهریه شما در هنگام طلاق به چه صورت تقسیط شده و هر ماه چه مبلغی به شما پرداخت می‌شود؛ پیشنهاد می‌نماییم تا مشاوره حقوقی با یک وکیل باتجربه داشته باشید.

 

 

مشاوره حقوقی طلاق

 

مراحل طلاق از جانب زوجه

طبق قوانین طلاق در ایران هنگامی که زوجه قصد جدایی از همسرش را داشته باشد، باید ابتدا وارد سامانه طلاق شده که به نام سامانه تصمیم نامگذاری شده است. در این سامانه ثبت نام نموده و مشخصات خود و همسرش را وارد می­نماید. در مرحله بعدی لازم است تا جلسات مشاوره پیش از طلاق را بگذرانند.

بعد از پایان جلسات مشاوره، گواهی مبنی بر عدم انصراف از طلاق برای زوجه تنظیم می‌شود. با استفاده از این گواهی باید به یکی از شعبات خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و دادخواست طلاق خود را ثبت نماید. بعد از این مرحله، دادخواست به دادگاه خانواده ارسال شده و جلسات دادگاه برای تصمیم گیری برگزار می‌شود.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به طلاق

مرجع صالحی که برای رسیدگی به امور طلاق در نظر گرفته می‌شود، دادگاه خانواده است. البته قبل از آن، هر دو طرف رابطه موظف هستند تا جلسات مشاوره را پشت سر بگذرانند. بعد از آن هم می‌توانند به یکی از دادگاه‌های خانواده محل اقامت زوج یا زوجه مراجعه نمایند تا رسیدگی به پرونده آن‌ها آغاز شود.

از آن جایی که در چند سال اخیر در مورد پرونده‌های طلاق سخت‌گیری‌های بسیاری انجام می‌شود، پیشنهاد می­نماییم تا پرونده طلاق را حتما با مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل باتجربه پیش ببرید. در این صورت احتمال موفقیت پرونده بیشتر خواهد بود.

 

شرایط حبس بابت مهریه 

اخیرا در قوانین طلاق تغییراتی ایجاد شده و طبق این قوانین، تا 110 سکه، این امکان وجود دارد تا در صورت عدم پرداخت توسط زوج، بتوان او را روانه زندان نمود. قبلا امکان صدور جلب برای هر مقدار سکه وجود داشت اما با تغییراتی که در چند سال اخیر ایجاد شده، فقط برای 110 سکه می‌توان جلب را صادر نمود. بنابراین در صورتی که مهریه شما بیشتر از این مقدار باشد، فقط برای بخشی از آن می‌توانید این حکم را از دادگاه دریافت نمایید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

طلاق زن باردار

 طبق قوانین طلاق در ایران، تفاوتی ندارد که هنگام درخواست طلاق زوجه باردار باشد یا خیر، در هر صورت این امکان وجود دارد تا از هم جدا شوند. فقط نکته مهمی که هنگام طلاق زن باردار وجود داشته در مدت زمانی بوده که باید به عنوان عده نگه دارد یعنی زمانی که باید صبر نموده تا بتواند مجددا ازدواج نماید.

زمانی که زوجه باردار بوده، مدت زمان عده او تا زایمان است. در مورد پرداخت هزینه‌هایی مانند هزینه پزشک بارداری، زایمان و نفقه هم باید در جلسات دادگاه تصمیم گیری شود. در صورتی که توان مالی پرداخت هزینه‌های مشاوره طلاق را ندارید می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکیل تلفنی برای فرآیند جدایی خود بهره‌مند شوید.

موسسه حقوقی وکیل تلفنی در زمینه طلاق و مشاوره‌های قبل از آن، تخصص داشته و دارای تیم حقوقی باتجربه‌ای متشکل از وکلای متخصص طلاق است. برای دریافت وقت مشاوره می‌توانید به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل با شماره تلفن 09212242670 تماس گرفته یا روی واتساپ پیام دهید. در سریع‌ترین زمان ممکن جلسه مشاوره شما رزرو شده و می‌توانید پرونده خود را در حضور یک وکیل حرفه‌ای پیگیری نمایید.

 

 

وکیل انلاین طلاق 
نگارش دادخواست طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته ارزان

02147625900

 

مشاوره حقوقی فوری شبانه روزی

09212242670

 

واحد وکالت تلفنی

 

ایمیل وکیل تلفنی

vakiltel@gmail.com

 

ایمیل مالی وکیل تلفنی

vakiltelmali@gmail.com

 

واحد گارانتی مشاوره حقوقی

hade_tavakoli@yahoo.com

 

شماره پیامک مشاوره حقوقی

30007002700242

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب - ابتدای کارگر جنوبی - کوچه رشتچی - پلاک 14 - طبقه اول - واحد 3.

 

واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران:

استان: مازندران، شهرستان : آمل، بخش : مرکزی، شهر: آمل، خیابان طالب آملی کوچه توحید4[نیما 3]کوچه توحید6[نیما4]، پلاک 36 طبقه اول واحد اول تلفن اداری:01144442509

 

قوانین و مقررات وکیل تلفنی 

مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی تلفنی  مشاوره حقوقی فوری اورژانس مشاوره حقوقی